روايات

رواية حب من غير بروتين الفصل الثاني 2 بقلم نور شريف

رواية حب من غير بروتين الفصل الثاني 2 بقلم نور شريف

رواية حب من غير بروتين البارت الثاني

رواية حب من غير بروتين الجزء الثاني

حب من غير بروتين
حب من غير بروتين

رواية حب من غير بروتين الحلقة الثانية

قرب مراد منها وهو بيعدلها لياقه القميص متزعليش أنا هفتحلك احلي و اجمل محل جزاره في البلد
سرحت سارة في عيونه وقالت وهي بتمسح دموعها في كم القميص .. بجد يا مراد بيه !!
أتقفل السوق و خرجت سارة معاه ومش قادرة تبطل عياط قال بتنهيدة:
كتر خيرك كدا يا باشا هروح محل أيجار بقا ده أنا بعرف أد’بح خروف ولا اجدعها جزار
ضحك مراد عليها و قال بهدوء:
نفسي تبقي بنت رقيقة و جميلة و ناعمه هتلاقي ناس كتير تحبك
سندت سارة علي عربية في الشارع و قالت
بتعرف تعد لحد كام !!
ممكن لحد عشرة .. بص يا معلم عندك سلكه بيصلح عربيات الواد ده بيحبني و عايز يتجوزتي
و عبده صنفره سواق توكتوك عالمي يللفك القاهرة شارع شارع و تتوه !!
احمد كاشفات ده بيصلح كهرباء وقالي تتجوزيني
قولتله غور يلا ساعتها مقربش مني تاني
بصلها بقرف و ابتسامه مقلوبه و قال بقول يعني دكتور مهندس محامي ظابط اي حاجه من دول محاسب طيار .. محدش منهم اتقدملك
وبعدين يا باشا أنا متعلمه و معايا كلية آداب قسم مساحة و خرايط و اتخرجت منها بس
الحاج هنادي ابويا قبل ما يموت .. كتب المحل ده بس ليا
و عنده عمارات و مباني تعرف الصدمة الكبيرة عنده فله في الساحل و كتبهم لأخوتي.. بس بعيد عنك يا باشا اخواتي اول ما عرفوا أن المحل ده بس ليا
رموني و كل واحد ورث وسافر بره وانا اتعلمت بقا
لا اشتغلت بكلية ولا أي حاجة بس اخواتي ست اولاد بس من أم تانيه أنا اتولدت و امي ماتت يعني المحل اللي انكسر ده
فيه هدومي و عايشه فيه و معايا سك’ينه ماشيه بيها عشان احافظ على نفسي
لكن هي الظروف اللي عملت فيا كدا هضطر انام علي العربيه دي لحد الصبح
يلا سلامو عليكو يا باشا منشوفكش في وحش ابدا ..
كان مركز مراد في عيونها قال بتوتر .. أنا عايش في عمارة أنا وامي و أخويا متجوز و مسافر بره
يعني متفهميش غلط لو جيتي تنامي عندنا بدل ما تنامي في الشارع
قربت منه سارة و قالت اسمع اللي هقولك عليه وانت ساكت
رفعت السكي’نة عليه قالت قول بصوت عالي حرامييي حرامييي
لا أنا مستحيل أعمل كدا قالت سارة بصوت أعلي طلع اللي معاك يلا طلعع اللي معاك بسرعه
ها قول يا مراد حرامي أقسم بالله لو ما قلتت لا أقول أنا
شوف بقا ظابط و بيسر’ق رفع مراد أيده وقال بصوت رجولي .. أقف عندك
أنت متعرفش أنا مين اتلمتت الناس عليهم و مراد نايم في المراد و سارة الستات ماسكها
البت دي من ساعه ما دخلت السوق و هي عامله مشاكل الحبس احسن ليها
وقف مراد و نفض هدومه .. أنا الظابط مراد عز الدين
مشيت النسوان جريي وقف مراد و ركبها عربيته وقال بجمود : الناس دي غلبانه اوي اول ما عرفت أن ظابط خلعت
الا كل الظابط كاريزما و حلوين الا انت لا كاريزما ولا حلو و بدقن امير كرارة
هو امير كرارة ظابط
أنت سبت كل ده وانا بقول عليك مش حلو و بتسأل هو ظابط ولا لا وانت بتسألني هو مش معاك في القسم
ضحك مراد بقوة : امير كرارة ممثل مش ظابط
ده كان عامل حتت فيلم و كان ظابط عسل يا سلام لو كلهم حلوين زي امير كرارة
ونتي شبه سوكه أنتي فاكره أن في ظابط هيبصلك …
ده أنا كنت موقفه قصر علي رجلي كل ما حد بيشوفني بيقول اوههههه ما هذا الجمال
ما هذا الجمال تلاقيه اول ما بيشوفك بيقول الشهادة بسك’ين اللي معاكي ده اعملك محضر بس أنا ظابط طيب و أبن ناس
رمت سارة بسرعه السك’ينة من العربية بعدها قالت بصريخ يلهوي ..
أفرض اتحمر’شت بيا اعور’ك ازاي دلوقت ..
بيقرب مراد منها عشان يعدل حزام الأمان بلعت ريقها وقالت بخوف .. مراد مينفعش
بعد مراد وقال أنتي مجنونه أنا قرفان و أنا بكلمك هلمسك أنتي يا معفنه
زعلت سارة وقالت بجمود.. نزلنييي حالا
نزلنييييي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حب من غير بروتين)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *