روايات

رواية سلسبيل قلبي الفصل السادس عشر 16 بقلم نورا السنباطي

رواية سلسبيل قلبي الفصل السادس عشر 16 بقلم نورا السنباطي

رواية سلسبيل قلبي البارت السادس عشر

رواية سلسبيل قلبي الجزء السادس عشر

سلسبيل قلبي
سلسبيل قلبي

رواية سلسبيل قلبي الحلقة السادسة عشر

ريفان بصدمه ـــ انتي
نظرت له ب استفهام
ريفان ـ انتي البنت بتاعت الرصيف اللي كانت بتعيط صح
فكرت شويه وبعدين افتكرت وابتسمت واشارت له بمعني اه انا
ريفان ب ابتسامه جذابه ـــ مكنتش متخيل اني هقابلك تاني
ابتسمت أيسيل وشارت له بمعني انا كمان
ريفان ب استفهام ـــــ انتي هنا بتعملي اي واشار علي قصر المنشاوي
اشارت له بمعني انا جايه لصحبتي بس هو مفهمش عليها
ريفان بمرح ـــ احزر افزر
ضحكت ايسيل وضربت علي راسها وبعدين اشارت له بمعني انا جايه لصحبتي جوه
ريفان وهو بيحاول يفهم وقال ــــ جوه .. انتي جايه لحد جوه
اومات له بسرعه
ريفان بتساؤل ـــ لمين
ــــ ليا ي استاذ
اتقدمت منهم لينا وحضنت أيسيل وقالت اي ياعم ريفان انت مش عاتق 😉
ريفان بمرح ــــ اوعي تفهمبني صح
لينا بغمزه ــ ولا غلط اي الحوار
نكزتها ايسيل في دراعها بخجل كبير
لينا بضحك ومرح ـــــــ اي ي ايسو بس احمريتي واخضريتي ليه كده
ريڤان بضحك ـ دا انتي مشكله كسفتي البت
لينا ببراءه مصطنعه ـ يقطني مقدرش دي أيسيل دي حبيبتي يلا إيسو وبعدين بصت ل ريڤان اللي كان بيبص علي أيسيل ب ابتسامه
وانت ي استاذ جاي ليه سلسبيل مش هنا
ريڤان بقرف ـــ انتي مالك يا بارده انتي خليكي في حالك وسابها ودخل وهو داخل غمز ل أيسيل اللي احمرت اكتر من الكسوف
لينا بمرح ـ يسهلو ياعم
كتمت أيسيل بوقها فضحكت لينا بصوت عالي وقالت ـ تعالي تعالي اما اعرفك علي ندي مرات زين وخدتها ودخلو جوا
꧁꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂
_*إبتسم فأنت قمࢪ وهذه الليله مُظلمه🫂♥️♥️♥️♥️♥️♥️)))✧’*_
꧁꧁꧁꧁꧂꧂꧂꧂꧂
كانت سلسبيل واقفه تنظر لها بصدمه
كانت وفيقة واقعه علي الارض وماسكه ايديها وبتأن بألم
وفجاه سمعت صوت عربيه وصهيل حصان عالي جدا نقلت نظرها ناحيه الصوت لقت في عربيه سوداء فخمه جدا كان سفيان راكب فيها وفاتح سقف العربيه ولابس نظاره سوداء كبيره
وجنبه شخص راكب حصان ووشه متغطي بشال فلسطيني مش ظاهر غير عينه الرماديه الحاده
وقفو وكل واحد نزل وسفيان جري علي سلسبيل
سفيان بقلق ـــ سلسبيل انتي كويسه
اومأت سلسبيل ب ابتسامه
حضنها سفيان لقلبه وهو بيحمد ربنا
بعد عنها وبص ل وفيقه بغضب وقال ـــ اهلا وفيقه هانم
وفيقة بصدمه ــــ ازاي
كان سفيان واقف بهيبته المعروفه وعيونه الحاده كان لابس بنطلون ابيض وعليه تيشرت اسود يظهر عضلاته بقوه وكوتش اسود شيك جدا
سفيان بسخريه ـــ اتفجأتي مش كده
سلسبيل بقلق ـ سفيان انت جيت ليه انت لسا تعبان
سفيان بغمزه ـ قولتلك مستحيل اسيبك تاني
وفيقة بصدمه ــــ ازااي ده حصل انا كنت بديك دوا يخليك في غيبوبه ازااي صحيت وبعدين تابعت بشر ــــــ بس مش مشكله اللي مقدرتش اخلصه من سبع شهور هخلصه دلوقتي
ورفعت المسدس تاني في اتجاه سلسبيل وقالت بشر ـــــ وهبدأ بيكي انتي
سفيان بغضب وهو بيوجه مسدسه ناحيتها ـــ نزلي المسدس وإلا اقسم بالله اموتك دلوقتي ولا هيهمني حد
وفيقة بغل ـ انا كده كده ميته ف انا قولت اروح وهاخد روحك معايا ي سفيان هاخد حبيبتك
سفيان وهو بيحاول يشتتها ـ انتي مش هتقدري تفرقي بينا
نظرت له سلسبيل وهيا خايفه عليه
وفيقه بشر ــــ قتلت عمك زمان ودلوقتي هقتلك ووجهت المسدس ناحيته
سلسبيل بفزع وهيا بتجري ووقف قدام سفيان علطول ــ ورفعت مسدسها وهنا ظهرت سلسبيل سيده الاعمال القويه
سلسبيل بقوه ـــــ دا انا اقتلك واشرب من دمك لو حاولتي بس
وقفت وفيقه بصدمه وهيا بتبص علي ذالك الشخص الواقف بجانبها ويرفع سلاحه عليها وقال
: حركه واحده وهفجر دماغك لا عاش ولا كان اللي يرفع سلاحه علي اخويا وانا لسا عايش نزليه بهدوء وإلا متلوميش إلا نفسك
نزلت وفيقه السلاح ورمته علي الارض بخوف
ببرود ـ برافو عليكي ودلوقتي زي الشاطره هتنزلي علي الارض وتحطي دراعك ورا راسك ومسمعش صوتك عشان انا صاحي بدري ومصدع فااهمه
اومأت وفيقه بخوف
نظر لها الشخص بقرف وبعدين راح وخاد المسدس من قدامها وراح سند علي العربيه وهو بيبص عليها بهدوء
فجاه ظهر ناس كتيره من العدم وحاوطو سلسبيل وسفيان والشخص
قامت وفيقه من علي الارض وقالت بمكر ــ لسا اللعبه مخلصتش يا سفيان
نظرل لها بغضب وقال ـــ صدقيني هخليكي تتمني الموت ولا تطوليه هخليكي تشوفي العذاب ألوان
ارتعش جسد وفيقه بخوف بس مبينتش ده وقالت بثقه وخبث ــ مش لما تطلع عايش الاول
الشخص بهدوء وكانه مفيش حاجه ـ طب اخلصي يلا ورينا هتعملي اي عشان مش فاضيلك ورايا مشاوير كتير ووقتك خلص من بدري
نظرت له بغيظ من بروده واشارت للحراس اللي بدا يقربو منهم
سفيان حاوط سلسبيل وهو خايف عليها وعايز يحميها بأي طريقه
سلسبيل بثقه ل سفيان ـــ متقلقش عليا انا سلسبيل سفيان المنشاوي ومش ضعيفه ابدا
وقف الشخص جنب سفيان وسلسبيل والناس بتقرب عليهم بحظر والتلاته بقا دهرهم في ضهر بعض ومستعدين وكل واحد بيبص قدامه بتحدي
هجم الحراس عليهم وحصلت معركه كبيره كان سفيان والشخص بيضربو بكل قوتهم وبيتفادو الضرب بسهوله وبيحمو سلسبيل في نفس الوقت
بعد مده انتهي سفيان والشخص منهم بس حسو بحاجه غريبه سلسبيل ووفيقه فين ..؟
بشر ـــــ سفيان
بص وراه بسرعه
سفيان بخوف ـــ وفيقه لا اوعي
كانت وفيقه واقفه علي حرف الوادي وحاطه المسدس علي راس سلسبيل
وفيقه بشرـ هههه ليه لا بس
سفيان بغضب كبير ــ وحيات مش هرحمك ورفع المسدس ناحيتها
وفيقه بسخريه ـــــ اوووه لا لا متتهورش متنساش حبيتك بين ايدي دلوقتي يعني اي غلطه تمنها حياتها
سلسبيل بصراخ ـــــ اضرب يا سفيان انا واثقه فيك
نظر لها بخوف وقال ـ انا مش هقدر اخسرك
سلسبيل بثقه ـــ انت اقوي من كده اضرب انا واثقه فيك
نظر سفيان إلي وفيقه التي تنظر له بشماته وسخريه
وفيقه بسخريه ــــ معقول سفيان المنشاوي اللي بيخاف منه الكبير قبل الصغير خايف وعشان اي حتت بنت فقيره لا راحت ولا جات
نظر لها بغضب وقال ـ سيبيها واعملي فيا اللي انتي عاوزاه
وفيقه ـ لا انا هوجع قلبك طول عمرك هحسرك عليها بقيه حياتك كلها
سفيان بغضب وصراخ ـ سيبيها بقولك
وفيقة بخبث ـــ باي باي سفيان ونطت من علي الوادي ومعاها سلسبيل اللي صرخت ب اسم سفيان وووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية سلسبيل قلبي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *