رواية عشق الزين الفصل الثامن 8 بقلم مي محمد
رواية عشق الزين الفصل الثامن 8 بقلم مي محمد
رواية عشق الزين البارت الثامن
رواية عشق الزين الجزء الثامن
رواية عشق الزين الحلقة الثامنة
عشق الزين
طلع عز وزياااد
ــــــــــــــــ وتوجه زين الي مكتب والده
زين وهيقعد…مهدي بيه عندينا ف الشركة الله الله
مهدي…ايوا ايوا اتمسكن ياض اززاي صفقة زي دي كانت هضيع عليناا بسببك كده
زين بابتسامه…ممكن تهدا الاول وبعدين عز مش فهمك و
قاطعه …لا فهمني كويس اوي عشان الواد ال تعب كان ممكن تخلي اي حد معاه
زين بنرفزه…بابا لوسمحت الواد كان تعبان ومش كان لازم اسيبه
مهدي ملاحظ خوف زين علي تلك الشاب …ماشي خلاص حصل خير احمدربنا ان عز كلمني ولا كانت الصفقة هضيع
زين ف سره..والله لنفخك ياعز ماشي
قام زين ..طيب مش يلا بينا ع البيت بقي انا تعبان وعايز ارتاح شويه
مهدي بهدوا…ماشي يازين يلا
ـــــــــــــــــــــــــــmai
ــــــــــــــــ ف بيت مي
دخل زياد البيت بهدواء لقي مامته ف وشه
مي بدموع…كنت فين هاا وليه مش بترد ع فونك يازياد ا انا كنت قلقانه عليك اوووي وخايفه و
زياد خدها ف حضنو…هشش خلاص انا اهو كويس يا ماما مفيش حاجه
مي طلعت من حضنه…ايوا يعني ك كنت في ثم بصت ع ايدو الي مكان المحلول
انت تعبت صح
زياد قعد وقعدها معاه…ماما عادي انا كويس دلوقتي الحمدلله
مي مسحت دموعها…الحمدلله
هعملك اكل عشان تتغذاء كويس
زياد بضحك… هههه اتغذاء انا عاوز انااام وبعدين المدير وكني اكل سنتين لقدام
* مي تفتكره مديره ال هي عرفاه مش غير الشغل بتاعه وبقي معا زين *
مي بابتسامه…ربنا يخليه ويجزيه خير يارب
زياد …يارب ياست الكل
تصبحي ع خير
مي بابتسامه…وانت من اهل الخير يابني
ــــــــــــــــ ف غرفة زياد رن ع زين عشان يطمنه زي ماوعده
زين بابتسامه وقاعد ع السرير ومبسوط …الحمدلله ع سلامتك
زياد بابتسامه…الله يسلمك انا بجد مش عارف اقولك اي والله ماما بتدعيلك هههه
زين…ههههه ربنا يخليهالك يارب
زياد بهدواء…يارب
زين …بقولك متجيش بكرا خد اجازة ارتاح شويه
زياد بتوتر…لاا لااا يافندم انا والله تمام متقلقش
زين…بس بقي انا قلت وخلاص وبعدين انا نفسي هاخد اجازة بردو ههههه
زياد…ههههه ماشي يافندم وشكرا بجد والله ا انا مش عارف اقولك اي والله
زين بابتسامه ورتياح…ولا حاجه يلا اقفل وروح نام كفايه كده
زياد بابتسامه…حاضر مع السلامه
زين ومش عايز يقفل منه…سلام ياحبيبي
وقفل
زياد بستغراب..حبيبي يا ساتر يارب امته بقيت حبيبه ايه اراجل دا يا جدعان * ونااام
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ف الصباح ليبداء يوم جديد
واحداث جديدة لنراااا 👇
مي صحيت بدري عشان تنزل
تشتري حاجات من سوبر ماركت
ــــــــــــــــ ف اسوبر ماركت
مي بدور ع حاجات معينه
مي بابتسامه وهمس …ايوا دي وايه تاني ااه دي وكرنب و ناقص طماطم
امممم وبتدأت تجيب ف الحاجات وهي وخارجه صدمت ف حد
مي بزعيق…متحاسب اعميت يعني اه يا ايدي
وبتبص ع ايدهاا
…مييييييي
مي بصدمة…زين
زين ومش مستوعب انه شافها خلاص لمس ايدها تاني عشان يتاكد انه شافها …مي انا مش مصدق بعد كل ال عده و وقفه قدامي
وقال ودموع متحجره ف عيونه…وحشتيني اووي
مي بدموع…عديني لو سمحت
زين ..كل ال عده داا ومش قادر انساكي محفورة هنا وبيشاور ع قلبه ومش عايزه تطلعي غير بروحي
مي ببكاء وتعلو شهقاتها…عديني بقي عاوزه امشي
زين بوجع وماسك ايدها عشان متمشيش …لااا مش هسيبك تمشي
مي ببكاء…سبتني زمااان يازين فاكتر وقت كنت محتجاك فيه وانا دلوقتي الحمدلله عايشه ونسيتك ثم قالت بزعيق.. عديني بقي
* ما تقول تلك اشفاه انه نسيتني ما لاا لاا لاتنسئ حبي لها وعشقي الابدي لااا
زين…انتي كدابه الحب شايفه ف عيونك يامي
قاطعته مي بألم…حب هههه حب ايه يازين دااا انت كسرتني وبهدلتني معااك ووجعتلي قلبي كل دا ليه عشان انا حبيتك ووثقت فيك زليتني وودبحتني بأيدك عشان ايه انت حتي مسبتنيش ادافع عن نفسي انت كدبه سوده ف حياتي
زين وبتدات دموعه تنزل …حبيتك والله
مي بتبص فيه وبس
بيبص ع كل انش فيها ونزل نظره عند تلك الشفايف التي يعشقهاا قرب وللوا دراعها عليه
وقرب ومتلك تلك اشفاه ف قبلة طوويلة وهي تبكي وهو يعمق القبلة اكتر وكتر
وفجاء انور اتقطع زاحته وجريت ع برا بكل مافيهاا
ـــــــــــــــــــــــــــ وبعد وقت انور رجع وفضل ينده عليها بصوت عالي…ميي مييييي
ثم مسك ماكان ف يده وتركه ع الارض وطلع ..ميييي مييي
اووووف فينك بس يارب انا كنت بحلم ولا حقيقه دخل تاني عند الكاميرات
وبسبب معارفه وسلطته شاف الفيديو ف الكاميرا وبتسم انه مش كان وهم طلع اخد عربيته ومشي
ـــــــــــــــــــــــــــ ف بيت مي
رجعت اخدت شور ووقفت قدام المرايه تلمس شفتيهاا الوارمه بسبب قبلة الزين لهاا
ابتسمت ثم تذكرت مافعله بها مسحت دموعها …لاا يازين مستحيل ثم خرجت الي غرفة ابنهاا ملست ع شعره
زياد بنوم…ماما ص صحيت مش لقيتك كنتي فيين
مي بابتسامه…ف السوبر ماركت اشترتلك كرنب
زياد وهو يعشق الكرنب …بجد
مي …امممم يلا قووم ساعدني
بقي متبقاش كسول
زياد وهو قايم كلا عاده يساعدها ف للف الكرنب الذي يعشقه مثل والده
مي ف المطبخ …هات اطماطم يازياااد
زياد بصوت عالي…اهو بخلطهاا ياماما اصبري
مي …يلا ياماما بسرعة بقي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــف ڤيلا مهدي
رجع زين مبسوط وف نفس الوقت تعبان كان عايزها جنبه عايزها بجد جنبو
زين ف سره…عشقتك يااا مي اوووي اووي ثم تذكر الموقف المقزز الذي تركها بسببه…كان لازم اسمعك كان هيحصل اي يعني لوو سمعتك وخليتك تدافعي عن نفسك ثم قاال بزعيق…انا ندلللل زبا،،له اووي
اااااااااااااااااااااااه
يارب وفضل يعيط دخل مهدي عنديه لقيه منهار
مهدي خده ف حضنه…مالك يابني ف ايه بس
زين متمسك بيه زي الاطفال…شفتهااا يا بابا شفتهاا و وتعبان اووي اوووي من غيرهاا تعبااااان ااااااه
مهدي …مي تاني اهدا يازين ومتنساش ال هي عملته يابني انت مش غلطان
زين خرج من حضنه .. بجد
مهدي …ايوا ياحبيبي انت مش غلطان اي راجل مكانك كان هيعمل كده واكتر كمان
والبيبي كمان كان مصيبه
زين …ع عاوز اناام
سنده مهدي ومدده ع السرير وفضل يملس ع شعره لحتي غفئ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــــــــ ف بيت مي ،،
مي بصوت عالي…يلا يازياااد الاكل هيبرد
زياد بابتسامه…حاضر اهو جيت ياست الكل
مي…يلا اقعد عشان تتغداء كويس
زياد ابتداء ياكل …فين المخلل يامي اخص عليكي مجبتهوش ليه وعارفه اني بحبه
مي ببراءه…والله جبتو اهو انت الي مش شايف
زياد بيتلفاه…اه صح هههه سوري
مي ابتسمت
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــف الليل صحي زين وتذكر حبيبته ابتسم وحسس ع شفتيه ههههه جاب فونه وكلم زياد ….الووو
زين برتياح اول ماسمع صوته…عامل اي انهردا
زياد…الحمدلله احسن انت عامل اي
زين بهزار وضحك…ههههه عامل مكرونه
زياد بضحك…هههههه بتحبها
زين…امممم بحبها اووي اكتر اكله بنسبالي حلوة
زياد بابتسامه…مامتك بتعملها حلو
زين بضحك…ههههه امي الله يرحمها حبيبتي كانت بتعملهالي
زياد بتوتر…كانت ليه هي فين
زين بيأس ولا يعرف لماذ يحكي لتلك الشاب عن حياته الخاصة…سبتني ومشيت
زياد بتسرع…ماتت
زين بتسرع اكبر…بعيد الشر ياعم سبنا بعض عادي
زياد وقد فهم…ااااه طمنتني ياعم
زين بضحك…هههههه انت عايز كله يموت وخلاص
زياد…اصلك قلت امك وبعدين هي سبتك كمان ههههه فطبيعي اقول كده هههههه متزعلش مني
زين بابتسامه…ولا يهمك المهم نام كفايه سهر عشان متتعبش
زياد بحب…ماشي تصبح ع خير
زين بحب…وانت من اهل الخير سلام…………..سلام
ــــــــــــــــ دخل مهدي عند زين
مهدي…بتكلم مين يابني ف الوقت المتأخر داا
زين بابتسامه…دا زياد يا بابا
مهدي بستغراب…مش دا اسكرتير بتاعك يابني
زين …امممم
مهدي…وعاوز منه اي دلوقتي
زين بابتسامه اكبر…مفيش كنت بطمن عليه الواد كان تعبان بجد
مهدي …اشمعنا يعني ماله
زين…مش عارف يا بابا لما بشوفه بحس بأمان وحب بحس عايز اخده ف حضني وخبيه عن العالم كله بحبه
اوووي يا بابا ومش عارف ليه
مهدي بابتسامه…حب أبوي يعنى عادي بتحصل زي انا كده مابحب عز الأبوه هي الي بتتحكم فيك يمكن لو سمعت كلامي وجوزت كان زمانك معاك قدو
زين بحزن…معااك حق
مهدي…ههههه اول مرة اشوفك متعاطف معا حد كده يازين
زين بحيرة…والله معارف يا بابا ليه بحبه وبس يمكن عشان كويس وبن ناس مش عارف
مهدي…ربنا معاك يابني يلا تصبح ع خير
زين بابتسامه…وانت من اهلو
ـــــــــــــــــــــــــــ
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ف الصبااااح يوم جديد💖
ــــــــــــــــ ف الشركة
عز ف الفون…. طيب يا زياد تمام كده
زياد…اوكيه ياعز بيه
عز…هبعتلك اللوكيشن حالا ف رسالة
زياد …ماشي وبعد وقت وصلتله الرسالة وتوجه للعنوان
ـــــــــــــــــــــــــــ ڤيلا مهدي
الباب بيخبط
مهدي…ازفت اشغال فين
ايوووا
سعيددد انت يازفت ياسعيد
* دق دق دق
مهدي….ايوااا
وفتح الباب وتصدم
زياد بابتسامه…صباح الخير يافندم
مهدي ومصدوم ف ملامحه التي تشبه ابنه زين
يتبع. شكرا ع اتفاعل العثللل دا يا قمراتي
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشق الزين)