رواية بسبب نور الفصل الرابع 4 بقلم إيمان محمد
رواية بسبب نور الفصل الرابع 4 بقلم إيمان محمد
رواية بسبب نور البارت الرابع
رواية بسبب نور الجزء الرابع
رواية بسبب نور الحلقة الرابعة
وحشتني اوي اوي
نور :بابي بحبك اوي اوي بس فين عروستي ها فين
زين كان هيطق من الغيره و الغيظ وفي نفسه :اظهري يا يلين علي حقيقتك حبي القلب جه اهو هو ده اللي فضلتيه عليا ليه يا يلين ليه
ادهم :اه حب مصلحه بس للاسف مجبتش عروسه
يلين :طمني عليك
ادهم :و حشاني يا احلي يلين في الدنيا أنا تمام الحمدلله
ميرفت :اه مش تعرفينا يا ست يلين
ميرنا :ما هو واضح يا طنط اكيد ده جوزها و حببها وابو نور و بصت ليزن وقالت تاني حببها ها
يلين و ادهم هيموتوا من الضحك مع دخول جني
يلين :عملوك حبيبي وكمان جوزي
ادهم :احلي زوج و زوجه في الدنيا
يلين بضحك:😂لا والله
جني :شفافه أنا صح
ادهم :واحنا نقدر برده
يلين :اعرفكم ادهم اخويا و مراته جني
فارس بتعجب :اخوكم
يلين :ده اخويا أنا بالرضاعه مش اخو ليالي
ليالي :ازيك يا دكتور ادهم
ادهم : الله يسلمك عاملة ايه انتي و مبروك نسيت اباركلك
ليالي : الحمدلله تمام و الله يبارك فيك ده أنا اللي المفروض اباركلك
(جني وادهم متجوزين جديد و كمان كان ادهم مسافر بقالوا سنه و اتجوز جني من شهر و عملوا شهر العسل هناك)
ادهم :مالك يا نور
نور: ملكش دعوه بيا
ادهم :ليه طب انا كنت عملك مفأجاة
نور بفرحه طفوليه :ايه قولي
ادهم :خلاص بقا انتي زعلانه مني
نور :لاء مش زحلانه منك خالص جبتلي العروسه صح
ادهم :لاء
نور بحزن :امال ايه
ادهم :جبتلك بيت للعرايس
نور :بابي بابي بحبك اوي أنا بحبك اكتر من اي حد في الدنيا دي كلها
يلين :بتقولي ايه يا ست نور
نور :مش قصدي يا مامي بحبكم انتوا الاتنين و كمان فاروستي ولولاو جني انتم كلكم بس مش بحب بابي عشان مسافر و مش بيجي خالص وانا مش وحشته
ادهم :يلين فاكره حسين
ميرنا :مين حسين ده كمان يا يلين
ميرفت :اكيد حبيب قديم
يلين :اه ماله يا ادهم
ادهم : هو هيعمل عمليه النهارده
يلين بصدمه :عمليه 😓
ادهم : ايوه بس هو عاوز يشوفك
صباح :مين حسين ده كمان
فارس :ماما
صباح:أنا قولت حاجه غلط
ادهم :يلين كانت ديما بتزور المرضي اللي في مستشفي مجدي يعقوب للقلب
و طبعا كانت بتزور الاطفال كل اسبوع و حسين ده طفل عند ١٠سنين هو هيعمل عمليه قلب النهارده و هو عاوز يشوف يلين لانه متعلق بيها جدا
يلين :طب يلا يلا بينا
ادهم :مفيش وقت يا يلين هو عاوز يكلمك و يشوفك فيديو كول
يلين :طب يالا رن عليه
ادهم رن و حسين رد
حسين :ازيك يا دكتوره يلين عاملة ايه
يلين : اولا بلاش دكتوره
ثانيا عامل ايه انت و عوزاك متخفش أنا معاك
حسين :أنا تمام الحمدلله رايح اعمل العمليه اهو
يلين :متخفيش يا بطل
حسين :ممكن اطلب منك طلب
يلين :اطلب طبعا
حسين :نسمع اغني و نرقص مع بعض زي لما كنتي بتزوريني دلوقتي بليز
يلين :حاضر يا بطل بس تحب علي اغنيه ايه ؟
حسين : اممم ممكن اغنيه انتي جايه من الاوض ولا السما
يلين :ماشي يالا
نور وانا وانا
يلين بضحك :ماشي
و بداو يرقصوا مع بعض
و طبعا يزن سرحان في جمال يلين اللي تتحب بسهوله و ضحكتها اللي تختف القلب و انتي جايه من الأرض ولا جايه من السما ده اللي زيك بيجي مره كل ميه سنه من نظره رحت فيها وانتي برضه مش هنا يا ويلي أنا
ميرنا بقا هطق و ميرفت قرفانه منها هي و صباح و عمر معجب بيها اوي
و يا حلم بعيد يا جايز نفسي يبقي اكيد خيال بحلم تطوله الايد و تجمع بنا يوم مواعيد
يزن بيفتكر
فلااااااااش بالك
………………………………………………………..
يزن :يلين يلين بتعملي
يلين :تعال تعال
يزن :فين
يلين تعال بس تعال
يزن : ماشي
يلين :بص
يزن :ايه ده ديجي و سماعات و لبسه كده ليه
يلين :لاء بس ايه رايك في الفستان
يزن :قمر منور
يلين :الفستان
يزن :تؤتؤ صحبت الفستان
يلين :طب بس بقا يلا عاوزه ارقص
يزن : هترقصي يا يلين
يلين :واغني كمان بحبك
يزن :بعشك
…………………………………………………………………..
فاق يزن من شروده وشاف يلين وهي بتتضحك و بتلف و مبسوطه رغم حزنه وكسرت قلبه بس ضحك كان سعيده بضحكتها
يلين :خلاص يا استاذ حسين
عمر :ايه ده يا يلين قمر في كل حالاتك لاء لاء ده انتي من هنا ورايح الكرش بتاعي ايه رايك تتجوزيني يا يلين
نور :بس مامي دي بتاعتي أنا بس
فارس :عمرررر بطل
عمر :في ايه يا مان ما انت معاك ليالي
صباح :عمر علي اوضتك
عمر :حاضر هنتفق بقا يلين
يزن كان تقريبا هيفرقع
يلين :باي يا حسين هستناك مش عوزاك تخاف أن شاء الله هتقوم و هترجعلنا بالف سلامه
حسين :ادعيلي باي
يلين :باي
ادهم :يلين انتي كويسه
يلين بعياط :ابقي طمني عليه
ادهم : متخفيش أن شاء الله خير
يلين :يارب نور خليكي هنا مع طنط ليالي و أنا هطلع انام عشان تعبانه اوي
نور :الف سلامه عليكي يا مامي و حاضر
ادهم :بعد اذنكم بقا بأي يا نور
نور :باي يا بابي طب وبيت العرائس
ادهم :هوديه الشقه بتاعت مامي عشان كبير لما تروحي تلعبي بيه حاضر
نور :حاضر باي يا بابي تعال وطي خد اكبر بوسه اهي
ادهم اجمل بوسه دي ولا ايه
جني :وانا ها وانا
نور :خدي انتي يا جنجون كمان بوسه بس مش زي بتاعت بابي
جني :ماشي يا ست نور باي
………………………………………………………………………..
ليالي :نور خليكي هنا شويه علي ما اخلص حاجات أنا وعمو فارس بس مش عاوزه شقاوه و هجبلك شيكولاته خلاص
نور :ماثي بأي يا فاروستي بأي يا لولا
ليالي و فارس :باي
ميرنا :يزن أنا هخرج أنا وطنط ميرفت شويه هنروح الكوافير
يزن :ماشي
صباح :خدوني معاكم يا ميرنا
ميرنا :تعالي يا طنط
البيت فاضيه مفهوش غير يزن و نور اللي قاعدين في مكان واحد و يلين اللي في الاوضه بتاعتها
………………………………………………………………………….
يلين :عااااااااااااااااا حرااااااااااام يارب يارب حسين يبقي كويس يارب كفايه مش هقدر علي بعد اي حد كفايه يزن كفايه طب اعمل ايه دلوقتي اقولهم اقول لادهم أن ده يزن و دي امه اللي ظلمتني اقوله ولا لاء اعمل ايه عااااااااا ليه عملت كده يا حماتي ليه يا يزن صدقتها 😭ونامت يلين و مازالت الاسأله مستمره ولا نعرف الاجابه ومازال الحب في القلب ولا نعرف موعد لقاء الأحبه
………………………………………………………………………
ميرنا :نفسي اقتل الزفته يلين دي يا طنط نفسي
ميرفت :وانا والله معرفش ايه اللي رجعها بس سيبينا نتفرج و نشوف يزن اساسا معتش طايقها
ميرنا :بس جوازنا لازم يتم في اسرع وقت
ميرفت :ده اكيد بس عاوزاكي تبدأ تلزقي في يزن
ميرنا من عيني الاتنين يا طنط
صباح :أنا جيت بتقولوا ايه
ميرفت :ولا حاجه بنتكلم علي فستان الخطوبه
…………………………………………………………………….
نور قاعده تبص علي يزن نظره طفله بس خايفه تقرب يزعقلها
يزن :تعالي خايفه ليه (هو اه يزن قرفان من يلين و بيكرها زي ما بيقول ولكن هي شايف إن نور طفله بريئه ملهاش ذنب في أي حاجه )
نور :أنا أجي
يزن :ايوه تعالي متخفيش
نور بفرحه جرت علي يزن :نعم
يزن :تحبي نلعب
نور :ياريت
يزن :نلعب ايه
نور :هستخبه وانت دور عليه
يزن :ماشي 😂بس هدور فين
نور :المفروض تفكر و تشغل دماغك أنا اللي هقولك
يزن :حاضر هشغل دماغي
………………………………………………………………..
ادهم :الو
الشخص :
ادهم :تمام شكرا لحضرتك
جني :رايح فين
ادهم :ليلين
جني :حسين عمل ايه
ادهم : متخفيش هروح بس باي
وصل ادهم البيت وتقريبا كده كان الكل رجع كلهم و يلين كانت صحيت و قاعد في الأوضه
ادهم :يلين يلين يلين 🙂
يلين: نعم ها قولي حصل ايه لحسين كويس صح
ادهم :
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية بسبب نور)