روايات

رواية أشواك حرير الفصل الثاني 2 بقلم منى محمد

رواية أشواك حرير الفصل الثاني 2 بقلم منى محمد

رواية أشواك حرير البارت الثاني

رواية أشواك حرير الجزء الثاني

رواية أشواك حرير كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم منى محمد
رواية أشواك حرير كاملة (جميع فصول الرواية) بقلم منى محمد

رواية أشواك حرير الحلقة الثانية

 

البــارت 2
اشــواك وحـريـر 📓💜.
– اي المكان دا !
– هتفضلي هنا لحد ما اخد أوامر من الباشا ، ادخلي يلا .
– انا محتاجه لبس وحاجات كتير كان لازم نعدي علي بابا الاول .
– هو انتي غبيه مش بتفهمي قولتلك ادخلي جوا .
– بصتله بعصبيه ودخلت منا مافيش بأيدي حاجه اعملها برضوا المكان كان هادي نوعا ما غابه كبيره فيها مكان معمول من الخشب البسيط اوضه صغيره يعتبر .. فضلنا مشين حوالي خمس .. ست ساعات تقريبا طريق طويل جدا .. منكرش أنه جابلي أكل بس بعد زن كتير .. بس حتي لو حلوف برضوا هه .
“””””””””””””””””””

 

 

 

– الو ، اي ي عز !
– انا ف الطريق انا وفارس ها .
– مش قولتلك لو عاوزتكم هبقا اقولك تعالو هو انا كلامي ف الهوا ولا اي !
– يعم انا خايف افرد حصل حاجه كده ولا كده وبعدين البت اكيد مش سهله دي مهما كان ابوها ظابط وزمانها خاربه الدنيا ولا اي .
– لا مهي متعرفش اني خاطفها واحد من الجواسيس بتوع ابوك ف قسم الشرطه سمع كلاهم وان قال بدر الدين دا كمان عاوز يوديها مع ظابط ف مكان يخبيها فيه مننا .
– راجل مش سهل .
– علي مين ي عم اديها معايا وزي الهبله مفكره انا الظابط بتاع ابوها انا هوريه يعني اي يسجن فهد الشناوي كويس اوي .
– عاااااا ( سمع صويت زينه )
– اقفل أما اشوف الزفته دي مالها
– يلا سلام .

 

 

 

 

“”””””””””””””””””””””
– بدموع .. قولتلك تخفي زينه من بدري هيستغلوها ضدك عمرك ما سمعت كلامي شوفت اخرتها .
– اهدي ي تيتا ، بابا تعبان برضوا .
– اهدي اي ضيع حفيدتي مني وتقولي اهدي تقلبو الدنيا وتجبوهاااا وانت ي بدر قلبي غضبان عليك لحد ما تلاقي زينه وقامت وسبته .
“”””””””””””””‘””””””
– دخل ببرود ووقف علي بابا الاوضه ، انتي بتصوتي ليه هو كل شويه زن وخلاص .
– بدعوع كان في ..في تعبا..تعبان .
– انا مش فاهم منك كلمه بطلي عياط والهبل دا واتكلمي زي الناس .
– كان في تعبان هنا .
– بص حواليه ، بس انا م شايف حاجه اكيد بيتهيالك .

 

 

 

 

– بدعوع والهي لا كان في فعلا .
– يبقا اكيد طلع اهدي كده عشان احنا قاعدين مع بعض كتير ها مش من اولها هتقرفيني انتي فاااهمه !؟
قعدت علي السرير وضمت رجليها لصدرها بخوف ونامت مكانها
“”””””””””””””””””””
‘ ف السجن ‘
– بضحك ي اهلا بالباشا اي الزياره المفاجأه دي .
– زينه بنتي فين ي فهدد .
– تؤ تؤ زعيق وعصبيه معايا مش هيجيب بفايده .
– لو ماتكلمتش حالا زينه فين صدقني هتندم من اللي هعمله فيك .
– باستهزء .. خفت انا كده مثلا يحراام منتا سجني هتعمل اي .. انت روحك ف ايدي زعق زعق براحتك من هنا للصبح .
– اتنهد بغضب حاول اخفاوءه .. عاوز اي ؟
– ايوا دخلنا ف الكلام المفيد .. هطلع من السجن وهتديني ملف القضيه بتاعتي وكل حاجه متسجله ضدي كمان .
– دا انت بتحلم .
– شوف مين هيجبلك بنتك بقا وانا لسا عند عرضي وعارف انك هتجيلي .. سلام ي بدر باشا .. ولا اقولك سلام ي بيدر ع طول .
” دخل السجن مع الحارس ورجع زنزنته”

 

 

 

 

“”””””””””””””””
‘ في مكان بعيد واقف سليم حولين الخشب اللي ولع فيه لتدفئته بيتكلم مع حد ‘
– ها عرفت حاجه ؟
– لا ي سليم بس بابا كلمني وبدء ف خطته .
– طب اي الراجل وافق ؟
– لا طبعا اكيد مش بالسهولة دي هيوافق بس مسيره هيوافق .
– اما نشوف اخرتها .
– اي الدنيا عندك .
– تمام كله .. اقفل يلا ولو حصل حاجه تاني كلمني .. سلام .
– سلام .
مش سامع ليها صوت دي كمان ليه اما اقوم اشوفها .
‘ خبط علي الباب ومرضتش ‘
– ينهار اسود هربت دي ولا اي
‘ زق الباب برجله جامد وفتحه ‘
– بصدمه : اي دا مالها دي !!
يتبع

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *