روايات

رواية خداع العشق الفصل السابع 7 بقلم عائشة الكيلاني

رواية خداع العشق الفصل السابع 7 بقلم عائشة الكيلاني

رواية خداع العشق البارت السابع

رواية خداع العشق الجزء السابع

خداع العشق
خداع العشق

رواية خداع العشق الحلقة السابعة

مصطفى ضمها له و قال بهمس:ـ انتي كويسة
هنادي بعدت عنه بصت في عيونه بحب:ـ عمري ما كنت كويسة زى دلوقتي للاسف حبي ليك غلبني اعمل اي بقا حبيبي و ابو ابني بحبك
مصطفى بص ليها بحب
هنادي حطت ايديها على ص.دره بهدوء:ـ صحيح بحبك بس حقيقي مش هستسلم تانى و حاليا لازم انام علشان عندي شغل الصبح
هنادي قبلت خده بهمس:ـ تصبح على خير يا حبيبي
هنادي اتجهت لى السرير و نامت مصطفى راح نام هو كمان بعد ما جذبها له
هنادي غمضت عيونها و قالت لي نفسها:ـ انسا انى اسامحك صدقت الشويتين دول انت غدرت بيا زمان يبقا مفيش حاجة لم اخد حقي يا حبيبي ههههه
تاني يوم الصبح في الشركة
قاسم:ـ انا بجد مش فاهمك
هنادي ببرود:ـ هههه مش مهم تفهم المهم ان اكون عارفه انا عايزة اي صحيح مسافرة مع مصطفى بكرا عايزك تخد بالك من الشركة
قاسم:ـ هو انتي طردي هايدي و بقت بتشتغل عند مصطفى مش غريبة شوية خايه عليكى ل تحرقي نفسك
هنادي ابتمست بسخرية:ـ مانا اتحرقت قبل كدا و مذلة بتحرق فكك مني يا قاسم و اطلع بره سبني اشتغل اه بطردك عندك مانع
قاسم :ـ ماشي يا بت عمتي
هنادي:ـ مانت قعد اهو ههه
فى شركة مصطفى
هايدى:ـ تحت امرك يا فندم تأمر بحاجة تانى
مصطفى:ـ لا اخرجي انتى دلوقتي
و خرجت هايدى:ـ الو يا هانم
هنادي:ـ بتتصلي ليه دلوقتي
هايدى:ـ انا سمعت مصطفى بيه من شوية بيتكلم على الصفقة الجديدة
هايدى حكت كل حاجة لهنادى
هنادي بابتسامة:ـ تمام اقفلي و خدي بالك على نفسك
هنادي قفلت الفون و خرجت بعد وقت في الكافي
غريبة هنادى هانم نفسها قعدة معايا
هنادي:ـ مصطفى دخل صفقة جديدة
الف مبروك
هنادي:ـ عايزة الصفقة دى تروح من ايديه بص مصطفى اذاك و اذني نحط ايدينا في أيدينا بعض و نخد حقنا منه ولا انت شايف حاجه تاني
بس مصطفى ممكن ي
هنادي:ـ دا انت خايف بقا خلاص اروح اشوف حد تاني
لا ارجوكي انا لم صدقت خلاص اوعدك الصفقة دى مش هتكون له مهما حصل بس ساعديني اخد حقي
هنادي بابتسامة:ـ هتخده بزيادة
بليل في اوضة مصطفى
مصطفى:ـ يعني اي البضاعة اتسرقت و المصنع اتحرق اومال انتوا بتعملوا اي نفسي اعرف خلاص انا جاي اقفل انت
هنادي:ـ مالك يا حبيبي شكلك متعصب في حاجة ولا اي
مصطفى:ـ متشغليش بالك يا حبيبتي انا خارج مش هتاخر
مصطفى قبل راسها:ـ خدي بالك من نفسك
و مشي هنادى بصت عليه لحد ما مشي و ابتسمت
هنادي:ـ ايوة يا حسين
حسين:ـ كله تمام يا هانم
هنادي:ـ تمام انا جاية سلام
هنادي غيرت هدومها و نزلت ركبت تاكسي بعد وقت
هنادي:ـ كله تمام يا حسين
حسين:ـ أيوة يا هانم
هنادي:ـ ادى لكل واحد عشرتلاف كمان
بس دى كتير اوى يا هانم
هنادي:ـ انتوا تعبتو اوى فى المهمة دى كل ما تعملو شغل عجبني كل ما هبسطكم و كمان انا محتاجكم لبعد كدا
حسين:ـ هنعمل اي دلوقتي
هنادي:ـ اطلعو بره دلوقتي
حسين:ـ امرك يا هانم
هنادي قفلت المخزن دلقت الجاز على البضاعة و ولعت الكبريت:ـ دلوقتي هحرق قلبك على شغلك دى حاجة صغيرة قصاد عملتك فيا و لسه
رمت الكبريت على البضاعة و قعدت تتفرج عليها بفرح و هى بتتحرق فتحت باب المخزن و خرجت بسرعة و رجعت القصر غيرت هدومها و قعدت تخطط
هنادي:ـ ايوة يا حسني
حسني:ـ مصطفى بيه راح البار يا هانم
هنادي بابتسامة:ـ براحته خالص المهم بيعمل دلوقتي
حسني:ـ
هنادي بغضب:ـ ما تنطق
حسني:ـ بيرقص مع بت كدا
هنادي ببرود و وجع:ـ رقبهم كويس و لو تعرف صور البت دى و ابعتها حالا
حسني:ـ امرك يا هانم
بعد وقت حسني بعت صور كتير لهنادى
هنادي شافت الصور و جن جنونها
هنادي:ـ حقيررر حقيرر بس ماشي.. اسمع يا حسني خليك مراقبه على طول تمام
بعد وقت جاه مصطفى:ـ هنادي انتي بتعملي اي في اوضي
هنادي بهدوء:ـ هو احنا مش متجوزين برضو كنت فين كل دا
مصطفى اقترب منها:ـ صح متجوزين انتى حلوة اوى يا هنادى احلي ما شافت عيني انا بحبك اوى
هنادي بهدوء و تمثيل:ـ انا كمان بحبك اوى
مصطفى:ـ اثبتيلي لو بتحبيني بجد
هنادي:ـ مصطفى انت كويس شكلك مش فى واعيك انت شارب!
مصطفى:ـ هتفرق معاكي يعني
مصطفى شدها لحضنه هنادى بدات تتعصب
هنادي:ـ مصطفى ابعد عني
مصطفى قلبها هنادى زقيته و ضربته كف قوي جدا:ـ ابعد عني يا حقير
مصطفى بغضب و عصبية:ـ انتي اتجننتي انا هوريكي الحقير على حق
هنادي بغضب و عصبية:ـ ما تفوق بقا فعلا انك واحد حقير و مقرف اي فاكرني هصدقك انت كدب هتعيش و تموت كدب بس انا الى غلطانه علشان حبيت واحد زيك واحد*** كلب يمكن الكلب وافي عنك يا شيطان
مصطفى اتجه ليها و هنادى واقفة ببرود و مسكه سك.ينة في ايديها رفعها قدامه مسك السكي.نة منها
مصطفى:ـ انا ساكت ليكى كتير بس خلاص صبري نفذ منك
هنادي:ـ انت بتعمل اي ابعد
هنادي من الضغوطات وقعت في الارض و غمضت عيونها
مصطفى:ـ هنادي بلاش تمثيل
مصطفى مكنش في وعيه اوى شلها و نزل ركب عربيته بعد وقت في المستشفى
الدكتور:ـ السكر عالي جدا هى مش بتخد الأدوية بانتظام ولا اي
مصطفى بعدم فهم:ـ اي الى عالي
الدكتور :ـ المريضة عندها السكر شكلها بقله كتير عندها انا عطيت ليها انسولين و لو موطيش هتتحجز لفترة حمدالله على سلامتها
مشي الدكتور مصطفى واقف مصدوم………

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خداع العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *