رواية نصفك الاخر الفصل الثامن 8 بقلم نور جابر
رواية نصفك الاخر الفصل الثامن 8 بقلم نور جابر
رواية نصفك الاخر البارت الثامن
رواية نصفك الاخر الجزء الثامن
رواية نصفك الاخر الحلقة الثامنة
الفصل الثامن
#بقلمي_نور_جابر
#نصفك_الاخر
قصي وبيمسك ايديها: براحه اهدي محصلش حاجه
اسماء وعياطها بيزيد: انا لبست كده ازاي رد عليا وايه اللي جابني هنا
قصي: طيب هقولك انتي حرارتك ارتفعت واحنا في العربيه فا جبتك هنا وام محمود جبتلك لبن في اعشاب تخليكي تهلوسي وكده
اسماء وبتبص في كل مكان: فين شنتطي
قصي: في العربيه
اسماء بكسوف: طيب ممكن تجبلي هدومي
قصي بخبث: قومي هاتيها لنفسك
اسماء برفعه حاجب: والله
قصي بضحكه: انتي كنتي وقفه كده قدامي من ساعتين بالظبط
اسماء بكسوف: والله
قصي وبيقلدها: والله
زقته اسماء وطلعت تجري بسرعه
قصي وبيضحك ضحكه رجوليه: شفت علي فكره كل حاجه
اسماء وبتقفل باب غرفه الدريسنج
اسماء: قليل الادب
قصي: اخلصي يا ام نص لسان
في عربيه زين سهر نايمه علي كتفه ومغمضه عيونها
زين وبيبصلها ووقف العربيه
زين وبيلمس وشها: سهر
فتحت سهر عيونها
سهر: اممم
زين: هو اسمه ايه
بعدت عنه سهر
سهر: مين
زين: انتي عارفه انا قصدي مين
سهر وبتاخد نفسها: اممم اسمه رافت
زين: مات ازاي
سهر: جلطه بسبب وفاء ابنه
زين: كان عنده ابن
سهر: اه
زين وبيمسح وشه: اتجوزتيه ليه يا سهر
سهر بدموع:كنت
زين: خلاص مش عاوز اعرف ومسك ايديها كفايه انك معايا دلوقتي ودي اهم حاجه
ابتسمت سهر
سهر: يلا عشان نروح المستشفى عشان عمليه حياه
زين وفرد ايده ودخلت سهر في حضنه وكمل زين سواقه
حياه: انا جاهزه
الممرضه: طيب يلا
دخلت الممرضه بسرير وشالوا حياه ونامت علي السرير واتحركت الممرضه
رعد وماسك ارديها وكانه طفل وهي امه
رعد: انا جنبك متخافيش
حياه: رعد
رعد وبص للممرضه: ممكن ثواني قبل متدخل
الممرضه: طبعا
قرب من حياه وهمس في ودنها: بحبك يا حياه الرعد وقبلها من خدها
حياه بابتسامة: شكرا
ودخلت غرفه العمليات
في مكان تاني
رهف: انت متخيل ان انا رهف هسيبهم كده
: اهم حاجه حياه تبقي سليمه
رهف بخبث: طبعا طبعا مفيهاش ولا خربوش
: طيب يلا سلام
رهف: سلام وقفلت
: ليه يا جدي دي انت عارف انها مريضه اصلا
جد حياه: وانا مش هعرف اوقفها ولا ايه يا عاصم
عاصم: طيب يا جدي بس ابن الالفي سجن حسام ابن عمي
جد حياه: والله عمل فينا معروف عيل تافه وعلطول جايب المصايب
عاصم: يعني هتسيبوه
جد حياه: انا اهم حاجه عندي ارجع حياه لحضني كفايه ابوها كان بعيد عني
عاصم: هو انت بجد اللي قتلت ابوها
جد حياه بحزن: صح مكنتش بحبها بس مش انا اللي قتلتها هو ابن الالفي
عاصم: ان شاءلله خير يا جدي
قصي: خلاص يا اسماء
اسماء وبتفتح الباب: اه خلصت
قصي: يلا عشان نروح المستشفى لحياه
اسماء: طيب
ونزلوا
دخل زين وسهر المستشفى
سهر وبتجري علي رعد
سهر: دخلت
رعد وهز راسها بمعني اه
زين: رعد
رعد وبصلها: ها
زين: جد حياه
سهر: مالوا
زين: طلب بفتح القضيه من تاني
سهر وشهقت: لا رعد لا لو الموضوع ده حياه عرفته عمرنا مهنعرف نرجع حياه ممكن تموت فيها
رعد ومسح وشه بتعب: كل حاجه جايه وراء بعضها لزم امك ترجع يا سهر
سهر: احنا كده بنزود الموضوع
رعد: هي اللي عارفه الحقيقه كامله
سهر: بس حياه مش بتحبها
رعد: انا عايز افهم هي امك عملت ايه عشان حياه تبقي كرهه وجودها كده
سهر وبتغمض عيونها: عشان ماما انفصلت عن بابا وهو كان محتجلها وتعب وحياه اللي كانت جنبه ف بنسبلها ماما خانت بابا وحباه بتكره الخاينين يارعد
زين: اللي حصل من خمس سنين لزم هي تعرفه وبعدين زي ما ابوها مات اختك
بصلها رعد بصه اخرسته
زين: حاضر مش هتكلم
رعد: الموضوع ده يتقفل
سهر وبصتله: خلي بالك من رهف يا رعد
رعد: متقلقيش بس انا لزم اكلم جدك كفايه لحد هنا لزم يعرف
سهر: ويكون احسن
دخلت اسماء: هي فين
سهر: جوه
قصي: ان شاءلله خير
طلعت الممرضه: الحمدلله
رعد: خلاص العمليه
طلع الدكتور
الدكتور: اه يا استاذ رعد الحمدلله
رعد بفرحه: الحمدلله الحمدلله
طلعت حياه من غرفه العمليات
واتنقلت لغرفه عاديه
دخلها رعد وراح قعد جنبها
فتحت حياه عيونها المليانه دموع من الوجع
رعد بحزن: انا اسف حقك عليا
حياه بابتسامة: مفيش حاجه يا رعد انا كويسه
رعد: بحبك
ابتسمت حياه
رعد: يلا نامي بقا شويه
حياه وغمصت عيونها
بعد مرور اسبوع
حياه: رعد قوم لو سمحت
فتح رعد عيونه وحضنها
حياه بكسوف: رعد ايدك
رعد: ايه يا حياه
حياه: شيل ايدك وقوم افتح الباب عشان بيخبط
رعد: يوووه
وقام وفتح الباب
اميمه: الفطار جاهز وجيت عشان اللبس حياه
رعد: انزلي انتي يا حجه اميمه انا هلبسها انهارده
اميمه: طيب يا بني
ونزلت قفل رعد الباب ودخلها
رعد: يلا يا حياه عشان تفطري
حياه: طيب هي فين داده اميمه
رعد بخبث: لا انا اللي هلبسك انهارده
حياه بكسوف: رعد
رعد: انا اللي هلبسك قولت
حياه: طيب
دخل غرفه الدريسنج وجبلها بيجامه قصيره وطلع
حياه: لا دي لا
رعد: مفيش غير اميمه تحت انا مشيت كل اللي تحت
حياه: انا مش كده دي قصيره جدا يا رعد
رعد: هتفطري واطلعك وبعدين انتي انهارده اخر جالسه وبعد كده هتمشي بعكازين
حياه: طيب .. ممكن طيب تجبلي اسدال علي البيجامه
رعد: طيب ماشي
ودخل جبلها اسدال ونزلها
علي السفره واقفه اميمه بتحط الفطار
دخل جد حياه وعاصم ورهف
قام وقف رعد
رعد: في ايه
مسكت حياه ايد رعد بخوف بصلها رعد وشدد علي ايديها وهمس بصوت خافت
رعد: انا هنا
جد حياه: انا جاي اخد حياه بالادب يا ابن الالفي
رعد: اه وبنسبه انها مراتي
عاصم: منتا هطلقها
رعد: والله
عاصم: لما تعرف حقيقتك هي اللي هتطلب الطلاق
حياه وبصت لرعد: حقيقه ايه
رهف بخبث: ايه ده انتي متعرفيش ان جوزك وقره عينك هو اللي قتل ابوكي واخته
حياه باستغراب: ايه اللي هما بيقولو ده يا رعد
بصلها رعد
رعد: هفهمك
حياه: تفهمني ايه
جدها: هو اللي قتل ابوكي بسببه ابوكي اتقتل ابوكي ضحه بنفسه عشان خاطره
بصتله حياه: انا مش فاهمه حاجه
رهف: واخته ماتت بسببه ومتجوزكيش عشان بيحبك يا سكر اتجوزك عشان ضميره
حياه بدموع: رد يا رعد الكلام ده بجد كدبهم رد عليا بقولك
رعد: والله هفهمك
عاصم: المفروض اللي كان يموت هو ابن الالفي بسببه مات ابوكي يا حياه وعارف مين اللي قاتله وسايبه عايش
حياه بدموع: داده اميمه طلعيني الاوضه
رعد: يا حياه
حياه: داده اميمه
اخدتها اميمه وطلعت
رعد: اطلعوا بره وطلع وراه حياه
جدها: دورك يا رهف لزم يخونها ولزم حياه تعرف وتشوف بعيونها
ومشيوا وفضلت رهف وطلعت جناح رعد
في غرفه حياه هي قاعده بتعيط
دخل رعد وقفل الباب
رعد بحزن: حياه اسمعيني
وقعد جنبها
حياه بعياط: طلقني
بقلمي نور جابر
♥♥♥♥✨
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نصفك الاخر)