روايات

رواية جوري الفصل التاسع عشر 19 بقلم رياس

رواية جوري الفصل التاسع عشر 19 بقلم رياس

رواية جوري البارت التاسع عشر

رواية جوري الجزء التاسع عشر

جوري
جوري

رواية جوري الحلقة التاسعة عشر

ركبنا العربيه
الفندق اسمه …….
:عارفه
:تمام
مبسوطه اني هشوفهم
:مبسوط بفرحتك
:شكرا يا ايان
:ميعاد العمليه
:سيف هيكلمهم انهارده اظن ممكن يخليوها بعد بكره عشان ترتاح يوم او يومين و نسافر مصر
:كويس
:حقيقي يا ايان انا مش عارفه اشكرك ازاي علي كل اللي عملته معايا
:جوري دي حاجه بسيطه
:بنسبالي مش بسيطه ابدا فعلا
:انا اهم حاجه تكوني كويسه صدفيني انا معملتش حاجه تستاهل كل ده
:انا بجد مش عارفه اقولك ايه
ابتسم وبصلها لثواني
:متقوليش
:طيب قربنا نوصل
:اه قربنا
بعد فتره
:وصلنا ده الفندق
:تمام شكرا اوي تعبتك معايا عن اذنك
:هترجعي البيت
:اه سيف هيوصلني اكيد يلا باي
:باي
نزلت وانا بمشي ناحيه الفندق و برن علي سيف
:الو يا سيف انا وصلت تحت
:تمام انا هنزل اخدك
:ماشي مستنياك
باي
بعد دقايق كان سيف نزل ياخدني
سيف بفرحه: جوري وحشتني
مديت ايدي
:ازيك يا سيف
سلم عليا:الحمدلله وانتي
:مظنش انك مهتم تعرف حاجه زي دي
:جوري انتي لسه زعلانه مني
:ما تبطل استفزاز بقي ايه هو انت خبطتني بالغلط مفروض تقول اسف اقولك عادي انت سبتني في بلد لوحدي و بمنتهي البجاحه اكلمك تقولي اصل جالي شغل و هو الشغل كان هيقف عليك مكنش في ولا حل
خلصت وانا ملاحظه صوتي العالي :سيف لو سمحت ده مش وقت كلام لو سمحت طلعيني ليهم
:حاضر يا جوري حاضر
مشي وانا مشيت وراه عشان نطلع الاوضه اللي فيها سلمي و ماما
طلعنا وخبط سيف علي باب
فتحت سلمي
اول ما شوفتها حضتنها
:سلمي وحشتني اوي بجد
سلمي:جوجو وانتي كمان وحشاني اوي بجد
:ماما فين
:ادخلي جوا
دخلت وانا بجري لفيت ماما قاعده علي السرير
حضتنها :وحشاني اوي يا ماما
:جوري يا حبيبتى وانتي كمان
:عامله ايه يا ماما صحتك عامله ايه
:بخير يا حبيبتي الحمدلله
انتي عامله ايه عارفه يا جوري لولا اني تعبانه اوي وانكوا اصريتوا انك تسافروا انتي و سيف مكنتش سبتك ابدا
:فداكي اي حاجه يا حبيبتى المهم انك كويس
بوست ايدها وانت بكمل كلامي
وحشاني اوي
سلمي :سيف هي ماما هتعمل العمليه امتي
:المفروض بعد بكره انا كلمتهم قبل ما نسافر
:بجد طب كويس وانتي يا جوري هتقعدي معانا هنا
:اقعد هنا ازاي
:عادي سيف عامل حسابه انك تقعدي معانه دي اوضه سيف علي فكره اوضتنا اكبر عشان نقعد فيها مع بعض
:انا مش عارفه ملوش داعي كلها
كام يوم خليني زي ما انا
بصتلها سلمي بستغراب
:وايه المشكله يا بنتي ده انا فكرتك هتفرحي ان كلنا هنقعد مع بعض
:طيب ماشي اللي هبقي اروح اجيب حاجتي كمان شويه و اجي
تاني كنت روحت خدت حاجتي من البيت و ايان مكنش موجود
كنت قاعده علي سرير وانا متوتره مفروض العمليه بكره
كنت سرحانه وبفكر في كل حاجه
فوقت علي صوت سلمي
:ايه ده صاحيه بدري يعني
:عادي وانتي
:مش متعوده انام بره البيت بقي انتي عارفه
:معلش كلها كام يوم و نروح
:خير ان شاء الله محكتليش بقي علي الامريكاني
ضحكت :امريكاني
:اه امريكاني
:مافيش اللي انتي عارفه اتفجأت بيه و سيف كان مشي بس هو بصراحه شخص كويس اوي ومفكرش يضايقني بأي شكل الايام اللي قعدنا فيها مع بعض
وساعدني كتير و جه معايا عند الدكتور و جابلي هديه عيد ميلادي تخيلي
:غريب الامريكاني ده
:فعلا غريب انك تلاقي شخص غريب بيحتويك و مصدر امان ليك وهو غريب عنك
:يا عيني شعر ده ولا ايه يا استاذ جوري
:ابدا انا بس لحد دلوقتي مستغربه اللي عمله سيف
:وانا واقولك حاجه بقي
:قولي
:انا شاكه في سيف في حاجه مخبيها علينا
:ليه بتقولي كده يا سلمي
:معرفش حسه بقي زعلان في حاجه مضايق منها وفكرت ان يسيبك لوحدك دي اكيد وراه سبب اهم من الشغل
:تفتكري
:اكيد
:طيب سبيلي انا بقي الموضوع ده هعرف اوله من اخره بس لما نرجع مضر و نطمن علي ماما و اروق لي
:ثواني ثواني
:ايه
:الامريكاني هو اللي اداكي الفلوس
اتوترت وبصتلها
:فلوس فلوس ايه انا عطشانه هروح اشرب
:جوري اخلصي هو
:اه هو
:نهارك ابيض بتاخدي منه فلوس ليه و ازاي اصلا رايحه تشحتي منه ولا ايه
:انتي محنونه هو عرف يعني وعرض عليا انا مكنتش هاخد بس كنا هنتصرف ازاي قولت هاخد منه وخلاص وبعدبن هو احنا هننصب عليه يعني هنرجعله فلوسه
:الله يسامحك يا جوري كنتي مفروض تقوليلي قبل ما تتصرفي من دماغك لا مكنش ينفع تاخدي منه
:اللي حصل بقي
:امك لو عرفت اللي بتعمليه معرفش هتعمل ايه
:ومين هيقولها يا ست سلمي
:في مثل بيقول الكذب ملوش رجلين
:اسكتي بقي احنا هنرجع مصر ونجمع الفلوس واشوف طريقه ابعتها بيها وخلاص و علي رايك الاريكاني ده قصته هتتقفل خالص

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية جوري)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *