رواية عشقت ملاكي الفصل الخامس عشر 15 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية عشقت ملاكي الفصل الخامس عشر 15 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية عشقت ملاكي البارت الخامس عشر
رواية عشقت ملاكي الجزء الخامس عشر

رواية عشقت ملاكي الحلقة الخامسة عشر
وصل زين بسرعه للقصر رأى عبد الرحمن وهو واقف بحديقة القصر يضحك على تلك التي واقفة على الشباك بتحاول تنزل وهي خايفة
ملك: خلاص يا جدو متتريقش بس هحاول انزل وهوريك اني مش بخاف
عبد الرحمن بضحك: يا بنتي بلا جنان ده زين يقتلك لو شافك كده
ملك: هو يقدر اصلا ،،،،،،هو بيخاف مني اوي يا جدي ل درجة اني مره كنت بشركته وهو غلط بيا وانا ضربته على وجهة قدام كل الموجودين ،،،،،،،،،من يومها وهو بينفذ كل أوامري
عبد الرحمن: اهه صدقت
ملك: جدووو ابعت حد يفتحلي الباب انا عايزه اقعد معاك
عبد الرحمن: ويجي زين يقتلني وبعدها يقتلك وبعدها يقتل نفسه ،،،،،،اصلا هو لو شافنا كده بتهزري معايا عادي ،،،،يبقى الله يرحمنا
كل ذلك تحت مسمع زين وعمر
كادت ملك أن تتحدث ولاكنها رأته ينظر إليها نظرة لم تفهمها
ملك: يا ويلي يا جدوووو ده هيقتلني ،،،،،الحقني والنبي ده انا هموت انهارده
عبد الرحمن: شكله ورايا
هزت ملك رأسها بسرعه
عبد الرحمن: انا اتأخرت على موعد الدكتور يلا سلام ،،،،وذهب مسرعا
ملك بصراخ مازح: بتبيعني يا جدوووو
زين بصراخ : ادخلي جوا وانا جاييلك
ملك : بس
زين بصراخ: جوا
دخلت وأغلقت الشباك بخوف
عمر: انا راجع الشركة وانتا ارجع بكرا
زين: ماشي
صعد إلى غرفته وهو يتوعد لها دخل ل غرفته
رأها جالسة على التلفزيون وهي معطياه ظهرها وكانت تشاهد رسوم اطفال بملل
زين بصراخ وصوت عالي : ممكن تفهميني كنتي بتعملي ايه
ملك وهي معطياه ظهرها: مفيش حاجة هو انا عملت ايه
زين بعصبية: ملك وانا بكلمك بصيلي
ملك : لي هيفرق معك حاجة إذا بصيتلك
زين بعصبية وهو يلفها له
مهو انا ما بكلمش نفسي وانا بكلمك تردي
وقبل أن يكمل حديثة رأى دموعها تنزل على وجنتيها
زين بخوف وتأته : انتي ببتعيطي لييه ردي الله يخليكي طب قوليلي حد قلك حاجة زعلتك م ملكك ردي
ملك بدموع: مفيش
زين: لا فيه طب ق قوليلي بتعيطي ليه
ملك : مهو انتا السبب
زين : أناا طب قولي عملتلك ايه والله ل هعاقب نفسي او انتي عاقبيني بس قولي انا غلطت بأيه
ملك : يا زين هي ألف مره تعملها فيني تطلع ع الشركة تقفل عليه الباب وتروح وانتا اكتر واحد عارف اني بكره اقعد لوحدي وغير كدا مش مخليني اتفرج على اشي مفيش اشي غير رسوم زي الصغار ومش معطيني جوال حتى اتسلى عليه ،،،،،،اذا ما بتحبش اني اروح معاك الشركة مش هقولك خدني ،،،، بس اتركني اقعد بالقصر ده مش حابسني بعشر حيطان
حضنها زين بسرعه وهمس لها
اسف سامحيني يا ملاكي والله اسف خلاص هعملك اي حاجة عايزها بس والله خايف عليكي من الناس
ملك: انا مش عايزة تعتذر يا زين انا بس عايزك انك تعاملني بني ادمه زي كل الناس ،،،،،،شوف بنت جدو عبد الرحمن كل يوم خروجات مع صحابها وانا اصلا مليش اي صحاب
حضنها زين بحب كبير وعرف قد ايه هي محتاجه أنها تخرج زي كل البنات
زين : اسف يا ملاكي بعرف اني قصرت معاكي بس والله خايف عليكي انتي عايزه ايه وانا هنفذ على طول
ملك: وعد
زين : وعد يلا قولي
ملك بابتسامه: اول حاجة هنخرج انا وانتا مشان نشتري الحجاب
ثاني حاجة : هنروح على مطعم وتغديني
وثالث حاجة : هنروح نشتري واي حاجه هتعجبني هنشتريها على طول
زين: موافق يا ملاكي وانا مبسوط انك واخيرا هتتحجبي
شو يلي اتغير دلوقتي انا من زمان وانا بقنع فيكي
ملك: امم هو بصراحه يا زيني كنت بدي اكون متل ماسة
بس انا اعرفت انو حرام وقررت اني اتحجب
زين بفرحة : طب انا مبسوط انك خلاص هتتحجبي
اقترب منها ليحضنها مرة أخرى ،،،،،،،ابتعدت عنه بسرعة
زين بأستغراب: هو في ايه
ملك::خلاص يا زين مينفعش تحضني لانوا حرام وكمان انتا هتشتري الي غرفة لألي لوحدي هتكون جمبك يلا انا هلبس ل نروح نشوف غرفة لألي لوحدي
كانت سعادة زين لا توصف بأنها أصبحت تفهم الصح والغلط
ولكن أيعقل أن تبتعد عنه أن لا تنام بجانبه فهو الأن أصبح مدمن لها ،،،،ايمكن أن تبتعد عنه ،،،،، وقبل أن تمشي خطوة
سحبها زين لداخل أحضانه
زين : ممكن افهم بتقولي ايه
ملك بخجل: يا زين ميصحش
زين: انتي مفكرة اني ممكن اكون سبب ل تشيلي ذنوب
ملك: مهو
زين: خلص يا ملاكي روحي البسي مشان اشتريلك كلشي محتاجه بس انسي موضوع تنقلي من الغرفة
هزت رأسها بهدوء
ملك: زيني
زين: قولي يا ملاكي عايزه ايه
ملك: مش ناوي تخرجني من حضنك
ابتسم زين ،،،طب يلا بسرعه
ذهبت ملك وجهزت نفسها وخرجوا
لقد كان يوم جميل لكلاهما ،،،،،قضوا اليوم كله بالتسوق
وطلبات ملك ل زين ومشاكستها له
أما زين عندما يرى ابتسامة من تلك الملاك يصبح اسعد رجل في العالم فهو لا يريد شيئا فقد يريد ملاكه أن تكون بجانبه وابتسامتها لا تفارق وجهها
في المساء داخل القصر
يتبع…..
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقت ملاكي)