رواية عشقت طفلتي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شروق عمرو
رواية عشقت طفلتي الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم شروق عمرو
رواية عشقت طفلتي البارت الثالث والعشرون
رواية عشقت طفلتي الجزء الثالث والعشرون
رواية عشقت طفلتي الحلقة الثالثة والعشرون
ف فيلا السيوفي….
حنين(والدة يوسف)): يا حور يا بنتي استهدي بالله بس بتلمي هدومك ورايحه فين ده بيتك وبعدين محدش فينا يعرف حصل اي بينك وبين يوسف
حور بألم: معلشي يا مرات عمي انا لازم امشي هغير جو بس فتره وبعدين هرجع تاني ده قبل ميكون بيت جوزي ده بيتي برضو بس انا نفسيتي تعبانه وطول منا شايفه يوسف قدامي مش هرتاح وبعدين اللي خصل بيني وبين يوسف بفضل انو يفضل بنا متزعلش مني بس انا مش اتعودت اتكلم عن مشاكلنا الخاصه…
حنين بحب: كبرتي ف نظري يا حور.ربنا يهديكو يبنتي لو ده هيريحك روحي اقعدي ف البيت اللي ف المزرعه يومين
حور بحب: حاضر انا ماشيه هتعوزي حاجه
هبه: رايحه فين يا حور؟
حور: هقعد ف بيت المزرعه يومين يا ماما عشان مش هقدر اقعد مع يوسف ف بيت واحد يومين بس نفسيتي ترتاح وهرجع تاني
هبه بخوف: لا يا حور مش هسيبك تمشي انا مش هستحمل تضيعي مني انا مليش غيرك يا حور
حور بحب: متخفيش عليا يا ماما
هبه بنفي: لا يعني لا فهمتي
حور بدموع: صدقيني طول منا هنا نفسيتي هتتعب اكتر لازم ابعد افهميني يا ماما عشان خاطري
هبه بتفاهم: خلاص هاجي معاكي
حور بمعارضه: لا مينفعش
هبه بمقاطعه: خلاص انا خت قراري امشي وانا هعرف ابوكي مش هيقول حاجه
حنين: خلي بالكو من نفسكو وانا كل شويه هكلمكو
هبه: حاضر يله مع السلامه
حنين بحزن: مع السلامه……
ذهبت حور هي و والداتها هبه اللي منزل المزرعه
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ……
ف الشركه…
محمد..: مش عارف حال الولاد اتقلب ليه يا عادل لو اعرف بس اللي حصل بين حور ويوسف..
عادل بضيقّ: سالت يوسف مش راضي يحكيلي حاجه
ربنا يهديهم يا محمد
محمد: ياارب…
قاطعهم دخول السكرتير الخاص ب محمد
محمد بخضهّ: ف اي يبني داخل كده ليه
السكرتير بخوف وهو لا يستطيع ان يتحدث : يوسف بيه وفهد بيه اصل أ أ أ
عادل بصوت عالي: انطق يا بني ادم انت يوسف مالو فيه اي
السكرتير بخوف: يوسف بيه وفهد بيه عملو حادثة وحالتهم خطيره جدا ودخلو غرفة العمليات…
صدمه.. لا تتحمل وقع الخبر مثل الصاعقه عليهم ف وقع عادل مغشيا عليه ف لا يستطيع ان يتحمل الخبر بينما محمد لا يصدق ما يسمع ف حاول افاقة اخيه وبعد وقت قصير توجها الاثنان اللي المستشفى….
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ……
وصلت حور وهبه اللي منزل المزرعه
حور بقلق وخوف: ماما انا قلبي وجعني اوي انا مش مطمنه حسه فيه حاجه وحشه هتحصل قلبي وجعني اوي
هبه بقلق علي حالة ابنتها: اهدي يا حور ده من التوتر يحببتي اطلعي ارتاحي شويه وانا هعملك حاجه تكليها
حور بزعر وقلق: ارتاح اي يا ماما يوسف فيه حاجه لا لا مش هستحمل استنه رني علي بابا اساليه علي يوسف
هبه بضيق: حاضر خلاص واللي يشوفك يقول هتقدري تعيشي من غيره انتو روحين متصلين ب بعض يا حور مستحيل تقدر تبعدي انا عرفاكي اهدي كده وانا هرن علي ابوكي اطمن
حور بقلق: مش بيرد ليه يا ماما..
هبه بقلق هي الاخره: انا مش عارفه دي اول مره تحصل اول مره ارن علي ابوكي مش يرد عليا
حور والقلق قد تملك منها: لا لا انا مش هستنه انا هروح الشركه اطمن عليه لا مش هقعد قلبي مش مطن
هبه بتوتر: وانا هاجي معاكي
ذهبت حور وهبه اللي الشركه والقلق تملك.منهم
ـــــــــــــــــــــــــــــ… ــــــــــــــــــــــــــــــ…. ـــــــــــــ
ف فيلا السيوفي كانت حنين جالسه ف غرفة المعيشه هي وليان ولميس يشاهدان التلفاز..
ليان بزعل: البيت وحش اوي من غير حور بتعمل حس ف البيت
لميس بحزن هي الاخره: فعلا والله
حنين بحزن: اي رايكو نرن عليها فديو كول نشوفها هي وهبه ونطمن عليهم…
لميس بفرحه: فكره حلوه اووووووي يا مامي انا هرن عليها
قامت ليان ولميس بلاتصال بحور بينما حنين كانت تشاهد اخر الاخبار.
حور وهي تجيب بقلق: اي يا لميس ف حاجه
لميس بقلق: انتي فين كده انتو لسه مش وصلتو
حور بقلق: انا ووصلت ورجعت تاني رايحه الشركه ل يوسف قلبي مش مطمني.. حسه فيه حاجه حصلت
ليان بقلق: اهدي يا حور خير ان شااء
ولكن الصدمه عندما سمعو صوت حنين تصرخ ب اسم يوسف…
حور بقلق: ف اي يا لميس ماما بتعيط ليه وبتصرخ ليه كده
لميس وهي تسمع الخبر هي الاخره: يووووسففف
لا لا مش اكيد الخبر ده كذب لا لاااااالا.وفهد لا لا فهد قالي مش هيسبني لا لا هو بيحبني هيفضل معايا لااالا
ولكن الصدمه الكبري عندما سمعت حور الخبر.
حور بصوت عالي انفزعت حنان علي صوت ابنتها
حنان بقلق: ف اي يحور بتصوتي ليه..
حور بصوت عالي: لف بسرعه وديني علي مستشفي ال*** بسرعه
حنان بقلق: مستشفي اي يا حور حصل اي يبنتي
حور ودموعها تهبط كشلال وصوت بكائها يعلو..: يوسف يا ماما عمل حادثه انا كنت حسه قلبي مش مطمن يااارب قلبي وجعني اووي يارب مقدرش اعيش من غيره يارب احميهولي يااااارب
حنان وهي تبكي هي الاخره: يارب احميه يارب اهدي يا بنتي يوسف هيبقا كويس ان شااء خليكي قويه كده عشان تقدري تتحملي
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ……
تجمعت العائله جميعها ف المستشفى..
عادل بخوفّ وصوت عالي هز جدران المستشفى: فين الدكتور انا عايز حد يطمني ابني هنا بقالو اكتر من ساعتين محدش طمني عليه ليه
محمد: اهدا يا عادل ان شااء خير الدكتور دلوقتي هيخرج ويطمنا….
وف نفس الوقت وصلت كامليا وحسين((اهل فهد)) ّ
كاميليا ببكاء حاد يقطع نياط القلب علي حال ابنها: حد يطمني فهد عمل اي طمنوني حد يطمني علي ابني
ليان وهي تبكي علي حال اخيها: اهدي يحببتي اهدي يا ماما فهد هيبقا كويس ان شااء
بينما حور ف كانت ف عالم اخر لا تشعر ب شئ ولا تنطق اي حرف تبكي بصمت علي حال حبيبها
حنان بخوف: حور انتي مش بتتكلمي ليه يبنتي فيكي اي طمنيني عليكي
حور وهي تنظر لها ولا تنطق ب شي فقط تبكي وتبكي علي حال حبيبها وزوجها…
وف جمب اخر كانت حنين منهاره علي حال ابنها ف كانت تبكي وتصرخ….
ولكن لميس ف كان قلبها يتقطع علي اخيها الوحيد وسندها وعلي حبيبها عشق طفولتها وكانت تهلوس بلكلام.. فهد يحبيبي خليك قوي عشاني انت وعدتني انك هتعملي اكبر فرح ف وسط البحر صح وكمان قولتلي انك بتحبني اوي صح وقولتلي انك مش هتسبني صح انا هستناك وانت هتكون كويس عشاني انا بحبك اوي يا فهد اطلع من جوه عشاني يحبيبي عشان لميس حببتك.. 💔
ومراد كان ف حالة صدمه علي يوسف وفهد ف هو يعتبرهم اخوات لهو ف هما يمثلون المثلث ف المثلث لا يكتمل إلا بثلاث اضلاعه ف هو ناقص بدونهم ولا يستطيع العيش من دونهم…
وبعد وقت طويل مر بين القلق والخوف خرج الطبيب
ولكن ملامح وجه لا تبشر بلخير..
حنين بأمل: يوسف فاق صح وبقا كويس صح طمني
لميس وليان ببكاء : فهد ويوسف كويسين صح طمنا يا دكتور
كامليا وحسين بأمل: طمنا يا دكتور عملين اي
عادل بصووت عالي: مترد يا دكتور ساكت ليه الولاد عملو اي بينما حور ف كانت تستمع للحديث فقط ودموعها تنهمر علي وجهها..
الدكتور بأسف: للاسف يجماعه الحادثه كانت قويه جداا و يوسف الخبطه كانت ف الدماغ وللاسف دخل ف غيبوبه مش عرفين هيخرج منها ولا لا
صدمه عمت المكان ف حور لا تستطيع الوقف علي رجليها وقعت مغشيا عليها هرولت إليها هبه وجاءت إليها الممرضين وحملوها إللي اقرب سرير وجاء اليها الطبيب
هبه ومحمد بخوف علي ابنهم: طمنا يا دكتور حور مالها حصلها اي..
الدكتور بحزن: حور دخلت ف صدمه عصبيه شديده فقدت النطق يعني مش هتتكلم تاني غير ميحصل ليها حاجه قويه تتعرض لموقف صعب اي حاجه تخرجها من الصدمه اللي فيها وهي دلوقتي هتنام كتير بسبب المهدئات…بعد اذنكم
خرج الطبيب وترك محمد وهبه ف زهول علي ما وصل اليه الحال ب ابنتهم وابن اخيهم…
بينما ف الخارج …..
كامليا بخوف: طب وفهد حصلو اي طمنا
الدكتور بزعل: فهد حالتو صعبه جداا للاسف حصل شلل ف الجزء السفلي والعمليات ف الحاله دي نسبة نجاحها قليله جداا بس لو سافر بره في امل يرجع يمشي تاني. كلها ساعه وننقلو ل غرفة الافاقه بعد اذنكم…..
صدمه اخره ولكن اصعب من اي شئ وقع الخبر مثل الصاعقه عليهم جميعا ولكن لميس لم تتحمل اكثر من هذا ف وقعت مغشي عليها وكامليا لا تنطق بحرف واحد ف هي تحمد ربنا علي سلامة ابنها وتحمد ربها علي كل شئ ف هي حزينه علي ما صاب ابنها ولكن هو الان بين يديها وحسين كان ف صدمه علي حالة ابنه وعادل جلس علي اقرب مقعد إليه مصدوم لا يستوعب ما يحدث بينما حنين كانت لا تصدق ما حصل ولكن ذهبت اللي لميس ابنتها التي فقدت الوعي…………………
علي جانب اخر ب المستشفى.
كانت جالسه علي الارض تبكي بصوت عالي علي حال اخيها الوحيد. ذهب مراد إليها وضمها اللي صدره ف هو لا يستطيع ان يراها ف هذا الوضع..
مراد بحب وحنان: ليان بصيلي يحببتي فهد ان شاء الله اول ما الكسور تخف هنسافر بيه بره وهيعمل العمليه وهيرجع يمشي تاني علي رجلو صدقيني
ليان ببكاء حاد: يااارب انا مش قادره اشوفه كده ولا هقدر استحمل اشوفه كده وحور حالتها صعبه حور حته من قلبي مش قادره اشوفها بتتألم وكمان لميس حالتها صعبه يارب خرجنا من الكرب ده يارب مش هقدر استحمل اكتر من كده
مراد بحزن علي ماوصلت إليه الامور:اهدي يا ليو حور قويه وهتتخطي الوضع ان شاءلله وكمان يوسف قوي وهيفوق من الغيبوبه قريب عشان حور
ليان بحزن: ياارب
مراد: قومي عشان نطمن عليهم مينفعش نسيبهم لوحدهم…
وذهب مراد وليان إليهم لكي يطمئنو عليهم
ولكن ماذا سيحدث عندما يعلم فهد بما حصل لهو ولصديق عمره؟
يتبع..
- لقراءة الفصل التالي: اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية عشقت طفلتي)