روايات

رواية خلف ابواب الجراحة الفصل الرابع 4 بقلم منة سامح

رواية خلف ابواب الجراحة الفصل الرابع 4 بقلم منة سامح

رواية خلف ابواب الجراحة البارت الرابع

رواية خلف ابواب الجراحة الجزء الابع

خلف ابواب الجراحة
خلف ابواب الجراحة

رواية خلف ابواب الجراحة الحلقة الرابعة

خلود بدموع وصدمة:امي
عمر وبلال بصو بصدمة
خلود كانت هتنهار بس عمر مسكها :مفيش وقت ياخلود ركزي ركزييي ارجوكي علشان تنقذيها
خلود دموعها نزلت وقالت بوجع:خايفة معرفش انقذها
عمر ابتسملها بحب واطمئنان:هتعرفي …يلا
خلود اتنهدت ومسحت دموعها وبصت لامها بحزن وبدات العملية بمهارة وكانت ناجحة جدا بس فجاءة قلبها وقف من غير سبب
خلود افتكرت احمد ووعدت نفسها تعمل الي عليها وتنقذها وزعقت بسرعة :هاتو الجهاااز بسرعةةة …وفعلا ادوها الجهاز وبدات تعمل بيه بس مفيش فايدة
خلود.:بزعيق: علي متين بسرعةةة
عمر اتوتر بس فعلا عملو علي متين
بدات خلود تعملو وهي بتقول:لازم تقوومي لازم تبرري لي عملتي كدة قووومي …وجت علي تالت مرة وقفت بصت لعمر وبلال بعجز ودموعها بدات تنزل وعملت لاخر مرة باامل
عمر بفرحة:رجععع
خلود سندت علي الحيطة واتنهدت باارتياح وقالت بفرحة:الحمد لله يارب الحمد لله
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد شهرين
عمر دخل لخلود وقعد قدامها بتوتر
خلود بصاله بعدم فهم
عمر اتكلم بتوتر :بصي من غير لف ولا دوران تقبلي تتجوزيني
خلود ضحكت عليه :ومالك متوتر كدة لي
عمر :متضحكيشش ماانتي عارفة اني مليش في الكلام ده وبعدين خايف ترفضي
خلود قامت وهي بتكتم ضحكتها وقالت بحب :وقفتك معايا دايما عمري ماهنساها في الوحش قبل الحلو انت معايا فاازاي هرفضك!!
عمر قام بصدمة وفرح:يعني انتي موافقة
خلود هزت راسها بحب
عمر كان هيحضنها بفرحة بس دخل بلال وهو بيقول:هوب هوب بتعمل اي
عمر بصله بغضب:ياعم وانتت مالك انت كمان
خلود ضحكت علي عصبيتو
وبلال ببرود:اتلم كدة ماانت هتتجوزها
عمر بصله :فصيييل
بلال بصله ببرود واستفزاز
وخلود ضحكت عليهم .
لين :بتضحكو علي اي ياخاينين
ومعاذ دخل وراها وكان هيتكلم بس بص لبلال وسكت
بلال قرب عليه وحضنه وقال بعتاب:لي بعدت ياغبييي كفاية خصام لحد كدة
معاذ ابتسم بقلب ابيض وبادله الحضن :وحشتني اوي ياعم
بلال :وانت اكتر
لين وخلود بصت لهم وابتسمو بحب
عمر اتكلم بتسال:هو امتو كلكو تعرفو بعض منين كدة ؟؟
خلود :يااه حكاية طويلة بس كلنا عارفين بعض من الطفولة كنا جيران وعاملين شلة جامدة بس طبعا لما كبرنا اتفرقنا وكل واحد شاف حياته واهو رجعنا اتجمعنا تاني ..وابتسمت بحب
عمر :ربنا يخليكو لبعض
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
في يوم الفرح لين وخلود
كل واحد خد حبيبته وبص ليها باانبهار ورقصو سلو
عند معاذ ولين
معاذ بحب:جميلة اوي
لين اتكسفت وبصت للارض
معاذ ضحك :اومال لو قولتلك مزة اوي هتقعي من طولك
لين بكسووف:معاااذ
معاذ بحبو:قلبو …وقال بحب :بحبك اوي يالين اوي
لين ابتسمت بحب :وانا كمان بحبك اوي
معاذ سمع كلمتها وشالها ولف بيها يفرحة
ــــ
عمر بحب:طالعة جامدة
خلود ضحكت:حساك بتشقطني
عمر غمزلها:طب ماتيجي
خلود ضحكت بكسوف:عمررر اتلمم
عمر ضحك علي ضحكتها وقال بحب:بحبك
خلود ابتسمت بفرحة:وانا كمان
عمر غمزلها بضحك :طب اي م هتيجي تعالي نفكس للفرح بس
خلود بكسوف:عمررررر
عمر ابتسم علي كسوفها وشالها ولف بيها بحب
ـــــــــــــــــــ
بعد.وقت كانت واقفة بيريهان خايفة تقرب لامحتها لين وبصت لخلود بتوتر وعمزت لمعاذ
معاذ : اي الي جبها دي
لين :معرفش بس خلود لو شافتها هتضايق وقامت قربت علي بيريهان وخدتها علي جمب
خلود كانت شايفة لين بتاخد.حد علي حمب وكانت هتقوم معاذ جه وقف قدامها بتوتر:بتكلم صحبتها اتبسطي
خلود شكت من توتره انه في حاجة وشافته عملل يغمز لعمر
خلود زقتو وراحت ورا لين
ــــ
لين بغضب:اي الي جابك
بيريهان :جاية اباركلها والله نيتي م وحشة واشكرها
لين كانت هتتكلم خلود اتكلمت ببرود :انا معملتش حاجة ومكنتش عارفة اصلا انه انتي الي محتاجة الي عملية
بيريهان بدموع: سامحيني يابنتي سامحيني او حاولي تسامحيني انا هرجع امريكا تاني وم هتشوفيني بس عايزاكي تعرفي اني موجودة ليكي علطول
خلود بصتلها وضحكت بتريقة:امشي ….ومسكت لين ورجعو الفرح تاني
خلود.عنيها دمعت .بس مسحت دموعها بسرعة وابتسمت لعمر الي بادلها الابتسامة
وبدأو يرقصو تحت عيون بلال الي باصصلهم بحب وباصص للدبلة الي في ايدو وابتسم بحب
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بعد خمس سنين
كانو كلهم قاعدين متجمعين في الجنينة وبلال قاعد معاهم قربت عليه صغيرة شالها بحب وباصصلها
سلمي بطفولة:هو انت مجبتش نونو لي ياعمو
بلال ضحك :لاني م هعرف اجيبو لوحدي ياحبيبة عمو
سلمي ببراءة:كنت تاخد بابا معاك وتجبوه
بلال وكل الي قاعدين ضحكو علي
معاذ بضحك :هزقيني كمان وكمان يابنت الناس الحلوة
احمد قرب علي سلمي بغضب وقالها بغيرة طفولة:انتي لي لعبتي مع يوسف مش قولتلك متلعبيش مع ولاد
سلمي باسته من خده وقالت ببراءة :اسفة
احمد ابتسم وجريو يلعبو مع بعض ..تحت عيون الكل الي ميتين ضحك عليهم
لين اتكلمت:شايفة ابنك مسيطر ازاي ياهانم
خلود ضحكت وبصت لعمر :طالع غيور لابوه بقي م هيجيبو من بعيد
معاذ بغيرة:لمو ابنكو عن بنتي بقي علشان معلقهوش
كلهم ضحكو علي غيرتو بحب
بلال الي كان باصص للسما وسرحان
خلود خدت بالها وقامت جمبو بصتله بابتسامة حزن :روحها. دايما معاك متقلقش هتتجمعووفي الجنة ان شاء الله
بلال بص للدبلة الي في ايدو بابتسامة حب واتنهد وقال :يارب
…….وتمت

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية خلف ابواب الجراحة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

أنت تستخدم إضافة Adblock

برجاء دعمنا عن طريق تعطيل إضافة Adblock