Uncategorized
رواية عشق المراد الفصل الثاني 2 بقلم شهد محمد
رواية عشق المراد الفصل الثاني 2 بقلم شهد محمد
رواية عشق المراد الفصل الثاني 2 بقلم شهد محمد |
رواية عشق المراد الفصل الثاني 2 بقلم شهد محمد
” كَقاربْ نجاةٍ ٱخير قَبل الغَرق ، أنت”❤️
♡•♡•♡•♡•♡•♡•♡•♡♡•♡••♡•♡•♡•♡•
ف مكان في النادي
بتول بتعب و ارهاق :ااه ياختيي انتي متهدتيش انا تعبت هاروح اقعد اريح
عشق بمرح:انتي عجزتي يبت ولي اي
بتول بضيق :عجزت اي انتي بس الي فيكي بور (طاقه) زياده
عشق بحركه نستخدمها جميعا عند منع الحسد ف وجهه
:خمسه عليااا
…. ثم اكملت بجديه: يلا ورانا شغل يلا ع القسم
بتول بغباء :اي هتحبسيني انا عملت اي
عشق بغضب :يلا يا بت الهبله احنا ظباط
بتول ببلاهه:اتصدقي نسيت
عشق بنفاذ صبر :الصبررر يا رب ع البلوه دي يلا عشان اللوا ايمن عايزنا … ثم قالت بصوت عالي
: قداميي
بتول بتزمر:طب متزقيش
و ذهبو الي القسم للعلم بمهمتهم الجديده او دعوني اقول بمقابلتهم الاولي التي علي وشك ان تقترب.!
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(ف القسم عند اللواء ايمن)
عشق بهدوء و جديه :خير يا فندم حضرتك عيزنا
ايمن:ايوا اقعدي يا عشق اقعدي يا بتول
جلسو الفتيات ليعرفو مهمتهم الجديده التي ستقلب حياه الاثنتين
: انهارده بليل ف حفله لاكبر راجل اعمال ف مصر و مخصص قوه تقف تحمي الحفله
عشق بسخريه:ليه يعني مسجل خطر
ايمن:لا عشان اخر حفله هجم عليهم حراميه
بتول:ايوا احنا اي دورنا ف الحوار ده يا فندم
ايمن: انا خصصتكو للمهمه دي
عشق بضيق : مهمه اي دي سهله جدا ده اصغر ظابط يقوم بيها حضرتك
ايمن:لا طبعا رجل اعمال زي مراد المنشاوي اكيدد ليه اعداء و هو مش ضامن اي الي ممكن يحصل يعني هي صعبه و مش سهله ممكن يحصل هجوم ف اي لحظه
عشق و بتول بثقه:تمام يا فندم احنا قدها
ايمن:و انا واثق فيكو اتفضلو
—————
بالمساء كانت تقف امام باب الشقه لتفتح لها عشق بأبتسامه ثواني و تحولت لغضب بعدما ادخلتها و قفلت باب الشقه
بتول بابتسامة بغباء: مش مطمنه.
عشق بعصبيه:اي الي انتي لبساه ده
بتول كانت ترتدي بنطلون من نوع البوي فريند (boy friend ) لونه اسود كاتنج و تيشرت تلت كوم (اقل من نص كوم) قصير باللون الابيض و عليه رسمه رقيقه تركت شعرها لينسدل ع ظهرها بحريه كـالشلال بالونه الاسود الحالك و قامت بعمل ميكب رقيق لتصبح جميله بـحـق..*
بتول بغضب:بقولك اي دي حفله بروحمك و ثم اكلت بغيظ لعشق: بعدين ايمن قال عادشيي لما سلألته قالي اوكيه يا تيتو
عشق بقرف مها: تيتو..؟ بقا اللواء ايمن يتقالو تيتو.. جتك القرف يبعيده.
فـجـاءه سمـعت صفيـر يأتي من خـلـفها و لم تكن ايلا تلك البـلوه الـصغـيره
: ايوااا يعم ايمونك انت يجامدد…. ثم اكملت بمشاكسه و غمزه: هتطلعلنا بعريس الليله
بتول بغمزه:وعريس ليكي يا روزا
رزان بدموع وهميه: هي دي الصحاب.. مش شيخ الغفر ال قدامي ده
عشق بتحذير: رزاااااان
رزان بتهرب: احم.. هقوم بقا احضرت حاجتي عشان السوع فرح بصروخين
عشق بتخذير : خفي العيار شويه ع البت هاا
رزان و هي تقبلها من خدها قبل ان تذهب
: انت تؤمر ي جميل
ثم ذهبت لتفعل جريمتها بغرفه فرح. في تلك المسكينه ????????
بتول بضحك: وربنا رزان دي مجنونه….. يلاا بقا ازفته غيري
عشق بضحك:امري لله…استني هنا
بعد دقائق خرجت عشق و هي ترتدي بنطلون جينز ضيق كاتنج باللون الابيض و عليه قميص كاشمير مخطط باللابيض كاللون الجينز و ادخلته بداخل البنطلون و رفعت شعرها بكعكه فوضويه جعلتها اكثر جمالا و ايضا لانها لا تحب ان تترك شعرها منسدلا و لم تضع ميكاب ايلا ملمع شفايف خفيف.
عشق بهدوء:يلا بينا
بتول بتسأول:اي مش هتحطي ميكاب
عشق بمرح : اي يبا احنا جمال رباني
بتول بضحك:طب يلا يعم الواثق
-وهم ينزلون اللاسفل ع السلم بمرح وجدوا فرح امامهم
عشق بجديه : كل ده يا هانم و……ثم قالت بقلق: اي دهه وشك متعور
فرح بهدوء:اتخبطت انهارده و…… بدأت تحكي لها ماذا حدث و لكن ليس بالتفصيل
بتول براحه :طب انتي كويسه
فرح بهدوء :تمام …. هاخش ارتاح
عشق بحب :تمام خلي بالك من نفسك
فرح:حاضرر..
دخلت فرح الي شقتها و هي ما زالت تفكر بذالك “الـمـالـك” الذي يشغل تفكيرها من وقت ان رأته
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
بقـصـر “مـراد الـمنـشـاوي” حيث كانت تقام الحـفـله
دخل عسكري من ضمن العساكر الذي يأمنون مداخل القصر جميعها و خلفه كانت تلك الجميله تدخل بكل كبرياء و شموخ
الكل انتبه ليها و هي تتجه ناحيه
“مالك المنشاوي”
عشق بهدوء:لو سمحت فين مراد المنشاوي
مالك بتساؤل: انا مالك المنشاوي اخوه مين حضرتك
عشق بجديه : انا المقدم عشق الرواي و المسؤله عن تأمين الحفله
اوما لها مالك بأعجاب لشخصيتها القويه و اشار لها لمكان
عشق بجديه:شكرا
اما بالجهه الاخري لدي ذالك الوسيم كان يقف يتحدث مع الحاضرين للحفل و اصحاب الشركات اتي له زين ليذهب معه
زين بأعجاب و مرح : اوباا وسع للقمر
ابتسم مراد بسخريه و هو يدير لعشق ظهره
مراد بسخريه : انت عالطول كده عينك ع البنات
زين وهو ينظر لعشق: الحق دي جياا علينا
مراد بأستغراب :هي مين
ليجد زين ينظر خلفه ليستدير حتي يرا الي اين ينظر صديقه …..بنفس الوقت كنانت هي تقترب ليأتي جرسون الحفله ليخبط ف عشق بدون قصد ليختل توازونها فنفس الوقت الذي يدير لها مراد ظهره ليراها ف اقل من ثانيه كانت بين يديه ممسك بها من خصرها لينظرو ليصمت اللسان عن الحديث…….. لتنخفض صوت الموسيقي….. لتتحدث لغه العيون
(ايواا بقا????)
لتخرج عشق من صدمتها اولآ
عشق بتوتر لاول مره : انا مكنش قصدي اسفه
مراد بجديه مصطنعه
(عشان يداري كسوفه يعني)????: ماهو انتو كده تحبو تتلزقو ف الشباب الحلوين و لاغنياء
عشق بحده:اي الي انت بتقولو ده يعم انت بقولك مش قصدي
مراد بتجاهل و سخريه : و لو قصدك
عشق بتزمر كالاطفال :ريخمم
مراد برفعه حاجب و حده :بتقولي اي
عشق بضيق :و انت مالك..
ثم اكملت بحده: المهم انا الظابط عشق الراوي و المسؤله عن الحفله
مراد بسخريه :و انتي بقا هتعرفي تحمي الحفله لوحدك كده
عشق:اه و معايا زميلتي
مراد بصوت عالي و غضب:بنتين اي التهريج ده بعتلي بنتين بس عسان يأمنو الحفله
مالك بهدوء : اهددا يا مراد
عشق و هي تنظر له بنرفزه و غضب من انه يهان من مكانتها بأنها ظابط شرطه فهي لا تحترم الرجال الذين يقللو من شأن المرأه في المجتمع و انهم يعيشون بمبدأ
“انا راحل و انتي بنت” كانت تنظر له بغضب ليغمق عيونها الرصاصي الجذابه ليأتي شاب من خلفها ليقف بجواراها ليقول بغزل و وحاقه
: دي مش شكل ظابط خالص دي بطل
لترفع عشق يديها لتباغته بـ بوكس ف وجهه ليسقط بألم جحيمي من تلك الشارسه
كان ذالك تحت انظار مراد المصدومه و لكن لا ينكر اعجابه بشخصيتها ولكن هو كأي راجل لا يظهر اعجابه للبنت
لتقترب منه بكل غرور و شموخ
عشق غرور: انا مش اي بنت و متستهترش بياا و بلاش العب معايا
ثم قالت بسخريه: سلام
لترحل تحت نظراته الغامضه
مالك بمرح : ايوووو دي جامده اوي شوفت يمراد دي عطت الواد بوكس الله واكبر نام مقمش يا عين امه … بس قمر بت اللزينه
مراد بغضب:اتكتم
ليوما الثاني بخوف
ليكمل بوعيد .. اما انتي بقا يا عشق ف استني عليا
…. مش انا الي اتهدد
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(في حديقه القصر)
عشق :راحت فين بت الهبله دي …
لتجدها تقف بشرود و ابتسامه بلهاء تزين وجهها
: اهييي وحيات امي م هسيبك
لتقترب منها لتقول بتسأول: بتول واقفه سرحانه
لم ترد لتقرصها عشق ف زراعها
بتول بوجع :اههه يا بت المفتريه
عشق بتسأول:ف اي و لا اكنك نايمه
دي هنا فينك يحيوانه سيباني لوحدي
بتول بهيام :هااا اصل شوفت شاب و…
عشق بتحذير:مفيش و خالص احنا ف شغل متنسيش
بتول بحزن و تزمر :حااضر
عشق بمرح :لما نروح احكيلي
بتول بسعاده :اشطا ازميكس يلا بينا ع الحفله
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(ف الحفله)
كانتو يقفو الفتيات يتحدثون و اعينهم ع المكان فحتي بتول برغم مرحها و غبائها لكنها مجتهده بعملها ليأتي شاب كان ينظر لعشق من فتره و كان ذات العيون الزرقاء يكاد يحرقه بعيناه
الشاب : ممكن ترقصي معايا
عشق بحده و صوت اشبه للرحال: مالك
الشاب بزهول:ايي دا ف اي
بتول بضحك و همس لعشق:عشق يروحيي انتي بنت و الشاب مغلطش
كاد ان ترد عشق لكن اتفجأو بدخول…………
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
(بـمنـزل عـشـق)
كانت شارده بذالك الوسيم الذي قبلته صباحا و ابتسامه ع شفتيها لم تلاحظ تلك “الـنشـاكـسه”التي وضعت المفرقعات و الصواريخ اسفل الفراش
ثواني و
فرح بصريخ: رزااااااااااااان
ليصدر ضحكات رزان لتجري خلفها فرح بغضب لتأتي بها من التيشرت
(جبتها من قفاها زي ما اخويا الصغير بيعمل فيا كده????????)
فرح بتوعد: هولع فيكي..
لتكمل بتحسر: حرام عليكي كنت سرحانه.. وفرحانه
رزان بغمزه: مين الي واخد عقلك يا بت
فرح بتهرب:هااا لا مفيش امشي بقا روحي زاكر
ي
رزان بغمزه و مشاكسه :ماشيي نبقي نشوف حكايته بعدين الموز ده
فرح بالشبشب و حدفتها
رزان بألم و مرح في أن واحد:ايييي تنشكي ف معاميك????????♡