روايات

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم أميرة

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم أميرة

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي البارت الرابع والعشرون

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الجزء الرابع والعشرون

كيف لا أعشقها وهي طفلتي
كيف لا أعشقها وهي طفلتي

رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي الحلقة الرابعة والعشرون

مهدى/قاالك ايه
الخاادمه/قاال طيب
مهدى/اماال اتأخر كدا ليه دا بقااله نص سااعه ومنزلش
عبدالله/خلااص يابابا سيبه بقاا عريس وكدا خليناا نااكل احنا دا انا وااقع من الجوع
مهدى بعدم اقتنااع/طب هبعت الخداامه تشوفه تاانى
عبدالله/سيبه ياابااباا خلااص وهو اصلاا طاالما اتاخر كدا يبقاا مش هيروح الشغل هنزل انا مكاانه وخلااص
مهدى بعدم رضى/مااشى
ثم يتجهو الى السفره ليتنااولو الفطاار
ف فيلاا الجاارحى
كريم/شمس… يااشمس
شمس/اممممممم
كريم ببتساامه/طعمه حلو
شمس/ايه دا
كريم/سيبك يلاا قومى عشاان نفطر
شمس ببرود/مش عاايزه افطر
كريم/ليه
شمس/مش جعاانه
كريم/طيب
ثم يخرج من الغرفه بحلته السوداء ورائحه برفاانه التى تملئ الغرفه
شمس/يعنى مش يعزم كماان مره لا بيقول طيب(وتقلد صوته)باااارد
ثم تقوم وتتسند ع الحائط وتدخل المرحااض وتغير ملاابسهاا ثم تصعد تتصفح الانترنت
ف الاسفل
ملك/ايه فين شمس
كريم/مش هتفطر
ملك/ليه
كريم/مش جعاانه
ملك/طب اقعد افطر بدل ماانت وااقف كدا
كريم/مليش نفس انا ناازل الشغل سلاام
ثم يخرج دون ان ينتظر ردهاا
ملك/ايه البيت دا يعنى شمس مش هتفطر و كريم ملوش نفس ونزل الشغل و مريهاان هاانم ناايمه وهتصحى الظهر ع مؤتمرااتها وجمعيتهاا وكلاابهاا ال الرفق بالكلااب مش اما يرفقو ب البنى ادمين الاول نااس جااهله والله
ثم تكمل طعاامها
ف فيلاا خاالد النقيب
خاالد /اما يخرج عشاان العمليه ع السااعه 10 كداا تكونى مجهزه كل حااجتك وتجيبيهاا وتيجى هناا
مريم/لا مش هسيب البيت
خاالد/لو رجع عاايش او هرب مش هيسيبك وانتى بقيتى مسؤليتى ومش هسمح يحصلك حااجه
ملك/دا نصيب واللى يحصل يحصل بقاا حتى لو موتنى وايه يعنى عاادى انا عااايشه ميته اصلاا ومليش حد اعيش عشاانه
خاالد بعصبيه/انتى هبله ياابنتى ولا مجنونه ايه الكلاام دا
مريم/انا ولا هبله ولا مجنونه انا عااقله وعرفه بقول ايه كويس
خاالد/لا دا جناان اللى انتى بتقوليه دا اسمعى الكلاام ياامريم وتعاالى
مريم ببرود/وهااجى وهقعد عندك وتعينلى حرااسه مثلاا ولو رجع وعرف انى ورا كل اللى حصل وعاايز يموتنى هيموتنى وانت مش هتقدر تحمينى منه بص من الاخر كدا اللى عاايزه ربنا هيكون
خاالد/……………..
مريم/سلاام يااحضرت الظاابط
ثم تغلق الخط
.مريم لنفسها/اقعد ف بيتك واتعلق بيك اكتر واتعذب دا انا مقبلتكش غير مره وااحده بس ومش عاارفه ايه اللى حصلى وبقيت كل تفكيرى وانا عاارفه انى مليش مكاان ف قلبك وانك اكيد كنت بتحب مرااتك وعاايز تنتقم ليهاا انا ونصيبى بقاا اللى يحصل يحصل
ف شركه الجاارحى
كريم/ازيك يااعبدالله
عبدالله/تماام يااكيمو اخباارك
كريم/الحمدلله
عبدالله/اخباار شموسه ايه
كريم/الحمدلله بقولك عاايز اسألك ع حااجه
عبدالله/اتفضل
كريم/شمس بتحب اكل ايه
عبدالله بستغرااب/ليه يعنى
كريم/عاادى بسأل عاايز اتعرف عليها اكتر
عبدالله/اممممممم شمس بتحب الشورماا والسمك جداا وبتعشق الشوكولااته
كريم/شكراا يااعبدالله
عبدالله/لااشكر ع وااجب يااخوياا
ف فيلاا الانصاارى
متسطح ع السرير وهى ناائمه بجوااره بين احضاانه شبه عااريه ف قمه خجلهاا
احمد/مش عاايزه تقولى حااجه
ريم بتفكير/عاايزه اسألك ع حااجه
احمد بتركيز/اسألى
ريم/سلمى
احمد بتوتر/ماالهاا
ريم/بالنسباالك ايه
احمد وينظر الى السقف/سلمى بنت وحيده اهلها مااتو ف حاادثه وكاانت عاايشه لوحدهاا اتعرفت عليهاا لما كنت هعملها حاادثه ع الطريق وبعدين اتعرفت عليها وبقينا اصحااب وبمرور الوقت بقت قريبه جدا منى بس معاملتها اتغيرت بقت زى مااتكون امى وتعبت ف يوم وروحت معااها تعمل تحااليل وعرفنا انها عندهاا كاانسر وكاانت حاالتها متأخره واناا عرفت انها بتحبنى وانا كنت بحبهاا بس زى اختى بس حااولت اقنع نفسى انا بحبهااكااحبيبتى وكداا وكنت عاايز افرحهاا ف اخر اياامها وقررت اتجوزهاا واعيش معااها اخر اياامهاا وفاتحت بابا ف الموضوع بس بابا (ثم يصمت)
ريم/بابا مااله
احمد/بابا موفقش واما سلمى عرفت تعبت وحالتها اتأخرت جدا واتحجزت ف المستشفى وانا جاالى سفريه مهمه فساافرت وبابا استغل انى مش موجود ورااحلها المستشفى وهددها انها تبعد عنى وبعدها جاالى خبر وفااتها مكنتش عاارف اى حااجه حسيت انى انكسرت افتكرت انها مااتت من الكاانسر بس اما سألت الدكتور قاالى ان بابا جه والدكتور منعه لان حاالتها حرجه بس بابا رفض وهدده يقفل المستشفى ودخلها وبعد خروجه الممرضه ناادتله وكاانت بتحتضر بس لحد دلوقتى معرفش السبب بابا ولا الكاانسر لان الدكتور بيقول ان حاالتها كاانت حرجه جدا ف اليوم دا كنت بحبهاا جدا
ريم بتأثر/ولسه بتحبها
احمد وينظر ف عينيهاا/انا دلوقتى عرفت انى حبى لسلمى كاان حب اخوى انما انتى عشقى وحبى الاول والاخير
ريم بخجل/………………
احمد/انا مش هسألك بتحبينى ولا لاء هسيبك تتأكدى من حبى ليكى مع انى شاايف الحب ف عيونك ثم يقبل جبينهاا
ريم/……………..
فيقوم من مكاانه ويتجه الى الحماام
ريم بهمس/مش عرفه ليه بحس بالاماان ف حضنك حااسه انى فعلاا بحبك
ف شركه الانصاارى
عبدالله/يلاا البسى عشاان جااى
ملك/ملوش دااعى يااعبدالله
عبدالله/يلاا ياابت
ملك/يك بت اما تبتك
عبدالله بضحك/يلاا روحى البسى واستنينى برا
ملك/اؤك
ثم يغلق الخط
ف مكتب اخر
السكرتيره/البشمهندسه ساارا براا ياافندم
زيااد/ خليهاا تفضل
وبعد دقائق تدخل سااره
زيااد وينظر لهاا/فيه حااجه
سااره/التصميم اهو
زيااد/خلصتيه
سااره/ايوه وتمد يدهاا له بالتصميم
فيأخده منهاا وينبهر من جمااله
زيااد/تماام جميل جدا
سااره بفرحه/بجد
زيااد ببتساامه/ايوه
سااره/هييييييح
زيااد بضحك ع شكلهاا/بس يااهبله اهدى
سااره وتهدأ/طب هعمل ايه النهاارده
زيااد/خدى تصميم تاانى
سااره/اشطاا
زيااد/يسطاا
سااره/مااشى ياابرنس
زيااد/يااجاامد
سااره/هههههههههههههه سوااقين تكااتك
اماام فيلاا الجاارحى يصل فيجدهاا ف انتظااره وتركب معه ويتجه الى مكاان درسهاا حسب وصفهاا للطريق
عبدالله/ازيك
ملك/ع اسااس انك متعرفش يعنى ماانت لسه مكلمنى من نص سااعه
عبدالله/تصدقى انا غلطاان انى بسألك
ملك/خلااص يااعم انا كويسه قرده قداامك اهو
عبدالله/مااشى يااقرده
ملك/رخم
عبدالله/شكرا
ملك/باارد
عبدالله/شكرا
ملك/فريزر
عبدالله/شكرا
ملك/ اقف نزلنى
فيقف عبدالله
ملك/ايه دا انت وقفت
عبدالله/وصلناا يااقرده
ملك وتفتح باب السيااره/باارد
عبدالله/ميرسى هتخرجى امتى
ملك/ع 10 كداا
عبدالله/10 هبقاا هنا
ملك/تماام
ثم تخرج وتتجه الى درسها ويعود هو الى الفيلاا ويصعد يبدل ملاابسه ثم ينزل يجلس مع احمد ف المكتب
عبدالله/استريحت انت النهاارده وانا طلع عينى ف الشركه هااخد اسبوع رااحه بقاا اعوض تعب النهاارده
احمد/اتوكس يااخوياا مكنتش حته يوم هاا عملت ايه
فيجلس عبدالله ويروى له مااحدث ف الشركه
ف فيلاا الجاارحى
كريم/شمس فين يااداده
الداده/منزلتش من اوضتها ياابنى ومكلتش طول النهاار
كريم/طب وملك وماما
الداده/الهاانم نزلت من شويه وملك رااحت الدرس
كريم/اؤك يااداده شكرا
الداده/احضرلك الاكل ياابنى
كريم /لا شكرا
ثم يصعد الى غرفته فيجدها جاالسه ع الاريكه اما التلفااز وعندما رأته تجااهلته
كريم/مكلتيش ليه
شمس/مليش نفس
كريم/طب انا جعاان هتااكلى معاايا
شمس/لا
كريم/اممممممم عبرااحتك بس انا هااكل سمك و شورماا
شمس بدهشه/بجد
كريم ببتساامه/اهو
ثم يخرج اكيااس بهاا الطعاام ويجلس ع الكرسى ويخرج الطعاام
شمس بفرحه/يااااه انا جعاانه اوى ثم تبدا ف تنااول الطعاام
كريم ببتساامه/مااكاان من الاول
شمس وفمها ملئ بالطعاام/بحب الاكل دا الاول مقدرش اقااومه
كريم/طب ابلعى الاول
وبعد فتره تنهى طعاامها ويسندها كريم حتى تدخل الحمام وتغسل يدهاا وتخرج وتجلس ع الاريكه وتأتى خاادمه تأخذ بااقى الطعاام ويغير هو ملاابسه ثم يذهب ويجلس معهاا
كريم/شمس
شمس ببتساامه/نعم
كريم بضحك/لو كنت اعرف ان الاكل هيخلينى اشوف الابتساامه دى كنت جيبته من زماان
شمس بضحك/هههههههههههههه
كريم ويخرج شوكولااته من جيبه/اتفضلى
اما هى ما ان ترى الشوكولااته حتى تستند وتقف فيقوم هو الاخر يقف امامها
كريم بقلق/فيه ايه يااشمس
شمس وتحضنه/انا بحبك اوى وبحب الشوكولااته دى اوى
كريم ويبعدهاا عنه بهدوء وفرحه/بتحبينى
شمس بخجل/هاات الشوكولااته
كريم/لا مش هتخديها غير لما اسمعهاا
شمس/هاات بقاا يااكيمو
كريم بضحك/اهو عشاان كيمو دى هتدهاالك ثم يعطى لها الشوكولااته

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية كيف لا أعشقها وهي طفلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *