روايات

رواية بنت الشيطان الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم رحمة نبيل

رواية بنت الشيطان الفصل الثاني والأربعون 42 بقلم رحمة نبيل

رواية بنت الشيطان البارت الثاني والأربعون

رواية بنت الشيطان الجزء الثاني والأربعون

بنت الشيطان
بنت الشيطان

رواية بنت الشيطان الحلقة الثانية والأربعون

الفصل الخامس عشر
كانت دانه تجلس مع ادم يلعبون الكوتشينه
دانه بصراخ / غشاش ياض انا شوفتك
ادم ببسمه اغاظتها /م… مش ب… غش علي ف…. فكره
دانه بشرار / لا بتغش علي فكرة بقي وانا شوفتك
دخل مالك علي صراخهم /في ايه يادانه صوتك عالي ليه
دانه بتذمر/بيغش يا مالك الواد الغشاش ده
ثم ألقت الورق / مش هلعب ها
هز مالك رأسه بيأس علي ابنته هذه / فين نور
دانه /في المطبخ
تحرك مالك المطبخ وجد نور تقوم بإعداد الطعام ابتسم عليها وجاء من الخلف وعانقها / حبيبي عامل ايه
نور ببسمه / الحمدلله يا باشا بخير
مالك /يارب دايما
نور وهي تستدير له / انت عايز تقول حاجه صح
هز مالك راسه ثم جذب يدها وجلس بجانبها علي السفره /اللي حصل امبارح يا نور
انكمشت ملامح نور بتبرم / متقكرنيش بقي يا مالك
مالك وهو يربت علي يدها / ازاي هي هتيجي بكره
نور بانتفاض / بكره
مالك / اه هي بلغتني
نور وهي تقترب منه بحده / وهي تكلمك ليه
مالك وهو يتنهد بملل / يانور بتقولي عشان اعرف واجهز الدنيا
نور بتذمر / خدامين احنا عندها صح
مالك وهو يزفر / معلشي يا حبيبتي استحملي دي هتبقي ضيفتنا
نور وهي تجلس بتبرم / مش عارفه ليه مصر انك تجيبها هنا متروح لاسد هي مش مامتها كانت جارته برضو
مالك وهو يمسك يدها ويقبلها / ياحبيبتي مامتها كلمتني انا وقالت هتبقي امانه في بيتي بعدين دي صغيره يعني انتي زعلانه ليه
نور وهي تقترب منه / أصغر منك ب16 سنه يا مالك في ناس بتنجوز بالفرق دة عادي
مالك وهو يزفر / يا نور بقي اعمل ايه امها قصدتني في الخدمه دي احد ما تخلص شغلها في مصر اقولها معلشي اصل مراتي بتغير
نور وهي تجلس بحزن / اه قولها بتغير اوي
اقترب مالك وعانقها بحب شديد / ياقلبي ده (أشار لقلبه) ميعرفش يعني ايه حب غير بيكي
ابتسمت له نور وعانقته
دخلت دانه واحضرت زجاجه مياه وتحدثت بخفوت / النسوان دي طيبه اوي يا خال الراجل بلفها بكلمتين
سمعها مالك ونظر لها بحاجب مرفوع ابتسمت هي بغباء والقت له قبله
ثواني ورن الهاتف الخاص بها
دانه وهي تنظر له واجابت / مرحبا عمو ادم
ادم من الجانب الاخر / مرحبا يا عزيزتي اتصلت لاخبرك انه تم قبولك للوظيفة
دانه بتعجب / تم قبولي كيف ذلك وانا حتي لم اقدم اي معلومات عني او اي شئ
ادم ببسمه / لقد اوصيت بكي هناك كما انني اعرفك جيدا لذا لا حاجه لهذه الرسميات
دانه وهي تفكر في الأمر / حسنا عمو اشكرك كثيرا سوف اذهب واري الموضوع
ادم ببسمه / حسنا سأرسل لكي كل ما تحتاجينه في رساله
دانه / حسنا شكرا لك
اغلقت معه وهي تفكر في هذه الوظيفه التي جاءت لها من حيث لا تعلم حسنا لن تخسر شئ اذا جربت الأمر
ابتسم ادم ولكن تغيرت ملامحه عندما سمع كلام زينه / الي ماذا تهدف بفعلتك هذه ادم
ادم وهو ينظر لها بتوتر / ماذا تقصدين زينه انا فقط اساعدها
اقتربت زينه وابتسمت بسخريه ونظرت في عينه بتحدي / ان تضع دانه بجوار ليث كمن يضع النار بجانب البترول أخطأت كثيرا ادم صدقني
ادم بتوتر / لن يحدث شئ زينه انتي تكبرين الموضوع
زينه وهي تنظر له بحنق / اقسم ان قام ليث بفعل اي شئ لابنه اخي سوف تندم كثيرا ولقد حذرتك وتذكر ذلك يا. يا آدم
نظر ادم لها وهي ترحل واخذ نفسه يعرف انه يعرض دانه لخطر أخيه واكن ماذا يفعل هذا اخر امل له / لن يحدث شئ ان شاء الله
كان عبدالرحمن يتدرب بعنف مع مراد علي القتال حيث كان منذ صغره يتدرب مع مراد علي أساليب قتال مختلفه كان عبدالرحمن يقاتل بشراسه ومراد أيضا
مراد وهو يضرب بعنف / ايه يا باشا انت كبرت ولا اية
عبدالرحمن وهو يرد له الضرب / مين ده اللي كبر يا ميرو بس
مراد وهو يضربه في وجهه بعنف / ميرو في عينك يا كلب انت
استقام عبدالرحمن ومسح الدماء من جانب فمه وابتسم بشره ثواني وكان مراد مسطح في الأرض / لا انشف كده يا ميرو
مراد وهو يبتسم بخبث / انشف انت ياروميو ده انت لولا الملامه كنت بوست البت في المستشفي
نظر له عبدالرحمن نظره مرعبه
مراد وهو ينهض ويتخذ وضع القتال /ايه جيت علي الجرح كان باين اوي يعني انها عجباك
ثم اقترب منه وهمس / بس عايز الحق البت تستاهل هي قمر الصراحه
ابتسم عبدالرحمن له وفجأه ارجع رأسه للخلف وضرب بها رأس مراد بشده مما ادي لاختلات مراد وسقوطه علي الارض امسك مراد رأسه بألم وكان يضحك علي عبدالرحمن / لا شديد يا عبده. هههههههههه
نظر له عبدالرحمن بغيظ ثم تركه ورحل دخل عبدالرحمن لغرفه تبديل الثياب واخذ ثيابه وقام بارتدائها نظر لنفسه في المرأة ثم تحدث بتعجب /هو انا اتضايقت لما مراد اتكلم عنها كده
ابتسم لنفسه بسخريه / عادي يعني البت حلوه فعلا ويمكن تكون عجباني مفيهاش حاجة
انتهي من تبديل ثيابه وخرج وهو يحاول اقناع نفسه بالأمر قابل مراد الذي كان يبتسم له بسخريه وذهب معه
عبدالرحمن / انت شخص مستفز اوي يا مراد تعرف كدة
مراد ببسمه مستفزة اكثر / حبيبي تسلم
في مكان في النادي كانت ترتدي نظارتها الشمسيه وهي تنتظره كانت تتلفت حولها خوفا ان يراها احد
ثواني وشعرت بشخص يجلس نظرت وجدته هو الذي تنتظره
سما بلهفه / ها جبت
الشاب ببسمه قذره / طلعي المعلوم الأول يا جميل
نظرت له سما بقرف ثم أخرجت رزمة من الاموال / اتفضل هات بقي
نظر الشاب للمال بجشع ثم اخرج لفافه من البودرة السامة واعطاها لها اخذتها هي بلهفة كبيره ووضعتها في حقيبتها وهي تنظر حولها بخوف فجأه وقعت عينها علي مراد وعبدالرحمن
ارتدت نظارتها وأخذت حقيبتها وانطلقت برعب كبير
نظر الشاب في اثرها بتعجب ماذا حدث لها حسنا لا يهمه الأمر كل ما يهمه الان هي الأموال هذا فقط
كان حسام يعمل في مكتبه ولكن لم يستطع كلما تذكر كلماتها السامة له اه ورغم كل ذلك مازال هذا الأحمق ينبض لها اه يالله فقط أرغب في نسيانها فقط شعر بشخص يدخل مكتبه رفع نظرة وجدها زميله له في العمل
نهله / احم مهندس حسام
حسام وهو ينظر له / ايوة اتفضلي
نهله / اتفضل ده اخر تحديث السيستم محتاج بس التثبيت
حسام/ تمام شكرا لحضرتك
نظرت هي له بهيام يقتلها
حسام وهو ينظر لها / في حاجة تاني يا انسه نهله
نهله وهي تخرج من تأملها / ها لا ابدا مفيش عن اذنك
خرجت وهي تنعي حظها فمنذ مجيئها هنا وهي أصبحت تعشقه ولكن لا يشعر بذلك هذا الجبل
رحمه وهي تنظر لحمدي بشر / ده انا هذلكم
ثم تحدثت بصوت عالي / اه يا رجلي تعالي يا حمدي هاتلي كوبايه المايه دي
نظر حمدي لها بتعجب حيث ان كوب للماء بجانب يدها حرفيا
/ ليه ما هو جنبك اهو
رحمه وهي تتصنع البكاء / اه ياربي عشان رجلي اتكسرت مش هلاقي حد يساعدني وهموت من العطش والجوع رغم اني
قاطعها حمدي / خلاص خلاص خدي اهي
اخذت منه رحمه الكوب وهي تنظر بخبث له ثواني وبصقت الماء / ده سخن اوي يا حمدي معلش لو هتعبك عايزة مايه سقعه
حمدي بغيظ / حاضر حاجه تاني
رحمه ببسمه مستفزه / يخليك ليا يارب
رحل حمزه واخذت رحمة تضحك بشده ولكن بلحظه تذكرت هذا الشاب الذي مسح لها دموعها حقا لم تعلم ماذا حدث لها وكأن جسدها تمرد عليها في ذلك الوقت ولم تتحرك وقلبها الذي اخذ يدق بشده لا تعرف ماذا حدث لها لم تشعر باي من ذلك من قبل اغمضت عينها وابتسمت عندما تذكرت ملامحه / وسيم
كانت جميلة تجلس في الصاله الخاصه بمنزلها وتقوم بصنع بعض المشغولات اليدويه رأت خالد يهبط وهو يرتدي بذلة رسمية
جميله بتعجب / في اية يا خالد لابس كده ليه ورايح فين
خالد وهو يقبل يدها / حبيبتي رايح الشغل
نظرت جميله له بصدمه / شغل من امتي الشغل دة
ضحك خالد عليها / من انهارده يا جيمي يا مسكر انت هشتغل مع عمي سراج وعمي عمر
نظر حوله / صحيح هي فين سما.
حميله بحزن / خرجت كالعاده هي مش بتقعد في البيت اساسا
خالد وهو يعانقها / متزعليش يا حبيبتي انا هقعد معاها واكلمها في الموضوع ده ماشي
جميله ببسمه / ماشي يا حبيبي متتأخرش بقي علي العشا عشان مقعدش لوحدي
خالد بتعجب / ليه هو اسد فين
جميله ببسمه /باباك عنده رحله خرج من الصبح
هز خالد رأسه بتفهم / تمام يا ماما مش هتأخر اكيد
جميله وهي تمسد علي شعره ربنا يوفقك يا ابني دايما
ابتسم لها خالد وانطلق لشركه سراج وهو يفكر في حياته القادمه وكيف يمكنه ان يصحح جميع أخطائه في الماضي
غيث وهو ينظر لنرمين ويتنهد بملل / اوووف يا نرمين مش معقول كدة دي المره الميه اللي اشرح فيها النقطة دي ركزي معايا يابنتي
نرمين بتذمر وهي علي وشك البكاء /متزعقش يا غيث اصلا مش بحب الماده دي بكرها خالص
غيث وهو يمسح وجهه ويهدئ نفسه حتي لا يحزنها فهي حساسه جدا / خلاص اسف والله هعيد النقطه دي تاني تمام
هزت هي رأسها ببسمه بينما هو تحدث في سره / يخربيت ضحكتك يا شيخه
خرجت جنه من المطبخ وهي تحمل عصير وبعض الكعك/ بجد شكرا ليك يا غيث علي انك دايما بتساعد نرمين
غيث ببسمه / شكرا علي ايه يا خالتو عادي والله انا كمان بذاكر معاها بعدين دي المواد بتاعتي يعني مش بذاكر حاجه مخصوص يعني
ضحكت نرمين / يابني ده انت متواضع اوي دحيح الدفعه والأول علي كليه العلوم وواخد جوايز كتير وكراش بنات علوم كلهم بنفسه بيذاكرلي لا ده انا كده اتغر اوي
ضحك غيث وفرك شعره بخجل شديد / شكرا ليكي وانتي كمان شاطره
نرمين بمزاح / ربنا يجبر بخاطرك يابني
عاد عبدالرحمن لعمله وعاد الجمود يحتل ملامحه دخل المكتب بكل هيبه وجد سمير يجلس علي مكتبه وامامه هذا المدعو هشام زفر بضيق وذهب تجاه مكتبه
سمير وهو ينظر له / تعالي يا عبدالرحمن بص كده
نظر له عبدالرحمن بتعجب / في ايه
سمير / وصلنا ان كان فيه واحد لابس حزام ناسف وكان ناوي يفجر نفسه قدام الكنيسه اللي في……..
عبدالرحمن وهو يقف بهياج / وهو فين دلوقتي
وقف سمير برعب / اهدي بس يا عبدالرحمن ونفكر بالعقل
عبدالرحمن وهو يقترب منه بحده / العقل دة لما فكرنا بيه خسرنا صحاب وعيله خلاض هنا بقي هنستخدم الدراع الي جانب العقل يا سمير
خرج عبدالرحمن من المكتب وتوجه لغرفه الاعتراف دخل بعنف مما جعل الشخص الذي يجلس ينظر له برعب عبدالرحمن بنبره مرعبه / هتعترف بالحسني ولا هتزعلني
نظر له الرجل وابتسم بسخريه
عبدالرحمن وهو ينزع جاكته /يبقي هتزعلني………
*لاوعاوزين تخشو الجروب الروايات علي الواتساب كلموني علي الرقم ده*
‏*https://wa.me/+201288715026?text=ممكن-ادخل-جروب-الروايات-
عاد مراد للمنزل وكان علي وشك فتح الباب ولكن سمع صوت فتح باب من خلفه استدار ببروده المعروف وجد فتاه ترتدي ثياب بسيطة وطويله وملامحها يبدو عليها البساطه ابتسمت له تجاهلها هو وكان علي وشك الدخول فاوققته وهي تتحدث برقه / لو سمحت ممكن سؤال
وقف ونظر لها بتساؤل
تحدثت هي / معلش انا هنا لسه جديده فمش عارفه حاجه فكنت عايزه اعرف مكان صيدليه هنا
نظر لها مراد بدقه وأخرج هاتفه وتحدث ببرود / اتفضلي ده رقم الصيداليه علي اول الشارع افضل من انك تنزلي
نظرت هي له بانجذاب
رفع نظرة لها وابتسم بسخريه / اتفضلي الرقم
افاقت هي من شرودها واخرجت هاتفها وأخذت منه الرقم وابتسمت برقه / شكرا
هز راسه ببرود ودخل المنزل / عن اذنك
هزت رأسها فاغلق هو الباب
ابتسمت هي بعدما دخل / يخربيت تقلك يا شيخ بس ايه موووز الولا
ابتسمت ودخلت للمنزل ثانيا
دخل مراد والقي المفاتيح علي الطاوله ونادي / ماما ماما
خرجت ساره من المطبخ وهي تمسح يدها / نعم ياحبيبي
مراد وهو يقبل راسه / فين بابا
ساره / في المستشفي هو انت مشفتوش
مراد وهو يجلس بتعب / لا كنت في النادي مع عبده
ساره / طب يا حبيبي هجهز الاكل بسرعه لحد ما بابا يجي
هز رأسه ثواني وتبعها للمطبخ / خليني اساعدك
ابتسمت ساره علي ابنها فهو من صغره يحب مساعدتها
تحدث مراد بهدوء / صحيح هو مين اللي سكن قصادنا ده
ساره وهي تنظر له / ليه
مراد / ولا حاجه بس وانا داخل كان فيه بنت خارجه منه يعني
ساره وهي تتنهد / دي بسمه رجعت
توقفت يد مراد عن العمل وتحدث بجمود / مدام بسمة
دخل خالد الشركه وهو يعدل من ثيابه ويسير بسرعه كان المصعد علي وشك الإغلاق ولكنه اوقفه بسرعه ودخل ولكنه تفاجأ من وجود ناري كانت تقف مع فتيات في مثل عمرها
خالد بتعجب / ناري بتعملي اية هنا
نظرت الفتيات لهذا الوسيم الذي يتحدث مع ناريمان
نظرت ناريمان له باحراج / احم انا بشتغل هنا مع سراج باشا
نظر لها بحاجب مرفوع / سراج باشا
ناري وهي تتحدث بسرعه / اه سراج باشا هو اللي مشغلني تدريب هنا
نظرت الفتيات لها بتعجب
ناري وهي تبتسم بحرج / احم خالد يبقي ابن عمي
البنات بهيام / تشرفنا
ابتسم خالد وغمز لهم / الشرف ليا
توقف المصعد وهبطت منه الفتيات ولم يتبقي سوي خالد وناري كانت ناري علي وشك الهبوط من المصعد ولكن منعها خالد ومسك يدها أغلق المصعد وتحرك اقترب منها خالد بطريقه كبيره / سراج باشا ها
انتفضت ناري ونظرت له بانفاس مسلوبه بسبب قربه / اصل محدش يعرف ان بابا هو سراج باشا
ابتسم خالد لرؤيته تأثيره عليها / وليه بقي
ناري وهي تنظر في عينه / مش حابه حد يقول اني بستغل مكانته عايزه اتعين بمجهودي
نظر لها خالد نظره لأول مره ينظر إليها بها
خالد / اممم فهمت
ثم ابتعد عنها وتوقف المصعد وخرج هو وهو يبتسم
ناري وهي تضغط علي زر الطابق الخاص بها/ يخربيتك كنت هتوقف قلبي
بينما هو كان يبتسم عليها / هو انا ازاي كنت بطنش لهطه الجشطه دي
ضحك وهو ينظر للشركه / ما الشغل حلو اهو وهيحلو اكتر
وقفت دانه أمام الشركة وهي تنظر له بانبهار / يا ابوووي ايه المنظر ده مش علبه السردين اللي كنت بشتغل فيها
ضحكت علي نفسها / الظاهر نور خرطت عليا وهقلب صعيدي كمان شويه
دخلت للشركة وهي تنظر بانبهار
رأت مصعد ذهبت اليه ولكن توقفت بسبب نداء فتاه عليها
الفتاه وهي تتجه لها وتتحدث يتكبر / انتي مين وطالعه كدة وخلاص
نظرت لها دانه من فوق لتحت بحاجب مرفوع / في ايه يا عروسة طالعه فوق لمدير الشركة
نظرت لها الفتاه بقرف / عروسه مين يا بيئه انتي بعدين هو اي حد يجي يطلع لليث بيه كده علي طول
دانه وهي تتنهد بملل / طب وانا المفروض اعمل ايه عشان اقابل ليث بيه
قالت آخر كلمه بطريقتها
الفتاه بتكبر / المفروض تاخدي ميعاد ولما يبقي فيه وقت فاضي في جدول اعماله هنكلمك
دانه وهي تنظر لها / اه بصي يا حلوه انا اللي اخدلي ميعاد هو انكل ادم يبقي اخو ليث بيه وانا المترجمه الجديده هنا فزيحي من وشي كده
ذهبت دانه للمصعد ثم توقفت ونظرت للفتاه التي مازالت في صدمتها فقامت دانه بالتصفير لجذب انتباهها / الا قوليلي يا حلوه هو الكتب في الدور الكام
تحدثت الفتاه بشماته / في الخمسه وتلاتين
ذهبت دانه للمصعد / خمسة وتلاتين ايه ده
نظرت لها الفتاه بشماته لما علي وشك الحدوث لها فهي تعرف المدير يكره كثيرا عدم الانضباط وهي يبدو عليها عدم الالتزام
صعدت دانه وهي تنظر لنفسها في المرأه / خليكي واثقه يا دانه في نفسك بس مش عارفه ليه لأول مره احس بالخوف دة فيه ايه اهدي اهدي مفيش حاجة هنشوف الشغل معجبناش هتمشي وخلاص
توقف المصعد ومعه تصاعدت ضربات قلبها بشدة خرجت منه وأخذت تسير في ممر طويل وفي نهايته باب عملاق اقتربت منه وابتلعت ريقها بتوتر
طرقت الباب لم تسمع رد انتظرت ثواني وطرقت مجددا وايضا لم تسمع رد مدت يدها وفتحت الباب بهدوء ودخلت وهي تنظر بانبهار للمكتب دارت بنظرها في المكان حتي وقعت عينها علي ما جعلها تفتح عينها بصدمه وتحدثت برعب / احيه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بنت الشيطان)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *