روايات

رواية حور الادم الفصل السابع 7 بقلم عائشة الكيلاني

رواية حور الادم الفصل السابع 7 بقلم عائشة الكيلاني

رواية حور الادم البارت السابع

رواية حور الادم الجزء السابع

حور الادم
حور الادم

رواية حور الادم الحلقة السابعة

بص ليهم بتوعد
ادم سابهم و خرج راح القسم و بعدين رجع ليهم و هو معاه امر بالقبض عليهم العساكر مسكوهم و ركبهم البوكس و اتحبسو على ذمة التحقيق
ادم رجع القصر كان هادي راح اوضته كانت خارجة من التواليت و هى بتجفف شعرها
حور خدت بالها من نظراته ليها:ـ انت كويس.. طب انت زعلان مني
ادم:ـ تعالي يا حور
حور بصت له بتفكير و استغراب و خوف و توتر
ادم:ـ تعالي
حور جريت على ادم حضنها اوى اكنه عايز يخبيها حور رفعت ايديها و غمضت عيونها قالت بتوتر:ـ اول مرة مكنش خايفة و بتعمل بطبعتي
كملت بابتسامة و براءة:ـ هتصدقني لو قولت انى مش بحس بأمان الا مع حضرتك.. اسفة مرة تانية شكرا
ادم بعدها عنه مرر يده على وجتنها بعشق و قبل ش..فايفها حور بصت له و الدموع في عيونها:ـ انا مش عايزة اتجرح تانى ارجوك. انت لو طالعت زيه انا ممكن اموت فيها بلاش نوهم نفسنا يا ادم
ادم ضمها له اكتر و قال بهمس:ـ بحبك يا حور و مستحيل اسيبك
عند حسام
حسام رما الفون بملل:ـ انا ناقص ارفك انت كمان
فلاش
حسام:ـ مش ها تحبوها اكتر مني صح
الاب بحنان و ضحك:ـ نحب مين يا عم حسام هو احنا لينا غيرك و بعدين بصراحة البت دى هتطلع زنانة و نكدية
حسام:ـ لو سمحت متقولش على اختي نكدية اختي نعنوشة هى هتجي امتي بقا
مشهد تانى
حسام قعد بيلعب مع مامته و حور الى لسه ايام فجأة كسروا الباب
اربطهم
الام:ـ انت مين
حسام:ـ اطلعو بره البيت حالا
اخرس يلا
مفيش اي حاجه يا باشا
جوزك مخبي الاوراق فين
الام:ـ معرفش والله ما اعرف
الراجل زقها حسام اتجه له لكن زقه لدرجة ان راسه رنت الراجل بتفكير انا هرحمك من الدنيا كلها بدل ما تبقي أرملة انتوا متعرفوش ولا ايه مش حضرة الظابط مات اه والله زى ما بقولكم
الام قعدت تصوت بانهيار الراجل ضر.بها رصاصت.ين في قلبها خد الطفلة و خرجوا حسام من الصدمة قعد فترة طويلة مش بيتكلم
باك
حسام:ـ يا تري انتي فين يا حورية و عايشة فين
حسام من التفكير نام
الحلم
حسام بصدمة:ـ انا اختي رقاصة
الراجل بضحك:ـ ايه رايك يا حضرة الظابط مش حرمك من حاجة و سبتها عايشة و بتشتغل شغلانة محترمة كمان
حورية:ـ اتكل على الله يا اخ و بلاش ارف على الصبح انا رايحة الكب.ارية يا حاج عايز حاجة
نهاية الحلم
حسام قام مخضوض :ـ لا لا اكيد محصلش كدا مش بعد دا كله و تبقا رقاص.ه ان شاء الله تبقي ربة منزل طب دى ادور عليها فين
فجأة قام كس.ر كل حاجة قصاده و قال بعلو صوته :ـ حورررررررية
فى قصر الشناوى في اوضة ادم
حور صحيت مفزوعة حطت ايديها على قلبها:ـ بسم الله الرحمن الرحيم
ادم:ـ مالك يا حور انتي كويسة
ادم بص ليها لم لقها حطه ايديها على قلبها:ـ حاسة بحاجة شكلك عمل كدا ليه
حور بهمس:ـ مفيش حاجة انا كويسة
ادم:ـ وشك اصفر ليه ايه الى حصل
حور:ـ شوفت كابوس يا ادم كابوس
حور حكت لادم الى شافته:ـ انا معرفش بيعمل ايه في حلمي بس مازن مازن قت.لك و ح حسام كان متك.تف و أنا فى وصت النار حاولت اصرخ بس صوتي كان متحاش صاحبك كان بيصرخ باسم حورية
بصت لادم:ـ بس مازن كان على شكل تعبان انا الى مستغربه ان صاحبك بينادى عليا بس باسم تانى اسم مش اسمي اول مرة احس اني خايفة من مازن حاسه ان لو ظهر مش هيبقا ناوى على خير
ادم حضنها اوى اكنه عايز يخبيها من كل الناس:ـ هششش اهدى كابوس و راح لحاله انا معاكي طول ما انا عايش مش ها سمحا لحاجة تاذيكم بلاش عياط بقا علشان خاطري
حور مسكت فيه بقوة فضلت تبكي لحد ما نامت و نام ادم هو كمان
تاني يوم في القسم
حسام بعصبية:ـ يعني يوم ما القيها تبقا رقاص.ة
ادم:ـ ماشاء الله اختك موهوبة و مشهورة
حسام قام بعصبية اكتر:ـ انت عايز تشلني بقولك بقت رقاصة لا و مدمن..ة مسكة السج.ارة و بتشربها من غير اي ح.ياء
ادم :ـ يا ابني دا حلم كابوس مهبب بسبب خوفك بعدين واحدة امها كانت صحفية و ابوها ظابط و اشهر مذيعة في مصر اكيد هى كمان مش اقل من انها اكون مهندسة اد الدنيا روق بالك
حسام بص له:ـ فكرك انها عايشة
ادم:ـ باذن الله اختك بخير علشان تطمن اكتر من بكرا نبدا بحث عليها باذن الله خير اطمن
فى القصر في اوضة ياسين
ياسين:ـ هو انا ممكن اقولك ماما
حور بصت له بصدمة
ياسين:ـ انا مشوفتش ماما… مي بتقول انى انا السبب في موتها لانها ماتت و هى بتولدني
كمل بحزن:ـ كان نفسي اشوفها على الحقيقة انا مش مسامح نفسي لاني السبب في اننا نتحرم منها ياريت كنت موت معاها
حور حضنتها بسرعة و حنان:ـ هششش ايه الكلام الوحش دا انت ملكش ذنب دا عمرها يا حبيبي و بعدين هى في كمان احسن طب ايه رايك انها شايفنا دلوقتي و انها زعلانة علشان انت بتعيط
ياسين بعياط:ـ نفسي اشوفها يا حور كان نفسي اقولها ماما كان نفسي تكون معايا دلوقتي
حور عيونها دمعت:ـ يا حبيبي هى معاك والله و لم بتشوفك كدا بتزعل انت عارف ماما فين
ياسين :ـ فين
حور:ـ في الجنة الجنة دى بقا فيها حاجات كتير اوى حلوة
حور قعدت تكلم ياسين و تحكيله قصص و مواقف هو كان بيسمع و يضحك
بليل فى المستشفى
حور مسكت ايد ابوها:ـ ان شاء الله هتخف و
عبد الرحمن:ـ مفيش وقت يا حبيبتي امك بتنادي عليا انا لازم اروحلها لانها وحشتني اوى عايز اروحلها
حور بدموع:ـ متقولش الكلام ده علشان خاطري انا معرفش غيرك
عبد الرحمن:ـ سامحيني يا بنتي اتاخر الوقت بس انا و امك اتعلقنا بيكي مقدرنش ندور على اهلك و اصلك
حور بصدمة:ـ انت بتقول ايه
عبد الرحمن:ـ انتي مش بنتي انا مش بخلف يا حور انتي بنتنا بالتبني
عبد الرحمن حك كل حاجة لحور الى رفضة الحقيقة
حور:ـ انت انتوا اهلي انتوا اهلي انا معرفش غيركم خليك معايا يا بابا متسبنيش
عبد الرحمن بابتسامة و تعب:ـ انا و امك معاكي يا حبيبتي حتي لو مش في الدنيا احنا معاكي و دعواتنا معاكي خدي بالك من نفسك اوعى تخلي شيطانك يغلبك اوعى تخلي نفسك تفوز عليكى النفس أمر بالسوء يا حور حطي دا في بالك اوعى تيأس ولا تمشي عكس طريقك مهما حصل الظلم اياكي يا بنتي تظلمي غلبان خصوصا من غير ما تقصدي
عبد الرحمن قال الشهادة و اتوفا
ايد عبد الرحمن ايديه وقعت من ايد حور بصت له بصدمة و عدم تصديق و ……..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حور الادم)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *