روايات

رواية الجميلة و الوحش الفصل السابع 7 بقلم سوما السيد

رواية الجميلة و الوحش الفصل السابع 7 بقلم سوما السيد

رواية الجميلة و الوحش البارت السابع

رواية الجميلة و الوحش الجزء السابع

الجميلة و الوحش
الجميلة و الوحش

رواية الجميلة و الوحش الحلقة السابعة

” حب امتلاك ”
فى الصباح الباكر استيقظت جمليه لتجد نفسها بين احضانه تستكن و احساس الامان يشعرها بالراحه لتنظر إليها بتامل ملامحه الرجوليه
وتسرح فى قربه المهلك لتتذكر اصرارة على نومها معه على نفس السرير
فلاش ٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠٠
اسر: ايه عجبتك
لتلتفت إليه تنظر إليه بصدمه ليتحرك هو من أمامها ويتجه إلى الخزانه ليلتقط بعض الثياب ويذهب إلى غرفة تبديل الملابس
وبعد مرور ربع ساعة خرج من الغرفة ليجدها تمسك بالاغطيه وتتجه إلى الكنبه
ليتجه اليها ويسحب منها الاغطيه
اسر : انتى بتعملى ايه
جميله: عايزة ااانام
اسر : طب ما السرير اهو ايه اللى يخليكى تنامى على الكنبه
جميله : لا طبعا مينفعش
اسر وبيحاول يتحكم في غضبه : ايه هو اللى مينفعش
جميله : انى انام معاك على نفس السرير
اسر : انتى مراااااااااتى يا هانم

 

 

 

جميله بغضب: كل شويه مراتك مراتك ايه مفيش غير الكلمه دى على لسانك انا مش مراتك افهم بقا و مستحيل ابقا مراتك
اسر : اوعى تانى مرة صوتك يعلا عليا ليهدر بغضب فاهمه
و على الرغم من خوفها الشديد منه الا أنها تعبت من كلامه الدائم من أنها زوجته
لتهدر : انا زهقت كل شويه مفيش خروجات وانتى مراتى وانتى مش عارفه ايه
ليقترب منه ويشدها إليه بقوة لتلتصق بصدرة
ليهمس لها : انتى مراااااااااتى …….وملكى ……وبتاعتى انا
وبدون مقدمات انقض على شفتيها ليودعها قبله يبث لها فيها غضبه منها وليجهد نفسه على الابتعاد عنها ولكنه لم يستطيع حتى شعر بقبضتها تدفع
ليبتعد عنها قليلا ويضع راسه على جبينها
لتدفعة عنها بقوة لكنه كان مثل الجبل لا يتحرك ليجذبها إليه
اسر: انتى مراااااااااتى ولو سمعت منك كلمه تانيه أو منفذنيش اللى هقوله هتشوفى تصرف مش هيعجبك وكادت جميلة أن تتحدث لينظر لها نظرة اخرستها
ليتركها و يتقدم إلى السرير
اسر : اطفى النور …. و تعالى نامى جنبى
لينظر لها ……ومن غير نقاش
لتنصاع هى لأوامر ة وتذهب لتنام بجوار
فاااااااااااااااااااااك
لتستفيق هى على همهمته لتغمض عيناها بسرعه ليقوم هو من جوارها بخفة لكى لا يقظها
ليدخل الى الحمام لتفتح هى عينيها ببطء ليدفع هو بابا الحمام فاجئه

 

 

 

اسر بغمزة : حلو انا صح
لتسحب هى الغطاء على وجهها بسرعه ليغلق الباب خلفه
جميييييلة: دا انت كتلة غرور
وبعد مرور نصف ساعة خرج اسر من الحمام ليتجه ناحية المرأه ويقوم بتمشيط شعره
اسر بجديه : من بكرة تجهزى نفسك لأنك هتنزلى معايا الشركة
لتقفز جميله على السرير فرحا وسعادة
جميله: هاىهاىهاىهاىهى هنزل الشركة
لتنظر الى اسر الذى كان ينظر إليها باستغراب
جميلة بخجل : انا اسفه انفعالة زيادة
ليتركها اسر و يتقدم ناحية الباب ليفتحة للخروج لتذهب خلفه جميله
جميله: اسر …
لينظر لها اسر بغضب و يغلق الباب خلفه
اسر: انتى رايحة على فييين بالمنظر دو
لتنظر الى نفسها لتجد انها ترتدى بيجامة باللون الاسود ومرسوم عليها رسومات كرتونيه وضيقه بعض الشى
جميله باستغراب: مالو شكلى
اسر بغيرة : انتى عايزة تنزلى تحت كدة و البجامه مسيباش حاجه الا و وصفاها
جميلة: أيوة هنزل كده عادى انا من ساعة ما جيت هنا و انا بلبس براحتى
اسر : الوضع اختلف فى الاول كان ادهم مش موجود بس هو رجع وانتى مراتى دلوقتى و انا مابحبش حد يشوف مراتى بالشكل دةوبعد كدة اوعى تنزلى بالشكل دة حتى شعرك دة تلبسيله طرحة فاهمه و انتى عارفه عقابى كويس
جميله بعفوية: هو انت متعود تبوس الأمانة اللى بتجيلك
اسر بابتسامة: اللى قولته يتنفذ فاهمه
جميلة: على فكرة أنا كنت هعمل كدة من غير ما تقول بس كنت بهزر يعنى
و ما أن كاد يخرج من الغرفة حتى سمعها تقول
جميله برقه : اسر شكرا
لينظر لها بخبث : شكرا حاف كدة
لتنظر له باستغراب لتجدة ينظر إلى شفتيها لتتورد و جنتيها خجلا
جميلة: انت قليل الادب

 

 

 

ليضحك بقوة
اسر : انا ماشى علشان اتاخرت سلام
ليذهب هو وتغلق الباب خلفة و تستند على الباب
جميله: يا رب ميكونش حلم و يكون حقيقه لتطلق تنهيدة طويلة تخف خلفها الف قصيده من الحب و الامان
****★***★*****★*******★******
كانت تلك الليلة من اسوء ليالى عمرها احساسها بالخوف و الكره تجاهه كل يوم بيزيد عن اللى قبله هو فعلا شيطان أجبرها تبعد عنه حتى لو كانت مش بتحبه بس كانت بتعتبرة فى ماسابة اخ ليها
فلاش
فى الجامعة
كانت تجلس نور فى الكفتريا لتجدة يتقدم منها لا تنكر أنه شاب وسيم واى فتاة تحلم بمثله ولكنها تعتبره اخ فقط فهى لم تستطيع أن تحبه
حازم : ازيك يا نور
نور بابتسامة مشرقة: ازيك يا زوماااا
حازم : يا بنتى حرام عليكى بقا انا بطولى بعرضى بحلاوتى وفى الاخر تقوليلى زوما
نور بضحك : يا عم متزعلش يا زومزم
حازم : يادى النيله لا انتى تقولى زوما احسن وارحم
لتضحك هى بقوه ليسرح هو بضحكتها
حازم : بحبك
نور : وانا كمان بحبك انت ربنا عوضنى بيك فبقيت ليا الاخ وانا بجد بعزك و بعتبرك اخ ليا
حازم بحزن : بس انا بحبك مش زى اختى فاهمه
نور بتحاول متخسرش حازم لان فعلا وقف معاها كتييييير و عمره ماسابها فى وقت ضيق بالعكس وقف جنيبها و عمرو ما تخالا عنها
لتمسك بيدة
نور : انت بالنسبالي حاجه كبيرة فى حياتى متقلقش يا عالم مش ممكن بكرة انا اللى احبك و انتى تكرهنى
حازم: انا مستحيل اكرهك يا نور وهفضل جنبك مهما يحصل ايه

 

 

 

نور بمزاح : وده العشم ي معلم
حازم بضحك : انتى متأكدة انك دكتورة
نور بغرور مصطنع: اينعم
حازم : طب يالا يا بت المحاضرة هتفوتنا
باااااااااااااااك
نور : انا اسفه يا حازم كنت لازم اعمل كدة مكنش قدامي حل تانى والله انا سفه عارفة انك اكييييد كرهتنى
*****★*****★********★*******
شركة الهاشمى
يدخل بطلته و هيئته الخاطفه الأنفاس وبكيرياءه المعهود
السكرتاريه: صباح الخير يا فندم
اسر : هاتى ملف صفقة شركه “……..”و فنجان القهوة بتاعى واندهيلى ادهم على مكتبة
دخل اسر الى مكتبه ليقوم بالاتصال على فريدة لياتيه الرد
اسر : ايوه ياعمتى ا
فريده: ازيك يا اسر يابنى عامله ايه
اسر : الحمد لله
فريده: يارب دايما و جميلة عامله ايه طمنى عليها
اسر : ما انا عايزك علشان كدة
فريدة : خير يا بنى
******★**********★***********
تتملت فى الفراش لتداعب اشعة الشمس الذهبية وجهها الطفولى لتغلق المنبه برناته المزعجه
و تحاول أن تنام مجددا ولكن للحياة رأى تانى فهى تعشق النوم بشدة
لتمسك بهاتفها بتكاسل
جورى : الو
ادم : صباح الخير يا حبيبتي 😍⁦
جورى ببرود : صباح النور
ادم : عامله ايه
جورى : تمام
ادم : هو انت زعلانه علشان ماخرجناش المرة اللى فاتت
جورى : لا عادى
ادم : طب ايه رايك نخرج النهارده

 

 

 

جورى : لا انا النهارده تعبانه شويه
ادم : تبقى زعلانه انا اسفه والله غصب عني
جورى بابتسامة: خلاص يا ادم استأذن من بابا و نخرج
ادم بفرحه : تمام
*******★********★********★*******
دخل ادهم على اسر فى مكتبه
ادهم: ايه وحش
اسر : اقعد يا ادهم
ادهم : كنت طالبتنى
اسر : النهارده لازم تروح تحضر اجتماع مهم
ادهم: تمام
اسر : اوراق الصفقه عندك فى الملف ده والاجتماع بكرة فى مطعم “……… ” على الساعه 3
ادهم: تمام يا وحش
*******★*******★***************★**
ذهب جورى مع ادم الى أحد المولات التجارية وبعد مده كبيييرة من البحث والشراء
ادم : يابنتى حرام عليكى كل دة جايباه لمييين د انا تعبت من كتر اللف ومبقتش حاسس برجلى
جورى : ما انا قولت بالمرة و الدراسه فاضلها اسبوع وتبدأ و انا لازم اكون جاهزة
ادم : تقومى تاخدينى معاكى تكسريلى رجليا ااااه يانى يا رجليا
لتضحك جورى بقوه على شكله لقد ارهقته بشدة :
خلاص تعالى نروح لمطعم قريب و هيعجبك و اهو
ناكل و نستريح
ادم بمزاح : بسرعه الله يخليكى
وذهبت جورى مع ادم الى المطعم وتناول الطعام في جو مرح فشخصية جورى تمتاز بالمرح
ليقطع حديثهم رنين هاتف ادم المستمر
ادم : شويه و ارجع

 

 

 

جورى : تمام …. انا هروح اجيب ايس كريم
ادم : تمام
قامت جورى لتشترى ايس كريم فلم تجد نكهتاها المفضلة لتشترى كولا ” فيروز ”
و أثناء عودتها قررت أن تفتحها لتندفع محتويات العبوه بسبب رجها أثناء محاولتها لفتحها
و الصدمه الأكبر انها انسكبت على
جورى : انا ….بجد اس….
جورى : انت
********★******★*******
” الجميله الغيورة ”
قامت جورى لتشترى ايس كريم فلم تجد نكهتاها المفضلة لتشترى كولا ” فيروز ”
و أثناء عودتها قررت أن تفتحها لتندفع محتويات العبوه بسبب رجها أثناء محاولتها لفتحها
و الصدمه الأكبر انها انسكبت على
جورى : انا ….بجد اس….
جورى : انت
ادهم : انتى …….. انتى كده دايما غبيه ومبتعرفيش تمشى
جورى بغضب : انا غبيه تصدق أن مفيش حد غبيى غيرك
ادهم: بت لمى لسانك احسنلك مش كفايه انى ساكتلك بعد اللى عاملتيه فى عربيتى
جورى بشماته : تستاهل علشان انتى قليل ذوق
ادهم: عارفه والله ليلا انك بنت كنت وريتك
جورى : لا يا راجل …. طيب
لينظر لها باستغراب ليجدها تمسك بعبوة المشروب و تلقيها بوجهه لتغرق ثيابه ويقف مصدوم من فعلتها المجنونه
ادهم : ااااه يا بت المجنونه
جورى لتنظر له بتحدى : علش…..
لتنظر تجد أن ادم خرج من الحمام لتهرب من أمام ادهم الذى استشاط غضبا حتى أنه ظهر على قسمات وجهه
لتهرب جورى من أمامه وامسكت بيد ادم لكى ينصرفو من المكان
ادم: يا بنت استنى فاهمينى في ايه سحبانى وراكى كده لييييه

 

 

 

جورى : امشى بسرعه بس
*****★********* ************٪٪٪٪٪٪٪٪٪
يمسك بقلمه الذهبى ويحركه بعشوائية وهو غارق فى التفكير يعرف تمام المعرفة أن المستقبل يخبئ له الكثير
ليستفيق من شروده على صوت طرقات خفيفه على الباب.
اسر : ادخل
ليعتدل هو فى جلسته و تدخل السكرتاريه
السكرتاريه: فى واحده برة عايزة حضرتك
اسر: مقلتش اسمها
السكرتاريه” تالين ” : جوليان توماس مولر
اسر بهدوء: خليها تدخل
لتنصرف تالين وتخبر السيدة بموافقة اسر على المقابله
لتدخل سيدة في منتصف العقد الثاني و تمتاز بالعيون الزيتونيه و الشعر الأشقر و القوام المتناسق وترتدى ثياب تكشف اكثر مما تظهر
جوليان: مرحبا يا سيد اسر
ليصافحها اسر بابتسامة : سيدة جوليان مرحبا بك
جوليان بمكر : لقد اشتقنالك سيد.اسر
اسر بعموض: تفضلى سيدة جوليان
جلست جوليان واسر لاتمام الاتفاقية ليقرر اللقاء غدا
اسر بابتسامة لا تاكد أن تظهر : سررت بلقاءك سيدة جوليان
جوليان بدلع : دعنا نلغى الألقاب وقول لى جوليان مباشرا
اسر : حسنا جوليان
جوليان بخبث : الى اللقاء …..اسر
لتنصرف جوليان من المكتب وهى ترسم العديد من المخططات فى رأسها ولننتظر ونراى ماذا يخبئ لنا القدر.
******★********★******★***٪٪٪٪٪٪٪

 

 

 

كانت تجلس تحت الشجره تمسك بروايتها المفضله “ولنا في الحلال لقاء” وتنهمر الدموع على وجنتيها كالشلال
لتاتى الخادمه لتخبرها أنه حان وقت الغداء
جميله: تمام شويه و جايه
لتغلق روايتها وتمسح اثر دموعها وتذهب خلف الخادمه لتناول طعامها
ولكن يظل الحزن واضح على قسمات وجهها
يُتبع ..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *