روايات

رواية هوس سارة 2 الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم أميمة تيتو

رواية هوس سارة 2 الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم أميمة تيتو

رواية هوس سارة 2 البارت الرابع والعشرون

رواية هوس سارة 2 الجزء الرابع والعشرون

هوس سارة 2
هوس سارة 2

رواية هوس سارة 2 الحلقة الرابعة والعشرون

بعد مرور اسبوع
شهد ف اوضتها واقفه قدام المرايا وحطه ايديها علي بطنها وبدموع والله مانا عارفه ان كنت مستعجله الكام شهر دول يعدو عشان اشوفك ولا اني مكنتش عايزك اصلا ازاي تيجي علي الدنيا دي اكيد هتعيش طول عمرك حاسس بنقص 😢
وهنا الباب يخبط
سيرين: ممكن ادخل
شهد: اتفضلي
سيرين: حسيت اني زهقانه قولت اجاي اقعد معاكي شويه
شهد: بإبتسامة سخريه وجايه عندي انا تضيعي زهق
مازن: اكيد انتي عندك حل لكل حاجه
شهد لفت وشها ناحيه الباب وبقرف مش المفروض تستأذن قبل ماتدخل
مازن: باحراج عينيه ف الارض امم اسف بس وانا معدي كان الباب مفتوح وسمعت كلامكم
شهد: اممم طيب ممكن تطلع من اوضتي المفروض يكون ليا خصوصيه يعني
مازن: شهد ليا بتعاملني بالمعامله الوحشه دي انا استاهل اللي بتعملي دا عشان خاطري فكري ف الموضوع انا عايز اردك ونكمل سوا احنا وابننا
شهد: بغضب انت مش بتفهم يعني ولا ملكش غير فقله الذوق
سيرين: خلاص ياشهد اهدي مالك اتعصبتي فجأه كدا ليه
مازن خرج من الاوضه مضيق ومحرج
سيرين راحت قفلت باب الاوضه وواقفت قدام شهد
مالك ياحبيبتي فيكي ايه
شهد بعياط دخلت ف حضن سيرين انا تعبانه اوي ياسيرين حسا بكسره نفس حسا انا مخنوقه اوي في حاجه كتمه علي نفسي
وبانهيار عارفه حسا اني قليله جداً انا ولا حاجه انا مش ذنبي ان دا مكاني مش ذنبي ان دي انا انا يمكن اه مكملتش تعليمي بس برضو كان نفسي بس الظروف اجبرتني
مختارتش اكون خادمه هااا مختارتش او اني اكون فقيره او اني اكون شهد او يندلق عليا الذيت مختارتش بس انا راضيه عشان دا نصيبي بس مش هجبر غيري يراضا بيا الحاجه الوحيده اللي ممكن اقدامها لنفسي اني اشتريها مش عايزه انا كمان اقل من نفسي
وبتنهيد عارفه عارفه ياسيرين انا رغم كل اللي مازن عملو معايا بس مش قادره اكون أسيا عليه بتوجع لما يتوجع او احس اني بتسبب ف وجعو وبلوم نفسي بس هو
هاا هو انا هونت عليه ومسحت دموعها وبغيظ باصه لسيرين كفايا كدا خلاص كفايا اوي
الحب اللي يزل صحابو ميبقاش حب….. 💔
سيرين: بدموع طيب خلاص وخدتها ف حضنها ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
ــــــــــ
عند ساره فاوضتها
ماسكه ورق ف ايديها وباصه لهاله مبتسمه براافو عليكي
خدي بقاا العقد دا وحطيه ف اوضه سيف
هاله: احطو هناك
ساره: بالظبط وبعدين كلنا هنتفرج علي اللي هيحصل
بعد ساعه
ف المطبخ
عبير واقفه بتطبخ وهاله بتساعدها
عبير: يلا بقا خليني اخلص واقعد
هاله: في ايه انتي كويسه اقعدي ارتاحي وانا اكمل
عبير: ياريت اقدر ارتاح ياريت
وهنا يسمعو صوت عالي جايه من الصالون
عبير: بخضه دا صوت سيف في ايه تاني
وطالعوو
ف الصالون مازن واقف وماسك ورق ف ايديه
ساره: في ايه ياسيف ليه صوتك عالي كدا ليه
هاجر: اممم مادا العادي
سيرين: مالك ياحبيبي ايه اللي حصل وايه اللي ف ايديك دا
سيف قرب من مازن
وبغضب مازن هيقولنا كلنا ايه دا
الكل واقفين باصين لسيف ومستغربين
مازن: بتلبك ااا انا اقول ايه
سيف رفع الورق ف وش مازن دا ممكن اعرف بيعمل ايه ف اوضتي
مازن مسك الورق وبصدمه دا
دا عقد تنازل
سيف بغيظ بالظااابط عقد تنازل
ساره: تنازل عن ايه
سيف: بغضب البيه
حاطط ف اوضتي عقد تنازل عايزني اتنازلو عن كل حاجه
وتبقا باسمو هوو
ساره: لا لا انت اكيد غلطان مازن ميعملش كدا وبعدين لو هو فعلاً عمل كده هيحطو ف اوضتك ليه لا
سيف: اسألي بقاا جاوب يامازن ولا مفيش كلام تقولو
انا عارف ان كل حاجه ملكك انت وانا اصلا مش عايز حاجه ولا بيت ولا فيله ولا املاك بس فعلاً انا كنت قربت اعتبرك اخوياا
هاله: لا لا كفايا مازن ملوش علاقه بالموضوع
ساره: هااا انتي تعرفي حاجه ياهاله
هاجر: بتوتر اممم هاله اهدي عادي دي مشكله مابين الولاد اهدي متنفاعليش انتي ست كبيره لاحسن يحصلك حاجه
هاله: بتوتر بصراحه انا اللي حطيت العقد ف اوضه سيف
وهنا الكل واقفين مكانهم متجمدين ومصدومين من كلام هاله
سيف: هااا انتي لا لا انت ليه تعملي كدا ايه مصلحتك من الموضوع تستافدي ايه لما انقل الاملاك باسم مازن
هاله: بتوتر هاخد فلوس كتيره
ساره: فلوس ايه
ياهاله علي اساس انك لو طلبتي مني فلوس هرفض مش هدايكي
هاجر: اممم طيب خلاص معلش هيا ست كبيره وعقلها مبقاش زي الاول
مازن: لا في حاجه غلط ف الموضوع اشمعنا تنقل الاملاك باسمي ليه مش باسمها لما هيا عايزه فلوس زي مابتقول
وقرب من هاله
داده في حد طلب منك تعملي كدة
هاله: بتوتر بصراحه
بصراحه هو اه
مدام هاجر طلبت مني قالتلي اعمل كده وبالمقابل هاخد منها فلوس اساعد بيها بناتي
سيف: بصدمه وانت وافقتي انا كنت بعتبرك امي
هاجر بانفعال جريت علي مازن مامتصدقش يامازن لا لا ياحبيبي
ساره: بصوت عالي شششش اسكتي كفايا اوي كدا كدب وحورات
فعلاً هاجر طلبت من هاله تعمل كده بس هاله رفضت اكتر من مره وجات قالتلي وانا قولتلها تاخد منها العقد وتحطو ف اوضت سيف
هاجر: ايواا بقااا قولي اعترفي انتي عايزه توفقي بين وبيني ابني
مازن متصدقش الست دي اكيد عايزه تنتقم مني عشان عشان
عشان انت واقفت ف وشها ولاول مره تعترض علي كلامها يوم ماقولت انك هتتجوز هيام وهيا قالتلك لا ويومها سمعتي كلامي انا
هيا عايزه تفرق بينا
ساره: بس اخرسي انت مش هتبطلي بقاا
كفايا كدب لحد كدا
هاجر: انتي اللي بتكدبي وبصت لساره بغيظ تقدري تثبتي كلامك دا عندك دليل
وهنا شهد بصوت عالي
انا سمعتك لما كنتي بتتفقي مع طنط هاله
الموجودين كلهم باستغراب باصين لشهد
شهد: اه فعلاً كلام مدام ساره صح
من تلات شهور كانت مدام هاجر بتقنع طنط هاله انها تخلي سيف يمضي علي ورقه تنازل بالاملاك لمازن وقالتها انها هتساعدها هيا وبناتها وان مدام ساره ممكن تخراجها براا البيت عشان تبعدها عن سيف
مازن باصص لشهد مصدوم
لا انتي اكيد بتكدبي
وبعدين لو دا حصل ليه مقولتيش وخبيتي عني
شهد: عايز تصدق صدق مش عايز براحتك بس انا مش كدابه وبعدين فعلاً انا وقتها كنت عايزة اقولك بس انت معطتنيش فرصه احكيلك
ساره واقفه قدام هاجر انتي فكره ايه مش اخده بالي منك او هتقدري تعملي اللي ف دماغك انتي الظاهر نسيتي انا ابقاا مين
هاجر:بغضب اسكتي انتي كدابه
مازن: بصوت عالي خلاص بقا انتي بتعملي كده ليه ليه مثره تخربي كل حاجه
هاجر: بدموع انت بتكلمني انا كدا
مازن: اه بكلمك بسببك انا حياتي باظت انا نفسي مبقتش انا وبدموع بصاصلها ياريت بقا تراحميني شويه انتي فضلتي ورايا واقنعتيني انا شهد مش الزوجه المناسبه ليا وفضلتي ورايا لحد مطلقتها ودلوقتي عايزه ايه عايزه فلوس خدي كل حاجه بس سيبيني ف حالي ممكن وخرج من البيت
هيام: مازن استنا مازن وجريت وراه😓😓😓😓😓😓😓😓😓
تاني يوم
هاجر: انا لازم اعمل حاجه لازم ارد علي الإهانه دي لازم انتقم من شهد الز*باله دي واخد حقي منهم كلهم ومن هاله وساره
هيام: بتفكري ف ايه
هاجر: هتساعديني
هيام: لو مازن هيقرب مني وقتها موافقه
هاجر: بالظبط وابتسمت اول حاجه شهد وبصت لهيام لازم ابنها يمو*ت باي طريقه اللي ف بطنها هو اللي عاملها لازم ف البيت ومخلي مازن متمسك بيها
هيام: هاا بتقولي ايه
هاجر: زي ماسمعتي مش عايزه مازن يكون ليكي لوحدك
بعد كام يوم
شهد: انا هروح لدكتوره انهارده عندي موعد مع الدكتوره
سيرين: اجاي معاكي
شهد: لا انا اصلا مش هتأخر اخلص وارجع علي طول
هيام واقفه بعيد عنهم وسامعه الكلام اللي بينهم
ابتسمت وبصوت واطي طيب ياروحي روحي شوفي ابنك واطمني عليه ممكن تكون اخر مره عشان بعد انهارده للاسف اممم مش هيكون موجود ف بطنك اصلا
ف المطبخ
هيام دخلت
اممم هتطبخو ايه انهارده
عبير: بقرف انتي عايزه تأكلي ايه
هيام: ومالك بتكلميني بقرف كداا
ايه اللي بتعمليه دا هتأكلينا انهارده شوربه خضار حد قالك اننا ف مستشفى
عبير: لا دي لشهد مفيده ليها عشان الحمل
هيام: اممم طيب روحي شوفي ماما كانت عايزكي
عبير: امم حاضر وخرجت
هيام بضحكه انتصار خلاص هتنتهي ايامك هنا ياشهد
وطلعت من جيبها ازازه صغيره وفضت اللي فيها فحله الاكل
وخرجت
عند هاجر
امم طيب خلاص روحي شوفي شغلك
ياعبير
هيام غمزت لهاجر بتم
هاجر: بإبتسامة برافو عليكي
بعد نص ساعه
ساره: اومال فين شهد
سيرين: زمنها جايه ياماما راحت لدكتوره عشان عندها انهارده متابعه
سيف: سيرين انا جعان اوي
ساره: طيب روحي ياعبير حضري الغدا
تكون شهد جاات
عبير: حاضر وسيرين راحت معاها يحضرو الغدا
علي السفره
مازن قاعد يبص حواليه
ساره: في حاجه يامازن
مازن: هااا لا مفيش
وهنا شهد جات
عبير: جيتي ياحبيبتي اقعدي ارتاحي عبال ماجيبلك الاكل
علي السفره الكل بيأكلو
عبير: انا عايزكي تأكلي اكلك كله يا شهد انتي اليومين دول مش مهتم بأكلك ولا بصحتك
بعد شويه
كان الكل قامو من علي السفره
سيرين معاها كوبايتين شهد ايه رأيك نطلع نشرب النسكافيه برا ف الجنينه
شهد: اممم يلا
وطلعو
وقعدو علي المرجيحه
سيرين: هاا احكيلي بقا ايه اللي حصل عند الدكتوره
شهد: اممم محصل ااااه
سيرين: بخضه مالك في ايه ياشهد
😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬😬

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هوس سارة 2)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *