روايات

رواية غمرني بحبه الفصل الحادي عشر 11 بقلم سحر السحرتي

رواية غمرني بحبه الفصل الحادي عشر 11 بقلم سحر السحرتي

رواية غمرني بحبه البارت الحادي عشر

رواية غمرني بحبه الجزء الحادي عشر

غمرني بحبه
غمرني بحبه

رواية غمرني بحبه الحلقة الحادية عشر

*عادت سهر الى غرفتها تفكر بكلام يزن
:هو انا فعلا لو ارتبطت بكريم هيتقال اني برسم على اصحاب الشركات اللي بشتغل فيها … واني بخطف راجل من مراته واولاده ….بس هو مش مستريح معاها ده عايش كانه عازب … الناس ما تعرفش ده هيشوفوا انك طمعانه فيه …. بس انا بجد مش طمعانه فيه انا بحبه واتعلقت بيه جدا … فوقي …. فوقي يا سهر ….انا بحبه بجد اعمل ايه
*بكت بحرقه من داخلها واتخذت قرارها بالابتعاد حتى وان كان هذا الابتعاد سيقوم بكسر قلبها
*في اليوم التالي وجدها كريم تعمل كاليوم السابق فتحدث معها برسميه
:اكيد ما اكلتيش من امبارح لو سمحتي كلي اي حاجه اظن مش هيبقى كويس لو فقدت وعيك و تركيزك واحنا بنشتغل
:عندك حق هقوم اجيب حاجه اكلها
*احضرت القليل من الطعام
: هو ده الاكل اللي هيقوي تركيزك
:اه ما تقلقش على تركيزي انا مسؤوله عن اي خطا
:هعمل ايه بمسؤوليتك مش عايز اي خطا النهارده بالذات …. بعد المؤتمر في غذاء عمل مع رجال اعمال مهمين ولازم تحضري
:حاضر بس ده ما كانش مدرج في جدول اعمال النهارده
: اديني بلغتك بدري اعملي حسابك ولا وراكي حاجه زي امبارح
: انا ما كانش ورايا حاجه امبارح عموما تحت امر حضرتك هسبقك
:لا خلصي اكل وهنقوم سوا
*هزت راسها فقط بالموافقه
*مرت ايام المؤتمر وكل تعاملها مع كريم برسميه شديده دون الكلام في موضوع خارج العمل وبعد انتهائها من عملها كانت تلتزم بالمكوث داخل غرفتها حتى لا تضطر ان تخرج معه
*كان يزن يراقبها يوميا و يعجب بجمالها اكثر وذوقها في اختيار ملابسها و تناسقها عليها بالرغم من حجابها …لكنها كانت من اشيك النساء في المؤتمر
بقلمي سحر السحرتي
*كان يزن يوميا يزداد ندما على غبائه وتركه لفتاه بهذا الجمال وهذه الاخلاق بعدما لاحظ تعاملها الرسمي مع كل من في المؤتمر …وازداد ندمه على سوء الظن بها بعد اتهامه لها انها ترسم على كل مدير تتعامل معه لانها لم توقعه في شباكها ولكنه هو من حاول خداعها
*انتهت ايام المؤتمر وعادت سهر لعملها وبعد اسبوع دخلت لكريم وفي يدها ورقه
:ممكن حضرتك توافق على دي
:ايه دي وريني …. استقالتك …. خير ليه
:مفيش لقيت فرصه ثانيه وبصراحه ما لقيتش نفسي في وظيفه السكرتيره ده مش تخصصي
*وكأنها القت بسهم مسموم في قلبه عند سماعه انها ستتركه لكنه لم يبدي اي رد فعل فهو خبير بجعل وجهه يظهر عكس ما بداخله فقال بمنتهى البرود
: راجعة شركه يزن ربنا يوفقك دي امضتي اخر الاسبوع تقدري تمشي ومش هنلزمك تقعدي المده القانونيه
*لم ترد عليه او تبرر وتحاول ان تفهمه انها لن تعمل بشركه يزن و لانها لم تكن تتوقع ان يتركها ترحل بهذه السهوله
: بشكر حضرتك على حسن معاملتك واتمنى ما اكونش قصرت في حاجه
: لا ما قصرتيش ولو كنت لقيتك لا تصلحي في المكان اللي اخترته لك ما كنتيش قعدتي فيه يوم واحد … تقدري تروحي مكتبك و تبعتي لي ايناس
: حاضر
*دخلت ايناس تحدث بنفس البرود
:سهر قدمت استقالتها وانا وافقت و هتمشي اخر الاسبوع دوري على حد يمسك مكانها لان طبعا بعد جوازك بقى في مسؤوليات عليك اكثر ومش هتعرفي تسافري معايا زي زمان
:ايه قدمت استقالتها ليه
: بتقول لقت فرصه ثانيه
:طب ما اتكلمتش معاها تغير رايها
:هي حره ولا كل شويه هنفضل تحت رحمتها انت عارفه دي المره الكام اللي تقدم فيها استقالتها
:عارفه بس الاول كانت بسبب مستر نبيل ما تسالها لو في سبب ثاني
: وانا من امتى يهمني مين يمشي ومين يقعد اللي خلقها خلق غيرها واحسن منها دوري انت بس و هتلاقي
*انصرفت ايناس وذهبت لمعاتبت سهر
:كده يا سهر ده انا حبيتك قلت ان ربنا بعتك تشيلي معايا و تريحيني شويه بعد ما اتجوزت وعمرك ما عملت زي باقي الموظفين اللي بيضربوا بعض من تحت الحزام مش عارفه اللي هتيجي مكانك هتبقى عامله ازاي
: اسفه يا ايناس بس مكاني مش هنا ده مش تخصصي
: ما انت بتشتغلي تخصصك كمان لما نبيل بيبعت ورق بتراجعي عليه
: معلش سيبيني على راحتي واكيد اللي هتيجي مكاني هتبقى احسن مني
: انت ما فيش احسن منك
:شكرا على المجامله اللطيفه
:وانا هجاملك ليه وانت ماشيه خلاص بس انت فعلا جميله في كل شيء
:شكرا انت برضة عمرك ما عملتي مديرة عليا و سفريه المؤتمر كان ممكن تأمريني اروح لكن انت خيرتيني وما حدش بيعمل كده دلوقتي
:ما تبقيش تنسيني بقى ولو حبيتي ترجعي قولي لي وانا اطفش اللي هتيجي مكانك
بقلمي سحر السحرتي
*علم كل من بالشركه ان سهر قدمت استقالتها ذهب نبيل ليجلس معها في البريك لانها بعد ما عادت من المؤتمر بدات تجلس بمفردها
:ممكن اتكلم معاكي كلمتين
:اتفضل
:مش هينفع هنا ممكن بعد الشغل نقعد في اي كافيه
:اسفه ما اقدرش عايز حاجه يا ريت تقولها هنا
:انا بصراحه معجب بيكي وكنت عايزك تحددي معاد مع اهلك عشان اجي اتقدم لك
: ممكن اتكلم معاك بصراحه من غير زعل
: انا عمري ما هزعل منك
:كان بودي اقول لك انا طبعا يشرفني ان واحد زيك يتقدم لي بس للاسف انت معروف في الشركه بمتحرش الشركه
: بس انا اتغيرت وبطلت حتى دلوقتي كل اللي عندي في المكتب رجاله
: اللي عندك كلهم رجاله لان مستر كريم هو اللي فرض عليك ده ولنفترض انك اتغيرت و بعدين ما قدرتش تكمل في التغير ورجعت تاني وحصل و اتجوزنا وبقى في بينا اولاد هيبقى شكلهم ايه بين الناس و والدهم معروف بين الناس انه متحرش …لو جبت بنت مين هيرضى يتجوزها ولو جبت ولد مين هيامن له يدخله بيته من اصدقائه ما فكرتش في كل ده قبل ما تسوء سمعتك
: بس انا هغير السمعه دي لما ارتبط بواحده باخلاقك
:وانا برفض اولا لان ما فيش مشاعر ناحيتك ثانيا سمعتك ما يشرفنيش ارتبط بيك
: ما فيش مشاعر ناحيتي لان مشاعرك في حته ثانيه
:ادي سوء الاخلاق بدا يظهر شفت مش هتقدر تكمل في دور مش بتاعك عموما الحمد لله سايبها لك و ماشيه
:طيب انا هندمك و هعرفك ترفضيني ازاي
:اوعي توهم نفسك اني برفض فرصه كويسه ولا حاجه انا كنت صريحة معاك وقلت لك الحقيقه اللي ممكن الناس تخبيها عنك او تجاملك بس انت مغرقني في خيرك وما بحبش أجامل عموما انا مستريحه نفسيا جدا اني هسيب الشركه وهبطل اشوف واحد زيك
بقلمي سحر السحرتي
*في اليوم التالي دخل كريم ووجه الكلام الى ايناس
: اخر يوم لسهر معانا بكره لو لسه ما خلصتش شغلها فهميها انها مش هتمشي قبل ما تخلصوا و تستلمي منها و اتاكدي ان كله صح مش كروته
*ردت سهر: وانا من امتى بكروت شغل
*رد بحدة :انا بكلم مديرتك ما وجهتش ليكي اي كلام
: حاضر هسلم كله قبل ما امشي
*بعد ان دخل مكتبه
: واضح ان هو بيتلكك عشان اقعد طب مش قاعده
:يا بنتي لو كان عايزك تقعدي كان رفض استقالتك ده اجراء عادي عشان انت هتسيبي هنا ولو في حاجه ناقصه مش هنعرف نطلبها منك
: ليه يعني
: لانك هتكوني في شغلك الجديد فهمتي الا صحيح انت هتشتغلي فين
:لسه ما اعرفش انا بقدم السي في واشوف
:يعني سبتي هنا من غير ما تلاقي شغل ثاني ليه انت مش قلتي لقيت فرصه ثانيه
:اهو اللي حصل يا ايناس خليني اخلص بقى بدل ما يتلكك لي اكتر من كده لاني حاسه انه عايز يقعدني باي طريقة غير أنه يطلب مني اقعد
*في اليوم التالي حضرت سهر الى العمل وهي تبكي ودخلت مكتب كريم وهي تدفع الباب بقوه دون ان تطرق عليه وتتحدث باعلى صوتها
:بتعاقبني عشان قدمت استقالتي بس عمر العقاب ما بيبقى كده وبالشكل القذر ده انا مش هسكت و هاخذ حقي منك
*دخلت ايناس :في ايه يا سهر مالك
:انا كنت مفكراك صاحبتي واختي وهو عشان يرضى عليك تدي له الفيديو ده انام بالليل اصحى الاقي نفسي ترند
: انا عملت ايه يا سهر مش فاهمه حاجه
: مش فاهمه ازاي ده انا كنت برقص في حنتك وكلنا كنا بنات بس الاقي فيديو منتشر مكتوب شاهد رقص المحجبه بنات اخر زمن و متمنتج كمان متشال من حواليا البنات ومحطوط رجاله
*ايناس بكل حزن: مش انا والله مش انا …انا ما عملتش حاجه
*سهر بدموع وقهر مش مصدقاك عمري ما هسامحك
*انتفض كريم من مكانه: اهدي واحنا هنحلها
:تحلوها ازاي تقتلوا القتيل وتمشوا في جنازته تحلوها بعد ما اتفضحت امي هقول لها ايه دي ممكن تموت فيها لو شافت فيديو زي ده
*اخذت تردد بهستريا
:مين هيصدق انهم كانوا بنات مش رجاله
*اخذت تضرب وجهها بيديها امسكها كريم من ذراعيها
: اهدي يا سهر اهدي ….. ايناس هاتي تليفونها بسرعه
*اجلسها على المقعد و اوصل هاتفها باللاب وقال
: الفيديو نسبه مشاهدته مش عاليه انا هوقف انتشاره و همسحه من عند اي حد ايناس هاتي تليفونك لما اشوف انت بعتيه لمين
:ما بعتوش لحد انا عمري ما اعمل كده اتفضل
: تلفونك متهكر يا ايناس
:انا مش بفتح رسائل من حد غريب
:واضح ان هو مش حد غريب دلوقتي هعرف مين
بقلمي سحر السحرتي
*كانت سهر شارده و مصدومه لا تنطق بكلمه لا تفكر سوى في هذه الفضيحه
*كان كريم يعمل بمهاره فائقه قام بازاله الفيديو من النت
:خلاص يا سهر انا شلته من على النت ومحدش شافه كتير 10 دقائق و هعرف مين اللي هكر تليفون ايناس
:واللي شافه هيعرف منين اني مظلومه وان دي لمة بنات …. انا رقصي ما كانش ملفت او عيب بس ان يبقى حواليا رجاله ده اسمه ايه
*اخذت تتمتم بالكلام
: ليه بيحصل معايا ده كله … الاول الندل …وبعدين ده …هي الدنيا مصره تدوس عليا ليه … انا ما عملتش حاجه غلط … تكونش عاوزاني امشي غلط
*طلب كريم من ايناس ان تحضر عصير ليهدئ سهر
*خرجت ايناس وعندما اغلقت الباب اوقف سهر وضمها الى حضنه وبكت بحرقه والم وكأنها كانت بحاجة إلى هذا الحضن
:اهدي انا جنبك مش هسيبك وتأكدي ان عمري ما اعمل اي حاجه تأذيكي انت غاليه عليا قوي اكثر مما تتخيلي
*اراد ان يتوقف الزمن وتظل داخل حضنه ولا تخرج منه
*لم تعد تبكي واحس ان راسها ثقل فوق صدره و وجدها تسقط من حضنه فقد فقدت الوعي
*حملها ووضعها على الكنبه وبدا بالنداء عليها
:سهر … سهر ردي علي …. سهر
*لم تستجب فنادى على ايناس وطلب منها الاتصال بالاسعاف
*تم نقل سهر الى المستشفى وخرج الدكتور بعد ان كشف عليها
: خير يا دكتور
: انهيار عصبي اتعرضت لضغط شديد هتفضل معانا يومين وبعدين نشوف
كريم: ايناس اتصلي على شركه يزن خطيبها بلغيهم انها تعبانه
:ليه
:عشان مش هتقدر تبدا معاهم شغل
: بس هي مش راجعه شركه خطيبها السابق
: امال هي هتشتغل فين
: لسه بتقدم السي في بتاعها
:امال مشيت ليه
: قلت لك اتكلم معاها انا لما سالتها رفضت تقول
: اما تخف نبقى نشوف الموضوع ده انا راجع الشركه اشوف مين اللي هكر تليفونك وعمل فيها كده اظن هتتحسن لما تعرف انه اتمسك و اتسجن
*عاد الى الشركه وعلم انه……

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية غمرني بحبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *