روايات

رواية صدفة جميلة الفصل الثامن 8 بقلم آية الفرجاني

رواية صدفة جميلة الفصل الثامن 8 بقلم آية الفرجاني

رواية صدفة جميلة البارت الثامن

رواية صدفة جميلة الجزء الثامن

صدفة جميلة
صدفة جميلة

رواية صدفة جميلة الحلقة الثامنة

انت بتقولي ايه ازاي
سناء بحزن:
هو دا اللي حصل مش عارفه اعمل ايه دلوقتي
سلمي بحزن:
طيب حاولي تتكلمي مع اسماء كده شوفي رأيها انت لسه مكلمتهاش علي احمد صح
سناء:
ايوا انا قولت استني لما انتي تقولو هتيجو وكده
سلمي بامل:
طيب قولي لاسماء وشوفي رايها الاول هيا الي في ايدها كل حاجه وفي الاخر هو قسمه ونصيب
سناء:
هيا اسماء شويه وتوصل وهقولها كده واشوف ومتزعليش مني والله بس انا مكنش ينفع افتح الموضوع مع حد انت فاهمه
سلمي:
لا متعتزريش بالعكس الي انت عملتيه هو الصح وانا لو مكانك هعمل كده
سناء:
سلام دلوقتي واستني مني خبر ان شاءالله
سلمي:
خير ان شاءالله
❤❤❤❤❤❤❤
عند اسماء
اميره بضحك:
شكلك مكنتش ناويه ترجعي تاني دلوقتي
اسماء بغيظ:
اه بس اعمل ايه امي صمتت اجي عشان الامتحانات
اميره بتذكر:
صح محكتليش الي حصل بعد ما الشاب ده اسمو ايه جيه مع عيلتو عشان يطمنو عليكي
اسماء:
ولا حاجه هم جم ومشيو وخلاص بس تقريبا مامتو بتكلم ماما كل يوم تقريبا
اميره بغمزه:
ايوا بقي شكلي هفرح قريب وهيبقي عندنا شبكه
اسماء بسرحان:
يريت
اميره بضحك:
انت وقعت ولا ايه لا ومن مرتين امال فين لا للحب لاللحب شعار السنين اللي فاتت ولا عمر حد عجبك كنت بحسك مش شبهنا
اسماء:
مش عارفه بس فعلا اول مره يعني افكر في حد عشان كده بحاول انساه عشان حرام افكر فيه…
بعد فتره اسماء كانت رجعت البيت واول ما دخلت لقيت بابها قاعد
محمد بابتسامه:
حمدلله على السلامة شكلك خفتي خالص
اسماء:
الحمدلله ي حاج يعني الم خفيف شويه
محمد:
ربنا يشفيكي انشاءالله واكمل طبعا انت عارفه انو اليوم الي حصلك فيه حدثه كان حسام هيجي مع والدو عشان نتفق
اسماء باستغراب:
ااه بس ليه بتفتح الموضوع تانى مش خلاص
محمد:
ابو حسام كلمني وقال انهم عايزين يجو نتفق وانشاءالله لو حصل نصيب يبقي خطوبه بعد امتحاناتك ايه رايك
اسماء اتصدمت هيا كانت فاكره انهم مش هيجو تاني
قالت بتوتر:
بابا انا صراحه كده مش حابه الموضوع وانا قولت لماما من الاول وقولت لحضرتك وانتو الي قولتو دا كويس وكلام كتير لحد ما وافقت اقابلو ومقولتش اني وافقت عليه عشان حضرتك تتفق معاهم علي حاجه
محمد بصدمه:
يعني ايه الكلام ده انتي عايزاني ارجع في كلمتي مع الناس دول جاين الليله
اسماء اتصدمت ومبقتش عارفه تتكلم وسكتت شويه وابابها قاعد مستني ردها
اسماء بهدوؤ:
تمام يابابا خليهم يجو بس قولهم انو انا حابه اقعد مع حسام مره تانيه وبعدين يبقو يجو يتفقو عشان عندي حاجه عايزه اقولها ليه.
محمد باقتناع:
تمام كده احسن برضو عشان مبقاش مش قد كلمتي وتاكدي اني مش هجبرك علي حاجه لانو في النهاية اختيارك وحياتك انا وجبي اديلك علي الصح فين بس
اسماء بابتسامه:
ربنا ما يحرمني منك يأجمل اب في الدنيا
محمد بابتسامه:
امشي يبت من قدامي
جريت علي جوه ومامتها شافتها ودخلت وراها.
سناء:
حمدلله على السلامة ايه رجلك ايه اخبرها ولا لسه بتوجعك
اسماء بتمثل الحزن:
هيهمك يعني ما انت خلتني اروح الكليه وخلاص بقي
سناء بضحك:
يبت قولت تغيري جو شويه بدل الخنقه الي انت فيها
عموما كنت عاوزه اتكلم معاكي في موضوع
اسماء بمقاطعه:
عارفه هتقولي حسام وجاين بابا قالي بس انا قولت اني عاوزه اقعد معاه تاني ولو ارتحت خلاص مرتحتش محدش هيقف ويقولي لا زي ما كنت بتعملي كده في الاول وبابا قالي كده تمام
سناء:
طب كويس
اسماء باستغراب:
هو ايه الي كويس انت مش كنت هتموتي عشان اوافق شكلك غيرت رايك صح
سناء بابتسامه:
صراحه كده جايلك عريس تاني عجبني قوي
اسماء بصدمه:
تاني ي امي
سناء:
يبت افهمي المره دي مش اي حد دا محترم وحلو وابن ناس وامو بتحبك قوي
اسماء باستغراب وصدمه:
انت بتقولي ايه مين ده ان شاءالله كمان
سناء بابتسامه:
أحمد
اسماء:
احمد مين قالت كده وبعدين استوعبت
بصتلها وهي مش مصدقه
انت قصدك احمد الي هو احمد
سناء حركت دمغها بااه
اسماء بفرحه:
انت بتتكلمي جد
سناء بحده:
وانا ههزر في موضوع زي المهم المشكله دلوقتي في الجاي ده هتعملي ايه معاه انا عارفه اني انا السبب انك توافقي معلش بقي مكنتش اعرف وانا شايفه كده انو احمد لما جبت سرتو عيونك طلعت قلوب
فاتصرفي بقي اظن مش محتاجه اقولك اصلك شاطره انك تتطفشي فا مش هقولك بقي
اسماء بابتسامه:
احيانا بحس انك مش امي والله
سناء بغضب:
امال مرات ابوكي يبت
اسماء بخوف:
اهدي بس مش قصدي يعني انك بتشجعي اطفش اول مره تعمليها قبل كده ايدك الي كانت بتعلم وصوتك
سناء:
صدقي انا غطانه هروح اقول ابوكي يقروا الفاتحه انهارده
اسماء بتسرع:
استني بس ي سوسن دا انا بنتك حتي
سناء بغيظ:
سوسن في عينك قوومي يبت اجهزي الناس قربو يجي
اسماء بضجر:
حاضر يوووه انا كان مالي ومال الموضوع ده بس يربي ما كنت مرتاحه معززه مكرمه في ابويا
سناء:
بتقولي ايه يبت
اسماء:
مبقولش مبقولش
❤❤❤❤❤❤❤
عند احمد كان قاعد وولدتو قعدت جنبو وهيا ظاهر عليها الحزن
احمد بصلها باستغراب وقال:
مالك ي امي
مسك ايدها واكمل
لو زعلانه عشان امنيه وعد يومين كده ونروح ليها
سلمي:
لا مش زعلانه
احمد:
امال في ايه شايفك زعلانه
سلمي بتوتر:
اصل اسماء امها كلمتي وقالت يعني هو
احمد باستغراب:
قالت ايه مالك متوتره كده
كانت لسه ههتكلم وتقولو بس فونها رن وكانت ام اسماء اول ما شافت الاسم قامت مره واحده بعيد عن أحمد
سلمي بامل:
ايوه ها طمنيني بالله عليكي
سناء بابتسامه:
اطمني البت اصلا زي ما قولتلك مكنتش موافقه ومصدقت قولت ليها
سلمي بفرحه:
يعني كلمتها علي أحمد ووافقت
سناء:
ااه هيا قالت انها مش حابه التاني اصلا بس ادعي بقي الموضوع يعدي علي خير لانو كانو جاين علي اساس يقروا الفاتحه كده مش عارفه الي هيحصل ومش عارفه اسماء هتعمل ايه
سلمي:
لا انشاءالله خير انا متاكده كل حاجه هتعدي ان شاءالله هستني منك مكالمه تانيه تطمنني بيها عشان
نفتح الموضوع مع جوزك كده واحمد يكلمو
سناء:
خلاص ماشي سلام
❤❤❤❤❤❤❤
عند فارس كله كان متجمع حوالين سفره كبيره بياكلو وفارس دخل عليهم هو وامنيه
فارس بابتسامه:
صباح الخير ي ابوي وباس ايدو
انور بابتسامه:
صباح النور ي ولدي كيفك دلوقت
فارس:
الحمدلله وبص علي ياسين وهو بيقدم ليه ايدو بابتسامه
ازيك ي اخوي كيفك
ياسين:
الحمدلله كويس
راح يسلم علي اخوه التاني وحضنو وامنيه واقفه جنب هنيه بتبص علي نجوي واحلام
هنيه:
تعالي سلمي عليهم عشان ميجوليش عليكي مناخريك في السما
امنيه بصتلها وبعدين راحت ليهم
هنيه:
دى نجوي مرت ابراهيم
ودي احلام مرت ياسين
امنيه بابتسامه:
اتشرفت جدا بيكم انا امنيه
نجوي بابتسامه:
يا اهلا بيك وسطينا وحضنتها
احلام بابتسامه:
واني زي ما قالت اسمي احلام نورت البيت يقمر
امنيه بابتسامه:
انتو شكلكم عسلات قوي وبصت لهنيه
هنيه:
احلام ونجوي زي اخوات بالظبط وهما كويسين جوي وهتحبيهم
امنيه شكلي كده
انور:
تعالي ي بنتي سلمي ي سلافيك ابراهيم وياسين
امنيه راحت عندهم
ياسين:
ازيك ي مرت اخوي
امنيه بابتسامه:
الحمدلله بخير حضرتك استاذ ياسين صح
ياسين بابتسامه:
اه اني استاذ
ابراهيم ضحك وهو بيقول
استاذ فلاح ياسين ادايق منو وبصلو واكمل اني اسمي ابراهيم نورتنا ي مرت اخوي
امنيه:
فارس حكالي عنكم متعرفوش هو بيحبكم قد ايه دايما كان بيتكلم عنكم وعن عمو
صوت من وراهم بيقول
وكان بيجولك ايه بجي عنينا
امنيه بصتلو باستغراب
وفارس كان بيتكلم مع هنيه واول ما شافو جرى عليه ووقف قدامو وعبد الباقي بصلو بجمود
فارس بابتسامه:
وحشتني قوي ي عمي ولسه هيحضنه مشي وسابو
فارس بصلو بحزن وامنيه راحت واقفت جنبو وهيا بتبصلو بنظره انو يطمن كله هيبقي كويس
كله كان واقف يشوف الي هيحصل
انور كان حزين لانو عارف اخوه مش هيسامح فارس بسهوله
❤❤❤
في مكان تاني كانت قاعده بتقلب في الصور علي التليفون وهيا بتقول بدموع
جلبي حبك ولسه بيحبك ومش عارفه مفكرش فيك
ليه عملت فيا كده عمري ما زعلتك في حاجه ولا طلبت منك حاجه وانت ظلمتني ي فارس وروحت اتجوزت في نفس الشهر الي كنا هنتجوز فيه بدلتني ي فارس معقول مقدرتش تحبني عشان كده حبيت واحده تانيه
كنت قاعده مستنياك وعايشه علي امل انك هترجع ونتجوز بس يوم ما رجعت جيت عشان تكسرني صح
مش مسمحاك علي كسرتي دي ووجع جلبي
مسحت دموعها وهيا بتقول بس مش اني الي ابكي علي الي باعني

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية صدفة جميلة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *