روايات

رواية عشقت طفلتي الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم شروق عمرو

رواية عشقت طفلتي الفصل الخامس والثلاثون 35 بقلم شروق عمرو

رواية عشقت طفلتي البارت الخامس والثلاثون

رواية عشقت طفلتي الجزء الخامس والثلاثون

عشقت طفلتي
عشقت طفلتي

رواية عشقت طفلتي الحلقة الخامسة والثلاثون

ذهبت ليان ويوسف وحور ليرو الجثه ويتعرفو عليها
الدكتور:
_ اتفضل يا بوسف بيه الجثه جوه تقدر تتعرف عليها
ليدخل يوسف وحور ومعها ليان غارقه في بكائها تدفن وجها ف صدر حور لا تقوي علي رأية حبيبها ف هذا الوضع
يوسف وهو يرفع الغطاء عن الجثه لينصدم من المنظر. ويسكت لا يستطيع ان ينطق حرف واحد
لتقترب ليان ولكن قبل ان ترا الجثه يأتيها صوت تعرفه جيداا
:_لياان بتعملي اي هنا؟.
ليان بصدمه وعدم تصديق مما تسمعه:
_مراااااد انا بحلم صح انت مش مت صح انا بحلم
لتفرق ليان عيناها بصدمه وتقترب من مراد وتحتضنه
مراد بخوف وقلق عليها:
_ليان انا هنا وكويس يحببتي
ليان ببكاء حاد وهي تخبط مراد ف صدره..
_ليه كده يا مراد حراااام عليك انا قلب كان هيقف عارف لو كنت لقيت الجثه انت كنت هقع ف مكاني مش هقوم تاني
يوسف بفرحه وهو يحتضن مراد:
_كده يا مراد تخضنا عليك يشيخ قلبنا كان هيقف
مراد بفرحه علي خوفهم عليه:
_سوء تفاهم لاني الظابط اللي اتصاب معانا مراد برضو وحصل لغبطه ف التليفونات والخبر وصل غلط
ليان بفرحه لا تصف:
_الحمدلله يا مراد انك رجعتلي تاني لو حصلك حاجه كنت هموت من غيرك
مراد بعشق خلق لها فقط:
_مش انا وعدتك اني هرجعلك واديني رجعت ووفيت بوعدي… انا مستحيل اتخلي عنك يا عشق مراد
يوسف:
_طب يله يا عريس عشان تلحق تجهز لفرحك
ليان وهي تنظر ل مراد ب فرح:
_يله عشان تقدر ترتاح عشان شكلك تعبان
مراد وهو يحتضن ليان:
_حاضر يقلبي
لياخد يوسف حور معه ف السياره وتذهب ليان مع مراد ف سيارة اخري وهي تشعر بفرح شديد لا يوصف فهل سيدوم هذا الفرح أم للقدر رأي اخر…؟
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، صباح يوم جديد يحمل التفاؤل والفرحه لتستيقظ كل بطلة من بطلتنا وفي داخلها أمل شديد
في منزل بطلتنا الجميله والرقيقه ليان تستيقظ علي صوت هاتفها..
ليان بعشق:
_صباح الخير يا مراد
مراد بفرحه:
صباح النور يا قلب مراد
ليان بحب:
_وحشتني اوي.
مراد بحب:
_خلاص من النهارده مش هوحشك تاني هتكوني ف حضني دايما يقلب مراد..
ليان بحب:
_امم هتيجي تخدني امتي عشان الكوافير..؟
مراد بحب:
_ربع ساعه وكون عندك
ليان بفرحه شديده لا توصف:
_طب باي بقا عشان احضر نفسي
مراد:
_باي يحببتي…
: …لتغلق ليان الهاتف وتقوم مسرعه بتجهيز نفسها وتنتظر مراد لياتي بعد وقت قليل ويأخذها اللي مركز التجميل لتذهب لها حور ولميس….
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ”
ف باريس كان يركب فهد وعشق الطائره عائدين اللي بلاد مصر الحبيبه
ف الطائره كانت تجلس عشق بجانب مراد تشعر بداخلها بخوف شديد لا تعرف مصدره..
فهد:
_متخافيش طول منا جمبك يا عشق
عشق بخوف
_غصب عني يا فهد انت مش عارف انا حاسه ب ايي
فهد:
متقلقيش مش هسيبك لحظه هتكوني قدام عيني.
عشق بفرحه شديده عن عوض الله لها بأخ يهتم
لأمرها كثير..
عشق:
._ربنا يخليك ليا يا فهد وتكون ديما سندي وضهري.
فهد:
ويخليكي ليا يا عشق…
لتقلع الطائره عائدة اللي بلاد مصر ليحدث كثير من المفجاءت ويتغير قدر الكثير منهم ف بعضهم سوف يقابلون حب طفولتهم ومنهم سوف يقع ف العشق لاول مره…
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،:
ف البيوتي سنتر كانت تضع الميكب ارتست الميكب ل ليان كانت ف غاية الجمال والبساطه
لميس بحب:
_اي الجمال ده يا ليو
ليان بحب:
_تسلميلي يروحي عقبال مفرح بيكي قريب..
لميس بحزن:
_ربنا يخليكي هتكلم ف الفون وهرجعلك بسرعه..
لتخرج. لميس ودموعها تسقط من عيونها لتخرج حور ورائها…
حور بحزن علي حال صديقتها..
_امسحي دموعك كفايه حزن لحد كده لو ليكي نصيب فيه هترجعو لبعض غصبن عن اي حد
لميس بحزن وهي تتذكر صوره مع تلك البنت..
_فهد كمل حياته من غيري
حور بثقه:
_غلطانه واكيد اللي عمل كده ليه مصلحه ف حاجه حاولي تفهمي فهد الحقيقه وانتي كمان افهمي منه وصدقيني حياتكو هتتغير..
لميس ببصيص امل داخلها من كلام حور:
_مش هخليه يمشي تاني ولا يبعد عني كفايه بعد لازم يفهم الحقيقه كفايه بعد لحد كده
حور بحب:
_ايوه كده دي لميس القويه الي انا اعرفها متتخليش عن حبك بسهوله حاربي لحد متوصلي وصدقيني فهد بيحبك وهيسامحك وهفرح بيكي قريب ينور عيني
لميس بحب وهي تحتضن حور.!
_ربنا يخليكي ليا وميحرمنيش منك ابدا..
ليقاطع حديثهم رنين هاتف لميس..
لميس بفرحه:
_بلال بيرن عليا
حور:
_طب كلميه وانا هخش ابص علي البت ليو..
لميس:
_ماشي يحببتي
: لتذهب حور اللي الداخل وتجيب لميس علي الهاتف
لميس:
_الو..
بلال بتمثيل:
_زعلان منك خالص لو انا مرنتش انتي مش هترني ولا هتسالي صح.؟
لميس:
_حقك عليا انشغلت شويه انت عامل اي وماما سمر عمله اي وحشاني اوووي
بلال:
_كويسين الحمدلله انتي عامله ايه طمنيني عليكي
لميس:
_مش كويسه خالص يا بلال.. النهارده فرح ليان وفهد نازل بس فهد في حد تاني ف حياته ووصلي صور ليهم هما الاتنين
بلال بتفكير:
_ابعتلي الرقم كده اللي وصلك الصور وانا هتصرف وبعدين متشليش هم انا النهارده هكون معاكي ف الفرح وهفهم فهد كل حاجه وهترجعو لبعض ان شاءلله
لميس بفرحه من مساندة بلال لها ف كل موقف صعب تمر به:
_شكرا اووي يا بلال مش عارفه من غيرك كنت هعمل اي من غيرك كان زماني دلوقتي ف الشارع وعيلتي عمرها مكانت هتسامحني
بلال:
_مفيش شكر بنا يا لميس انتي اختي وده وجبي
لميس بفرحه بحب:
_احلي اخ في الدنيا دي كلها ربنا يخليك ليا
بلال:
ويخليكي ليا يله مع السلامه اشوفك بليل…
لميس:
_هستناك وهات ماما سمر معاك
بلال:
_حاضر مع السلامه…
لميس:
_باي…
لتغلق لميس الهاتف وهي تشكر الله علي رزقها بأخ مثل بلال يقف معها ويساندها ف اصعب المواقف
لتذهب للداخل لكي تستعد لحفل زفاف صديقتها بل اختها
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
مساءأ ف البيوتي سنتر كانت انتهت ليان كانت أيه الجمال بذلك الفستان الابيض الرقيق الذي اهداهولها مراد به بعض فصوص الالماظ كانت جميله بل اكثر بذلك الوجه الناصع البياض مع الميكب جعلها أميره
لميس بحب وهي تحتضنها:
_أميره يا قلبي بسم الله ماشاء الله ربنا يحميكي
ليان بفرحه:
_حببتي ربنا يخليكي ليا يارب
حور بحب:
_بسم الله ماشاء الله قمر يروحي
ليان بحب:
_قمر اي وانا اجي جمبك حاجه
حور بكسوف:
_تسلميلي يروحي
فكانت حور مثل الحوريات بذلك الفستان الاحمر الرقيق مع بروز بطنها مما ذادها جمال مع تلك الخدود الورديه المنتفخه والشفايف الكريذيه
أما عن بطلتنا لميس.
فكانت ترتدي فستان بلون الازرق ضيق ونازل بوسع من عند خصرها مما ظهر منحيات جسمها جعلها ف غاية الجمال بذلك الميكب البسيط جعلها ملكة
ليأتي مراد لكي يأخذ ليان..
مراد بنبهار من جمال ليان لتدمع عيناه بفرحه شديده :
_ياربي علي الجمال مش مصدق بجد انتي كتير عليا انتي نعمه من ربنا ليا
ليان بحب وهي تحتضن مراد:
_ الحمدلله انك بقيت ملكي
مراد بعشق وهو يقبل راسها ويديها بجنون:
_تعبت اوي يا ليان عقبال موصلتك عشان كده مستحيل افرط فيكي ابدا ومستحيل اخلي دمعه وحده تنزل من عيونك انتي عشق مراد ❤
ليان بفرحه:
_وانا اوعدك اني اخليك اسعد واحد ف الدنيا
ليحتضنها مراد ويأخذها ويذهبون ف طريقهم اللي الفندق الذي يقام فيه حفل الزفاف
أما عند بطلتنا حور..
يوسف بعشق خلق لها فقط وهو يراها تهبط بطلتها التي تخطف انفاسه
لتقترب حور من يوسف ويمسك يديها ويقبلها بعشق
يوسف بغيره شديده وعشق..
_نفسي اخبيكي من عيون الناس مش عايز حد يشوفك غيري غيري انا وبس يا عشق يوسف
حور بحب وهي تقبل يد يوسف هي الاخره..
_ربنا يخليك ليا يحبيبي وبعدين انا لي يوسف وبس
يوسف بحب وهو يحتضنها:
_ربنا يخليكي ليا يروحي
ليأخذها ويأخد لميس ويذهبان اللي الفندق..
، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ، ،
في اوتيل خمس خمس نجوم كانت تطل بطلتنا ليان اللتي خطفت الانظار منها انظار الحسد ومنها انظار الغيره علي حب مراد لها كان مراد يحضتنها بتملك ليخبر الجميع انها له فقط من أحدي ممتلكاته الخاصه
ليصعدو علي الاستيدج ليبدء المؤذون بعقد القران
لينتهي بتكلك الكلمة الشهيره (بارك الله لكما وبارك عليكما وجمعا بينكما ف الحق)
لتدمع عين ليان من شدة الفرحه ليبارك لهما جميع العائله بفرحه شديدة ❤
كامليا بفرحه شديده((والدة ليان)):
_الف مبروك يا قلب امك تعيشي في هنا
.. حطها ف عينك يا مراد
مراد بعشق:
_ف عيني يا ماما
كامليا وهي تحتضنهم:
_ربنا يباركلكم ويسعدكو يحبايبي
ليان ومراد بفرحه:
_يارب يا ماما
حور بعشق وهي تضمم ليان:
_الف مبروك يا ليو الف مبروك يا مراد
ليان بحب:
_الله يبارك فيكى يا حوري
مراد:
_الله يبارك فيك يا حور
لتأتي لميس وتحضتنها بفرحه
_الف مبروك يا قلبي
ليان بحب:
_الله يبارك فيكي ياقلبي
ليصعدو العروسين اللي المكان الخاص بهم وتبدأ الموسيقي
. كان يدخل اللي الفندق بطلتة المزهله لينظر له الجميع ولكن الصدمه من هذه؟.من تلك الفتاة الجميله اللتي تمسك بيد فهد.. لتنظر لهم لميس بقهره ثم تنزل دموعها بدون ان تشعر
ليذهب فهد اللي ليان ومراد…
ليان بدموع وفرحه شديده:
_فهد حبيبي وحشتني اوووي انا فرحانه اوي
فهد بحب وهو يحضتن ليان بشوق:
_وحشتيني اوي يا ليو ووحشني جنانك الف مبروك يا حببتي
ليان بحب:
_الله يبارك فيك يقلبي مين اللي معاك دي؟
فهد:
_الدكتوره عشق
لتذهب عشق وتسلم علي ليان
عشق:
_الف مبروك يا ليان
ليان:
_الله يبارك فيكى
..
فهد بشتياق لصديق عمره
_الف مبروك يا مراد
ليحتضنه مراد:
_عارف مفيش حاجه مفرحاني قد منا شيفاك واقف علي رجليك وحشني اوي رغم اني بكلمك كل يوم فديو كول بس برضو وحشاني
فهد بهزار:
_عيب كده يبني الناس بتبص علينا
ليضحك مراد وفهد….
ليأخذ فهد عشق ويذهب إللي طاولة صديقة يوسف اللذي كان يجلس هو وزوجته حور واخته لميس..
يوسف بحب:
_حمدلله علي السلامه يا صحبي الدنيا نورت هنا من جديد
فهد وهو يحضن يوسف:
_الله يسلمك يحبيبي وحشني والله
يوسف بحب:
_وانت كمان وحشني اوي
فهد:
_اذيك يا حور عمله اي الف مبروك علي البيبي
حور بضحك:
_الله يبارك فيك يا فهد الحمدلله بخير انت عامل ايه
فهد:
_الحمدلله بخير
لينظر إللي لميس التي كانت تنظر إليه بعشق ويسرح في جمالها وجمال عيونها ليفيق علي همس عشق بجانبه..
عشق:
_فهد سرحان ف اي
لينظر لها فهد…
_مفيش يا عشق تعالي اقعدي..
ليسحب لها فهد كرسي لتجلس عشق ويجلس فهد بجنابها كل هذا أماما لميس التي كانت تشعر بلقهر والحزن علي عدم اهتمام فهد بها ونظرة التجاهل لها
لتلاحظ حور كسرة صديقتها لتقوم وتسحبها وتذهب اللي ليان ويطلبوون اغاني معينه لتبدا المهرجانات و يرقصون عليها… لينظر فهد بعشق ل لميس التي كانت ترقص وتتمايل علي الموسيقي..
عشق:
_فهد اديها فرصه اسمع منها واسمع قلبك وهترتاح
فهد بحزن:
_ مش قادر اسامحها.. ولا قادر اشوفها مع غيري..
عشق:
_ قدامك فرصه حلوه مش تضيعها من ايدك
فهد:
_مش عارف…
ليذهب يوسف اللي حور ويسحبها إللي احضانه
لتبدا موسيقه واغاني رومانسيه
ليسحب مراد ليان اللي احضانها ويرقصون علي اغنية..
عارف انت الحظ بعينه ..
كان وشك حلو عليا كل اللي الناس شايفينه
ما يجيش واحد في الميه من اللي انا لسه ما قولتوش
انا لو تبقي معايا بيترج القلب ويتهز
انا لو تاخد عيني يا نور عيني عيني ماتنعز
عارف انت الحظ هو انت الحظ يا حظ
انت الفرحه الي في بالي
والدنيا اللي اتمنيتها
ما خلاص احلامي لقيتها
وبعيش اللي ما عيشتوش
ياللي مروقها علينا
انا لسه بكلم قلبي
وبقوله ده جه ينسينا ايام ضاعت
من عمري ما يتحسبوش
انا لو تبقي معايا بيترج القلب ويتهز
انا لو تاخد عيني يا نور عيني عيني ماتنعز
ده انا خايف من عين اللي يغير واللي يجز يجز
عارف انت الحظ هو انت الحظ يا حظ
بما انك سر سعادتي وحبيبي ونصي التاني
انا عمري ما اضيع وقتي مع غيرك ولو ثواني
خليتني معاك اتجرا نلتا جودك قواني
لاحظ خد بلك فرق انا بقيت واحد تانس اه واحد تاني
انا لو تبقي معايا بيترج القلب ويتهز
انا لو تاخد عيني يا نور عيني عيني ماتنعز
ده انا خايف من عين اللي يغير واللي يجز يجز
عارف انت الحظ هو انت الحظ يا حظ
لتنتهي الاغنيه وتذهب ليان ومراد اللي مكانهم ويجلس يوسف وحور مكانهم مره اخري…
كان فهد يجلس امامهم لميس كان ينظر إليها لا يهبط نظره من عليها.
لتري لميس بلال يدلف اللي قاعة العرس هو سمر لتذهب اليهم لميس بفرحه. تحت نظرات الغيره من فهد…
لميس بفرحه وهي تحتضن سمر:
_وحشتيني اوي يا ماما سمر
سمر بتمثيل الحزن:
_بس يبت انا زعلانه منك مش بتسالي عليا ليه
لميس بحب:
ـ حقك عليا يا ست الكل كنت مشغوله مع ليان
لينظر إليها فهد وهي بتضحك ل بلال لتغلي عروقه ف ليس له الحق ان يره جمال ضحكتها ولا يلمس تلك اليد الرقيقه فكل هذا من حقه هو فقط ليذهب فهد إليها والشر يتطاير من عينه ليسحب يديها من يد بلال
فهد بغل وغيره:
_بعد اذنكو محتاج اتكلم مع لميس..
كل هذا تحت صدمة تلك المسكينه اللتي شعرت برتجاف في قلبها من لمست يديه ليسحبها ويذهب بها إللي مكان بعيد عن الانظار كل هذا تحت صدمة لميس التي لا تقوي علي قول شئ…
فهد بغير وهي يرمي لميس علي جدار الحائط ويقف امامها:
_مين ده ها مين الجديد ده ياه بتلحق تغيري بسرعه كده اومال فين جوزك ها
_ليقول فهد تلك الكلمات وهو يشعر بحزن في قلبه عند قوله زوجها…
لتسكت لميس ولا تجيب فهد فقط تنظر إللي وجه من قرب بشتياق شديد وتتسارع انفاسها من قربة الشديد
فهد بغيره شديده:
_ردي عليا متسكتيش مين ده ردي عليا متسكتيش فهمه ردي عايز اسمع صوتك وانتي بتبرري ليا مين ده
لميس بحزن شديد وغيره:
_ومين اللي معاك دي
فهد والغيره كادت ان تحرقه:
_لميس متختبريش صبرررري مين ده وازاي يمسك ايدك كده
لميس:
_مين دي يا فهد. مين دي اللي معاك ف كل مكان زي ضلك مين دي يا فهد رد عليا حته وانت جاي هنا جايبها معاك
فهد وهو يوضح ل لميس ف هو لا يقدر علي كسرها او ان يرا نظرة الحزن ف عينها
فهد بعشق وهو يقترب من لميس:
_الدكتور عشق هي اللي عالجتني يا لميس مش بيني وبينها حاجه مجرد اخت فقط مفيش حد دخل قلبي ولا هيدخل غيرك يا لميس لكن انتي العتب عليكي سبتيني ف اول محنه ليا ووو
لتضع لميس يديها علي فم فهد
لميس ببكاء وحزن:
_بس كفايه حرام عليك يا فهد والله العظيم حرام
انت متعرفش حاجه متظلمنيش اكتر من كده. وو
ليبعد فهد يديها عن فهمه ويمسكها..
فهد بحزن:
_اومال اي يا لميس انا هديكي فرصه عشان توضحيلي الحقيقه..
لميس بحزن وبكاء وهي تحكي لفهد كل شئ….
لتنتهي لميس من سرد كل شئ ل فهد…
فهد بصدمه مما سمعه:
_ مش فهمتيني ليه لي سبتيني ابعد عنك كل ده ليه سبتيني حيران وقلبي كل يوم بيتقطع
لميس ببكاء شديد:
_غصب عني مش لحقتك حياتي كانت عباره عن عذاب يا فهد والله العظيم مفرحت يوم واحد وانت بعيد عني اعمل ايه كان نفسي تفهم اني مستحيل اعمل كده
فهد بحب:
_هشس اهدي يا لميس اهدي انا اللي غلطان انا ضيعتك من ايدي
لميس بحب شديد وهي ترمي نفسها داخل احضانه
وتتمسك به بقوه
لميس بترجي:
عشان خاطري مش تمشي تاني خليك معايا عشان خاطري
فهد بعشق:
ـ ابعد اي تاني انا كنت هموت واشوفك
لميس وهي تضحك:
_يعني خلاص مش هتسبني تاني
فهد بعشق وهو يقبل شفتيها بعشق:
_ابعد تاني مستحيل خلاص مش هبعد عنك ولو لحظه تاني
لميس بعشق وهي تهجم علي فهد وتقبله بقوة وعشق تعبر لهو عن مدي اشتياقها لهو… لتبعد عنه بعد وقت طويل.
فهد بعشق:
_انا بحبك اوي يا لميس
لميس بحب وعشق:
_وانا بموت فيك يا قلبي
فهد بغيره شديده لتتحول عيونه اللي اللون الاسود الداكن من شدة الغضب
_مين ده اللي كان واقف معاكي وكنتي بتسلمي عليه
لميس بتوضيح:
_ده بلال اللي ساعدني.. من غيره كان زماني ف الشارع
فهد بغيره:
_ملوش الحق يسلم عليكي برضو.
لميس بحب وهي تمتص غضبه:
_خلاص مش هسلم عليه تانيي
فهد بتذكر:
_تعالي يا لميس لازم اشوف عشق
لميس بغيره:
_ليه وحشتك ست عشق
فهد بتذكر مدي الخطوره علي عشق ليحسب لميس من يديها و يذهب بها اللي الداخل… ليبحث عن عشق ولكن لم يجدها ف اي مكان…
لنتهي حفل الزفاف وتودع ليان ومراد الجميع ويذهبان في طريقهم اللي الفيلا الخاص بهم…
كانت عشق تبحث عن فهد ولم تجده لتذهب اللي الخارج ولكن لم تشعر اللي بشخص يضع منديل علي أنفها ويحملها ويذهب بها…
ليراها بلال ويذهب خلفها لكي ينقذها…..

يتبع..

‫6 تعليقات

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *