روايات

رواية هوس العشق الفصل السابع 7 بقلم عائشة الكيلاني

رواية هوس العشق الفصل السابع 7 بقلم عائشة الكيلاني

رواية هوس العشق البارت السابع

رواية هوس العشق الجزء السابع

هوس العشق
هوس العشق

رواية هوس العشق الحلقة السابعة

اسر بص لتحاليل بصدمة:ـ مين جميلة الشرقاوي
الدكتور:ـ انت بتتكلم بجد انت متعرفش مين جميلة الشرقاوي جميلة الشرقاوي زوجة رحيم السويفي اكبر و اشهر رجال الأعمال في الشرق الأوسط
اسر بهدوء:ـ عندها القلب برضو انا هعدي عليك نشوف الأشعة مع بعض سلام
اسر دخل غرفة فتون لق فتون نايمة فى حضن جميلة دخل التواليت و سند ايده على الحوض
فلاش
جميلة بدموع:ـ لا يا حبيبي دول بيكدبو عليك والله ما عملت حاجة اسر انا امك صدقني مستحيل اعمل كدا انا مش هسيبك ليهم
اسر زق ايدها من عليه بغضب:ـ انتي كدابة انتي خاينة ف متمثليش لانى فهمتك اطلع بره و متورنيش وشك تاني انا بكرهك يا جميلة بكرهك انا كان عندي أم و ماتت اطلعي برة
باك
اسر قعد على الارض و اقعد يبكي في صمت:ـ بس انا عايزك في حياتي انتي الى بعدي انتي الى سمعتي كلامي كنتي اتمسكتي بيا مكنتيش سبتني زمان ربنا يجعل يومي قبلك يا امى
في الفيلا في اوضة ادم
ادم بملل:ـ اسر اسر هو بس الى ابنها و عنده احزان مش دا الى كان مش طيقها ولا انا كدب هى امى بدات تخرف ولا ايه
هدير بعصبية:ـ احترم نفسك و متنسش انك بتتكلم عن امك و بعدين ما هو ابنها زيك مجرش حاجة لم توقف جانبه في ظروف زى دى و بعدين ماما عمرها ما فرقت بينا و دائما معانا بس اسر دلوقتي محتاجلها اكتر مننا و بعدين ما تبطل بقا تقل د.مك دى يساتر عايزة اعرف توأمي ازاي
ادم:ـ انا غاير احسن ما ارتكب ج.ريمة ايه العيلة دى هو بابا جاه ولا لسه
هدير:ـ جاه من شوية و بيتكلم في التلفون عايزاه في ايه
ادم:ـ و انتي مالك فقررر انتي فقررر
ادم مشي و ساب هدير جن جنونها
في بيت سامر
سامح:ـ لا كدا الوضع ميطمنش الواد مبقش بيتكلم ولا بيدخل هنا زى الاول المخدر بدا يروح منه يعني هيفوق و هيقرفني ما هو فقر زى امه بالظبط يلا ربنا يخدهم و اخلص منهم ماشى يا اسر أما اشوف الزفتة التانية يكش روحها تطلع بقا و نرتاح
سماح دخلت اوضة حماتها:ـ انتي مش ناوية تموتي و تريحيني منك و من ارفك
الحماة بتعب:ـ فين اسر
سماح:ـ هنبدا الارف بقولك انا مش ناقصة الزفت في المستشفى اصلا مراته تعبت و يارب تموت و تموتي و اخلص منكم عيلة هم أيوة عيطي تصدقي صدقت انتي هتمثلي دور الضحية و العيانة انتي مش فالحة غير في انكي تقرفي في اهلي
الحماة:ـ يا سماح عيب دا انا خالتك يا بنتي عمرك ما شوفتي مني حاجة وحشة اااه فين ايامك يا جميلة جميلة
سماح:ـ ما تخرسي بقا يا ولية انتي تهببي المصيبة و تعملي نفسك الملاك البريء لا دا احنا دفنينو سواء سواء ربنا يخدك و يخدها
سماح خرجت و خالتها أو حماتها قعدت تعيط
فلاش
جبرية:ـ لا طبعا انا ابني مش قليل علشان يتجوز بنت شوارع ولا مقطوعة زى دى ابني هيتجوز بنت اختي سماح
جابر:ـ و انا قولت ان هيتجوز جميلة يعني هيتجوز جميلة البت غلبانة و محترمة و متعلمة كمان
جبرية:ـ تمام متزعلوش بقا لو عملت حاجه تزعلكم
باك
جبرية بدموع و تعب:ـ شوهت سمعتك و صورتك و طالعتي احسن منها اااه حسن حسن
حسن بملل:ـ نعم يا ستي
جبرية:ـ نادى السواق و سندني انزل لازم اعمل كدا
حسن:ـ هتروحي فين بس انتي مش قادرة تقعدى ساعة على بعض
جبرية بدموع:ـ اعمل الى بقولك عليه بسرعة قبل ما امك تجي
حسن سند جبرية و نزلوا ركبوا العربية بعد وقت طويل
رحيم بهدوء عكس الغضب الى جوه:ـ اهلا وسهلا اتفضلي هى شوية و جاية عن اذنك
حسن و جبرية بصو على الصور الى على الحيط
حسن:ـ معقول دى ام اسر دى اكيد اختهم الصغيرة يعني ابويا كان متجوز دى
جبرية:ـ اسكوت
بعد شوية هدير نزلت بعد ما صحيت من النوم رحبت بيهم و أمرت الشغالة تجيب ليهم العصير و ادم اتصل بجميلة جميلة فعلا جت
جميلة:ـ ناس مين
الشغالة:ـ واحدة ست و شاب كدا
جميلة:ـ طب روحي اوضك
الشغالة:ـ امرك يا هانم
جميلة اتنهدت بهدوء:ـ مين يا تري
جميلة راحت لى الصالون و اتصدمت اتجهت ليهم و قالت بغضب:ـ انتي ايه الى مزفتك هنا روحي على اوضك
هدير بصدمة:ـ حاضر
هدير راحت لى اوضة رحيم الى برضو متعصب من زيارة جبرية و حسن لجميلة
جميلة قعدت حطت رجل على رجل :ـ نعم جاية تفض.حني في بيتي كمان ولا جاية تخربي بيتي مش مكفيكي ابني الى موتني وانا عايشة مش مكفيكي انىىىىى طالعت في نص الليل من بيتي بفض..يحة هااا جاية عايزة مني ايه
جبرية:ـ حقك عليا يا بنتى
جميلة ضحكت:ـ لا مانا بنتك فعلا دا انتي اشتغلتي ليا في الازرق و الاسود اسحار و جنان و اخيرها فضيحه بس قدام ابني كل دا و بنتك لا كتر الف خيرك نعم يا جبرية هانم افندم تحبي انادي لرحيم جوزي تقوليلو شوفتيني مع راجل تانى ولا تو انادى ادم ولا انادي الشغالين و تكمل الفضي.حة
جبرية بدموع:ـ حقك عليا انا والله عملت كده خوف على ابني و بنت اختي بنتي الى لم صحتي غدرت بيا موتتني بالحيا خربت بيتك علشان واحدة زي سماح سامحيني يا جميلة ابوس ايدك سامحيني
جميلة قامت بغضب:ـ المقبلة انتهت اطلعي برا و اياكي تهوبي ناحية بيتي أو حد من عيالي و اسر نسيرو في يوم يرجعلي
جميلة بصت لحسن من فوق لتحت:ـ قول لامك تبعد عن ابني يا روح امك و الا هصدقيني هايذكم
جميلة جريت على فوق حسن بيبص ليها بصدمة و اعحاب
جميلة فتحت باب الاوضة
جميلة:ـ رحيم
رحيم بص ليها شدها لحضنه و جميلة انهارت في البكاء :ـ هى عايزة مني ايه تاني سمعتي و دمروها ابني و بيتمني موتي عارف يعني ايه ابني الى استحملت كتير علشانه بقا بيتمني موتي انا تعبانة اوى يا رحيم تعبت من كل حاجة
رحيم بيملس على شعرها بحنان:ـ حقك عليا يا حبيبتي حقك علي قلبي انا عارف ان صعب عليكى و حقك بس لازم ننسا علشان نعرف نكمل
جميلة بدموع:ـ انا مش ادلق عليا شاي علشان انسا انا اط
عن في شرفي بسببهم هى و بنت اختها انا مش وجعني غير ان ابني بقا بيتمني موتي يعني لم اموت حتي مش هيترحم عليا ولا هيفتكرني
ادم كان سامع كل دا
ادم:ـ بقا كدا يعني سماح الى هى مرات ابو رحيم هى سبب الى حصل في امي زمان تمام اوى
ادم بشر:ـ قبلي بقا الى هيحصلك مني انتي و بنتك يا سماح لازم تدوقي من نفس الكأس اصبروا عليا
في المستشفى
فتون بانهيار و دموع:ـ كله بسببك ارتحت دلوقتي اهو ابني راح بسببك يا اسر انا بكرهك بكرهك انا عايزة ابني يا اسر حرام عليك
اسر:ـ فتون حبيبتي د
فتون وقفت على السرير و الدموع على وجتنها:ـ متقولش حبيبتي شششش اخرس خالص مش عايزة اسمع صوتك انت مش بتحبني انت عمرك ما حبتني
نزلت من على السرير:ـ انا بكرهككك اوى يا اسر بكرهككك يارب خدني ربنا يخدني علشان ترتاح
اسر شدها له و قبل شفايف..ها بعد عنها سند حبينه على جبينها و حاوط خصرها و قال بدموع:ـ حقك عليا انا اسف اسف يا فتون انا تعبان اوى ارجوكي متسبنيش انا زبالة و حيوان بس انا معرفش حد غيرك مليش حد يخفف وجعي غيرك خليكي جانبي ارجوكي
اسر حضنها و قعد يبكي بكل وجع فتون رفعت ايديها بتردد و قعدت تبكي بقهرة على حالها و حاله
في بيت سامر
سماح:ـ مين الى عمل فيكي كدا
ايات:ـ انا اطلاقت يا امى رمني برا الشقة كدا انا اتفض..حت يا امي ممدوح رمني برا بيتي خلني امشي وسط الناس كدا
سماح بص ليها بصدمة و وقعت اغمو عليها ………….

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية هوس العشق)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *