روايات

رواية أوتار عاشقه الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم دنيا ثروت

رواية أوتار عاشقه الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم دنيا ثروت

رواية أوتار عاشقه البارت الثاني والثلاثون

رواية أوتار عاشقه الجزء الثاني والثلاثون

أوتار عاشقه
أوتار عاشقه

رواية أوتار عاشقه الحلقة الثانية والثلاثون

ماله لون وشك يادويدار بيه شكلك مصدوم شوية
دويدار : انت مين اللي طلعك اصلا واي الهزار البايخ ده
ماسه : هو انت فاكر ان هسيب جوزي وابو اللي في بطني في المصحه يادويدار بيه
دويدار : جوزك.. جوزك ازاي انتي اطلقتي منه وقدامي
نيڤين: لو قصدك عن الورق الورق كان لعب عيال تقريبا المحامي مكملش معاك للآخر
دويدار : انتي بتقولي ايييي
لليث : بتقول اي زعلتك اوي ان انا وماسه مطلقناش ولا اللي مزعلك ان رجعت ولا لا اقولك اي اللي مزعلك ان البيت وكل املاك ابويا هترجعلي
دويدار : انا مش عايز جنان شكلك هربان انا لازم اتصل عليهم يجو ياخدوك
الشرطة وهي بتدخل : باين كدا ان دي اخر لحظه ليك هنا
دويدار: يعني اي اياكو تصدقوه ده قت’ل ابوه بإيده
لليث : انا اللي مش مصدقه ان ازاي اب يقت’ل عياله لي وعشان اي متقنعنيش عشان حبه فلوس
دويدار :انا مقتل’تش ابني انت اللي قتل’ ته ياليث انتتت
لليث : كلنا عارفين مين المذنب كلنا عارفين ان انا كنت طفل وان مكنش قصدي وانت اتهمت’ني
دويدار : حتي لو طفل فأنت القا’تل ياليث وهتعيش طول عمرك قا’تل
ماسه : لي ياجدي عملت كدا في أمي ماما كانت طول الوقت بتتكلم عليك بالحلو ولا مره قالت ان تتكلم وحش
دويدار : وتقول اي وحش هي اللي عملت كله وحش هي ياماسه هيبي
الشرطة وهي بتاخده وتطلعه : بتاخدو مالي وانا عايش يازبا’له مش هسامحكو مش هسامحكووو
لليث وهو بيحضن ماسه : بطلي عياط عشان خاطري وعشان خاطر اللي في بطنك
بتد’فن راسها في عنقه : متسبنيش ياليث
محمد : انا اسف ياماسه اسف ليكي ولنواره لو مكنتش اتجوزت منيره مكنتش هتمو’ت ولا كنت هظلم عيالي معانا سامحيني ياماسه
ماسه بتسيب حضن ليث وتجري عليه تحضنه: انا اللي اسفه يابابا اسفه عشان مصدقتكش اسفه يابابا سامحني عشان خاطري
ذياد وهو بيتدمع: خلاص بقا ياجماعه كلهم في مكان احسن دلوقتي اهدو ومتعيطوش عايزنهم يزعلو مننا
نيڤين وهي بتمسك ايديه : عيط ياذياد عيط
للحظه انهار في حضنها : حبيبتي سابتني يانيڤين نواره سابتني يانيڤين
نيڤين كان قلبها بيتقطع من سماع اسم واحده غيرها من فمه ولكن تعمل اي ده نصيب
💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫💫
بعد مرور اسبوعين
لليث : بصراحه كدا ياعمي انا طالب ايد بنتك علي سنه الله ورسوله
محمد : بنتي لا حدد اصل عندي بنتين عقبال عندك
نيڤين بضحك : ربنا يخليك لينا ياعمي
محمد : بس يابت يابكاشه انا ابوكي
لليث بجديه : بصراحه كدا ياعمي انا عايز اعمل فرح زي الناس وبعدين يعني انا عايز ماسه تبقي أجمل عروسه زي مابتحلم
محمد : طيب ناخد راي العروسه
ماسه : بصراحه كدا موافقه
لليث : طب كويس يلا بينا بقا
نيڤين بصدمه: علي فين
لليث : علي الفرح يجدعان
وبعد ساعتين وصلو لقاعة في فيلا كانت مجهزه بكل حاجه من زينه وكل حاجه
لليث : يلا ياعروسه نلحق نجهز بقا
ماسه بصدمه: انت عملت ده كله امتي بعدين عرفت ازاي ان هوافق اصلا
ذياد من وراهم : وانتي علي اساس ياماسه هانم تقدري تعيشي من غير لليث بيه
ياخدها من ايدها ويطلعو يجهزو ومحمد بيدخل الاوضة بتاعته
ذياد بيقرب علي نيڤين: مش ناويه تغيري هدومك ولا اي
نيڤين: اه هطلع اهو
ذياد : طيب يلا لاحسن الفستان هياكل منك حته
نيڤين بكسوف طلعت علطول
في المساء….
ماسه في الميكرفون : الصراحه كدا المفروض العريس هو اللي يتكلم بس حبيت الحلقه دي تبقي العكس حبيت اقولكو ان حبيت مجنون قبل عاقل حبيت عصبي قبل هادي وعلي بلاطه كدا حبيت عيوبه قبله
لليث من الناحيه التانيه بيقرب عليها : لو يوم سآلوني عن العشق هقول اين ماسه فهو عندها
نيڤين: شايف ياخويا الشعر اللي بيقوله اتعلم منه
ذياد : هتعلم اه مانا فرحي انهارده بقا
نيڤين بصدمه: يعني اي
ذياد بيجري ياخد المأذون من ايده : يلا ياجماعه اسمع زغروطه امضي ياعروسه
نيڤين بتمضي بفرحه
يشيلها للمسرح ويرقصو سوا : اي رايك ان بحبك اوي اوي كمان
دنيا وهي داخله بنرفزه: يخربيت ده كعب مكنش فرح يعني والله لادخلهم حافيه
بتدخل بصدمه: الله الله بداتو رقص من غيري باين ان العشق نساهم دنيا
لليث : احم خدو بالكو دنيا وراكو
دنيا : وبتنبهم يابيه كمان صدق اللي قال لليث وماسه أوتار عاشقه ♥️♥️
(قبل ماتحب مميزاته حب عيوبه وقبل ماترفض بنتك تتجوز اللي بتحبه فكر ببنتك وباللي عايزاه دي مكنتش مجرد روايه دي كانت مجرد درس لكل اللي بيقرأ نصيحه بوصلها ليكو فكرو بسعاده عيالكو انتو متخيلين ان كل ده حصل عشان دويدار مفكرش بسعاده بنته امنعو ان دويدار يتكرر تاني وحبو وعيشو الحياه والله حلوه بالحلال 🥰♥️♥️💙)
تمت🥰♥️♥️

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية أوتار عاشقه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *