رواية زفاف خادع الفصل الرابع 4 بقلم سهيله عبدالله
رواية زفاف خادع الفصل الرابع 4 بقلم سهيله عبدالله
رواية زفاف خادع البارت الرابع
رواية زفاف خادع الجزء الرابع
رواية زفاف خادع الحلقة الرابعة
في عربية تمارا
سردين (سيرين): تمارا لازم تروحي ل اونكل رفعت هو الي هيخلص الموضوع ده
تمارا :انا كنت هعمل كده و طنط سوزي هتبقي في صفي عمرها متوافق فلوس العائلة تطلع ل ياسمين بنت اونكل عبدالله 😏 هنعرف ليه قدام سوزي بتكره عبدالله والد ياسمين
سردين (سيرين): يلا بقا هنزل هنا يا حبيبتي واخد تاكسي علشان تلحقي تروحي
تمارا:يلا سلام خلي بالك من نفسك
…………………………………
تتوجه تمارا لفيلا علي
يفتح لها الحارس وتدخل
تطرق الباب الخادمة قمر
ايوه يا تمارا هانم اقدر اساعدك ازي
تمارا:بتعالي روحي نادي للهانم والبيه الكبار
قمر: حاضر يا هانم
تتوجه قمر لغرفة سوزي ورفعت
طرق الباب
سوزي ادخلي يا قمر
قمر :ياهانم الانسة تمارا تحت وعايزه تتكلم معاكي انتي وتلبية
سوزي:قدملها حاجه وانا نزلة
رفعت :غريبه ايه الي جايبها فالوقت ده الساعه ديه المفروض هي في الحفلة مع علي
سوزي: انا داخلة اجهز يالا غير هدومك وحصلني علي تحت
رفعت: تمام
……………………….
سوزي وهي تنزل لتحت في الصالون عند تمارا
تمارا:وهي تدعي البكاء
قمر تخرج لها من المطبخ وتقدم ل تمارا العصير اهدي يا هانم
سوزي بخضة مالك بس يا تمارا
تمارا:ببكاء اهئئ علي يا طنط سوزي هددني قدام الحفلة كلها علشان بنت اونكل عبدالله
رفعت: بغضب بتقولي ايه؟
تمارا والله يا اونكل انا كنت علي قعده علي طربيزه مع سيرين بس علي نسي تليفونة وكان بيرن رحت علشان أعطيه التليفون وكان بيرقص مع ياسمين قريب من البيسين كعب الشوز اتكسر وقعت علي ياسمين و هي وقعت في البيسين وهو هددني وقال انوا الي حصل ده بقصدي
سوزي: بكره وحقد في نفسها مش هخليكي يابنت مريم تاخدي ابني زي لما امك خدت عبدالله مني
رفعت:بنت عبدالله ديه هوريها النجوم في عز الظهر اكيد ده تخطيط ابوها وهي علشان ينتقموا مني في ابني بس مش هيحصل
تمارا: هو ينتقموا منك في ايه يا اونكل انا عارفه بس انوا انتوا بتكرهوا بعض وبابا كان بيقول كده بس
رفعت : بسرحان للماضي مش مهم يا تمارا
تمارا:اوك يا اونكل
سوزي:لازم بنت عبدالله ديه تبعد عن ابني
تمارا :بغيره اصلا انا مش عارفه هو بيحبها ليه
سوزي:اصلا علي مش هيكون غير ليكي يا تمارا
رفعت :انا هرن علي علي
رفعت يرن علي علي ولا يوجد رد رن عليه أكثر من مرة ولا يوجد رد
رفعت :بغضب وصوت عالي الولد ده مش بيرد عليا ليه مش عارفه
سوزي:اهدي يا رفعت اكيد مش سامع الصوت او نسي تليفونة في العربيه
……… ………
في غرفه التوائم لين وليان وهم نائمين تستيقظوا علي الصوت العالي
ليان بخضة هو في ايه صوت بابا عالي كده ليه
لين مش عارفه بس اكيد علي عمل حاجة
ليان يلا ننزل نشوف في ايه
ليان ولين نزلوا في ايه يابابا
لين: تنظر إلي تمارا بعدم ارتياح وتقول بهمس ل ليان البت ديه مش سالكه مش بسترحيها عمرها ما بيجي من وراها خير
ليان :اها والله يا لين
قمر من خلفهم : اها والله يالين
سوزي : بغضب اي الي طلعك من المطبخ يا قمر حد نده عليكي
قمر : آسفه يا هانم🙂 وتتوجه للمطبخ بعياط
لين :هو ايه شغل العبودية ديه ياسوزي هانم ماتخلي البت هي قعده فوق دماغك
سوزي :في ايه يابنت احترمي اني امك ومعتش اشوفك انتي أو ليان ليكوا كلام مع الخدامة تاني
لين :علي اساس انوا حضرتك بنت بشوات مثلا ما انتي كنت زيها في يوم من الايام
ليان :تمسك يد لين اطلعي يلا يا لين فوق
سوزي توجه لين وتقف امامها وتصفع لين علي وجهها
لما تكلمي امك تتكلمي معاها ب ادب مفهوم
لين وهي تضع يدها على وجهها مكان كف امها
وتقول ببكاء مهفوم يا سوزي هانم
وتجري علي السلم لغرفتها
ليان:عجبك كده ياسوزي هانم انتي الي عمالتي في نفسك كده عمرك ما حسستينا انك أم لينا علي طول مهمله فينا ومش فاضيه غير للمجتمع بتاعك والنادي والجمعيات بتعتك والمظواهر الخداعه بتعتك
وتجري ليان لعرفتها تلحق اختها
رفعت: بغضب فوقي يا هانم ازاي تمدي ايدك علي بناتي بالشكل ده ويدفعها هتندمي صدقيني ويصعد لغرفة التوائم
تمارا :طب انا ماشية يا طنط بعد اذنك
سوزي:تجلس علي الكنبة وتتنظر ليدها التي صفعت بيها لين وتبكي
تمارا تخرج من فيلا رفعت وهي بالسيارات
اوف ايه ده ديه سوزي شخصية مريضه ازاي تعمل كل الإذي ده كله لبناتها انا مامي عمرها ما رفعت ايدها عاليا ابدا
😂😂😂ده علي اساس مثلا انوا انتي يا تمارا طيبة و الي عاملتيه في ياسمين ده ايه وكذبك ده علي رفعت 🙂
….
ياتري ايه سبب كره سوزي ورفعت ل عبدالله ومريم و ايه ممكن يكون سبب الكره وايه الي يدفع عبدالله انوا ينتقم من رفعت عن طريق ابنه علي.
ده الي هنعرفة البارت الي بعده
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية زفاف خادع)