روايات

رواية حبه أحياني الفصل الثاني 2 بقلم بسملة بدوي

رواية حبه أحياني الفصل الثاني 2 بقلم بسملة بدوي

رواية حبه أحياني البارت الثاني

رواية حبه أحياني الجزء الثاني

حبه أحياني
حبه أحياني

رواية حبه أحياني الحلقة الثانية

فتحت باب الشقه و نزلت السلم بهدوء محدش حاسس بيها وفتحت البوابه ولسا هتعدي الشارع لاقت الي فـِ وشها
نطقت برعب وهي بتضم ابنها لصدرها بخوف وكأنها بتتحامى فيه …. مـ محمود
محمود بهدوء مُخيف ….جيبي الواد ..بقووووولك هاتي الوااااد
ملك بدموع وهي بتشدد من احتضانها لإبنها…..لا عشان خاطري كله الا كدا لا ابني لا متحرمنيش منه يـ محمود
محمود بعصبيه اخد منها الولد لدرجه انه صحى وقعد يعيط على صوت عياط ملك
ملك بدموع….ابوس ايدك كله الا ابني
محمود بصلها بألم وسابها ومشى وهي مقدرتش ووقعت على الأرض معشي عليها
..
تاني يوم الصبح كانت ملك لسا بتحاول تفتح عنيها بصعوبه من ألم رأسها … ا أنا فين
محمود بغل….فـ جحيمك ياملك
ملك بخضه….سلاماً قولا من ربنا رحيم
برقلها بغل…. اي شوفتي عفريت
ملك بتبرتم بينها وبين نفسها بس هو سمعها وحاول يداري ابتسامته … أمر ياخويا أمر وفجأه افتكرت الي حصل والدموع اتكونت فـ عينيها وقالت …ابني …ابني فين يـمحمود بالله عليك ..كله الا هو متحرمنيش منه
محمود مقدرش يتحكم فـ أعصابه وشدها من شعرها بغل ….. طب وانا انااااا فين واما كنتي بتتسحبي فـ نصاص الليالي ومعاكي ابني وكنتي عايزه تحرميني منه ولا هو حرام ليا وحلال ليكي
عيطت بحرقه ….انا اسفه حقك عليا
بصلها بقرف ….ابنك في الأوضه الـِ جنبك نيمته بصعوبه
جريت بس وقفت اما حست لدوار فظيع بيداهمها وهو خاف عليها وجري عليها كـرده فعل طبيعيه مابينهم …انتي كويسه
ملك بصتله بدموع وهزت راسها وسابته وهو فضل واقف مكان مقهور

انا نفذت الي انتي قولتيلي عليه بالحرف الواحد “قالت الكلمات دي ملك بكل قهر ”
كانت قدامها واحده مش باين منها اي حاجه غير ظرف حتى مابتتكلمش بتديها الظرف بسرعه وتمشي
ملك بدموع …… يارب بقاااا …اكشفلي حقيقتها يارب وافتكرت اخر مره اما حاولت تشد الماسك من على وشها عشان تعرف مين دي حصلها اي
كل الي عليكي تحطي الحاجات دي تحت السرير وبس كانت صوتها تخين وغليظ وبيخوف
ملك بخوف ولكن بتحاول تظهر عكس دا….فكراني هخاف واسمع كلامك والشغل العبيط دا
ضحكت الست وقالت بنبره بتخوف….. مفروض تخافي والا هتترحمي بقا على جوزك وابنك وهيطلعولك فـ كفن واحد اظن انتي شوفتي اليـِ حصل لجوزك من اسبوع والعربيه الي كانت هتخبطه وقبلها كان هيقع بيه الاسانسير وقبلها طلع عليه رجاله ثبتوه وقبلها خسر كذا مناقصه وتعب ودخل المستشفى وقعد فيها اكتر من اسبوع مع أنه مفروض يخرج تاني يوم بس بإشاره مني ازعلك عليه طول حياتك
ملك بدموع……انتي مين وعايزه مننا اي حرام عليكي
ـ انا مين وعايزه منكو اي دي مايخصكيش يـقطه كل حاجه هتعرفيها فـ وقتها ودلوقتي تنفذتني الا طلبته منك والا انتي عارفه زعلي كويس ومجرباه اظن ولسا هتمشي ملك بحرقه وبحركه مندفعه جريت عليها وحاولت تشيل الماسك الي على وشها فجاه حست بحاجه بتترش في وشها ومن بعدها ماحستش بحاجه صحيت لقت نفسها فـ اوضتها ولا كإن في حاجه وفعلا نفذت الي طلبته منها وجوزها تاني يوم حرفيا شاف الحاجات دي وعرف أنها سحر وانتو عرفتوا الباقي
..
محمود نطقتها ملك بخوف
محمود ببرود…… مافيش بينا كلام يا ملك
ملك بدموع ….هو انت مصدق اني كدا فعلا
محمود بصلها نظره مافهمتهاش وقالها بغموض ….انا مش عبيط وفاهم كل حاجه والمرا الي تخبي على جوزها وشيفاه قليل عيبه وسابها ومشى
..
امااااااااااا
احلام بشمااته…..اي فرح قلبي طلقتها
محمود بعصبيه….يوه بقا هي شغلانه ماوراكيش سيره غير اني أطلقها
احلام بعصبيه…..انا والله حقيقي مش مصدقه أن بعد الي عملته ولسا مخليها على ذمتك دي سحرتلك يابني سحرتلك وسحر اسود كمان
محمود لسا هيرد عليها بس فجأه بصلها بغموض ….انتي عرفتي منين أنه سحر اسود
احلام عرقت جامد وايدها اترعشت وووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حبه أحياني)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *