رواية حدث في ليلة ما الفصل السابع 7 بقلم ميرفت السيد
رواية حدث في ليلة ما الفصل السابع 7 بقلم ميرفت السيد
رواية حدث في ليلة ما البارت السابع
رواية حدث في ليلة ما الجزء السابع

رواية حدث في ليلة ما الحلقة السابعة
{ماقبل المواجهة}
عاصم جري بسرعة رغم كبر سنه وزوجته وراه على شقة فارس الي كان بابها مفتوح وصوت زعيق فارس عالي جدا واخوه فخر الي كان لسة راجع من شغله اتخض من صوت فارس وجري على شقة اخوه
فارس كان بيزعق لمراته الي كانت بتعيط وبتقول:محصلش
وامنية واقفة بتأيد كلامها وبتقول:ايوة احنا مجبناش سيرتها
مسك فارس بفازة ورماها ع الحيطة وقال بغضب:اسمعوا انتو الاتنين انا مش هاكدب وداني مهما قلتو
فخر :اهدا يافارس وفهمنا في إيه
فارس:مراتك ومراتي قاعدين بيضحكوا ويخوضوا في سمعة تالين وبيشمتو في الي حصلها انا وهي سمعناهم
فخر بص لمراته وهو مصدوم وهي بكل بجاحة بتقول:كداب #بقلم_مرفت_السيد إنت بتعمل فيلم عشان تداري على فضيحة بن…
قاطعها صفعة من فخر من قوتها سالت الدماء من اسنانها وجذبها من شعرها الى الخارج وقال:بتغلطي في اخويا وبتكرري غلطك في بنت عمي بكل بجاحة حسابنا في شقتنا اطلعي
قالت امه وهي تحاول منعه: يابني استهدا بالله انت وهو
عاصم :ام فارس اطلعي قدامي على شقتناوسيبي كل واحد يتعامل مع مراته ونظر الى اميرة وقال: شكرا يابنت الاصول ونظر الى أمنية وقال: شكرا يامحترمة
صعد عاصم وزوجته الى شقتهما وكذلك فخر وزوجته وفارس اغلق باب شقته وجلس امام اميرة قائلا :دلوقتي بقينا لوحدنا عارفة انا فاهم غيرتك من تالين من زمان ومش بس تالين حتى بنات خالاتي بنات جيراننا غيرتك مش طبيعية كنت باقول بتحبني ومعذورة ومع الوقت توقعت ثقتك فيا وفي نفسك تزيد وتبطلي غيرة بس للأسف حقدك كمان زاد كل ما بنت من الي حوالينا يحصلها مشكلة تيجي تحكيلي وانتي شمتانة بس لحد انك تفرحي بمصيبة لبنت عمي الي اتظلمت وعاملة حفلة لأ وحتى لو واحدة غريبة خافي ياشيخة لتخلفي بنت ويقعدلها الحمد لله اني مجبتش منك ولاد
ثم نهض وقال بهدوء :متعودتش امد ايديا على واحدة لاني اتربيت بس انتي متلزمنيش خلاص
صاحت اميرة:يعني إيه
*تلمي هدومك وارجع مالاقيش ليكي أثر هنا وانا كلامي مع رجالتك
ارتمت اميرةتقبل قدمه وتبكي :لا ابوس رجلك كله إلا ابويا واخواتي انا باحبك ماتسبنيش
ابتسم بسخرية: بتحبيني ولا خايفة منهم عشان عارفة انهم كارهينك من افعالك مع مرات كل واحد فيهم انا كلامي معاكي خلص
تركها وصعد لوالديه لكي يطمئن على تالين فاخبراه بأنها نائمة وهو اخبرهم بما حدث مع زوجته فأيداه #بقلم_مرفت_السيد بتصرفه معها ثم اتصلوا به زملائه فاستاذن والديه ووصاهما على تالين واتصرف الى عمله
بشقة فخر لم يختلف الامر كثيرا ولكن فخر بعدما ضربها امام عائلته لم يكتفي بهذا لانها لك تعترف بخطأها فقال لها : خلاصة الكلام اعتبري نفسك من النهاردة عايشة لوحدك الي انقذك من الطلاق ولادنا الي نايمين جوة إنما الي عملتيه مش هاسامح فيه واظن انا عمري مااسأت لعيلتك وانتي فاهماني
قالت له :قصدك ايه
*غرورك خلاكي تسأليني عن قصدي لما جيبت سيرة عيلتك انما باقي الكلام مش مهم انتي فاهمة قصدي فاكرة لما فارس ساعد اخوكي بموضوع البنت القاصر الي هربت من اهلها وراحتله ومحدش خلص الموضوع غير اخويا لما اقنع اهلها يجوزوهاله
:انت بتعايرني
*البادي أظلم الكلام وجعك صح
نظرت امنية بالارض خجلا ولكن كبريائها منعها من الاعتراف #بقلم_مرفت_السيد بغلطتها فقالت بغرور:اخويا راجل
ضحك فخر وقال:الكلام معاكي تضييع وقت
وتركها ولملم ملابسه واوراقه بحقيبة وقبل اولاده بهدوء وترك لهم الحلويات المفضلة لديهم واتجه الى الباب وهي تراقبه بصمت فقال وهو يغادر: كل طلبات الأولاد هاتوصلهم وهابقى اشوفهم عند بابا تحت كل يوم
*هاتروح فين
:اي مكان بعيد عنك هااكون مرتاح فيه وبالمرة هافكر بالراحة هاعمل ايه معاكي
:تفكر في إيه الموضوع ميستاهلش
:عندك حق ونظر اليها بقرف فعلا ميستاهلش
وتركها وانصرف فانهارت من البكاء فهي تعشقه وتعلم بانها أخطأت ولكن كبريائها يمنعها من الاعتذار
بقصر الدهبي جلس امجد بخلوته التي يمارس بها اليوجا والتأمل مع مدربه الخاص وهو يقول:شوف ياسامح انا النهاردة اخدت اجازة من شغلي وجدتي سافرت البلد عشان تطمن علي. العيلة وتغير جو زي ماالدكتور نصحها وانا اديت اجازة لكل العمال ماعدا البواب
سامح وهو يضحك:وليه كل دة
*عشان محتاج افتكر حاجة عملتها من كام يوم وكنت سكران ومش قادر افتكر وضروري افتكر ياسامح
:بسيطة بس من كام يوم بالظبط
:٤ ايام
قاطعه اتصال من اسر فأجابه بلهفة:
اسر في جديد؟
اسر :عيب ياباشا جيبتلك الزتونة
مجد وضربات قلبه تتسارع :بجد طيب تعالى القصر
*بس جدتي وانت فاهم
:تعالى وانت ساكت جدتي مش هنا متخافش ساعتين وتكون قدامي
واغلق الهاتف وقال لسامح: وشك حلو
سامح: عارف ياخويا ياللا بينا غمض عينيك واسترخي وخد نفس كالعادة ببطء وبانتظام
وبدا سامح #بقلم_مرفت_السيد يساعد مجد بالاسترخاء والتركيز
وقاله : ودلوقتي ركز على صوتي وبدأ يعد تنازلي لحد مامجد بدأ يركز بس مع صوت سامح وهو بيقوله:ارجع بالذاكرة اربع ايام وافتكر كل الي حصل يومها
وفعلا بدأ مجد يفتكر كل الي حصل وكأنها فلاش باك لفيلم وبعد ماوصل لذكرى الاغتصاب بدأ يتعصب ودة خلاه يفقد تركيزه ويفوق
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حدث في ليلة ما)