روايات

رواية غمرني بحبه الفصل الثاني عشر 12 بقلم سحر السحرتي

رواية غمرني بحبه الفصل الثاني عشر 12 بقلم سحر السحرتي

رواية غمرني بحبه البارت الثاني عشر

رواية غمرني بحبه الجزء الثاني عشر

غمرني بحبه
غمرني بحبه

رواية غمرني بحبه الحلقة الثانية عشر

*عاد الى الشركه وعلم انه نبيل فاستدعى عمه ونبيل عندما دخل نبيل قام بلكمه عده لكمات فدافع سامي عن ابنه
:في ايه يا كريم ايه اللي حصل مع عمل زي ما طلبت وكل الموظفين عنده بقوا رجاله
:بعمل اللي كان المفروض انت تعمله وهبلغ عنه وهسجنه كمان
:هو ايه اللي حصل
: اظاهر اني لما سكت كثير عن سفالته مع سهر تمادى وفبرك لها فيديو كانت بترقص في حنه ايناس وكانوا بنات بس ظهرها انها بترقص مع رجاله ونشروا على النت وهي دلوقتي في المستشفى عندها انهيار عصبي انا اسف لازم ابلغ عنه لما يتسجن هيتربى
:استنى يا كريم الجريمه دي هتضيع مستقبله دلوقتي جرائم النت بيتحكم فيها حوالي 10 سنين ارجوك يا ابني
:وهو ما فكرش ليه لما سوء سمعه البنت
:احنا ممكن نحلها ودي ويتجوز البنت
: انت واعي للي بتقوله تفتكر هتوافق عليه بعد الاهانه والفضيحه اللي عملها
نبيل: وما توافقش ليه انا هستر عليها
:تستر عليها وكمان بجح هي كانت عملت ايه واضح انك عايز تتربى …. ممكن افهم دي بالذات عملت لك ايه
: كنت كل ما احاول المسها كانت بتضربني واخرهم من يومين طلبت اتجوزها رفضت وقالت انه ما يشرفهاش تتجوز واحد زيي هي تطول
:لا غلطانه صحيح عيب عليها تستاهل الفضيحه ايه رايك يا عمي
: هقول ايه كل شويه عامل مصيبه شكل
:وانت بتسكت لغايه لما تمادي … حتى امن القريه جاب لي فيديو انه كان بيحاول يتلصص على غرفتها وهي ضربته وجابته لغرفتك عملت انت ايه انا ما رضيتش اتكلم وقتها او اتدخل لانها اتصرفت انت بقى دورك كان ايه …. سايبه لغايه اذاه ما هيموت البنت فضيحه في عرضها وشرفها هتداريها ازاي دي …كل مره يعمل العمله تجري تلمها وتداري عليه
بقلمي سحر السحرتي
:ده ابني الوحيد يا كريم اللي ما عرفتش اخلف غيره
: ده المبرر بتاعك اللي انت بتسكت بيه ضميرك
: كريم ارجوك سيبني اتكلم مع سهر واحل الموضوع معاها
: اظن ما عايز تدبسها في الجواز من ابنك اسف انا هبلغ وهي لو عايزه تتنازل براحتها انما هو هيبات النهارده في السجن
:كريم ما تعملش كده ارجوك يا ابن …..
*سقط سامي في الارض وتم نقله الى العنايه المركزه لاصابته بازمه قلبيه
*في المستشفى يقف كريم ونبيل بانتظار الطبيب
نبيل :شفت عملت ايه في بابا يا استاذ كريم
: انت في سنك ده ولسه اهبل انت اكيد عندك اعاقه ذهنيه انا اللي عملت ولا تصرفاتك القذره
:ما قلت لك هتجوزها واحل المشكله
:لا بجد انت عبيط انا مش هبلغ عشان حالة عمي هسيبها هي تتصرف بس هقف جنبها في اي قرار تاخده
: بصفتك ايه
:بصفتي جوزها سهر تبقى مراتي
:اتجوزتها امتى انت … انت اكيد بتكذب
: لما تفوق ابقى اسالها انا رايح اطمن عليها خليك جنب ابوك
*ذهب الى المستشفى التي بها سهر اطمئن عليها وانها لا زالت نائمه
بقلمي سحر السحرتي
*وفي الصباح كان اول شخص تراه وهي تفتح عينها
:صباح الخير يا حبيبتي عامله ايه دلوقتي
:صباح …. حبيبتك انا مش فاهمه حاجه
: مش فاهمه ايه بقول لك حبيبتي وقلبي وكل عمري ايه اللي مش مفهوم
:هو المحلول ده فيه ايه انا مش سامعه كويس أو لسة نايمة
: لا سمعتي كويس وصاحية يلا خفي بسرعه علشان عايز اعمل اكبر فرح لاحلى عروسه شافتها عنيا
:احلى عروسه مفضوحه صح
: اولا الفيديو اتمسح خلاص وكان عامل 500 مشاهده ما لحقش وبكره هيطلع فيديو غيره يخلي الناس تنسى فبلاش تكبري الموضوع
:عرفت مين اللي عمل كده
: اه عرفت
:مين … ها مين …حد اعرفه
:للاسف اه
:يزن صح
: لا وهو يزن عايز ياذيكي ليه
:لاني رفضت ارجع له
: لا مش يزن انا اسف طلع نبيل
:نبيل ….. نبيل توصل بيه الوقاحه والسفاله انه يفضحني كل ده ليه
:عشان رفضتي تتجوزيه
:هي كل واحده ترفض واحد يعمل كده المطلوب ان كل بنت تخاف وهي بترفض عريس او تتجوزوا اجباري انا مش هسيب حقي مهما تعمل انت وعمك محدش هيقدر يمنعني
: انا كنت هبلغ امبارح بس عمي وقع امبارح وجاتله جلطة من صدمه اللي عمله ابنه وفي العنايه المركزه تحبي تعملي ايه وانا معاكي
:هبلغ طبعا و اوعى تفكر توقفني
:طب استني رايحه فين
: لازم ابلغ في الحيوان ده
:مش لازم تقومي انا هبلغ بالتليفون وتأكدي اني هشهد معاك
*قام بالابلاغ وتم حبس نبيل على ذمه التحقيق
*حضرت سمر وعبد الله طلبت سهر من اختها ان تعود إلى المنزل من اجل اولادها
*انتظر عبد الله انصراف سمر وبعدها سال سهر عما حدث فروت له
: وسكتي كل ده ما بلغتينيش ليه
:كلها كانت تحرشات وكنت بعرف اخد حقي انما اخر حاجه دي اللي انا ما قدرتش استحملها
*قال بحدة وعنف
: انا هخرب بيته
:مستر كريم بلغ وشهد معايا بس مستر سامي في العنايه المركزه دلوقتي
:طول عمره متعب تخيلي راجل في سن سامي وابنه زي الباب ولسه بيحل مشاكله زي ما يكون لسه عيل صغير دي ممكن يموت فيها
:هو السبب ودي نتيجه تربيته
:اعذريه يا بنتي قعد سنين يتمنى طفل وحاول كثير مع مراته واول ما خلف ما قدرش يقسى عليه
: ده مش مبرر أنه يسيبه ياذي خلق الله
: اه بس قدري ظروفه
*نظرت له بتساؤل
: انت عايزني اتنازل
:شد حيلك وقومي بالسلامه بعدها نتكلم
*قالت بإصرار وتحدي
:اونكل عبد الله انت عايزني اسيب حقي امال من دقيقه كنت بتزعق وتقول انا هخرب بيته وحسيت انك رايح تقتله
: يا بنتي انا هربيه بس والده ممكن يموت فيها وهنفرض شروطنا عليهم يرضيك تاخذي حقك على حساب حياه انسان بريء كل ذنبه ان ربنا ابتلاه بابن عاق
*بدات في التفكير وإدراك الأمر من منظور آخر
: حاضر اما اخف نبقى نتفاهم
*دخل كريم الغرفه
:سياده المستشار منور
: انت ازاي ما بلغتنيش انها تعبانه اعرف من الشركه
: اعذرني هي وعمي في يوم واحد وانا من المستشفى دي للمستشفى هناك والشركه حقك عليا وكويس انك هنا
:خير الشغل ماشي كويس
: بعيدا عن الشغل بما ان والدتها واخوها مسافرين فحضرتك دلوقتي ولي امرها فحابب اطلب ايديها منك
سهر: وانا مش موافقه مش هتجوز عشان اخفي فضيحه انا ما عملتش حاجه
: وانا مش بتقدم لك عشان الفيديو الحمد لله ما وصلتش للفضيحه
: برضة مش موافقه
: اسكتي انت بس لسه تعبانه هناخذ رايك لما تخفي
عبد الله: بس انت متجوز وفرق السن بينكم كبير
: انت عارف ظروف جوازي كويس وفرق السن مش هخليها تحس بيه ارجوك تكلم والدتها واخوها وشوف رايهم ايه
:الاهم من راي مامتها واخوها رايها هي
: اعتبرها موافقه بس انا عايز اجراءات الجواز تتم بسرعه والفرح وقت ما يحبوا
سهر: انا مش عايزه فرح حفله على الضيق كفايه
:الله مش كنتي رافضة اهي الموافقة جت منها قبل ما يعدي خمس دقائق وبعدين انا هعمل فرح كبير لان حاسس ان اول مره اتجوز يلا يا استاذ عبد الله اتصل بوالدتها وبشرني
بقلمي سحر السحرتي
*اتصل عبد الله بوالدتها وشرح لها مميزات كريم ولم يذكر السن فوافقت ان يكون وكيلها في كتب الكتاب وعندما يحدد معه موعد الفرح يبلغها حتى تحضر
*اصر كريم ان يكتب الكتاب في المستشفى حتى تستطيع سهر بعد الخروج من المستشفى المكوث معه في بيته
عبد الله :تقعد ازاي عندك
:هي لسه تعبانه ومحتاجه حد يراعيها واختها مش هتعرف لان عندها ولادها
: لا يا كريم تروح بيتها وهشوف حد امين يقعد معاها عايز تكتب الكتاب دلوقتي انا موافق بس مش هتروح معاك
: انا موافق هتصل على الماذون والشهود
: على طول كده
:اه ايه المانع عشان اقدر افضل معاها هنا في المستشفى و اوصلها البيت
: خلاص اللي تشوفه
*تم كتب الكتاب في المستشفى وانصرف عبد الله
*احتضن كريم سهر بقوه وكأنه لم يراها منذ دهر
:وحشتيني قوي يا سهر
: كريم هو احنا اتسرعنا لما اخذنا الخطوه دي
:لا احنا اتاخرنا قوي يا حبيبتي انت عارفة انا بحبك من اول يوم شفتك فيه وانت بتقدمي في الشركه يعني بقالي اكثر من سنه
:الناس هتقول عليا ايه دلوقتي
:الناس بتقول في كل الاحوال
:بس هيبقى عندهم حق انا خطفتك من مراتك واولادك
*ضحك بسخرية
:مراتي واولادي سافروا بره مصر يكملوا دراستهم هناك وانا نايم في العسل
:ايه ازاي وامتى
:من كام يوم اتصلت عليا تبلغني من باب العلم بالشيء
*وقال بمنتهى الاسى
: كانت قاعده مع صاحبتها في شرم واقترحت عليها تسافر هي والاولاد يعيشوا ويكملوا دراستهم باره جهزت الورق وحجزت التذكره وافتكرت في المطار ان لها زوج
:وعملت ايه
:بلغتها اني هتجوز ولو رافضه هطلقها
:وقالت لك ايه
:طول ما مصاريفهم بتدفع اعمل اللي على مزاجي ايه رايك خطفتيني ولا انقذتيني
*بكت :بس برضة الناس هتقول اني برسم على كل مدير بشتغل معاه
:هو ده بس السبب اللي قدمت استقالتك عشانه
*هزت راسها بالموافقه
:يعني كنت عايزه تكسري قلبي وقلبك عشان كلام الناس
:هو ده شويه احساسي بالذنب كمان اني هبقى خطافه رجاله كان لازم ابعد بالرغم من اني حبيتك قوي
*حضنها بقوة واشتياق
:عارفه انا مستني بقالي قد ايه اسمع الكلمه دي
:هو انت كنت عاوزني اقولها الاول ليه شايفني جريئه قوي
: لا بس كنت عايز اي اشاره
: نعم ده كل يوم كان فيه يجي ١٠٠ اشاره واضح ان نظرك ضعيف بحكم السن هههههه
*تأثر بكلمتها وأخرجها من حضنه وتكلم بجدية
:سهر انت عندك مشكله مع سني
:ليه بتقول كده انا كنت بهزر معاك وانا وياك بقدر اعمل كل حاجه بحلم بيها مش بحس ان في فرق سن خالص
:اصل المستشار عبد الله قال كده وده كان اكثر شيء مانعني اعترف لك بحبي
:لو كنت اعرف ان ده اللي منعك وضيع علينا الوقت ده كله كنت اعترفت لك انا
:سهر هو ما فيش حاجه مخبياها عليا تحبي تعترفي بيها بما اننا اتجوزنا
:حاجه واحده قول حاجات
:تعجبني صراحتك نبدا باول حاجه كنت خارجه في القريه بالبيجامه ليه
: قلت لك
:سهر دي لحظه اعتراف انا عارف ليه بس احب اسمعها منك
: طب اسمع اعترافي بكل حاجه
:بما فيهم ضربتي يزن بالقلم ليه
:هو انت عرفت بالموضوع ده كمان ازاي
:شفتك وانت بتضربيه
*حكت له كل ما حدث معها
: كل ده حصل معاكي وما شاركتنيش فيه ليه
:وقتها كنت بقاوم حبك لاني كنت حاسه اني بتوهم انك بتحبني
*قام باحتضانها ورفع راسها بيديه ومال على شفتيها وقبلهم بعشق ذابت معه بعد برهه من الزمن توقف وابتعد فقد شعر انه سوف يفقد السيطره على نفسه
*شعرت بالخجل ونظرت الى الاسفل رفع راسها لتنظر داخل عينيه
: سهر حاسه بايه دلوقتي اني بحبك ولة
: قالت بدلع وخجل
: مش عارفه ما ركزتش كويس في اللي قلته
*فهم ما ترمي اليه ومال مره اخرى على شفتيها لكن هذه المره قبلها بعنف ممتزج بالشوق والهيام الذي يشعر بهم وكان يخفيهم
*دفعته هي هذه المره كي تلتقط انفاسها وقالت بمزح
:خلاص فهمت روح بقى لان كده خطر وانا تعبانه
:طب ما بلاش قعده المستشفى وتعالي روحي معايا البيت
: لا مش هيحصل اولا لان اونكل عبد الله قال لا … وثانيا ده خطر اكبر … وثالثا وده الاهم سامحني مش هقدر ادخل بيت مراتك الاولى
بقلمي سحر السحرتي
: خلاص هجهز لك احلى فيلا واكبر منها
:كريم انا مش عايزه فيلا
: ليه
:بحس ان كل ما كبر البيت كل ما العيله بعدت عن بعض انما لو شقه صغيره الدفا فيها بيكون اكبر
: يعني انت عايزه شقه وصغيره
:اه دلوقتي هنحتاج ايه اكثر من غرفتين نوم ومطبخ وحمام
:طب والناس اللي هتشتغل في البيت هتنام فين
:مش محتاجين انا حابه اعمل لك كل حاجه بايدي اكلك كله …… اغسل هدومك واطبقهم وانا بحضنهم
*نظر لها بطريقه مختلفه هل هو اعجاب … ام حسن اختيار …. ام فخر بها
:انت جميله قوي يا سهر بس انا عايز انا وانت في البيت نكون مع بعض مش مشغوله عني باي حاجه
:طب ممكن نجيب واحده تساعدني وتمشي بلاش تبات
: كل البنات بتتمنى تتجوز في فيلا فيها جنينه تكون واسعه وعندهم اللي يخدمهم
:السعاده مش في المكان وانت حاضني كده الدنيا وما فيها بس تفضل طيب وحنين معايا
: بما ان كل واحد بيقول طلباته من التاني فممكن ناجل الحمل شويه
: ليه الانسان لما بيحب حد بيحب يكون في حاجه تجمعهم
:هشرح لك بس اتمنى تفهميني صح …انا حياتي كلها عشت تقريبا لوحدي مراتي الاولى حملت على طول وكانت دايما مشغوله عني باصحابها والنادي والسفر … عايز اعيش معاكي لحظات حلوه كثير ….. نسافر مع بعض …. نشتغل مع بعض كل لحظه وكل دقيقه نكون سوا … الحمل هيمنعك تسافري او تشتغلي وهتنشغلي عني وانا الفتره دي محتاج حبك جدا واهتمامك قولي انانيه …قولي حب استحواذ بس بالنسبه لي هو حب ليكي وعايزك كلك على بعضك ليا
: يعني هنأجله قد ايه
: سنه او اثنين انا محتاجك قوي يا سهر
: بس كل بنت بتحلم بالفستان والطفل اللي يبقى مسؤول منها ويكمل قصه حبها مع الشخص اللي قلبها اختاره
:ما انا هحقق لك الفستان وهبقى انا الطفل ده مؤقتا هتعملي لي كل حاجه ايه رايك
: اللي تشوفه يا حبيبي المهم اكون معاك وجنبك
: انا حاسك انك ما فهمتيش اللي شرحته تعالي هعيده تاني
: استنى بس حد ممكن يدخل كفايه كده النهارده هتخلص الشرح كله النهارده
: لا في حاجات تانيه هتتشرح بالتفصيل الممل لما نتجوز
*لم يمهلها والتهم شفتيها لم يوقفه سوى الطرق على الباب
#من الطارق وهل سيتم الزواج ام ستقابلهم صعوبات

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية غمرني بحبه)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *