روايات

رواية هوس سارة 2 الفصل السادس عشر 16 بقلم أميمة تيتو

رواية هوس سارة 2 الفصل السادس عشر 16 بقلم أميمة تيتو

رواية هوس سارة 2 البارت السادس عشر

رواية هوس سارة 2 الجزء السادس عشر

هوس سارة 2
هوس سارة 2

رواية هوس سارة 2 الحلقة السادسة عشر

شهد جريت علي اوضتها
وفضلت تعيط من جهة مضيقه عشان مازن خرج وهو مجر*وح ومن جهه مش راضيه عن علاقتها بيه ومعامله اهل البيت ليها وانها دايما حاسه انها فعلاً مجرد خادمه
بعد مرور ساعتين
كانو سيف وسيرين راجعو البيت وكانو مبسوطين اوي
هاجر رايحه جايه ف الفيله متعصبه وماسكه الموبيل وبترن علي مازن ومش بيرد عليها
سيرين: هو مازن لسه مرجعش البيت
سيف بص لسرين تعالي تعالي نطلع اوضتنا ملناش دعوه بيهم
ف الوقت دا صوت عالي جايه من جهه الباب
سيرين بصدمه واقفه وراجليها مش شيلها وبتوتر وخوف شديد بابا
الراجل دخل وكان معاه شاب
سيف رجع سيرين ورا ضهره
سيرين: بدموع سيف متخلوش ياخدني
الراجل دخل وبغضب قرب من سيف وشدو وبعدو بعيد عن سيرين
ومسك سيرين من شعرها وشدها من شعرها انتي يازباله تهربي يوم كتب كتابك وتيجي هنا بتعملي ايه هنا جايه تتمرقعي مع شاب غريب انا معرفتش اربي ازاي تعملي كده وشد*ها من شعر*ها لحد بابا الفيله
سيرين: بصراخ بابا ارجوك سيب شعر*ي انا بتألم اااه
بابا
سيف جري وشد سيرين من ابوها
وبغضب انت مش هتخدها من هنا سيرين هتفضل معايا مهمها حصل مش هتقدر تخدها غير علي جثتي
الشاب قرب من مازن وضر*بو بغيظ دي خطيبتي المفروض ان كتب كتابنا كان امبارح وبسببك اتأجل
سيف:بغيظ انت بتقول ايه دي مراتي انا
الشاب وسيف فضلو يتخنقو مع بعض وسيرين هتكون لمين فيهم
سيرين بين ايدينا ابوها بتصرخ وبتحاول تبعدو عنها
وهاجر وعبير وهاله واقفين مصدومين من اللي بيحصل
هاله: سيب البنت دي مراتو انت بتعمل ايه
سيرين: بعياط بابا ارجوك سيبني بقي
وابوها سحب*ها علي الارض من شعرها ومش مهتم بكلام حد
شهد: بخوف عمو حرام عليكي سيبها
شعر*ها هيتخلع ف ايديك
ابو سيرين بغضب حاول يبعد شهد عن طريقو فوقعت على الأرض
ف الوقت دا دخل مازن
ولاقهم ف الجنينه
مازن جري علي شهد وساعدها تقوم وكان جيبنها مجروح عشان اتخبطت ف المرجيحه
وبغضب قرب من ابو سيرين وبعدو عنها وقدر ياخد سيرين منه
سيرين: بعياط شديد سيف سيف يامازن سيف جوا ارجوك روح الحق سيف
مازن داخل جوه ابو سيرين مسك دراعو وضربو ف صدره وبغضب وزقو جامد
مازن: بغضب انا مش عايز اذيك عشان انت راجل كبير
شهد واقفه تراقب اللي بيحصل وكان جيبنها بينز*ف
وكانت دايخه
انا لازم اعمل حاجه امم مدام ساره وجريت علي جوا وطلعت اوضتها اخدت الموبيل ورنت علي ساره عشان تيجي بسرعه
تــــــــحت
مازن بيحاول يبعد الشاب عن سيف
بس الشاب كان متمكن جداً من سيف
مازن بغيظ ضرب الشاب بوكس ف وشو ومسك سيف وبعدو وفضل يضرب ف الشاب بقسوه
وهنا دخل ابو سيرين وكان معاه سكينه وحاول يطع*ن مازن
سيف بصوت عالي مازن خد بالك وجري عليه وزق ابو سيرين علي الارض وقعد فوقيه وحاول ياخد منو السكينه
بس ابو سيرين كان مصمم انه يأذي حد وكان بيحاول يطع*ن سيف ف بطنو
هاله: بضراخ سيف سيف خد بالك
مازن كان بيتخانق مع ابن عم سيرين ولما شاف سيف مش قادر يقاوم
جري عليه بس ابن عم سيرين شدو
هاجر: بعياط ابني ابني وراحت واقفت قدام الشاب ابعد عن ابني والشاب زقها بعيد
عند ساره
وصلت للبيت ونزلت من العربيه وهيا مستعجله شافت هنا واقفه قدام البيت وبتعيط
ساره قربت من هنا في ايه واقفه هنا ليه
ساره: بعياط هما اجبروني اقولهم مكان سيرين والله غصب عني
جوه مازن ضرب ابن عم سيرين علي دماغو بشده وراح يساعد سيف
وهنا دخلت ساره وبصوت عالي مليان غضب انتااااا
وجريت علي ابن عم سيرين كان واقف ورا مازن وماسكو من راقبت*و
ضربتو كف جامد وزقتو بعيد وبغيظ فضلت تضربو ف صدره وايديها منقبضه
وجريت علي السفره اخدت سكين*ه وجر*حت الشاب ف دراعو وبغيظ واقفه تجز علي سنانها وبتهديد ابعد والا والله اقتل*ك
وجريت علي سيف وشدتو عشان يقوم من فوق ابو سيرين
وعينيها مليانه غيظ
وبعدت سيف زقتو بعيد وبصوت مليان جمود انت عايز تقت*ل ابني هاا انت عايز تحرمني منو
ابو سيرين بتوتر
من كلام ساره وقوتها وملامح وشها اللي مليانه جبروت
واقف وبصصلها
ساره: بغضب انت عايز ايه ازاي تتجرأ تعمل كدا مع ولادي
ابو سيرين يحاول يخدع ساره ويطعن*ها ف بطنها
سيف بصوت عالي ماماااا ويشدها بعيد
ساره بإبتسامة ذهول تبوص لسيف ماما سيف ايوا قول ياماما تاني وبدموع قول يا سيف
ابو سيرين: بغضب انا مش عايز اذاي حد انتوا اجبرتوني علي كده انا هاخد بنتي ونمشي
وراح عند سيرين مسك ايديها عشان يمشي
ساره: بغضب وبصوت عالي استناااا
ومسكت سيرين شدتها منو انت رايح فين دي مرات ابني ومش هتخرج من هنا فاهم
ابو سيرين: دي بنتي انت مش هتقدري تمنعيني اخدها
ساره: لا بس عقد الجواز يمنعك دي مرات سيف شراعاً وقنوناً وهيا بتحب سيف ومش مجبور علي الجواز لكن انا ممكن ارفع عليك قضيه انك عايز تجوز بنتك لواحد مش بتحبو ومش متقابلاه
هااا لسه عايز تاخدها
ابو سيرين: بدموع باصص لسيرين حبيبتي تعالي ارجعي معايا البيت واوعدك مش هأذيكي ومش هجبرك علي حاجه
سيرين: لا انا مش هسيب سيف انا بحبو وهو جوزي
ابو سيرين: بغضب تعالي احسلك وحاول يقرب من سيرين
ساره: بصوت عالي مع غضب ابعد واخدت سيرين ورا ضهرها
لو مخرجتش من بيتي دلوقتي حالا انا هكلم الشرطه تيجي تاخدك بتهمت التعدي وكمان متنساش انك اذيت ولادي ورفعت سلا*ح عليهم
انا لحد دلوقتي صابره عليك عشان انت ابو سيرين والا انت متعرفش انا ممكن اعمل فيك ايه لو حابب تعرف خليك واقف مكانك دقيقه كمان
ابو سيرين: بغضب تعالي وبص لابن اخوه واخدو ومشا
سيف جري علي سيرين انت كويسه
سيرين: بدموع انا كنت خايفه اوي ياسيف وراحت عند ساره وحضنتها انا بحبك اوي معرفش من غيرك كان ممكن ايه يحصل
ساره بصت لشهد كويس انك كلمتيني ف الوقت المناسب
مازن باصص لشهد بخجل من اللي عملو معاها الصبح بس كان عايز يقرب منها عشان كانت مجروحه ف جيبنها وعايز يطمن عليها
ساره بإبتسامة باصه لسيف ومبسوطه اوي ان بعد عشر سنين رجع نادها بماما
عبير: اومال فين مدام هاجر
هاجر نازله علي السلم ومعاها علبه اسعافات اوليه
وقربت من مازن وبدموع اقعد ياحبيبي وبدأت تعقم جروح مازن
مش كفايا ايديك
معلش ياحبيبي انا عارفه انك بتتوجع
شهد قربت منهم واخدت القطن من هاجر انا هعقم جروحو
هاجر: لا انت بس ابعدي عنو وهو هيبقي كويس
مازن قام من مكانو واخد علبه الاسعافات ومش ايد شهد وطلع اوضتو
هاجر بغيظ واقفه وباصه لمازن وشهد
ساره قربت من سيف انت كويس ياحبيبي واخدتو ف حضنها وبدموع انا مش هسمح لاي حاجه وحشه تحصلك طول مانا عايشه
سيف بدموع باصص لساره بس متكلمش ولا مانعها انها تقرب منو او تحضنو زي مابيعمل ف العاده
سيرين حطت ايديها علي خد سيف انت كويس انا اسفه كل دا بسببي انا
سيف خد سيرين ف حضنو وطبطب عليها
عند مازن
قاعد علي الكنبه وباصص لشهد وهيا بتعقم جروحو
مازن: بدموع انا اسف مكنتش اقصد اللي حصل
شهد كانت متعمده انها متبصش لمازن ف عينيه عشان متضعفش قدامو لما تشوف دموعو
مازن: شهد عشان خاطري بلاش تعملي معايا كدا ردي عليا علي الاقل بصيلي
شهد: خلصت واخدت العلبه وبعدت عن مازن
مازن قام وراح عند شهد واخدها قعدها علي طرف السرير وقعد جمبها واخد القطن ومسح جبين شهد وعقم الجرح وحطلها مرهم
شهد عينيها علي الارض ومحولتش تمنع مازن انو يساعدها او تبعدو عنها
مازن: اممم خلصت الجرح بسيط متخفيش
شهد: اممم شكرا وحاولت تقوم من مكانها
مازن مسك ايديها
شهد ممكن تبصيلي
شهد لفت وشها وبصت لمازن بدموع
انا اسفه عشان بسببي ايديك انجرحت
مازن حسا بالذنب اكتر لما لاقها زعلانه انه مجروح وقام وقف قدامها ومسك وشها ومسح دموعها ممكن تسامحيني علي اللي عملتو الصبح والله مكنتش اقصد عشان خاطري
انا عارف ان خاطري مهم بالنسبالك ومش هتأسي عليا
شهد بعياط شديد دخلت ف حضن مازن وحضنتو بشده
مازن متبعدش عني كنت خايفه اوي لما هجمو علينا واول ماشوفتك حسيت بالامان
مازن حضن شهد
مستحيل اسيبك او اتخلي عنك
شهد رفعت وشها وهيا ف حضن مازن
ووشها مليان دموع بجد يامازن
مازن هز رأسه بايوا
شهد فضلت ف حضن مازن لحد ما هديت ومازن محاولش يبعدها
بعد شويه
مازن: ادخلي اغسلي وشك وغيري هدومك احنا هنخرج من البيت حاسس اني مخنوق وعايز اغير جو وانت هتيجي معايا
شهد: انا
مازن: بابتسامة ايوا يلا روحي بسرعه
تــــــــحت
الكل قاعدين ولسه مصدومين من اللي حصل
مازن نازل علي السلم ومسك ايد شهد
الكل باستغراب باصين لمازن وشهد
هاجر: رايحين فين
مازن: هنتغدأ برا وممكن نرجع بكرا
ساره: فكره حلوه اطلعو غيرو جو
وبصت لسيف وانت خد مراتك وروحو برضو غيرو جو سفرو اي مكان حلو
سيرين بصت لسيف بإبتسامة ممكن نعمل كدا ياسيف
سيف: امممم حاضر
بعد ساعتين
كانو جاهزين وقررو انهم يسفرو كام يوم
يغيرو جو وكمان عشان ينسو اللي حصل ف البيت
شهد: بس احنا مكناش هنسافر
مازن: بإبتسامة وفيها ايه انت مش حبه تروحي يعني
شهد: بابتسامة هزت رأسها بايوا
بعد ساعه
كانو ف العربيه وف طريقهم للمكان اللي رايحين ليه
سيف كان بيسوق عشان مازن ايديه مجروحه بس كان قاعد جمب سيف
وسيرين وشهد ورا
سيرين: شغل اغنيه او حاجه نسمعها بدل الملل دا
سيف بص لمازن وضحك ملل
مازن: استني انا في اغنيه بحبها وغشل اغنيه رومانسيه
بعد ساعه ونص
وصلو للمكان اللي رايحين ليه
ونزلو من العربيه
سيرين: بفرح ايه دا المكان دا جميل اووي تحفه
احنا هنفضل هنا
مازن: ايه رأيك ياشهد هنقضي اليوم هنا علي البحر وهنطلع ف اليخت دا ويمشي بينا ف البحر لحد الليل
شهد: بفرح مع دموع اه جميل اوي شكرا
مازن بإبتسامة مسك ايد شهد تعالي
واخدها وراحو بعيد ف مكان جميل اوي قريب جدا من شأطي البحر وكان في شجره تحتها ضل
مازن: بإبتسامة تصدقي او لا وانا صغير لما كنت بجاي هنا كنت دايما بقول اني لما اتجوز هجيب مراتي هنا ونقعد تحت الشجره دي بالذات
شهد: بابتسامه بجد
مازن: اه والله تعالي
وراحو تحت الشجره وقعدو
شهد باصه لمازن بحب وعينيها بتلمع
مازن بتبصيلي ليه
شهد: برفع حاجب🤨 نعم انت مش عجباك حاجه خالص خلاص انا ماشيه وقامت من جمبو
مازن: بضحك استني بس ومسك ايديها اقعدي انا اسف خلاص
شهد رجعت اقعدت تاني
مازن: ممكن لو معندكيش اعتراض يعني انام علي رجليك
شهد: بخجل امممم اكيد
مازن حط رأسو علي رجل شهد واتمدد علي الرمله
شهد فضلت بصلو
ومبتسمه
مازن: شهد عارفه انا حاسس اني مبسوط اوي دلوقتي
شهد: اشمعنا
مازن: مش عارف طيب قومي قومي وخدها ومشو
اجري ياشهد
شهد: هااا
مازن: بتكلم بجد اجري
شهد: باستغراب انت شايفني طفله اجري والعب ف العمر دا
مازن: وفيها ايه مفيش حد شايفنا انا اهو اكبر منك وهجري يبقا انا كدا طفل فيها ايه عادي تعالي بس ومسك ايديها وجري
شهد: بضحك بس بس كفايه تعبت
مازن: بضحك لا
شهد: مش قادره يا مازن عشان خاطري خلاص تعبت
ف الوقت ده مازن باصص لشهد وبيجري اتكعبل ف حجر كان علي الارض ف وقع علي الارض وشهد معرفتش توزان نفسها ووقعت فوقيه
شهد: اااي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هوس سارة 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *