رواية لعبة الحب الفصل الرابع عشر 14 بقلم عائشة الكيلاني
رواية لعبة الحب الفصل الرابع عشر 14 بقلم عائشة الكيلاني
رواية لعبة الحب البارت الرابع عشر
رواية لعبة الحب الجزء الرابع عشر

رواية لعبة الحب الحلقة الرابعة عشر
امير بثبات و بيبص لابوها باحتقار
فلاش
امينة وافقة و الدموع على خدها:- لا انت متعملش فيا كدا لا انت بتهزر يا شريف صح انت بتحبني و
شريف بصوت عالي:- كنتتت هههه انا كنت بضحك عليكي يا متخلفة و انتي زى الهبلة صدقتي انا كنت بضحك عليكي و يلا بقا اطلعي برا برا بيتي يا امينة انا مش عايزك اطلعي برا خلي عندك كرامة و اطلعي برا
امينة بصدمة و مش قادرة تقف:- انت بتطردني من بيتي بيت ابويا ابويا الى عملك
شريف ببرود و سخرية:- هههه انتي كتبتي ليا كل حاجة بيع وشراء و كله بفضل حبك ليا امشي اطلعي برا و ابنك تنسيه يلا برررا
امينة جريت عليه نزلت عند رجل شريف و انهارت في البكاء و تواسل:- ابوس رجلك يا شريف بلاش تعمل كدا بلاش تحرمني من ابني ابوس ايدك اعمل اى حاجة بس بلاش تحرمني من ابني ابوس ايدك بلاش تحرمني من ابني و انا هبقا خدامة عندك بس بلاش ابني ابوس ايدك
باك
امير بص له باحتقار :- و انا مش هبعد عن مراتي لا انتوا ولا الجن يقدر يبعدنا عن بعض الى عندك اعملوا يا شريف أعلى ما في خيالك اركبه يا شريف انت و اخوك
شريف بص له بصدمة:- انت اتجننت انت بتكلمني انا بالطريقة دى بتكلم ابوك كدا علشان و
شريف سكت لم شاف نظرات و غضب امير و ان كلمة كمان ممكن يخسر كرامته قدام الكل
اسيا كانت بتبص لامير و لكل الموجودين اتسحبت واحدة واحدة من وسطهم و جريت قفلت الفون و ركبت تاكس
صافي بشماتة و ابتسامة:- اظهر ان اختي خافت لكون بلغت عنها ف هربت بعد كدا استنضف يا ابن عمي علشان سمعت العيلة
امير فاق و جري وراء اسيا و عصام و عهد
سارة اتقدمت من صافي و ضربتها كف صافي بصدمة:- بتضربني علشان دى الحرامية
سارة بصتلها بذهول و صدمة:- بسسسس كفاااية انتي اي اااي اتجننتي يا صافي تفض.حي اختك يا شيطانية عايزة تكسريها ليييه اذيتك في ااي انتي مش بنادمة انتي شيطانية
صافي بغضب و شر:- الى شيطان بجد ف هو انتي هو البت المفروض تطلع لمين مش امها انا زيك طالعة ليكي و اه افض..ح اختي و امي كمان لم هتجي على مصلحتي عيشت عمري و انا بحلم انى اتجوز امير فجاه انام و اصح القيه جوز اختي و كله بسببك علشان تخليتي عنها انتي السبب في الى حصل لينا احنا التلاتة و انا مش ندمانه ل على الى عملته زمان ولا الى عملته دلوقتي
سارة مسكت صافي من شعرها و رميتها في اوضتها و رمتها صافي انهارت و قعدت تصرخ و تكسر في كل حاجة
امير بيحاول يتواصل مع اسيا لكن الفون مقفول و ملهاش اصحاب كان بيسوق بجنون لدرجة انه كان هيعمل حادثة كذا مرة
في القصر سما في اوضتها مش فاهمه حاجه بتبكي بس مش بتعمل حاجة غير انها بتبكي حتي اسيا طالعت عكس توقعاتها سارة بقا قعدة في اوضتها سرحانة
فلاش
رقية :- ماما في حاجة عايزة اقولك عليها و مينفعش تتاخر
سارة و هى بتلبس الاسورة:- بعدين يا رقية لاني لازم انزل حالا و مستعجلة اوى
رقية :- بس انا عايزة اكلم معاكي هو انا مش بنتك اسمعيني بقا
سارة بعصبية:- مش بقولك مستعجلة اي كلامي مش بيتسمع روحي على اوضك لم ارجع نبقا نتكلم و اياكي تفتحي الباب لحد فاهمة اي الارف دا
مشهد تاني
سارة بعصبية:- هى بنتي لوحدي و بعدين انت متعصب و مكبر الموضوع ليه ما هى كويسة اهي و محصلش ليها حاجة بلاش ارف بقا مش علشان رقية اخنق نفسي انا بنادمة يا عصام بنادمة
باك
سارة نزلت دموعها بقهرة :- ههه واحدة خربت بيوت و التانية حرمية انا عملت اي اي الى عملتو في بناتي دا البت خربت بيت اختها .. بنتي ضاعت بنتي ضاعت بعد ما لقيتها خلاص بنتي راحت راحت ااه ااه يا بنتي بنتي ضاعت خلاص
سارة بقت تبكي بانهيار عد اسبوع و محدش يعرف حاجة عن اسيا امير مش بيعمل حاجة غير انه يدور عليها سارة مبقتش بتخرج ولا بتتكلم عن حد و تتمني الموت
في بيت عصام
عهد بهدوء :- عصام احنا لازم نهدي و نفكر باذن الله هى بخير رقية كويسة
عصام بشك :- هو اي البرود الى فيكي دا انتي بتتكلمي ولا اكن حاجة حصلت انتي تعرفي مكانها
عهد بهدوء و ثبات:- لو كنت اعرف مكنتش سكت لكن أنا واثقه في ربنا ربنا حمها سنين و هى عايشة من غيركم انا معرفش مكان اسيا و بلاش التحقيقات دى لاني حقيقي مبقتش قادرة
عهد قامت راحت الجنينة في القصر في اوضة سما
سما:- مم هو مش انت اعتقد ابن زعيم النصابين
هشام:- هنتريق
سما:- تعرف واحدة اسمها اسيا
هشام:- يااه دى دراع ابويا اليمين معاه في كل خطوة بس اعتذلت و متعرفش حاجه عنها تقريبا اتجوزت بتسالي ليه
سما اتنهدت و حاولت تكون هادئة:- ممكن تسال ابوك عنها و لو فيه معلومه قولها ارجوك يا هشام الموضوع حياة أو موت
هشام:- حاضر يا سما
سما قفلت الفون و قعدت تبكي أما بقا عند اسيا
اسيا مسكة الطير و بتتكلم بوجع:- خلاص يا ابني خلصت خلصت يا تيتو أنته كله انته .. انت مالك مضيق ليه انت كمان هتكون حرا ولا تزعل يا سيدى
اسيا طيرت الطير و بتتفرج عليه و هو بيطير بصت لسما بحزن و قفلت الشباك :- كله راح حياتي ادمرت و الى كان كان
بعد وقت اسيا فتحت الباب
اسيا :- افندم
عهد :- هو لعب عيال بتقفلي تلفونك يا اسيا فكرك كدا انا محدش هيوصلك هو انتي كدا حلتي حرام عليكي إلى بتعمليه فينا دا امك هتموت من وجع قلبها عليكي و ابوكي هيتجنن و امير بتمرمط انتي ااي بتعملي فينا ليه كدا عايزة توصلي لاي حرام عليكي نفسك
اسيا ببرود :- هو اي الى كان حصل انا مش عايزة حد في حياتي حتي انتي اطلعي برا و قولى ليهم ينسوني ينسو اني دخلت حياتهم من اصلو مفهوم و
امير وقف وراء عهد:- و اي اهلك ينسوكي و انا انساكي و انسا انكي ام ابني ازاى
عهد بصدمة:- ابنك انتي حامل يا اسيا
اسيا بهدوء:- ااه ابنك انت عرفت بيم انك عرفت انى حامل ف تنسا برضو لاني ببساطة هنزله انا مش عايزة اى حاجة تفكرني بيك ولا بأهلي انا هجه.ضت ابنك دا و مش باخد رايك لانى اتفقت مع الدكتورة خلاص
امير بصلها بصدمة و
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية لعبة الحب)