روايات

رواية بنت الشيطان الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم رحمة نبيل

رواية بنت الشيطان الفصل الحادي والثلاثون 31 بقلم رحمة نبيل

رواية بنت الشيطان البارت الحادي والثلاثون

رواية بنت الشيطان الجزء الحادي والثلاثون

بنت الشيطان
بنت الشيطان

رواية بنت الشيطان الحلقة الحادية والثلاثون

نظرت نور بجانبها بفزع من الصوت ولكن سرعان ما وضعت يدها علي صدرها لتهدأ تنفسها وتحدثت بغيظ / اووف يا عمي منعم كنت هتموتني
نظر مالك لذلك الرجل الذي يظهر عليه انه في الثمانين من عمره فهو كبير جدا
عم منعم بحنق (يشبه عن شكشك كثيرا)/ فزعتك يا هبله انتي انا واقف من ساعه انتي مراتي يابت
نور بتذمر / هو مقالش يابت هو قال يا نور
عم منعم / مش فارقة في الاخر بينصب عليكي
نظر له مالك بحاجب مرفوع
نور بتعجب / بينصب عليا
عم منعم / امال كله بيبدأ بالجمله دي عشان يضحك عليكي ياهبله
نور بضحك / ياعم منعم ارحم اهلي والله اسمي نور مش كل شويه هبله هبله هبله وبعدين ده جوزي بجد يا عم منعم
مالك وهو ينظر لنور بتعجب / مين ده يانور
عم منعم مقاطعا نور / انا ابقي عمها ياحبيبي وكنت مشروع عريس الأول بس للاسف سافرت لابني وهي خانتني واتجوزت غيري
مالك بضحك علي هذا الشيخ / معلش حظك بقي سبقتك انا
عن منعم يستند بيده علي حرف الشرفه ويضع وجهه علي يده / طب كملوا يلا حب في بعض
نور وهي تنظر له بحاجب / طب ادخل انت يا منعم عشان انت صغير علي الحجات دي
منعم / لا انا هتفرج
نور / تتفرج علي ايه
عم منعم / هتفرج عليكم وانتم بتحبوا في بعض
نور وهي تنظر له وتخرج لسانها / تعالي يا مالك نكمل علي السلم اللللل
عم منعم / طب استني هجيب الكرسي بتاعي وهحصلكم عشان مش بعرف أقف كتير بتعب
نور وهي تنظر لمالك بضحك / روح انت يامالك لو قعدت اتكلم معاه لبكره مش هخلص
نظر لها مالك ببسمه عاشقه وتحرك لسيارته ورحل.
نظرت نور لاثره بحب
عم منعم بهيام / يااه علي الحب يا عيال
نور وهي تنظر له / تقريبا بتمر بمراهقه متأخره ياعم منعم
سمعت نور صوت رساله يصلها فتحت الهاتف ( انا مشيت بس عشان معملش اي دوشه ويحصل مشاكل بس لولا كده كنت طلعت جبتك غصب عنك وروحتك تنامي في حضني لانه مكانك الوحيد يا نور قلبي بكره لما ترجعي مش هتتحركي من جنبي لأنك بجد وحشتيني اوي ووحشني اني انام في حضنك بحبك اوي يا نور الشيطان)
نظرت نور للرساله بحب كبير وهيام فاقت بفزع علي صوت عم منعم / ردي وقوليله وانا كمان بحب يا قلب نور
نور وهي تنظر له بصدمه
عم منعم ببراءه / ايه الواد وحشه حضنك ردي عليه بكلمه تفرحه ياقاسية
نظرت نور له بغيظ / ادخل يا عم منعم لو سمحت يلا نام انت ايه اللي صحاك دلوقتي مش عارفه
عم منعم بتذمر وهو يدخل / براحه طيب ااحق عليا بفطمك تعملي ايه مع الواد الحليوه ده
نظرت نور في اثره لثواني سرعان ما انفجرت ضحكا علي هذا الرجل الطيب
دخلت نور مكانها لتنام وقبل ان تنام أمسكت هاتفها وأرسلت رساله ثم غفت والبسمة تزين وجهها
عاد مالك للمنزل هبط من السياره وكان علي وشك الدخول ولكن سمع صوت رساله (بكره ياقلب نور هرجع لأنك وحشتني جدا بحبك اوي يامالك قلبي)
ابتسم مالك علي كلامها هذا وصعد لينام وهو يفكر ان كل شئ يجب أن يعود لموضعه وهو يعرف كيف يفعل ذلك
في الصباح استيقظ عبدالرحمن ونهض بوجع في جسده بسبب تنظيفه للمطبخ طوال الليل نظر بجانبه وجد دانه تنام بكل ملائكيه بسب نوم الفتيات في غرفتها اقترب منها عبدالرحمن وقبل جبينها بحب اخوي كبير فهي توأمه وشريكته في كل شي
فتحت دانه عينها ونظرت له ببسمه / صباح الخير يا عبده
عبدالرحمن وهو ينهض من جانبها /صباح النور يا قلب عبده يلا اصحي عشان منتأخرش علي المدرسه
دانه / انت نسيت ان احنا مفصولين لاسبوعين
عبدالرحمن وهو ينظر لها بتذكر / اوبس نسيت خالص طب بابا ميعرفش هنقوله ايه
دخل مالك للغرفة وتحدث ببرود وحاجب مرفوع / تقولي ايه
استيقظت الفتيات وقامت كلا منهما بتجهيز نفسها للعوده لمنزلها ثم يرتبون المنزل نظرت نور لسمر الشارده هي تعرف انها الان لابد وانها تائهه تماما اقتربت منها وعانقتها بحب ومشاكسه / الباشا سرحان في ايه
نظرت لها سمر ببسمه شاردة
نور وهي تهمس في اذنها / قررتي ايه اصل مالك عايز يكلمك في موضوع مهم وقال انه اخد قرار في موضوعكم
سمر وهي تنظر / اللي عمله سراج مش شويه يا نور بس اعمل ايه ده ( إشارت لقلبها) بيحبه غصب عني يا نور
عانقتها نور بشده / قلبي وهو بيحبك اوي عشان كدة مالك عايزك عشان هيقولك علي حاجه تعلمه الأدب
سمر / انا سامحته فعلا بس مش قبل ما أعلمه الأدب واخليه يحرم
نور وهي تنظر لها بخبث / بتفكري في ايه
سمر بنظره خبث /بفكر في الأيام اللي هيشوفها سراج علي ايدي
عبدالرحمن بتوتر / اصل اصل احنا امبارح كنا
دانه وهي تقاطعه / ولا حاجه يابابا اصل امبارح الميس قالت لنا علي مشروع مهم فاحنا استأذنا ناخد اجازة عشان نعمله وكده يعني
مالك وهو يعرف انها تكذب / يعني مش رايحين
دانه / اه مش هنروح عشان نخلص المشروع.
مالك وهو يخرج ويفكر في سبب كذبها / تمام خلصوه
بعد خروجه
عبدالرحمن بحده / ليه يا دانه كدبتي علي بابا انتي عارفه اني بكره اخبي حاجه عليه كدة هيزعل اكتر مش كفايه ماما يا دانه
دانه بتوتر ودموع / خوفت يزعقلنا يا عبده اسفه مكنش قصدي اكدب
عبدالرحمن وهو يعانق شقيقته الحبيبه اغلي ماله في الحياه/ خلاص يا قلبي متزعليش انتي معملتيش حاجه انا اللي ضربتهم وانا اللي عملت المشاكل ماشي
هزت رأسها بنفي وهي تدفن رأسها بحضنه / لا المشكلة كانت بسببي وانا كمان ضربت معاك مش هسيبك تتحمل لوحدك وانا عارفه قد ايه انت بتحب بابا ومش بتحب تزعله وهتتعب لو زعل منك
عبدالرحمن بحنان غريب علي عمره الصغير / وانا هتعب لو انتي زعلتي برضو متقلقيش انا هقول لبابا الصراحة وهو هيسامحنا انتي عارفه بابا بيحبنا اوي
دانه ببراءه / وماما
عبدالرحمن وهو يبتسم / ماما يادانه بتحبنا اوي اوي ياما اتحملت عشانا مشاكل كتير ربنا يديمها لينا هي وبابا
دانه بكل طفوله / يارب
عادت جمليه للمنزل ونظرت له بهدوء وفكرت في شئ ثم إتجهت للمطبخ وقامت بتجهيز بعض المكونات لاكله ما
كان أسد يدخل للمنزل مرهق فهو والحقيقه لم يستطع النوم بعيدا عن معذبه قلبه وحبيبته بعد أن اوصل للأطفال للمدرسة رجع لينتظرها ويرتاح قليلا حتي تأتيسمع أصوات تأتي من جه المطبخ تحفز جسده وذهب ناحية احدي الفازات وامسك فازة وسار ناحية المطبخ بحذر شديد وهو يتسحب علي أطراف اصابعه اقترب من المطبخ بحذر ووقف علي الباب ونظر ووجد جسد لا تظهر راس صاحبه لانه يضعها في الدولاب الخاص بالمؤن اقترب بحذر منه كانت جميله تحضر المضرب من الدولاب الخاص بالاجهزه ولكن سمعت صوت خطوات خلفها أخرجت رأسها واستدارت ولكن فجأه صرخت
كان أسد يتقدم شعر بالشخص يرفع رأسه جهز الفازه وكان علي وشك ضربة بها ولكن توقف بسبب صراخ جميله وهي تراه يحمل الفازه ويحاول ضربها بها
أسد برعب وهو يمري الفازه فتحطمت بشده / جميله اسف والله معرفش انه انتي
جميلة وهي تنظر له بغيظ/ يعني مين اللي ممكن يكون في المطبخ يا أسد حرامي هيجي يدخل المطبخ
أسد باحراج / معرفش اول حاجه جات علي بالي بقي
نظرت بغيظ ثواني وشعرت نفسها تطحن حرفيا بين احضانه
نظرت بتعجب ولكن سرعان ما تحولت نظرتها للحب والحنين وبادلته العناق
أسد / وحشتيني اوي في اليوم ده يااااه يا جميله بجد اكتشفت اني مش بعرف استغني عنك ولو لثواني حتي لما بيكون عندي رحله بتوحشيني موت
ابتسمت جميله علي زوجها الذي دائما يفعل هذا كلما غابت عنه
جميله بحب وحنان / وانت كمان ياقلب جميله
ابتعد أسد عنها ونظر لها بحب / بتعملي اية
جميله ببسمه تشبه الأطفال / كنت بعملك كيكه الشوكولاته اللي بتحبها
نظر لها أسد بفرحه طفل حصل علي حلوته / بجد ياااه ياجيمي اخيرا يا راجل
ضحكت جميله بشده / طب تعالي بقي ساعدني شوية فيها
أسد وهو يتجه ليحضر مريول المطبخ / تحت امرك ياشيف جيمي
عاد مازن لمنزله وهو يتنهد بضيق من الأحداث التي يمرون بها حقا لا يعرف ولكن المشاكل تأتي لهم بالجمله صعد للاعلي ليغير ثيابه ويرتاح قليلا دخل لغرفته واتجه للدولاب وقام بفتحه مد يده ليحضر ملابسه ولكن شعر بشخص يكبله من الخلف وقف مكانه وهو يعرف هذه اللمسات ابتسم ثم استدار وجد ساره تنظر له بحب / وحشتني اوي
ابتسم عليها بشده وضمها له / اه وانتي ا كتر ياعمري وحشتيني مووت ياساره اول واخر مره تباتي بعيد عني مفهوم
هزت ساره بايجاب وابتعدت عنه / انا بس والله كنت متضايقه شوية من الصور رغم اني عارفه انها مش حقيقيه بس والله قلبي وجعني من اللي شوفته حتي لو انت كنت نايم يكفي انها قربت منك حسيت نفسي بتحرق يا مازن والله
مازن وهو يضمها بشده / خلاص ياقلب مازن انا اساسا طلبت يكون طقم التمريض اللي معايا كل رجاله عشان ميحصلش اي حاجه تاني ياقلب مازن
ابتعدت عنه ساره / بحبك اوي يا مازن
مازن وهو يتنهد بعشق ويسند جبينه علي خاصتها / ومازن بيعشقك
انتهت كلا من نور وسمر من تجهيز أنفسهم
سمر وهي تنظر لنور / اوعي يكون سراج عند مالك انا مش جاهزه خالص اني اواجهه دلوقتي
نظرت اها نور بجهل / معرفش والله اصبري هكلم مالك
نور وهي تتصل بمالك / دلوقتي هنعرف…. الو يا مالك….. اه هي جايه معايا بس احم يعني هي……. نظرت نور لسمر بصدمه / انت عرفت اني هقول كدة ازاي
………
ماشي يا عم الخطير احنا شويه كده وجاين
نظرت نور لسمر / بيقولك سراج مشي الشركه من الصبح بدري وكله رجع بيته ومش فاضل غير هو والأولاد
ساره بقلب حزين بعض الشئ لعدم رؤيته ولكن سعيد أيضا في نفس الوقت / تمام يلا
نور وهي تتحرك / اشطا يلا
جائت رساله لنور علي هاتفها نظرت لها ثم ضربت علي رأسها بغباء / احيه نسيت الشغل خالص
سمر / فيه ايه
نور / في ملف مهم بتاع العمليه الجديده لازم اروح استلمه وانا نسيت اساسا المهمة باللواء بالمديرية بكله
سمر /مفيش مشكله نعدي ناخد الملف في طريقنا.
نور وهي تتحرك / تمام
ثم قال بصوت منخفض يظهر فيه البكاء / يا ختي لو مالك عرف عن المهمه ياختي
أغلق مالك مع نور وهو يفكر جيدا فيما سيفعله مع سراج حسنا هو يستحق هذا وأكثر
سمع صوت طرقات علي باب مكتبه فسمح لطارق بالدخول
دخل كلا الطفلين وهم يضعون رأسهم في الأرض مالك وهو يعود بظهره للخلف / ايوه يا اساتذه اتحفوني بآخر أعمالكم الاجراميه
نظر له عبدالرحمن بتعجب /حضرتك عرفت ازاي اني جاي فيى مشكله
مالك بسخريه / وده كلام يا راجل يعني هتجيلي في ايه يعني غير كدة
عبدالرحمن وهو يبتلع ريقه وينظر لدانه بتوتر/ اصل يابابا اللي حصل هو
مالك / االي حصل هو ايه
عبدالرحمن وهو يبتلع ريقه وبدء يقص كل ما حدث علي مالك ومالك ينظر لهم بغموض
انتهي عبدالرحمن / بس والله يابابا هما اللي مستقصدنيا علي طول احنا ملناش ذنب
ابتسم مالك ابتسامة مخيفه / قلتلي الواد ده اسمه ايه
عبدالرحمن بخوف من بسمه والده التي سمع عنها فقط ولم يراها من قبل / مع… معتز أيمن الدمنهوري
مالك وهو يتحدث بخفوت / ايمن الدمنهوري لسه فيك الوساخة لا وكمان بتطلعها في عيالك علي عيالي ماشي
ثم نظر لأولاده / تمام يا عبده خلاص روح اوضتكم ذاكروا انتم وانا بليل هاجي نذاكر سوا
نظر له عبدالرحمن بفرحه كبيره انه لم يغضب منهم ثم ركض عنده وعانقه بشده / بحبك اوي يابابا ونفسي اوي اكون زيك مالك ببسمه حنونه جدا لم تكن تظهر سوي لنوره والان لاولادهم / وانا بحبك ياروح بابا وانا متأكد انك هتكون احسن مني بميت مره
رفع مالك نظره لدانه وجدها تبتسم لهم مد يده إليها فركضت له وعانقته
مالك وهو يشكر الله في داخله علي هذه العائله / خلينا نتفق اتفاق اي حاجه تحصل تيجوا تقولوا ليا متخافوش اتفقنا
الأطفال معا / اتفقنا
مالك ببسمه وهو يقبل خد كلا منهما /طب يا أبطال الفطار جهزته ليكم في المطبخ خدوه واطلعوا فوق ذاكروا كويس
هز الأطفال رأسهم بايجاب واتجهوا للمطبخ
بينما مالك ينظر أمامه / لسه وساختك يا ايمن موجوده بس غلطت غلطه عمرك لما فكرت تطلعها علي ولادي
خرجت نور مع سمر من المديريه وهي تتنهد بضيق كيف يمكنها الان ان تخبر مالك
سمر / مش هيوافق صدقيني
نظرت له نور وكأنها واجهتها بشئ لا تعلمه هي تعلم انه من المستحيل ان يوافق اه يالله ماذا تفعل
نور وهي تبتسم بتوتر / لا هيوافق ان شاء الله
سمر بلا مبالاه / لو سراج مكنش وافق اني اعمل اللي انا سمعته دة بالك بقي ده مالك وكلنا عارفين مين هو مالك في غيرته ها
نظرت نور لظهرها وهي تتخطاها لسياره التاكسي /يارب يارب انا مش عارفه هعمل ايه دلوقتي اووف بقي
ثم ركبت السياره واتجهت مع سمر لمنزلها دقائق وكانت السياره تتوقف امام منزل مالك هبطت نور ونظر للمنزل بتوتر وتذكرت اول يوم جاءت به هنا كان شعورها مماثل وهي تنتظر موافقته لتدريبها ولكن الآن الموقف يختلف فهي الان زوجته زوجه الشيطان
توجه مالك ليفتح الباب وعندما فتحه وجد نظرات نور للمتوتره ونظرات سمر التي تنظر لها بسخريه رفع حاجبه بتعجب هل الأدوار تبدلت ام ماذا أشار لسمر للدخول دخلت سمر وهي تبتسم علي نور بتسليه نظر مالك لنور الشاردة والتي تفرك يدها بتوتر / مالك؟؟؟
نور وقد انتبهت له / ها
مالك وهو يشير بعينه ايدها التي تفركها / متوتره ليه.
نور وهي تحاول الضحك وتضربه علي كتفه / مالي بس يا ابو الشياطين منا فله اهو
رفع حاجبه وهو ينظر ليدها التي علي كتفه ثم اقترب منها وهمس / عجبني اوي جو الجرأه ده ياريت ميتغيرش لما سمر تمشي. ثم ابتعد عنها وغمز لها بمشاكسه ودخل وهو يبتسم بخبث عليها
نظرت نور في اثره بحدود تشع احمرار وأخذت تهوي علي وجهها / يخربيتك يا شيخ هتموتني بالقلب في مره
ثم ابتسمت / بس مز ابن الايه
ضربت نفسها / انتي هبله انتي في ايه ولا في ايه
مالك من الداخل / لوخلصتي كلام مع نفسك ممكن تدخلي
نور /ايوه جايه اهو
ثم قالت في سرها / اهو دلوقتي يقول عليا مجنونه
دخلت نور وجلست بجانبهم ونظرت لسمر التي كانت يملئ الاصرار عينها
مالك بهدوء وعقل راجح / انا عارف ان اللي عمله سراج مش ممكن يعدي بسهوله
نظرت له سمر وقد امتلئت اعينها دموع
مالك مكملا / انتي مش بس اخت نور انتي اختي انا كمان ومرات اخويا فاي حاجه انا هساعدك فيها حتي لو كانت الطلاق هخليه يطلق حتي لو اضطريت أجبره
انتفضت سمر من حديثه عن الطلاق اي طلاق هذا مستحيل
ابتسم مالك وقد وصل لما يريد / زي ما قلت انا معاكي بس حابب اسمع رأيك الأول
سمر وهي تنظر له بملامح متألمه / سراج وجعني اوي يا مالك وقدام الكل
ثم رفعت نظرها له / بس غصب عني بحبه يا مالك
ابتسم مالك عليهم هذان الاثنان مجانين كليا حقا / طب ايه رأيك نأدبه شويه
سمر بتعجب / اكيد طبعا بس ازاي
مالك بخبث كبير / انا هقولك ازاي
في شركه سراج كان يجلس طوال فتره الاجتماع وهو لا يركز مع احد يالله هي كل ما يفكر فيه
احد رجال الوفد تحدث ولكن سراج لم ينتبه له
احد الموظفين / احم سراج باشا
انتبه سراج لهم / ها نعم فيه ايه
أشار الموظف لرجال الوفد بحرج
سراج بحرج كبير / احم اسف لم انتبه لنبدأ
نظر الرجال له بجهل كبير فهم يتحدثون الالمانيه فقط
سراج بتذكر / اوووه اسف نسيت لنبدأ الاجتماع ( قالها بالالماني)
نظر سراج لموظف / ابدأ
الموظف بتوتر / اصل يافندم اصل هو
سراج بحاجب مرفوع / فيه ايه مش عارف تبدأ الاجتماع ولا ايه
الموظف وهو يعدل رابطة عنقه / اصل الملفات اللي فيها العرض لسه مجاتش المفروض كانت تعدي علي سكرتير حضرتك الأول عشان يراجعها بس لسه جديد بدل السكرتير اللي استقال فيعني
سراج مقاطعا بحده / وده يديله الحق انه يتأخر عشان جديد ايه مفيش التزام
الموظف وهو يكاد يختفي من التوتر /يافندم هو
قاطعهم صوت انثوي رقيق جدا / بعتذر علي التأخير
كذب سراج ما وصل لاذنه والتفت بحده كبير سرعان ما تغيرت لصدمه من هذه التي تقف أمامه يالله هل هذه سمر
يبدو أنه جن ليراها بكل مكان يذهب اليه اه أفق يا سراج ليست هي اكيد ماذا ستفعل سمر هنا فتح عينه بصدمه اكثر عندما رأي الثياب التي ترتديها فكانت ترتدي بذله رسميه تتكون من قميص ابيض وجيب وبليزر رصاصي فتح عينه بجنون مما يري استفاق علي صوتها وهو يناديه برقه لم تكن تستخدمها قط
سمر برقه متعمدة / مستر سراج
نظر لها سراج وهو يكاد يموت من الصدمه مالذي اوصلها هنا
الموظف / لو سمحتي ممكن الملفات
ابتسمت سمر له ومدت يدها بالملفات وبكل رقه تحدثت /اتفضل
نظر سراج لها بجنون لما تتعامل برقه معه هكذا نظر لها الموظف بهيام / شكرا
سراج بحده / ابدأ الاجتماع
توتر الموظف وبدأ يشرح اهم نقاط المشروع وسمر تدعي الانتباه وسراج كأنه يجلس علي جمر لا يستطيع التحمل اكثر من ذلك هي بجانبه بحالتها المهلكه تلك هل هكذا تنتقم منه اوووف يالله سيموت حقا
لاحظ سراج نظرات احد رجال الوفد لسمر بنظره هو يعرفها جيدا نظره تنبعث منها الشهوه
نظر لها سراج نظره مرعبه ثم نهض بحده / للأسف هذه الصفقه غير مناسبه لنا اسف
ثم نظر للموظف / شوف المحامي والغي العقد
ثم مسك يد سمر وجذبها خلفه بحده كبيره وهي تسير خلفه تكاد تسقط حدثت نفسها / الله يحرقك يا نور ملقتيش جيب اقصر واضيق من دي هتكفي علي وشي وانت ياعم الفيراري اهدي
سراج وهو يجرها بحده شديدة ونظرات جحيميه هذه الغبيه سوف يقتلها علي فعلتها ولكن كيف وصلت لهنا لابأس ينتهي منها اولا ثم يفكر في ذلك دخل لمكتبه بحده ثم جذبها له وأغلق للباب بعنف واسندها عليه واقترب منها بفحيح وتحدث بنبره جعلتها تكاد تموت رعبا / ايه الي حصل من شويه دة
سمر وهي تحاول التماسك / ايه اللي حصل
ضرب بجانبها الي الباب بعنف فاغلقت عينها بشده كبيره / سمرررررر متستهبليش انتي عارفه انا اقصد ايه اخلصي قولي ايه اللي جابك هنا وايه اللي عملاه في نفسك ده
سمر وهي تنظر له بخبث واقتربت منه بطريقه خطيره فازدادت ضربات قلبه بشده يعلن الثوره علي غضبه
رأت هي تأثيرها عليه فاقتربت منه أكثر حتي لامس خده الناعم خده الخشن بسبب لحيته الخفيفه وهمست ببحه قتلته / اللي بعمله ميخصكش يا سراج
ثم ابتعدت عنه ببسمه متشفيه فيه بينما هو كأنه هوي من اعلي الجبال ونظر لها بغضب / يعني ايه ميخصنيش انتي اتجننتي ولا ايه
سمر بنظره تحدي / يعني خلاص يا سراج خلصنا فركش اللعبه انا وانت خلاص بح
نظر لها نظره مختله وبجنون كبير تحدث /………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بنت الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *