روايات

رواية طفلة أرهقها الزمن الفصل الحادي عشر 11 بقلم جنات بدر

رواية طفلة أرهقها الزمن الفصل الحادي عشر 11 بقلم جنات بدر

رواية طفلة أرهقها الزمن البارت الحادي عشر

رواية طفلة أرهقها الزمن الجزء الحادي عشر

طفلة أرهقها الزمن
طفلة أرهقها الزمن

رواية طفلة أرهقها الزمن الحلقة الحادية عشر

اتكلم جابر بحنان حلا يابنتي إنتي إنتي….
ردت حلا بصدمه وقالت من بين شهقاتها انا انا إيه وبعدين قالت انا……
صرخ أنس بقوه حلاااااااا
كانت حلا أغمي عليها نزلت السلم دحريج وكمان نزلت على الازاز المكسر وكمان راسها اتخبط في درجة السلم
جابر جري عليها وحضنها حلاااااااا حلا ردي عليا يابنتي عشان خاطري….في اللحظة دي عز نزل جري
وانصدم من شكل حلااا وقال بخوف حصل إيه….رد جابر بخوف أطلب الإسعاف بسرعه لي اختك اختك بتموت
عز لسه هيتحرك لقي أنس وقف مصدوم ولون وجه شحب من الخوف ….قال عز بصراخ أنس أنت وقف كده ليه اعمل حاجه
انس……..
عز “هزه جامد أنس بقولك أتحرك بصي شيل حلا أنا هجهز العربيه يلاه بسرعه وخرج يجري
أنس كان بيقرب بخوف منها وصل لي عندها وحملها بين ايديه وكانت إيده بتترعش من الخوف
قال جابر بخوف بسرعة ياانس
خدها بسرعة على العربيه وفي أقصى سرعه كانوا وصلوا المستشفى مانت حلا حالتها حرجه تدخلت غرفة العمليات
كان الكل قلقان بره وبالاخص أنس إللي هدومه بقيت كلها دم من حلا
خانته قوته وبقي يبكي زي الطفل الذي فقد أمه…..بص عليه جابر بغضب شديد وقال
بتعيط على إيه ياغبي بتعيط على ايه وأنت المسؤول عن حالتها أنت السبب في كل إللي حصل لي حلا
أنت واحد اناني مش بتفكر غير في نفسك وسعادتك بس حولت كتير اشرحلك إنو تبعد عن حلا عشان كنت عارف إنو ده هيحصل
البنت مش هتستحمل الصدمه كبيره عليها بس أنت واحد عنيد لو حلا حصلها حاجه انا مستحيل أسامحك يا أنس
رد أنس بغضب بابا حلا كان مسيرها هتعرف الحقيقه وده حقها إللي أنت عايز تخده منها يريضي مين ده
أنت عشان خايف علي حلا عايز تظلمها وكمان تظلمني انا اي نوع من الآباء أنت….
جابر رفع إيده بغضب وقال ااااانس …..عز مسك إيده وقال إحنا في المستشفى ممكن افهم اي إللي بيحصل هنا إنتو بتتكلمو بالالغاز ليه
جابر مسح وجه بغضب وقال عز مش وقته بس نطمن على حلا …..في الوقت ده وصلت مها إللي كلمها عز ومعها عمران
قالت بخوف في إيه حلا حصلها إيه….رد عز هي لسه في غرفة العمليات
الكل كان واقف بخوف والوقت بيعدي ومحدش طمنهم
…. قال جابر بقلق محدش طلع ليه لغاية دلوقتي
قال عمران أهدي ياعمي هي ان شاء الله بخير….بعد فتره خرج الدكتور وعلامات الإرهاق على وجهه
جريوا أنس وجابر وقالو في صوت واحد حلا بخير يادكتور
تنهد الدكتور وقال مش هخبي عليكم للاسف حالتها حرجه هي إصابتها في الدماغ شديد بس الحمدلله محصلش كسور في الجمجمة
بس خسرت دم كتير بسبب النزيف والحمدلله سيطرنا عليه والمشكله البنت رافضه الحياة والقلب وقف مرتين
قال انس بخوف يعني إيه يادكتور ممكن توضح
قال الدكتور للاسف ممكن تدخل غيبوبه وممكن لاقدر الله تتوفى وكمان في احتمالات كتير ال24ساعه القدمين هما اللي هيحددو وضعها بكرا الصبح ان شاء الله هعملها اشاعات ونطمن ادعولها
٠وقف الكل بقلق وخوف ….قالت عايده ببرود تعال ياعز وصلنا انا وأختك هنقعد نعمل إيه
قال انس الكل يمشي وانا هقعد مع حلا ….رد جابر بحزن مستحيل اسيب بنتي مش هتنقل من هنا غير لما اطمن عليها
قال عز بابا القعده هنا ملهاش لازمه تعال وأصبح ارجع ….قال عمران فعلا ياعمي كلام عز صح يلاه عشان دي مستشفى مش هيسمحو لينا بي الوقفه كده
مشى معاهم جابر بقلة حيله…..وصلهم عمران واستأذن منهم
جابر قعد على اول اريكة قبلته ووضع رأسه بين أديه بحزن…..قال عز بستفسار بابا ممكن افهم كنتوا تقصدو ايه بالكلام اللي كنتوا بتقولو
رد جابر بتعب مفيش حاجه ياعز سيبني في حالي بالله عليك
قالت عايده بغضب انا هقولكم في إيه إنتو من حقكم تعرفوا بقي حلا مش اختكم
قالت مها مش اختنا ازي…..حكت ليهم عايده قال حاجه مخبايه
عز بصدمه معقول كل ده حقيقي….قال جابر بتعب كل الكلام ده مش هيغير حاجه حلا بنتي واختكم ومفيش حاجه هتتغير
قال عز بس يابابا حلا كان من حقها تعرف الحقيقه بعد سنال18 ليها الحق تعرف مين أهلها وهي بنت مين
قال جابر بغضب هما فين أهلها هما فين زمان عملت إللي عليا وعملت بلاغ ومحدش سال عنها ليه اكسرها وأظهر ليها الحقيقه المره إنو هي بنت….وبعدين سكت
قالت عايده مكمله جملته إنو هي بنت حرام قولها ياجابر دي الحقيقه ومحدش هينكرها
بص ليها جابر بخزلان وقال انتي معندكيش قلب ولا احساس ازي يطوعك قلبك تقسي عليها كده ازي
اتقي ربنا فيها حرام عليكي عمرك معملتيها كويس ولا اظهرتي ليه الحب والحنان دي يتيمة
حطي نفسك مكانها لو انتي إللي حصل فيكي كده كنتي هتعملي ايه انت ليه بقيتي كده ياعايده
أنت بقيتي عديمة الرحمة والاحساس انا مصدوم فيكي إنتي لو مكانها هتحسي بيها وسابها ومشي بتعب
كانت عايده بتبص لي اثره بصدمه
في المستشفى أنس كان قعد مع حلا ومسك ايدها وبيفكر في اول مره شافها وافتكر وهي بيشيلها وياكلها
وبعدين قال وسط دموعه قومي ياحلاي انا مستحملش فراقك اموت من غيرك انا إللي يامه شلتك ولعبتك
مكنتش بخلي اذاء يصيبك كنت بوفلك كل حاجه عشان تكوني مبسوطه مكنتش متخيل هحبك بطريقه دي ياروحي انا مهووس بيكي
كنتي بتكبري وحبك بيكبر في قلبي انتي كبرتي في قلبي عشان خاطري متحرمنيش قربك ياقلبي اشفقي علي قلبي وقومي
أشرقت شمس الصباح…..
حلا بدأت تفوق وفتحت عيونها بتعب بصت لقيت أنس مسك ايدها حولت تقوم بتعب واتوهات….بصوت ضعيف
اااااه انا فبن…..أنس فاق وبص ليه بحب إنتي قومتي ياقلبي ألف سلامه عليكى إنتي كويسه انا هنده على الدكتور
قالت حلا بتعب أنت مين؟!!!!!””

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية طفلة أرهقها الزمن)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *