روايات

رواية عشقت مطلقة وأولادها الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم مارلي إيهاب

رواية عشقت مطلقة وأولادها الفصل التاسع والعشرون 29 بقلم مارلي إيهاب

رواية عشقت مطلقة وأولادها البارت التاسع والعشرون

رواية عشقت مطلقة وأولادها الجزء التاسع والعشرون

عشقت مطلقة وأولادها
عشقت مطلقة وأولادها

رواية عشقت مطلقة وأولادها الحلقة التاسعة والعشرون

كانت فرحه واقفه مصدومه ومش مصدقه الموقف اللي هي فيه كانت بتحاول تداري جسدها العاري بالغطاء وكان يقف امامها سلطان وهو مصدوم اما القناوي ينظر لها بشماته
عامر بسرعه قام بخوف وبدا في ارتداء ملابسه
اما سلطان لم يحتمل هذا المنظر وطلع سلاحه بسرعه واطلق عليه اكثر من رصاصه حتى وقع غريق في دمه
فرحه برعب
سلطان اديني فرصه اتكلم وادافع عن نفسي
سلطان بغضب
تدافع عن نفسك ده انا ماسككم متلبسين وتقولي تدافع عن نفسك ده انا هخلص عليك وهشرب من دمك يا زباله ده انا لميتك من الشوارع ده انا فضلتك على مراتي وفي الاخر بتخونيني مع الزباله ده
القناوي برود
لساتك هتعاتبها يا سلطان الحاجات دي يا ولدي ما فيهاش عتاب افتكر انك شفتها نايمه في حضن غيرك
سلطان لم يحتمل كلام والده ورفع السلاح في وجهها
فرحه برعب وعياط
ما تسمعش كلام يا سلطان اديني فرصه سامحني انا بحبك والله انا ما اعرفش عملت كده كيف
القناوي ببرود
طول عمرك سمويه كيف امك ربنا يجحمها مطرح مراحت وانت واخده منها الخبث والقرف رايده تلعبي على الونجين يا فرحه رايده تقصي اللي تقدري عليه من ولدي وعامر يا حرام اللي بسببك اتقتل دلوقتي كنت برده بتحاولي تاخدي منه على قد ما تقدري وهو غبي مفكر انك بتحبيه بس توصل معاكي انك تخوني ابن العمده دي ما فيهاش سماح عندنا ولا ايه يا سلطان
سلطان لم يرد ولكن اطلق رصاصه في قلبها ادت الى وفاتها سريعه
القناوي وهو يطبطب على كتف سلطان
راجل ولد راجل يا سلطان البوليس زمانه على وصول واحنا ماسكينهم متلبسين ما تقلقش
وفعلا بعد مرور ربع وصلت الشرطه وحققوا في الموضوع والاسعاف جت وشالت فرحه وعامر واهل البلد كلهم عارفوا اللي حصل
اما القناوي اخذ ابنه وراحوا على السرايا
سلطان قاعد على الكنبه
سلطان بدموع
ليه عملت معايا كده انا عمري ما زعلتها ده انا كنت بعمل كل اللي هي رايده ما تاخرتش عليها في اي حاجه واصل ايه اللي يخليها تخوني
القناوي ببرود
ما انا قلت لك يا ولدي خبرتك زين وقلت لك البنت دي شيطان وما تنفعكش ما سمعتش كلامي وفضلت تقاوح وخلاص مش كان زمانك متجوز شمس دلوقتي وعايش مرتاح معاها لكن رحت فضلت الجربوعه دي عليها وطلقتها وبهدلتها بسبب فرحه
سلطان بدموع
بكفاك عاد يا ابوي انا ما بقتش مستحمل اسمع اي كلمه زياده انا طالع على اوضتي
وفعلا ساب وطلع ان تسنيم نزلت من اوضتها
تسنيم بضيق
انا عايزه اروح اطمن على انا سايباها لحاله
القناوي بهدوء
مش الاول تاخدي عزا بنت اختك
تسنيم بصدمه
بنت اختي مين يا مجنونه انت انا نواره لسه مكلماها دلوقتي وزينه وفرحه هنا
القناوي بابتسامه
فرحه خلاص مع السلامه
تسنيم بدموع
انت بتقول ايه الكلام ده غلط بنتي زينه انت كذاب
القناوي
لا انا مش كذاب بنتك لا مؤاخذه لقيناها في حضن راجل غريب في اوضه نوم وانت طبعا فاهمه اكيد كانوا في وضع زي الزفت ولدي دمه حامل ما قدرش يستحمل المنظر ده وخلص عليهم التنين
تسنيم صرخت
انت كذاب انا بنت استحاله تعمل كده تلاقيك انت اللي دبرتها انت ولدك بنتي فين يا قناوي
القناوي قام واقترب منها بهدوء وقال
انا بتكلم بجد مش كذاب يا تسنيم بنت اختك كانت في حضن راجل غريب ولدي خلص عليها وانا ابني ما عملتش حاجه غلط وهيخرج براءه كمان انا مستني المركز يبعث لي عشان اخده ونروح ونقفل المحضر لان دي قضيه شرف
تسنيم قعدت وهي مصدومه ده ما كانتش متوقعه ابدا ان فرحه توصل الشر بيها انها تعمل حاجه زي دي كانت بتعيط بحرقه
القناوي اقترب منها
القناوي بزعل
بكفاياك عاد طول عمرك شايله هميهم وهم ما يستاهلوش اذا كانت اختك ولا اولادها شيليهم من تفكيرك بقى وعيشي حياتك
تسنيم ما كانتش بترد كانت منهاره من العياط القناوي اقترب منها وحاول يحضنها ولكن هي رفضت وابعادته عنها بقوه وقالت بعياط
ابعد عني واياك تلمسني تاني منك لله انت ولدك ربنا ينتقم منكم يا ظلمه
القناوي بحده
جرى ايه يا تسنيم يعني ما انتيش خابره عادات الصعيد غابره ان الست اللي تعمل كده تستاهل القتل واحنا عملنا بالعادات وتقاليد ما تجيش تقعدي تبكي وتطلعينا مجرمين وظلمه هي تستحق كل اللي يجرى لها ما حدش ضربها على ايديها وقال لها روحي خوني جوزك
تسنيم اتجهت ناحيه باب السرايا وعايزه تخرج القناوي مسك ايديها بعصبيه
على فين يا هانم ملكيش راجل ولا ايه
تسنيم بغضب
لا ما ليش رجاله وانت تبعد عن وشي خالص انا استحاله اعيش معاك بعد اللي ايه اللي حصل ده كل يوم بكرهك اكثر من اليوم اللي قبله
القناوي بغضب
انت زودتيها قوي يا تسنيم وانا بقى ما بقتش قادر استحملك
تسنيم بدموع
انا اللي مش طايقاك يا اخي هو انت ايه ما عندكش كرامه مش رايده اعيش معاك مش رايده اعيش معاك مش كفايه اخوك واللي عمله فيا مش كفايه بنتي اللي اتحرمت منها بسببك مش كفايه حرقه قلبي عليها وانا ما اعرفش هي فين انت ليه بتحب تعذبني دمرت لي حياتي انت واخوك بعد ما اغتصبني ورماني زي الكلبه وبعدين جاي يطلب يتجوزني قال ايه يستر علي
القناوي بحده
انت اللي رفضتي او بمعنى اصح اختك اللي رفضت
ما تجيش تعيطي دلوقتي وبعدين بنتك خلاص ربنا يرحمها بتفتكريها دلوقتي ليه ولا كنت رايده يبقى لك بنت ابن الحرام ادينا متجوزين اهو لو رايده تخلفي خلفي
تسنيم بغضب
استحاله اجيب منك عيال وانا متاكده يا قناوي ان بنتي ما ماتتش وان انت اللي واخدها مني
القناوي ببرود
رايده تصدقي صدقي مش رايده انت حره يا بنت الناس خروج من السرايا مش هتخرجي انا قلت لك من ساعه ما اتجوزنا انك هتفضلي في السرايا دي مش هتعتبي براها لغايه اخر نفس في عمرك
تسنيم بغضب
انا هطلب البوليس انا استحاله اعيش معاك وابنك هحبسه على اللي عمله في بنتي
القناوي ببرود
هتفضحي نفسك على الفاضي يا تسنيم ما تنسيش لا مؤاخذه ست الحسن والجمال هي اللي خانت جوزها والبوليس مش هيقف في صفك نهائي فما تحاوليش تفضحي نفسك اكتر من كده انتم اتفضحتوا اساسا وهي تعيشي هنيه زي الجزمه معايا وما تفتحيش خشمك بكلمه يا هتشوفي مني وشي عمرك ما شوفتيه
تسنيم بدموع
هشوف ايه منك اكتر قولي في اكتر من العذاب اللي انا عايشه فيه دلوقتي ما اعتقدش
القناوي ابتسم
حبيبتي في اكتر يا حبيبتي انا لغايه دلوقتي محترم وهادي معاكي ما تحاوليش تخليني تغابي عليك يلا اطلعي على فوق وما تحاوليش تخرجي بره البيت بدل ما احسرك على البنت الثانيه
تسنيم بدموع
ربنا ينتقم منك يا ظالم
القناوي ابتسم
متشكر يا حبيبتي اطلعي على فوق
تسنيم طلعت على الاوضه وهي منهاره من العياط اما القناوي دخل المكتب بتاعه وبدا يفتكر اللي عمله
من اكتر من 30 سنه
فلاش باك
القناوي بحده
يعني ايه الكلام ده يا هاشم انت عارف معنى كلامك ده ايه
هاشم بضيق
انت خابر زين يا اخوي اني بحبها كله من الملعونه اختها اللي ماثره عليها ومخلياها ترفضني انا استحاله اسيبها
القناوي ببرود
ناوي تتجوز الخدامه والله عارف انت جنيت يا جدع انت بقى انت متجوز سهيله بنت عمك وفي الاخر بتبص للخدامه كانت مراتك اثرت معاك في ايه وبعدين انت خابر زين سهيله مش هتقبل انك تتجوز عليها
هاشم بضيق
بلاش الكلام ده بقى انا بحبها وما بعملش حاجه حرام الشرع محلل اربعه وانا مستعد اطلقها
القناوي بحده
اياك تنطق الكلام ده تاني طلاق ايه وزفت ايه
هاشم
بقول لك ايه انا هعمل اللي انا رايده انا غلطان اصلا ان جيت اكلمك
وسابوا وخرج وكان متضايق جدا وراح على بيت
تسنيم وخبط بعصبيه وفي الوقت ده كانت تسنيم قاعده في الشقه لوحدها فتحت الباب كان وقتها عندها 18 سنه
تسنيم بخوف
سي هاشم انت ايه اللي جابك هنا
هاشم قرب منها وداخل وقفل الباب
هاشم
اسمعيني زين يا تسنيم انا رايده اتجوزك وهيجيب لك كل اللي انت بتحلمي بيه هعيشك عيشه ما كنتيش بطلي تسمعي كلام خيتك دي مش رايدلك الخير هي رايداك تعيشي في الفقر طول عمرك وما تخرجيش منه ابدا
تسنيم بخوف
اطلع بره لو سمحت انا مش رايده اتكلم
هاشم مسك ايديها بغضب
اسمعي لما اقول لك ما هو انت هتسمعي كلامي ونتجوز بما يرضي الله يا اما هاخد منك اللي انا رايده غصب عنك واللي كنت هاخده في الحلال هاخده في الحرام
تسنيم بعياط
سيبني يا مجنون انت انا مش رايداك هو بالعافيه اوعى
ولكن هاشم مهتمش بكلامها
هاشم بحده
يعني ما فيش فايده خلاص انت اللي جبتيه لنفسك
وقرب منها وهي صرخت وبدا يمزق في ثيابها محاوله ابعاده اكثر من مره ولكنه لم يهتم اقترب منه وادخلها احدى الغرف التي امامه وشرع في اغتصابها وحين انتهى منها تراها وغادر المنزل
وبعد مرور شهرين كانت حملت تسنيم منه وراحه رشا اختها القناوي وحكيت له على كل حاجه
القناوي ببرود
هدي لك فلوس وتاخديها وتنزلي لها العيل
رشا بغضب
وحق اختي فين اختي اللي مستقبلها ضاع بسبب اخوك تقدر تقول لي هتتجوز ازاي بعد اللي اخوك عمله ده
القناوي ببرود
والله ده بقى مش مشكلتي حليها مع نفسك يا ستي ما تزعليش نفسك هدي لك مليون جنيه تعويض عن اللي حصل متهيا لي ده مبلغ عمركم ما كنت تحلموا بيه
رشا بخبث
2 مليون
القناوي ضحك
كنت خابر زين يا رشا انك مش همك اختك ولا حاجه كل اللي يهمك الفلوس وبس وانا يا ستي موافق المهم تخلصيني من العيل ده في اسرع وقت
رشا
ما تقلقش يا عمده هات بس انت الفلوس واعتبر الولد الله يرحمه
وفعلا القناوي ادى لها المبلغ اللي هي عايزه ولكن هي ما نزلتش العيل وفهمت القناوي انها نزلته ولكن بعد تسع شهور راحت له تاني وقالت
بصراحه اختي ما كانش ينفع تنزل الحمل لان سنها صغير اولا وعندها انيميا جديده وما كانش ينفع تنزل الحمل وانا خفت اقول لك لا تعملوا فيها حاجه البنت ولدت خلاص وجابت بنت لو مش عايزها هرميها لك قدام اي ملجا وانت حر بقى خليها تتربى في الشارع
يا تاخدها احنا ما يلزمناش العيل ده
القناوي بحده
نعم يا روح امك انت لهفه 2 مليون جنيه يا بت وجايه تقولي لي الكلام الفارغ ده
رشا بخبث
اللي عندي يا عمده واسمع بقى لما اقول لك انا رايده كمان 2 مليون جنيه زي اللي اخذتهم ويكون في معلومك كمان لو ما ادتنيش الفلوس اللي انا عايزاها
هفضحك قدام اهل البلد وبيني وبينك التحاليل اللي هتثبت ان البنت دي تبقى بنت اخوك وانه اغتصبها وساعتها بقى سمعتكم تبقى في الارض وانت بقى يا تديني 2 مليون كمان وتاخدوا البيت يا اما بقى انا هفضحكم في البلد كلها وبرده هسيب لكم البنت
القناوي بغضب
طول عمرك حقيره وانا خابر زين يا رشا
رشا بخبث
طب كويس يا عمده انك عارف انا الاوان بقى تديني حقي يا كده يا انت عارف انا هعمل ايه كويس قوي
القناوي
ماشي يا رشا هدي لك مليون جنيه بس ده اللي عندي
رشا
مقبوله منك يا عمده وانا يا سيدي موافقه تسلم لي الفلوس واسلمك البت اه تسنيم ما تعرفش ان انا هجيب لكم البنت انا هقول لها ان البنت ماتت اصل يا حرام تسنيم لسه في المستشفى وتعبانه حبتين ولسه ما شافتش البنت فانا بقى هروح اجيب لك البيت وانت تجيب لي الفلوس ماشي
القناوي بغضب
ماشي
وفعلا راحت رشا واخذت البنت من المستشفى ووديتها للقناوي اللي كان حضر جزء من الفلوس وكتب بالباقي شيك واديه لها ومشيت وهو اخذ البنت
رجعت رشا المستشفى ودخلت تسنيم الاوضه
تسنيم بدموع
فين بنتي يا رشا كل ما يكلم حد من الممرضين محدش بيرد علي هو في ايه بالظبط
رشا بخبث اصطنعت الحزن
قلت لك يا تسنيم احنا مش قد الناس دي القناوي عرف ان انت لسه حامل لغايه دلوقتي وجه واخذ البنت وقال ان هو هيخلص عليه حاولت امنعه بس ما قدرتش ده ضربني شايفه التعويره اللي فوق وشي دي ضربني اخذ البنت ومشي وانت عارفه ده عمده البلد ومش هنقدر نقف قدامه
تسنيم بصدمه
يعني ايه
رشا
يعني البنت خلاص ربنا يرحمها
تسنيم حاولي تقوم من على السرير بوجع
رشا
رايحه فين بس يا تسنيم
تسنيم بدموع
انا لازم اروح له لازم اخد بنتي انت بتقولي ايه
رشا
عايزه الحق يا تسنيم هتاخدي البنت تعملي بيها ايه اهل البلد هيقولوا عنك ايه ده احنا مقاعدينك في البيت ما بنخرجيش عشان ما حدش يعرف حاجه عننا ونتفضح قدام اهل البلد هتاخدي البنت دي وتعملي بيها ايه سيبيها له احسن ليها تعيش معاهم او يعملوا فيها اللي هم عايزينه ما لناش دعوه اللي عايزاها تعيش معاكي وتاخد لقب بنت حرام
تسنيم بعياط
بس دي بنتي فاهمه يعني ايه يا بنتي
رشا بحزن مصطنع
عارفه يا حبيبتي والله بس هنعمل ايه احنا مش قد الناس دي يا بنتي ومش بعيد يخلصوا علينا كلنا سيبك منهم بكره ربنا يعوضك بالاحسن ويعوضك غيرها يا بنتي انت عارفه انا بعتبرك زي بنتي يا تسنيم مش اختي عشان كده بنصحك وبقول لك سيبي البنت وما لكيش دعوه بيها هم يربوا بنتهم بمعرفتهم ولو موتوها برده ملناش دعوه
تسنيم لصغر سنها فعلا سمعت كلام رشا وبعتت نهائي عن بنتها وحاول هاشم يرجع لها مره ثانيه ويطلبها للجواز ولكن رفضت وبعدين عرفت بخبر انتحار هاشم وبعدها بشهرين الرشا وجوزها عملوا حادثه ادت الى وفاتهم هم الاثنين وسابوا لها فرحه ونواره
بدات تدور تسنيم على شغل وما لقيتش في اي حته
واحده شغلتها في بيت العمده رغم رفضها ولكن ما كانش قدامها اي بديل تاني واشتغلت فعلا وشافت اسوء معامله من فاطمه والقناوي بدا ينجذب ليها
واحده واحده لغايه ما احبها وحاول يتجوزها هو كمان ولما سالته على بنتها قال لها ان هي خلاص ماتت
باك
القناوي بحده
انت اللي اضطرتيني اعمل كده يا تسنيم لو كنت قبلت من زمان ما كانش ده كله حصل بس انا مش هستغنى عنك تاني ومش هسمح لك تبعدي عني مهما كان التمن
تفتكروا مين البنت ولسه عايشه ولا ماتت زي ما قناوي بيقول انا اسفه لان انا كتبت بمسجل الصوت والكتابه ممكن يبقى فيها كذا اخطاء املائيه بعتذر عنها بس عشان الوقت البارت ده 2000 كلمه واحاول انزل لكم برده كمان النهارده عشان انا عارفه اني اتاخرت جامد عليكم الفتره اللي فاتت وان شاء الله الروايه دي في خلال ست سبع حلقات تكون خلصت باذن الله لان انا اتاخرت جامد فيها وناس كتير بدات تشتكي من التاخير علشان كده انا هبدا انهيها واجري الاحداث شويه البارت ده كان خاص بماضي تسنيم مع القناوي واخوه هاشم

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقت مطلقة وأولادها)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *