روايات

رواية أحببتك و لكن الفصل الثالث 3 بقلم مجهول

رواية أحببتك و لكن الفصل الثالث 3 بقلم مجهول

رواية أحببتك و لكن البارت الثالث

رواية أحببتك و لكن الجزء الثالث

أحببتك و لكن
أحببتك و لكن

رواية أحببتك و لكن الحلقة الثالثة

ببص لقيت صحاابي من ايام زماان و لقيت ستي و لقيت نااس كتير و شمووع و احتفالات.
لما دخلت كلهم بصوت واحد Happy birthday 🥳🥳🎊
و بدأت الاغاني و احتفالات بعيد ميلادي و كلو بيجي يعايدني وانا في حاله تصدمه هو ازاي كدا. فصرخت بصوت غاالي وسط ضحك الناس و الابتسامات
_حمزه بعصبيه وقفو الاغاني دي وقفوا كل حاجه بسرعه
_ست حمزه: اي يا بني اي حصل اهدي.
_حمزه بعصبيه: يعني مش عارفه اي حصل!!؟؟ مش عارفه اني مش بحب احتفل باليوم دا!!؟؟ مش عارفه اني….
قاطعته تسنيم
_تسنيم : بس هي ما لهاش زنب انا الي عملت دا كله.
_ حمزه: وانت مييين انت عشان تعملي دا كله!!؟؟
_ تسنيم بحزن وهي شايفه الناس بتبصلهم.
_انا حبيت افرحك و…….
قاطعها حمزه
_ حمزه: وحد طلب منك تفرحيني!!؟ انا جيت و اشتكيتلك؟؟؟!! و بعدين انت ما تنسيش انك مجرد ضيفه و يومين و هترجعي لأهلك دا اذا كان عندك اهل اصلا😏 و بعدين انت تقرري لييه في حيات الناس!!؟؟ انت اصلا شكلك كنت واحده حشريه!!؟ و

 

 

 

تلاقي اهلك هما الي رموكي. و مشي و سابهم
_ست حمزه بتعصب: استني يا حمزه بس……
مسكت اديها تسنيم.
_ تسنيم بحزن: لا يا عمتو معلش قصدي يا ست حمزه هو عندو حق في كل كلمه وانا اسفه علي التدخل في حياتكم💔انا همشي و اوعدكم مش هتشوفو وشي تاني🥺💔🚶‍♀️
_ ست حمزه: استني يا بنتي هتروحي فين؟؟!! هو اكييد كان متعصب دلوقتي ما كنش يقصد استني.
مشيت وانا منهاره من العيااط ومش قادره اخد نفسي. معقول!! معقول هو يطلع منه دا كله لياا!!؟؟ هو انا كنت تقيله للدرجه علي قلبهم. بس انا ما كنتش اعرف حد غيرهم..!! يا ريته سبني امووت.🥺😭
عند ست حمزه.
_حمزه: يلا يا ستي نمشي من هنا.
_ ست حمزه بحزن: بس هي مشت!!💔
_ حمزه: بالله عليكي يا ستي ناديها و يلا كفايه تعب النهارده عشان انا متعصب.
_ ست حمزه: بس هي مش هتتعبك تاني هي مشت. وخدت معاها الضحكه الحلوه الي رجعتلنا بعد حزن💔 خدت معاها الاحساس الي عطتهوني انه عندي بنت و بتخاف علياا خلاص رااحت.
_ حمزه: بالله عليكي يا ستي بلاش هزار هتروح فين يعني احنا في صحرا ازاي هتمشي في صحرا!!؟
ست حمزه و راحت تتكلم اغمي عليها
_ حمزه:سونسن ستي!!!؟؟

 

 

 

فوقوها و كانت باين عليها انها تعبانه.
_ ست حمزه: انت لازم ترجعها هي ما كنش قصدها انها تزعلك هي كانت عايزه تفرحك و تشوفك بتضحك.لييه تعاملها بالمعامله دي!!؟
حمزه بحزن و غيز من نفسو: خلاص يا ستي انا هروح ادور عليها و هجبها.بس روحي انت دلوقتي مع علي هيوصلك البيت وانا هجبها و اجيكي.
_ست حمزه: اوعي ترجع من غيرها!!؟ هي ما لهاش غيرنا.
_ حمزه: حاضر يا ستي بس ارتاحي انت.
مشيت ست حمزه روحت و حمزه قعد يفكر مع نفسو.
_ هو انا لييه عملت كدا صحيح انا سمعتها كلام صعب جداا كلام ما كنش لازم اقوله.هي كانت عايزه تفرحني مش ااكتر انا لازم ادور عليها اناا…. لا لا مش هقول انا هتحرك و ألحقها قبل ما تبعد.
عند تسنيم وهي لسه بتعيط.
طيب انا هروح فين دلوقتي.كان لازم اعمل فيها الشبح و اقول همشي.طيب حتي كنت خلتهم يوصلوني بعيد عن الصحرا هعمل اي دلوقتي. بس انا تبعت خلاص ف هقعد شويه و بعدين اكمل مشي.
بعد فتره كفايه كدا انا شكلي هنام و لو لقيني ثعلب نايمه هياكلني يا رب اعمل اي.صوت من بعيد
_تسنيم…يا تسنيم ردي..
_تسنيم: واي دا كمان!! كمان عفاريت لا لا
الصوت بدأ يقرب ردي يا تسنيم فيينك!!؟؟ يا تسنيم
_تسنيم: انا هستخبي هنا لما اشوف مين و اخليه هو يمشي وانا اروح عكس الطريق.و كدا كدا الدنيا ضلمه مش هيشفني بس هو منور في نور جاي من فين انا خايفه.
و بقي قصدها تسنيم فييينك.
_تسنيم غمت عيونها و بعياط: بالله عليكي ما تموتنيش انا غلبانه.ومش معاي حاجه و قعدت تعيط.
_ وانا اموتك ازاي وانت اغلي ما عندي.
تسنيم بصت بستغراب.
_تسنيم: اي دا انت مين!!؟
_وكمان نسيتي صوتي حقك
_تسنيم: طيب معلش ممكن تنور النور علي وش حضرتك عشان اعرفك🙂
_تسنيم: اي دا اي دا هو انت!!! عايز مني اي! وجاي ورايا لييه!! جاي تهزأني تاني ومشت🚶‍♀️

 

 

 

_ حمزه: لا استني اسمعيني طيب
_تسنيم: لا كفايه قووي الي سمعتو ولا لسه عايز تهزأني اكتر
_ حمزه: لا مش هقول حاجه بس اخلصي خلينا نمشي من هناا
_ تسنيم: مشت و ما ردتش عليه
_حمزه: اي يا بت التناكه دي🙂 في اي انا بكلمك.
تسنيم قعدت تغني بصووت عاالي و سابته يتكلم مع نفسو
_حمزه: تسنيم انا بكلمك انت لييه بطنشيني كدا!!! تسنيييييم!!!🙄
_تسنيم: عايز اي هاا عايز اي.
_ حمزه: عايز اننا نروح احنا في الصحرا يا بني ادمه هنتوه.
_ تسنيم: انا ما بخفش😌
_حمزه: يعني كداا!!! طيب استأذن انا بس خلي بالك انه في ثعالب كتير في الصحرا. اللهم بلغت يلا سلام 😌🚶‍♂️
_تسنيم بخوف: استني استني هتروح فين اصبر بس .
_ حمزه: طيب يلا اخلصي. هو صح الطريق كان من فين؟؟!!!🙂
_ تسنيم: من هنااا .
_حمزه: طيب يلا.
_تسنيم: لا لا استني من هناا لا من هنااا.
_حمزه: انت مش عارفه صح🙂
_تسنيم:الصراحه لا🙂
_ حمزه: و توهنا اهو و حتي الفون فصل قولي يلا يا ست هاانم اتفضلي يلا قولي حل مش عامله فيها الشبح من الصبح .
_تسنيم: وانا مالي يا لمبي حد قلك تيجي ورايا
_حمزه بتعصب: ياااا رب صبرني انا عملت اي عشان ربنا يعاقبني ب كدا.

 

 

 

_تسنيم: اكييد عشان ظلمتني😹😌
_حمزه: اسكتي اسكتي يخرب بيتك خليني افكر هعمل اي.احنا شكلن توهنا خلاص ومش هنروح تاني.
_تسنيم بخووف: لا لاونبي ما تقولش كدا!! انا مش عايزه اقعد هناا
و قعدت علي الارض وبدأت تعيط.
_حمزه: اهدي اهدي هنكون بخير صدقيني وما تخاافيش انا معاكي.
قعدنا للصبح و بعد كدا قعدو يمشو للعصر و مشيو مسافه بعيده جداا.
_تسنيم: حمزه حمزه بص الطريق بس الاسفلت اهو يا حمزه احنا هنروح💃
_حمزه: طيب اهدي اهدي كدا خلينا نروح و نشوف عربيه توصلنا الاول.
راحو و وقفو علي الطريق لقيو عربيه ماشيه وقفوها و كان شكل الي في العربيه جنتل شويه.
_الشخص: هو انتو بتعملو اي هنا!؟؟
_حمزه: احنا كنا تايهين.
_الشخص: هو انا شفتك يا انسه قبل كدا.
_تسنيم: لا …..
ولسه هتكمل قاطعها حمزه.
_حمزه: لا طبعا هتشوفها فين.
_الشخص: بس انا متأكد اني شفتها!! دي شبه واحده و……

 

 

 

_تسنيم: بس انا……
و لسه هتكمل
_حمزه بتعصب: ما قلتلك يا استاذ انك غلطان ما شفتهاش قبل كدا. وانت ممكن تسكتي شويه .
تسنيم بستغراب: خلاص اسفه.
انا مش عارف عملت كدا لييه و خفت كدا لييه!! طيب ما ممكن يكون هو يعرفها صح!! و كان ممكن يكون قربها و يقولها علي اهلها و يخدها معاه!!! انا المفروض كنت ساعدتها!! انا ليييه عملت كدا!! انا ما فهمتش الي حصل سعتها و استغربت من نفسي!!!.
وصلنا البيت و قبل ما ندخل وقفت تسنيم علي البار
_حمزه: يلا ادخلي.
تسنيم قعدت تفكر في كل كلمه قلهلها حمزه في الليله دي. وكانت متردده تدخل.
_حمزه: تسنيم بتفكري في اي يلا ادخلي!!
_تسنيم: هااا…..لا شكرا انا همشي علي كدا و شكرا علي كدا.
جات تمشي مسكت ايدها و رجعتها لمكنها.
_حمزه بحزن و قلق: استني انت هتمشي تروحي فين!!! و بعدين مش اتفقنا اننا صحاب ومش هتسبيني!!! مش قولتي انك هتستحمليني!!! لييه عايزه تسبيني زيهم🥺💔
ولسه تسنيم هتتكلم جات ست حمزه.

 

 

 

_ست حمزه: حمزه تسنيم اي الي اخركم كدا قلقتوني عليكم. تسنيم بنتي الحمدلله انك رجعتي حمدلله علي السلامه كنت بمووت من غيرك يا حببتي.
_تسنيم: الله يسلمك و بعد الشر ما تقوليش كدا. انا جايه اسلم عليكي و امشي.
_حمزه بتعصب و باين عليه الزعل: بردو مسره تمشي خلاص سبيني زيهم.🚶‍♂️
ومشيت و روحت علي الشغل.
جيت من الشغل باليل متأحر ومن غير ما اكلم حد و روحت كالعاده في الاوضه احكي و اعيط مع نفسي. و فجأه.
_انت بردو هتفضل تعيط وحدك يسطااا ومش هتقولي هلي السبب.
_حمزه: اي دا هو الي انا سامعه صح ولا انا بتهيأ!! اكييد بتهيأ هي مشت و سبتني!!!🚶‍♂️💔🥺
_يبااا اسيب مين فوق بس كدا و بص وراك شوف مين انا قاعده علي قلبك مش ماشيه😹😹😌✌️
_حمزه: تسنيم…تسنيم انت ما مشتيش و جري عليها و حضنها شكرا شكرا انك ما سبتنيش.
_تسنيم: العفو يا باشا علي اي بس ممكن تبعد عني شويه🙂🤏
_حمزه: اه معلش انا اسف بس انا انبسط جدااا اني شفتك تاني وانك فضلتي معااي انا كنت هضيع من غيرك.
_تسنيم: اهدي اهدي بس شويه و خد نفسك يا باشا اي دا كله عشاني انا دا انا طلعت مهمه😌😹
_حمزه: اكييييد مهمه في حياتي.
تسنيم ما عرفتش تقول اي بعد فتره من السكوت.
_تسنيم؛ ممكن تبطل بص عليا كفايه انا بتحرج و بعدين يلا الوقت تأخر عشان تنام.
_حمزه: لا خلينا شويه انا مبسوط بالقعده معاكي.
_تسنيم؛ طيب ممكن اسألك سؤال؟!!
_حمزه: اكييد اتفضلي انت تعمل تسألي الي عيزاه.
_تسنيم: هو انت لييه ما خلتنيش اتكلم مع الراجل الي كان في العربيه.
_حمزه بتعصب: وحضرتك لييه عايزه تتكلمي معاه!! معجبه مثلا!!🙄
_تسنيم: مثلا 🌚🚶‍♀️

 

 

 

_حمزه بتعصب: تسنيم ما تهزريش!!!.🤨
تسنيم: و ههزر لييه الولد فعلا حلو و جنتل في نفسه كدا و قطعه سكرايه كدا و….
قاطعها حمزه بعصبيه و عروق باروه: تسنييييم!! كلمه كمان و والله هقوم اطلع بروحك!!
_تسنيم: خلاص خلاص يا عم اهدي شويه بهزر😹😹
_حمزه: هزارك تقيل و باايخ🚶‍♂️
_تسنيم: لا نتكلم جد شويه انت ليه ما خلتنيش احكي معاه ممكن هو يعرفني او يعرف اهلي!!!! و لييه عيزني افضل معاك و زعلت علي فراقي!!!
_حمزهبتوتر:مش عارف ويلا بقااا للنوم.
_تسنيم: لا مش هتشمي غير لما تجاوبني.و لو ما جوبتنيش و
قلتلي السبب و قلتلي سبب مقنع اني افضل هنااا!!انا الي همشي🚶‍♀️
_حمزه: بس………..

يتبع…

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *