روايات

رواية هوس سارة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أميمة تيتو

رواية هوس سارة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم أميمة تيتو

رواية هوس سارة البارت الحادي والعشرون

رواية هوس سارة الجزء الحادي والعشرون

هوس سارة
هوس سارة

رواية هوس سارة الحلقة الحادية والعشرون

مازن: تقصد ايه اخرج من هنا وحاول يخرجو برا ومسك ايديه وشدو لحد الباب
محمد: بصوت عالي سيف ابني انا
انت مش فاكر ولا ايه يامازن انا اللي خطفتك من عشر سنين واتحبست
وقرب من سيف انت طلعت ابني الحقيقي مش مازن بس هيا ضحكت عليا هيا هربتك برا البلد عشان تكون بعيد عني ومعرفش اخدك او اعرف حاجه عنك
بس خلاص انا رجعت انا بابك
سيف: باستغراب باصص لساره بيقول ايه الراجل دا
محمد: هيا مش هتقولك حاجه انا هحكيلك
انا ابوك الحقيقي مش عمر امك كانت حامل فيك قبل ماتتجوز عمر ومازن مش اخوك ويبقالك اي حاجه بس هيا كانت عايزه لك اب فاتجوزت عمر عشان تكتبك علي اسمو عشان انا كنت متجوز واحده غيرها وهيا فضلت تضحك عليكم طول 17 سنه دول
انت ابني وابنها بس مازن ابن عمر وليه ام غير ساره
ساره:بانهيار اخرس اخرج من بيتي ياحيوان انت ايه رجعك جاي تعمل ايه
هاجر: كلامو صح
الكل استغرب من رده فعل هاجر هيا ايه علاقتها بالموضوع
محمد: اه كلامي صح
هاجر: يعني انت
ساره: بعياط ارجوكي لا بلاش ارجوكي
مازن: ماما في ايه هما بيقولو ايه عايز افهم
ساره: لا محدش يصدق كلامهم دول بيكدبو
مازن: ايه الكلام دا هما ليه بيقولو كدا
هاجر: لازم يعرف الحقيقه انت كدبتي علينا كلنا يعني سيف مش ابن عمر ليه عملتي كده
سيف: بغضب اتكلمي انت ليه ساكته
مازن: اسكت اتكلم مع ماما بادب انت مصدق الناس دول اكيد بيكدبو
سيف: انت مجنون مش شايف منهاره ازاي يعني كل كلمه اتقالت صح
ساره: بانهيار خلاااااااص
اسكتو
هاجر: احكي قولي بقي انت اتكشفتي مينفعش تخبي كفايه كدب لحد كدا
ساره: بعياط ايوا ايوا صح كل كلمه اتقالت صح سيف ابن محمد مش عمر بس هو مكنش معترف بيك انا اخدتك وربيتك لوحدي هو حاول يخدك مني عشان كدا بعدتك عني طول السنين دي
مازن: ماما انتي بتقولي ايه
هاجر: بصوت عالي كفاااايا بقي
انت هتفضل تقولها ماما ماما اسكت بقي انا امك مش هيا
مازن: بذهول انت بتقولي ايه انا اعرفك اصلا
ساره: بعياط ايوا هيا امك اللي ولدتك انت كنت معاها اربع سنين بس انا اللي ربتك وعشت معايا 17سنه وحبيتك اوي بجد انت ابني صدقني
مازن: بصراخ ودموع انت بتقوووولي ايه وبعياط انتي بتكدبي عليا صح
ساره: كنت عارفه ان هيجي يوم والحقيقه تبان بس مكنتش اعرف انها هتكون اسيه كدا
وفجاه اغمي عليها ووقعت علي الارض
مازن: ماماااا ماما وجري عليها شالها
وحطها علي الكنبه حاول يفوقها بس مصحيتش
اخدها وجري بيها علي المستشفى
بعد ساعه ونص ف المستشفى
الدكتور: دي حاله انهيار عصبي
مازن: ممكن اشوفها
الدكتور: علي حسب لو انت اللي وصلتها للحاله دي مش هينفع
مازن: بدموع طيب من بعيد
وقرب من شباك الاوضه اللي ساره فيها وكان بيبصلها وهيا نايمه علي السرير ومربوطه من دراعتها وراجليها الاتنين وبتصرخ وهيا بتقول انا معملتش حاجه ودول عيالي انا عايزهم محدش يخدهم ارجوكم هما صغيرين عايزهم
والممرضات بيحولو يهدوها بس مفيش فايده
الدكتور: جيبي حقنه تهديها
مازن: هيا ماما ينفع ترجع معايا البيت
الدكتور: لا احنا هننقلها مستشفي امراض نفسيه
مازن: بعياط لا ماما مش مجنونه
وهنا دخل احمد في ايه
مازن بعياط دخل ف حضن احمد وحكلو اللي حصل
احمد: بدموع طيب اهدي انا قولتها كل حاجه هييجي عليها وقت وتتعرف
مازن: يعني الكلام دا بجد يعني انا مش ابنها
احمد بدأ يحكي لمازن عن اللي حصل وان ساره اخدتو من مامتو الحقيقيه هاجر لما دخلت السجن بعد ماقاتلت عمر وربتو مع سيف ويمكن كانت بتخاف عليه اكتر من سيف وان كل اللي حصل كان غصب عنها وملهاش زنب
مازن: بدموع انا عارف ان ماما بتحبني وعمرها مضربتني او زعلتني بس هيا ليه خبت عليا
احمد: عشان كانت خايفه من اللي حصل دا ولو كان حصل وانتوا صغيرين مكنتش بقيت مازن اللي واقف قدامي دا كنت هتضيع لما تعرف ان ابوك اتجوز علي امك وهيا عايشه وان امك قتلت ابوك ودخلت السجن وان الست اللي عايش معها مرات ابوك مش امك
مكنتش هتحبها
مازن: بعياط لا انا بحبها وهفضل احبها واعتبرها امي الوحيدة رغم اني عرفت
احمد: معترف بيها عشان حسيت معاها بالاهتمام والحنيه لكن وقتها كنت هتكرها اللي اقدر اقولهولك ان ساره امك بجد وبتحبك وعملت عشانك انت وسيف حاجات كتير واهملت نفسها وحياتها واهتمت بيكم انتوا حتي انها اتجوزت واحد مبتحبوش عشان يبقي اب لسيف رغم انه كان عايز يستغلها ويعتدي عليها وهربتو واستحملت يكون بعيد عنها طول السنين دي عشان يكون فامان وانا كنت عايز اتجوزها وبحبها لحد دلوقتي بس هيا رفضت عشانكم انتوا
ف اللحظه دي كان سيف واقف ورا احمد وسمع كل الكلام اللي اتقال
انت بتقول ايه
احمد: دي الحقيقه
سيف: مش مبرر برضو
وفجاه صوت ست
لا ساره مظلومه هيا من وهيا طفله مظلومه ومفرحتش
حرام عليك دي امك
سيف: انت مين
امنيه: انا مرات ابوك اللي هو محمد طالما عرفت الحقيقه وبرضو بنت عم ساره
ساره ام واخت وصحبه مفيش زيها انهارده
رغم ان حبيبها كان هيتجوزني انا ويسبها اللي هو ابوك محمد بس واقفت معايا ونصحتني ابعد عنو هو كان عايز يستغلني ياخد فلوسي ويمشي ويضحك عليا واتفق مع ساره انهم يعملو كدا وياخد الفلوس ويتجوزها وكانت حامل فيك بس هيا رفضت ومردتش تخدعني رغم انها عاشت معانا ف بيت بابها مظلومه بسبب بابايا اللي هو عمها كان بيضربها ورامها برا البيت بس مخدتش حقها منو عن طريقي وابوك اللي هو محمد كان رافضك ومش معترف بيك بس هيا اخدتك ورابتك وايوا بعدتك عنها لسنين بس كانت ضمانه انك تكون كويس ومتعلم واديك كلها سنه وتدخل الكليه لكن لو كنت مع ابوك كنت بقيت صايع دلوقتي ابوك عنده ابن تاني ابني اصغر منك بسنه وكان عايش معاه عاش معاه كام سنه بس دلوقتي ميعرفش حاجه عنه بيدرس بياكل عايش او لا ميعرفش حاجه عنه بلاش انت كمان تظلم امك
وهنا الدكتور جاه
لازم ننقل المريضه لمستشفي امراض نفسيه بسرعه
انتظرو الجزء الثاني من روايه هوس ساره

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هوس سارة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *