روايات

رواية نصفك الاخر الفصل الثاني عشر 12 بقلم نور جابر

رواية نصفك الاخر الفصل الثاني عشر 12 بقلم نور جابر

رواية نصفك الاخر البارت الثاني عشر

رواية نصفك الاخر الجزء الثاني عشر

رواية نصفك الاخر
رواية نصفك الاخر

رواية نصفك الاخر الحلقة الثانية عشر

في الصباح فاقت حياه وهي في ح*ضن رعد فتحت عيونها وبصتله بحب وقربت منه وطبعت قب*له صغيره بجانب شف*ايفه وسحبت الملايه بهدوء ولفت نفسها ودخلت الحمام اخدت شور وخرجت بالفوطه كان رعد لسه نايم اقتربت منه حياه وفضلت تمشي شعرها المبلول علي وشه بهدؤء فتح رعد عيونه وبصلها بتوهان وقال
رعد: ايه يا حياه عمري
ابتسمت قدر ودخلت في حضنه ضحك رعد وبصلها: وحشتيني
حياه: وانت كمان وحشتني خلينا كده انهارده بس يا رعد عاوزه افضل طول النهار في حضنك
رعد وب*يقرب من شفا*يفها: بشرط
حياه: ايه هو
رعد: مش هتوافقي يا حياه
حياه: دي حاجه هترجعلي انا قول يلا
اقترب منها رعد وهمس في اذنها بصتله حياه بعيون نصف مقفوله: يا قلي*ل الا*دب
رعد: يا بت
حياه: خلاص مش عاوزه انا هقوم اللبس عشان انزل مع داده اميمه حبيبتي وقالت بخبث وام عر*قوب
ضحك رعد وقام دخل الحمام واتجهت قدر للدولاب وطلعت بلوزه مكشوفه وبنطلون جينز اسود طلع رعد من الحمام وبصلها ورفع حاجبيه
رعد: ايه ده
حياه ووذهبت للمرايا: ايه
رعد وحضنها من الخلف: فاهمك انا يا حياه
حياه وقربت منه وطبعت ق*بله علي شفايفه وضحكت بم*ياصه ونزلت بصلها رعد وتنهد واتجه لتغير ملابسه
نزلت حياه كانت رهف تجلس علي طاوله الفطور تاكل
اقتربت حياه: صباح الخير يا داده اميمه
اميمه: صباح النور يا بنتي
بصت رهف عليها فلاحظه ظهور علام*ات علي رقبه حياه
نزل رعد وكان غايه في الجمال
جلس علي الكرسي وبداء الفطار وبعدين خرج من المنزل بعد ان قبل حياه وتمارا
عند قصي كان واقف بيبص علي اسماء من بعيد شكلها اتغير جدا تلات سنين عدوا عليهم وهما بعيد عن بعض
خرجت اسماء وفتحت عربيتها ورمت شنطتها وقفلت الباب واتجهت للباب الاخر
اتجه لها احمد واستند علي الشباك
تغيرت ملامح قصي فهو اول مره يراي اي شخص قريب منها هكذا
احمد: ممكن تديني فرصه اقرب منك
نزلت اسماء واقتربت منه جدا وكانت هتتكلم لاحظت وجود قصي يقف بنفس هيبته الذي لم تتغير منذ ثلاث سنين هو لم يتغير ابتعدت اسماء ونظرت ل احمد
اسماء: اطلع العربيه
احمد: بجد
بصتله اسماء: قولتلك اطلع
طلع احمد وركبت اسماء ومشيت بالعربيه كان قصي يقف من بعيد يراي كل هذا بغيره
واتجه وركب عربيته وراهم
وقفت سياره اسماء امام كافيه زمان ابتسم احمد ودخلوا الاتنين نزل قصي من العربيه واتجه للدخل جلست اسماء واحمد وطلبت قهوه ساده
بصتله اسماء: بص يا دكتور احمد انا مش هينفع تقرب مني والجو ده انا مش بحبكم الصراحه يعني ص*نف يقر*ف ومش قصدي اهين*ك يعني وكده بس صدقني انا منفعلكش انا عارفه انت بتلعب علي ايه بس انا بقولك رايح نفسك وخليك بعيد عني عشان هتقرب مني هزعلك مفهوم
بصلها احمد بصدمه من كلمها هو كان متوقع كلام تاني: تمام عن اذنك
وقام مشي مسكت اسماء هاتفها اقترب منها قصي وجلس امامها
قصي: مين ده يا اسماء
بصتله اسماء ببرود ونزلت عيونها تاني في الهاتف
قصي: انا بكلمك يا اسماء ردي عليا
اسماء وبصتله واخدت شنطتها وقامت وخرجت من الكافيه قصي ووصل الي قمم غضبه اخذ نفس عميق وخرج وراه شالها ودخلها العربيه واسماء عمالها تزعق
اسماء: سبني يا قصي بقولك سبني قفل عليها قصي الباب وركب السياره واتجه لبيته
عند سهر كانت واقفه في المطبخ بتحضر الاكل دخل عليها زين وحضنها من الخلف شهقت سهر
زين: ايه براحه انا اسف حقك عليا
سهر ولفت حضنته بحب: محصلش حاجه انا بس اتخضيت
زين: وحشتيني
سهر ورفعت وشها وسندت دقنها علي صدر زين: وانت كمان وحشتني
زين: امال طنط فين
سهر: انت نسيت يا زين ولا ايه انا قولتلك امبارح
زين: ايه
سهر: ماما اخدت رعد ابنك وراحت بيتها
زين: وهي رجعت ليه
سهر: بتقولي وحشتني وطلبت انها تاخد رعد وانا وافقت
زين ومد ايده رفعها من علي الارض
سهر: في ايه
زين: في موضوع مهم لزم تعرفيه يا سهر ودخل الغرفه وقفل الباب خلفه
نسيبهم بقا مع بعض شويه
عند حياه كان قاعده في غرفتها فاليوم يوم رهف هي عارفه ان مش هيحصل بنهم اي حاجه بس كل متفتكر ان هو معاه في غرفه واحده تتعصب فضلت تفكر تعمل ايه مسكت هاتفها وفتحت الواتس وبعتت لرعد مسدج
“رعد انت نمت ولا لسه وام عرقو*ب صاحيه”
رد عليها رعد
“لا يستي لسه منمتش وام عر*قوب نايمه”
قفلت حياه الواتس بابتسامة استغراب رعد ولكن بعد قليل سمع صوت خبط صغيرعلي الباب فتح رعد الباب كانت حياه تقف بدموع
رعد: مالك في ايه يا حياه
حياه: بطني وجعاني اوي
رعد: طيب تعالي وقفل الباب واتجه معاها للغرفه دخلت حياه تجري بعد مقفل رعد الباب
رعد باستغراب: وبطنك
بصتله حياه وشدت الشال من عليها كانت لابسه شورت جميل جداً
وتيشرت قصير يصل الي بطنها
جريت ووقفت علي السرير
ضحك رعد وبصلها
حياه: مكنتش عارفه انام
رعد وحضنها بقوه وناموا هما الاتنين
عند قصي
دخل بيته وهو شايلها وهي عامله تفرك بين ايده قفل قصي الباب ودخل غرفته ورماها علي السرير
بصتله اسماء بخوف
قصي: مين اللي كان قاعد معاكي
اسماء بتحدي وعند: ملكش دعوه بحبه وهتجوزو
قصي وعيونه اصبحت حمراء جدا : بس يا اسماء
اسماء: ليه مش انت عاوز تعرف انا هتجوزه يا قصي وهبقي ملكه
قصي وانق*ض عليها بغ*ضب ويقب*لها في كل مكان واسماء ت*صرخ بقوه

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية نصفك الاخر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *