روايات

رواية جميلتي الفصل الثاني 2 بقلم ندي محسن

رواية جميلتي الفصل الثاني 2 بقلم ندي محسن

رواية جميلتي البارت الثاني

رواية جميلتي الجزء الثاني

جميلتي
جميلتي

رواية جميلتي الحلقة الثانية

باليل
محمد: جميله ي جميلتي انتي فين
دخل الاوضه لقيها نايمه
جمييييييييييله يخررربيتك ايه اللي انتي عملاه دا
جميله قامت من النوم مخضوضه: في اييييه البيت ييولع ولا ايه
محمد : بيت ايه ي متخلفه حد ينام زيك كدا هو انتي نسيتي انك بقيتي حامل
جميله: ينام زيي ازاي و مين دي اللي حامل
محمد: ياااختي امي اللي حامل
جميله بصدمه يااالهوي مانت ابوك ميت امك حامل ازاي
محمد: ما امي برضو ماتت معاه في نفس الحادثه
جميله : اه صح بس هي حامل ازاي برضو
محمد:سابها وراح علي المطبخ و جاب ميه تلج وكبها عليها فووووقي بقي
جميله: البيبي ي متخلف ياخد برد
محمد: لوووولووووي يااالف نهار ابيض اخيراااا افتكرتي انك حامل
جميله بعصبيه : هو انتي بتصحيني علشان تفكرني يعني
محمد: لا بس بصحيكي علشان شوفت حيوانه نايمه علي بطنها زي الأخطبوط كل رجل و ايد في مكان حضنه السرير ولا كأنه هيجري بيكي وانتي مخموده
جميله وهي بتتكلم بعمق : ايه دا هو الأخطبوط من الحيوانات

 

 

 

محمد: ياااالهوووووي هو دا اللي خدي بالك منه
جميله بابتسامه مستفزه : الصراحه اه كنت بتقول ايه بقي تاني معلش
محمد: بقولك روحي عند امك ي جميله و النبي علشان لو قعدي معايا التسع شهور دول هتشل فيهم والله
جميله: لا مش هروح في مكان و هنام زي الأخطبوط و يلا خلينا ننام انا و البيبي بتاعنا برحتنا و اطلع نام برا و سيب النور مفتوح علشان البيبي ميخفش
محمد: دااا بيتي انا وربنا مش بيت ابوكي
جميله : علي فكره الشقه من حق الزوجه يعني انت اللي قاعد عندي فاقعد بادب بدل ما اخدت منك ايجار كل شهر أو لو دايقتني امشيك منها من غير ماتاخد فردة شرب حتي
محمد واقف متنح مكانه من كلامها: تصدقي بالله انا مني لله علشان صحيتك و مني لله علشان حبيتك ومني لله علشان اتجوزتك و مني لله علشان هخلف منك كمان
جميله بزعل: شايف طلعت انت اللي غلطان في الاخر منك لله ي حبيبي ظلمتني
محمد و بدأت عليه أعراض الشلل و مشي من غير ما يرد عليها بس كان ماشي يقول مني لله فعلا
ولا كأن حصل حاجه وكملت جميله نومها عادي جدا
في الصبح قامت جميله لقيت نفسها في حض محمد
جميله : ايه دا يااااقليل الأدب ي سااافل انت منيمني في حضنك كمان قول ياض انت عملت فيا ايه بدل ما اطلبلك بوليس الآداب دلوووووقت
محمد: نامي ي جميله و استهدي بالله و بطلي جنان علي الصبح رأسي وجعاني
جميله : ماااشي انا مجنونه طب وربنا انا هقوم ارن علي لسه هتكمل قطعها محمد هترني علي بوليس الآداب ييجي ياخد جوزك علشان كان نايم جمبك انتي اتجننتي
جميله : انت عبيط مين قالك انا هعمل كدا اصلا
محمد: ربنا يكملك بعقلك حبيبتي
جميله : انا هرن علي الادرفري يجبلي ييتزا

 

 

 

محمد ربنا ياخدك بيتزا ايه علي الصبح انتي حاااامل
جميله : ايوه علشان البيبي يطلع بيحب البيتزا ولما يكبر ناكل مع بعض انا وهو
و انا ااصلا صحيتك علشان تقوم تحاسب
محمد: طيب كملي نومك و انا هقوم اعملك اكل ولو اتصلتي علي حد وربنا ي جميله هولع فيكي المرادي بجد
جميله بزعل زي الاطفال: حاااضر
جهز محمد الاكل
جميله : يااااع هو ايه اكل العيانين دا
محمد : هششش معاكي تسع شهور كدا و كلي و انتي ساكته
جميله بصدمة: تسع ايه و النبي خلاص انا مش عايزه بيبي انا عايزه بيتزا و حواوشي و برجر و بشاميل و الاكل الحلو دا ي محمد
محمد: اه اه مانا عرفه بعد تسع شهور نبقي ناكله
خلينا ناكل احنا الاكل العسل دا و انا هاكل معاكي برضو نفس الاكل و خدي هنا اقولك علي حاجه حلوه وقرب منها وقالها هجبلك شوكولاته كل يوم وانا راجع من الشغل و بسها علي راسها بس لما تسمعي الكلام الاول
جميله بفرحه هيييييي اتفقنا و هسمع كل كلمه
محمد: و هتنامي علي ضهرك كويس و متطلبيش اي اوردر من برا
جميله : عييييب عليك انت بتكلم سوسن قولت اتفقنا ياباشا يبقي اتفقنا
محمد بضحك : ياريتك كنتي نص سوسن بدل مانا عايش مع صاحبي
جميله : بطل محن طيب ويلا علي شغلك يابا
محمد: لا خليني معاكي شويه
جميله: اممم اممم تصدق ي محمد
محمد: ايه حبيبتي

 

 

 

جميله : ايه اكتر حاجه ممكن البنت تأذي بيها نفسها العمر كله انها تتجوز دكتور يااااع حاجه كدا آخر قرف ولو كان بقي دكتور نسا و توليد ياااختي دي تبقي امها داعيا عليها في ساعه استجابه يعني ايه تاخد واحد يقولها كلي دا و نامي كدا و اشربي معرفش ايه و ايه و اتمشي شويه و معرفش ايه الرغي دا كله حاجه قرف ي محمد اععععع و يااااريت كدا وبس بيبقي هو اللي متابع الحاله ولو مسمعتيش الكلام يقعد يكتبلك علي حقن ولا كأن مفيش في الطب غير حقن
محمد: احم هو الكلام دا عليا مش كدا
جميله: قلبي انت من امتي بتحس كدا
محمد : جميله مني لله لما قولتلك هقعد معاكي شويه
جميله : ليه بس كدا ي بيبي دا انت قمري
محمد: عليه العوض ومنه العوض ومشي علي عياته
جميله : الخيانه اللي مش بتسأل ولا تتكلم مكنش العشم ياصاحبي كل دا من غير حتي مسج طيب عبرنا طيب ولا انتي ماصدقتي خلصتي من اخوكي و من صاحبتك ااااه علي الاخوات
مريم : مريم اهددددددي قنبله و اتفجرت فيا اااايه كتر خير الواد معاكي يمكن بيدعي عليا ليل نهار بسببك
جميله : كتر خير مين ياختي دا كتر خيري انا اللي صابره عليها دا كله
(مريم: دي تبقي أخت محمد و صاحبة جميله و الانتيم بتاعتها و هي السبب في جوازنا كنا في الكليه انا وهي و محمد كان بيوصلها وهي هبله زيي اول ماشفتني سابت أخوها للي كان واقف بيتكلم معاها وجت خدتني بالحضن ومشينا نتكلم
ومحمد واقف مبلم من اخته و بس كدا انا عجبته اصلا نسيت اقولكوا ان انا قمر اوي من البنات اللي بتلبس دراسات و خمارات و زي القمر و ربنا الواد شافني تاني يوم كان قاعد مع الحج الوالد الحمدلله ) مريم وهي بتضحك: ي بت هو انتي ماسكه حاجه عليا انا و اخويا و احنا منعرفش
جميله بضحك: حصل و ماسكه قلبك انتي وهو ي قلبي
مريم: اخيراااا عقلتي وبداتي تتكلمي صح

 

 

 

جميله: لامؤاخذه بقي هرمونات
مريم: لا ي حبيبتي انتي طول عمرك مجنونه
جميله: لا انا طول عمري عاقله بس هو كله من الواد زين
مريم: زين مين دا هو انتي اطلقتي انتي واخويا و اتجوزتي كمااان
جميله : عيب عليكي يعني هطلق من غير ما اعزمك علي حفله الطلاق
مريم : اه صح مانا قصدي علي كدا كنت هموتك لو معزمنتيش علي الحفله
محمد ب استغراب: حفله ايه اللي بتتكلمي عليها دي
جميله بخضه : دي…………..

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

القراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية جميلتي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *