رواية بنت الشيطان الفصل السادس والعشرون 26 بقلم رحمة نبيل
رواية بنت الشيطان الفصل السادس والعشرون 26 بقلم رحمة نبيل
رواية بنت الشيطان البارت السادس والعشرون
رواية بنت الشيطان الجزء السادس والعشرون
رواية بنت الشيطان الحلقة السادسة والعشرون
ﻻ إله إﻻ أنت سبحانك إني كنت من الظالمين .قال رسول الله :والذي نفسي بيده ما دعا بها مسلم قط إلا فرج الله عنه.
الصوت الذي في داخلك يهمس لك:
“هذا حلال وهذا حرام”
إياك أن تفقده
“ويأتي هذا الإبتلاء .. لتعرف قيمة الأيام الهادئة العادية التي كانت تَمُر علينا ونحن لا نَحمِد الله عَليها.”
صلوا على الحبيب المصطفى صلى الله عليه وسلم ♥️ ♥️ ♥️ ♥️
开始吧
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
🌼🌼🌼🌼🌼🌼
🌻🌻🌻🌻
🌸🌸🌸
🎊
جنه بعدم فهم / مش فاهمه قصدك ايه بمحبوسه في الذكريات
عمر بحزن شديد علي شقيقته وهو ينظر لسمر المسطحه بلا حياه علي الفراش / الموضوع ده قديم اوي انا فكرتها نسيت بس لسه فاكره كل حاجه
جنه وهي تنظر له بعدم فهم
عمر وهو يتنهد بألم / انتي تعرفي امي فين
جنه بتعجب من سؤاله /هي مش ماتت
عمر بسخريه /هي فعلا ماتت من زمان في نظرنا بس لسه عايشه في الحياه
جنه بصدمه / مش فاهمه ده ازاي
عمر بألم وهو يتذكر ما حدث معهم منذ زمن /امي لسه عايشه بس للاسف ماتت من زمان بالنسبه لي لينا بسبب اللي عملته فينا دمرتنا واكتر حد اتدمر بسببها هي سمر،، سمر اتعقدت في حياتها بسببها وبسبب عمايلها امي كانت اسوء مثال للزوجه فعقدت سمر فالعلاقه الزوجيه امي كانت دايما بتعمل مشاكل من لاشيء لأنها انجبرت علي بابا رغم انه عاملها بما يرضي الله وكان دايما يعاملها بحنيه كبيره وده كان قدامنا بس هي كانت تبصله بكره وساعات قرف رغم انه عمل كل حاجه عشان يسعدها سمر اكبر مني وعاشت وشافت اكتر مني بكتير بابا لما كان يجيب هدايا لماما كانت تخدها ترميها في وشه وتزعق وتسيبه وتمشي وهي بتلعن وتشتم وبابا كان قلبه بينكسر ولانه اتربي انه ميمدش ايده علي ست عمره ما فكر يرفع ايده علي ست ابدا وماما استغلت ده شر استغلال سببت عقده لسمر من الزواج وانه علاقه فاشله وخوفها انها تتحول لواحده زي امي بعد الزواج والموضوع زاد اكتر لما تعب بابا ومرض وهي سابته وطلبت الطلاق ورمتنا ومشيت مع عشيقها خلت سمر تكره اي علاقه زواج حتي لو ناجحه فكرك سمر متجوزتش لحد دلوقتي عشان ملقتش اللي يناسبها وعنست والكلام ده يعني لا خالص سمر هي اللي كانت بترفض ولما حد يتكلم تظهر انها مش مهتمه او تهزر
نظر لجنه التي تربت علي كتفه بمواساه / سمر عاشت طفوله متدمره كليا
جنه وهي تنظر له بشفقه ثم نظرت لسمر / متأكده ان سراج مش هيسبها هو بيحبها اوي وهيحارب عشانها حتي لو اضطر يحارب مخاوفها بس في الاخر هيتجموا وانا واثقه من كده
كان سراج يجلس مقابل مالك وينظر له محاولة سبر اغواره
سراج بقلق من صمت مالك بغموض وهو ينظر له / متركزش معايا اوي خليك انت في جوازك
نظر له سراج بسخريه وضحك بألم
مالك بملاحظه / أيه مالك
سراج وقد غامت عينه بحزن / رفضتني يا مالك قالتلي انا مش هنفعك شوف غيري
ثم نظر له بدموع ملئت عينه / دمرتني يا مالك خلاص مش عايز اشوفها تاني هتفكرني باللي حصل
انا هخلص المهمه دي وهستقر في أستراليا وهدير الشركات من هناك
مالك بسخريه لاذعه / حلو اوي واستسلم بسهوله كده
ثم نهض وتركه / اقولك سيبها لغيرك احسن هو هيعرف قيمتها اكتر
نظر سراج أمامه بغضب شديد وكسر الكأس الذي كان أمامه واخذ يرجع شعره للخلف بغضب وهو يفكر مجددا في سبب رفضها فقط ينتهي من هذه المهمه وسيعرف سبب رفضها مالك محق هو لن يستطيع أن يتركها ابدا
صعد مالك ودخل لغرفته ونظر للغرفه وهو يتذكرها اغمض عينه بألم ثم تقدم للفراش الخاص بهما واخذ يمسد عليه وتنهد بألم ثم اغمض عينه بشده وفتحها بغضب شديد / هترجعي يانور هترجعي بس بعد ما اندمهم كلهم
تنهد باشتياق وهو ينام ويحتضن وسادتها / وحشتيني يا نوري
عند نور كانت تصرخ من الألم هناك ألم جحيمي في معدتها اخذت تصرخ بشده دخل احد الرجال عليها وهو يصرخ عليها بانزعاج شديد من صراخها وتحدث بغضب شديد / اخرسي أيتها العاهر وتوقفي عن الصراخ
نور ببكاء وصراخ /اااااااه مااااااالك
دخل حميد وهو يركض علي صوت الصراخ ظنا ان الرجال تعذبها
حميد / ماذا يحدث هنا
نظر وجد نور تمسك معدتها وتصرخ بألم حميد بصراخ علي الرجال / احضروا طبيب بسرعه ايها الحمقي
غادر احد الرجال ليحضر الطبيب بعد مرور ساعه خرج الطبيب من غرفه نور وهو ينظر لهم بعمليه
حميد بتساؤل / ماذا بها ايها الطبيب
الطبيب / مبارك السيده حامل في شهر واحد
حميد بتعجب / حامل
الطبيب / نعم ولكن يجب أن تنتبهوا لها لأن الجنين في وضع غير صحيح يجب أن تهتم لنفسها جيدا والا سنضطر للاجهاض……….
🌷🌷………………………….. 🌷🌷
وصل كلا من زينه واسد جميله لمنزل الجبل
دخل اسد وهو يفسح الطريق لهم ليدخلوا
دخلت زينه بفرحه كبيره تريد رؤيه نور لتخبرها بما حدث معها
زينه بصوت عالي / نوور انتي فين يا نووور
نظرت زينه لاعلي السلم وجدت سراج يهبط وهو يبتسم لهم
زينه بمشاغبه / اوووه انكل سراج هنا يا مرحبا يا مرحبا
ضحك سراج عليها هذه الصغيره التي طالما كانت العنصر النسائي في هذه العائله وسبب بهجتها / اخبارك يا زوز
زينه / ميت فل وعشره يا باشا
مازن من اعلي السلم / دايما بتيجي بدوشتها
زينه بصدمه / ايه ده جدو كمان هنا لا ده احنا نقيم الاحتفالات والولائم بقي
مازن وهو يقترب منها ويرمي شعرها علي وجهها بمشاغبه / بس يا بت انتي جدو في عينك ده انا لسه في عز شبابي
نظر سراج لاسد الذي ينظر لهم بشك / ايه يا أسد مش هتسلم
اقترب منه اسد ببسمه / لا ازاي اسلم يا باشا اخبارك يا سراج
عانقه سراج / الحمدلله يا كبير انا بخير المهم انت
اسد وهو يهز رأسه / بخير الحمد لله
ثم عانق مازن ونظر لهم بشك / زياره ولا
سراج بتلاعب / ولا
نظر اسد له ثم حدث زينه دون النظر لها / خدي حور يا زينه خليها تستريح
جميله باعتراض / اسمي جميله
اسد وهو ينظر لها / نتناقش بعدين يا حور
نظرت له بغيظ ثم سارت حلف زينه
نظر سراج بخبث لاسد / حور ها
ضحك مازن فسراج دائما يشاغب اسد
اسد وهو ينظر له بجديه / فيه ايه يا سراج
سراج وهو يتنهد / نور اتخطفت
نظر له اسد بصدمه / ازاي محدش بلغني بكده
مازن بتدخل / اهدي يا أسد احنا لسه واصلين امبارح وهي اتخطفت من يومين كده
اسد / عرفتوا مين عمل كده
سراج وهو ينظر بغموض / فكرك مين
اسد وهو ينظر أمامه بغضب / اللورد
استفافت نور بألم وهي تنظر حولها بتعجب وفجأه تذكرت ما حدث ادمعت عيونها وهي تنادي مالك في نفسها
وجدت الباب يفتح ودخل حميد
نور وهي تنظر بحده له / عايز ايه
حميد / ولا حاجه جاي اشوفك بس
نور بسخريه / فيك الخير
حميد بحاجب مرفوع / احب الستات الشرسه
نور بغضب / أخرس واطلع بره ياحيوان
حميد بسخريه / براحه علي نفسك كده عشان البيبي بس
نظرت نور بصدمه ماذا يقول هذا اي بيبي هذا الذي يتحدث عنه
حميد / اه اسف نسيت اقولك انك حامل
نظرت نور له بصدمه وتنفسها يعلو وضعت يدها علي بطنها بفرحه ودموع تهبط هي تحمل ثمره حبها هي ومالك
نظر هو لها بسخريه ثم خرج وتركها تنظر أمامها بدهشه وفرحه مختلطه بخوف علي جنينها
تحدثت معه كأنه يسمعها / متخافش يا قلبي بابا هيجي يساعدنا ويخرجنا من هنا ونكون كلنا مع بعض انا متأكده هو وعدني عمره مايسيبني والشيطان مش بيخلف وعده
🌷🌷……………………………. 🌷🌷
كان مالك ينظر للمرآه أمامه وهو يتفحص ثيابه ذهب للفراش واخذ اسلحته ووضعها في ثيابه جيدا ثم ارتدي قفازه ولأول مره يخرج لمهمه دون التنكر
هبط للأسفل وجد اسد ومازن وسراج يتحدثون نهض اسد بفزع عندما رأي مالك يرتدي ثياب المهمات
اسد / انت لابس كده ورايح فين
مالك ببرود وسخريه وهو يذهب من أمامهم للخارج / رايح اتشمس
نظر اسد بصدمه لسراج ومازن اللذان لم يتحركا
/ مالكم ما تتكلموا سبتوه يمشي كده بكل سهوله
سراج / ما انت كمان سبته
اسد / اااا انت مجنون يا سراج محدش كلمه كلمة واحدة
مازن / اهدي بس يا أسد مالك متعود وكمان مش هيسمع من اي حد كلمة واحده فريح نفسك
اسد وهو ينظر لهم بغيظ انتم أيه البرود اللي فيكم ده قوموا نلحقه يلا
مازن / نلحقه ازاي زمانه وصل اساسا انت مش عارف اخوك بيسوق ازاي
سراج وهو ينظر لهاتفه لخبث ويغمز لهم / عشان كده دايما بعمل احتياطاتي
*لاوعاوزين تخشو الجروب الروايات علي الواتساب كلموني علي الرقم ده*
*https://wa.me/+201288715026?text=ممكن-ادخل-جروب-الروايات-
كان مالك يقود دراجته الناريه بسرعه رهيبه جدا حتي وصل لفيلا كبيره في وسط الصحراء هبط من دراجته وهو يحمل مسدسين واخذ يطلق علي كل من يقابله وهو لا يري أمامه وأخرج الوحش من داخله كان يضرب كل من يقابله
في الداخل احد الرجال وهو يركض لللورد / الشيطان انه بالخارج وقام بقتل نصف الرجال
نهض حميد واللورد بفززع
اللورد بغضب / وكيف وصل لهنا ايها الاغبياء
حميد / ربما هناك جهاز تعقب معه
اللورد بغضب جحيمي / ايها الاغبياء اذهبوا وحضروا السيارات بسرعه
ركض الرجل ليجهز السياره وركض اللورد لغرفه نور فتحها بشده وجدها تنام بوضع الجنين وتحتضن بطنها بشده استفاقت بفزع نظرت له بغضب تقدم هو لها بغضب منها وجذبها بحده صرخت نور / اه سيبني سيبني مااالك
خرج من المبني
وكان وقتها مالك اله قتل حرفيا يقتل ولا يتردد سمع صراخ نور باسمه نظر وجد اللورد يركب السياره وهو يجذب نور نظر له مالك نظره مميته ثم ركض تجاه وهو يخرج مسدسه ويصوب علي الإطار الخاص بالسياره ولكن كانت السياره غادرت ذهب مالك وركب اول سياره قابلته وقادها بسرعه كبيره واخذ يطارد سياره اللورد ونور تصرخ باسمه
كان سراج يقود سيارته ومعه مازن واسد
اسد / بسرعه شويه يا سراج
سراج / اهو يا أسد اسرع من كده هنتقلب
مازن وهو يحدث سراج / مالك بيتحرك يا سراج غير الطريق
سراج / علي فين
مازن / طريق المنحدر
كانت نور تصرخ باسم مالك
حميد بغضب وهو يوجه المسدس لها / اخرسي بقي بدل ما تترحمي علي نفسك وعلي ابنك
صمتت نور وهي تبكي بسبب خوفها الي ابنها
وصل السائق لنهايه الطريق وجدوا المنحدر ولم يستطع الأقدم لعن اللورد وهبط من السياره بسرعه وهو يسحب نور خلفه وتبعه حميد
وصل الشيطان لمكانهم وجد اللورد يوجه مسدسه لرأس نور نظر له نظره اذابت عظم الاخر من كثره الرعب
اللورد بصراخ / انتهت اللعبه شيطان سلمني الميكروفيلم وخذ زوجتك وابنك
نظر مالك بصدمه له / ابني
اللورد بضحك / الا تعرف سوف تكون اب يا شيطان اوووه يا رجل الا استحق شكر علي هذه الأخبار السعيد نظر مالك له بحده / اترك زوجتي والا ترحم علي. نفسك يا لورد
نظر اللورد خلف مالك ببسمه خبيثه / بل أنت ترحم علي نفسك يا شيطان
نظر مالك خلفه وجد سيارت كثير تحيط بهم نظر لنور وهو يطمئنها ثم اخرج الميكروفيلم من جيبه وتقدم لللورد وهو ينظر لعين نور نظره تعرفها
تذكرت نور تدريباتهم
Flash back
ولو انخطفت اعمل ايه يامالك
نظر لها مالك بتعجب / انخطفتي ازاي يعني
نور وهي تمثل الحركه / يعني مثلا واحد يمسكني من ورا ويهدد اي حد بيا الحركه بتاعت الأفلام دي
نظر لها مالك بسخريه منها ثم اقترب منها ودار خلفها وامسكها من خصرها وجذبها اليه ومسكها بنفس الطريقة / قصدك الحركه دي
نور بتخدر / ها
مالك وهو يبتسم علي تأثيره / هي ولا لا
نور / ايوه هي
مالك / طب ركزي هتعملي ايه اول حاجه تتني رجلك كده بعدين ارفعي نفسك شويه ايوه كده بعدين تضربي كوعك في بطنه وقبل ما يحاول يستوعب الوجع تضربيه براسك علي طول
نور / سهله اوي
مالك وهو يقترب منها بشده / كل حاجه سهله بس احنا نركز شويه ها نركز
Back
قامت نور بعمل الحركه التي تعلمتها من مالك وركضت تجاه مالك بسرعه كبيره في نفس الوقت الذي اخرج به مالك مسدسه ووجهه علي حميد وقع حميد أرضا وهو يتألم
اللورد بصراخ /امسكوا بهم ايها الاغبياء
هجم الجميع علي مالك اخذ مالك نور وسحبها لكوخ موجود علي المنحدر وأغلق عليها تحت صراخها ثم توجه لهم واخذ يضربهم بشده ويقاوم ولكن العدد كبير جدا اخذت نور تبحث عن شئ لتفتح الباب وجدت قطعه حديد امسكتها وأخذت تكثر بها الباب وهي تري مالك يقاوم بشده ويبدو ان جرحه الاخير قد عاد مجددا
صرخت نور باسمه وهو يقاوم بشده اخذ يقاتل حتي اقترب للحافه بدون شعور صرخت نور / مالك حااااسب
في ذلك الوقت كاانت قد كسرت الباب وخرجت تركض له وجدتهم يضربونه بشده وهو يحاول المقاومه ولكن جرح رأسه أصبح ينزف وهو لا يري أمامه جيدا اخذت تبكي نور وهي تراه يضرب منهم اقترب اكثر من الحافه نظرت برعب وركضت له ولكن فات الأوان
نور بصراخ / ماااااااااااالك
وصل سراج ومازن واسد وجدوا نور تصرخ نظروا لما تنظر له وجدوا مالك ينظر لهم بألم وكأنهم يودعهم ثم فتح زراعيه وهو يسقط ونظر للاعلي ببسمه ألم
اسد / مالك لالالالالالالالا
ركض سراج للحافه برعب شديد يتمني لو كان حلم واخذ يصرخ ويبكي بهستيريه / لا لا مالك لا مالك لا يامالك
صرخت نور وركضت للحافه وكانت ستقفز خلفه / لا مالك متسبنيش
ركض مازن والذي كان الوحيد الذي بوعيه فالجميع دخل بصدمه امسك نور بشده ونور تتحرك بعنف وتصرخ / لا سبني يا مالك استني يا مالك خدني معاك مالك مالك ماااااااااااالك
🌷🌷…………………. 🌷🌷
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بنت الشيطان)