روايات

رواية كبرياء العشق الفصل الثالث 3 بقلم عائشة الكيلاني

رواية كبرياء العشق الفصل الثالث 3 بقلم عائشة الكيلاني

رواية كبرياء العشق البارت الثالث

رواية كبرياء العشق الجزء الثالث

كبرياء العشق
كبرياء العشق

رواية كبرياء العشق الحلقة الثالثة

خلود:ـ اطمني يا هانم ولادك في عينية انا لازم اقفل دلوقتي اوعى تنسي تخدي الدواء في معاده
غنيمة:ـ خلي بالك من نفسك يا حبيبتي
خلود بابتسامة:ـ حاضر مع السلامة
خلود قفلت مع غنيمة و راحت لى التواليت
عند ملك
ملك فتحت عيونها و ترجعت مسحت دموعها و جريت برا اوضتها لا برا السكن كله فضلت تجري و دموعها بتنزل على وشها قعدت على الرصيف و قعدت تبكي بقهرة
ملك بدموع:ـ فينك يا ماما انا محتاجة ليكى اوى سبتني ليه كنتي خديني معاكي الدنيا وحشة اوى يا امى انا خايفة اوى
ملك قامت و جريت بعد ساعات راحت لى رؤوف
رؤوف بعصبية:ـ اي قلت الادب دى مش في باب يتخيط عليه انتي محدش عارف يكلمك ولا اي هاا انطقي جتي ليه
ملك كانت نفسها تقوله بس مفيش فايدة رؤوف عصبي و قاسي هتقوله اي
ملك بهدوء و حزن:ـ انا اسفة بس كنت مخنوقة اوى بسبب انى حلمت حلم وحش
رؤوف بسخرية:ـ والله طب ابقي اتغطي كويس و اخر مرة تطبي عليا في مكتبي اتفضل برا
ملك بهدوء:ـ عن اذنك
ملك قعدت تعيط و مش عارفه تكلم مين ولا تقول لمين همها ملك قررت ترجع القصر دخلت جناح خلود و رأسها في الأرض
خلود قامت:ـ تعالي يا ملك مش اسمك كدا
ملك:ـ انا اسفة انى جيت من غير معاد بس مفيش مكان اروحله غير هنا
خلود قعدت:ـ دا بيتك . انتي كويسة
ملك بدموع:ـ انا مش كويسة انا انتهيت ارجوكي ساعديني و اوعدك مش هتشوفي وشي تانى بس انقذني
خلود:ـ طب ممكن تهدي و فهمني اي الى حصل
ملك بدموع:ـ فى واحد مسك صور عليا و مهددني بيها ي الدفع يا هينشر صوري على الموقع السوشيال ابوس ايدك ساعديني
خلود بخوف و شك :ـ الصور حقيقة
ملك بدموع:ـ كنت لوحدي والله ما اعرف اي الى حصل
خلود قامت بعصبية ممزوجة بحنان:ـ تعالي يا ملك
ملك جريت على خلود و قعدت تعيط بانهيار:ـ ابوس ايدك ساعديني انا هتف.ضح و مش عارفه اعمل اي مليش حد اروحله أو الجله غيرك
خلود شرود و بعض الحنان:ـ اهدي مفيش حاجه من دى هتحصل انا هتصرف روحي اوضة خدي شور و نامي و اوعدك اني مش هسمح بحاجة من دى تحصل تمام يلا تصبحي على خير
ملك خرجت بدموع دخلت اوضتها و قعدت تبكي
عند فاتن
فاتن بصدمة و صوت مرتعش:ـ طلاقني يا جلال
فاتن اغمو عليها
جلال جري عليها:ـ فااتن فاتن ردي عليا ارجوكي يا فاتن
جلال لبس قميصه و شلها و ركب عربيته و اتحرك جلال بيسوق و كل شوية يبص عليها بلهفة و خوف بعد شوية وصلوا المستشفى بعد شوية
الدكتورة بحزن:ـ للاسف خسرنا الجنين
جلال بصدمة:ـ هى حامل
الدكتورة بحزن:ـ كانت حامل في اسبوعين بس الضغوطات و الصدمات مستحملتش و انا سبق و قالت ان تبعد عن اى حاجة تتعب نفسيتها حضرتك عارف ان المدام فاتن صعب تخلف تانى و الحمدلله اننا مشلناش الر..حم
جلال:ـ ينفع اشوفها
الدكتورة:ـ اتفضل
جلال دخل ليها بص عليها بحزن
فاتن من غير اى تعبيرات أو مشاعر:ـ الحمدلله البيبي نزل و مفيش حاجه تربطنا ببعض طلاقني لو سمحت
فاتن قامت بتعب جلال كان هيمسكها بس فاتن بعدته عنها:ـ ابعد عني لو سمحت
جلال:ـ طب اساعدك
فاتن بهدوء:ـ ااابعد
فاتن قامت من رغم التعب قامت و مشيت ركبت تاكسي و مشيت راحت لى القصر دخلت اوضتها و قفلت عليها واقفت اودام المرايا حطت ايديها على بطنها و هنا نزلت دموعها
فاتن بدموع:ـ خلاص خلاص مش هسمع كلمة ماما انا اتكسرت يا امى اتكسرت اااااه حاا ااااه
وقعت على الأرض و قعدت تبكي بقهرة على حالها
تاني يوم الصبح
الشغالة اتصلت باسر:ـ اسر بيه تعال بسرعة في مصيبة
اسر:ـ مصيبة اي انطقي
الشغالة:ـ رؤوف بيه جاه و جنان جنونه و هجم على اقتحم اوضة ملك شكله مش يبشر بالخير ارجوك تعال
اسر قفل في وشها و جري على القصر في القصر
فاتن صحيت على الصوت و قامت بتعب
خلود عمل ترزع على الباب بخوف
خلود بزعيق:ـ بقولك افتح الباب احسلك
جوه الاوضة رؤوف عمل يضرب في ملك
ملك بدموع و خوف:ـ والله انا مظلومة و
رؤوف و هو بيضرب:ـ اخررسي خالص انتي فضحت.يني يا زبالة هو محدش قادر عليكى فاكرة ان ملكيش كبيرة
خلود بصرخ:ـ ااافتح بقاا حرام عليك انت شيطان
فاتن اخيرا جت جري و قالت بصرخ :ـ افتح يا رؤوف علشان خاطري
رؤوف:ـ محدش يدخل اختي و بربيها
فاتن جريت اتصلت بسامح و جاه سامح و اسر الى كسرو الباب
اسر مسكه من قميصه:ـ ااانت اتجننت انت فاكر نفسك فاكر نفسك اي هاا انت حيوان
سامح بغضب:ـ مين عطاك الحق انك تضر.بها هاا انطق
ملك استغلت خناقهم مع بعض و جريت على البلكونة وقفت على السور و رمت نفسها في نفس الثانية جت رسالة لى رؤوف مكتوب فيها
انت زبالة غط.ت و دلوقتي اخد حقي منك سلام ..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية كبرياء العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *