رواية جواز الإتفاق الفصل الرابع 4 بقلم فرح القصاص
رواية جواز الإتفاق الفصل الرابع 4 بقلم فرح القصاص
رواية جواز الإتفاق البارت الرابع
رواية جواز الإتفاق الجزء الرابع
رواية جواز الإتفاق الحلقة الرابعة
زين: مسكها و قر’بها منو و مسحلها دموعها.. هششش اهدي اهدي
نور بصتله بستغراب
زين: بصالي كده ليه
نور بستغراب: اصل فكرتك هتتعصب عليا بس والله انا معرفه
زين: بسس اهدي انا شفته وهو بيسحبك من ايدك
نور: بجد..اه وكمان الرساله الي جت انا معرفهوش
زين: عارف
نور: عرفت ازاي
flash back
زين: هي نور راحت درس معاكو انهارده
هايدي: ايوه واتمشينه شويه بعد كده روحت
زين: طب كانت الساعه كام لمه سابتكو و روحت
هايدي: كانت ساعه ٣
زين: تمام
هايدي: ليه في حاجه
زين: لا مفيش كنت بسال سؤال عادي
هايدي: امم تمام.. ومشيت
زين: نور رجعت البيت الساعه كام
الخادمه: كانت حاولي ٣وربع
زين: تمام روحي علي شغلك
BACK
نور: يعني صدقتني دلوقتي
زين: انا اسف
نور: قولت اي
زين: اسففف
نور: انا بحلم صح
زين: انا همشي
نور: تعالي خلاص انت لسه قموص كده
زين: امم بقا انا قموص
نور: ايوه
زين:بس يا اوزعه
نور بغضب طفولي: انا مش اوزعه علي فكره انت بس الي طويل وعامل زي عمود السواري
زين: انا عمود سواري
نور بضحك: ايوه وجريت
زين: تعالي هنا وجري وراها وفضلو يهزرو لحد ما نور اه مش قدره اجري خلاص انا استسلمت
زين: ايوه منتي اوزعه فااكيد هتتعبي
نور: يييوه متقوليش يا ازوعه
زين: بجد انا اسف انا معرفش عملت كده ازاي بتمناه تسمحيني
نور بخفه دم: امم استني ام افكره
زين: تصدقي انا غلطان
نور بضحك: استني خلاص احمم انا قبلت اعتذارك
زين: بجد
نور: ايوه شفت ازاي انا طيبه وبسامح
زين حضنها طبعا مش انا اخوكي
نور اتضيقت وبعد عنه
نور: امم صح علشان انت اخويا انا هكمل مزاكره
زين: تمام انا هروح شركه ولو عايزه حاجه اتصلي بيه
نور: امم ماشي
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~ في مكان اخر
نهي: عملت اي
مجهول: الي طلبتي مني بس انا عايز دفعه زياده في الدفعه التانيه
نهي: ده ليه انشاء الله
مجهول: علشان اعالج الجروح الي في وشي
نهي: خد دفعه دي والباقي لمه اتاكد الاول
مجهول: تمام
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~في الشركه
محمد: ايوه يا زين عاوز اي
زين بتوتر: بابا انت فاكره الشرط الي قولتهولك
محمد: ايوه ليه
زين: بابا انا عايزه اخطب نهي دلوقتي وبعدين نبقا نتجوز لمه اطلق نور
محمد بعصبيه: نعم!!… انا مش موافق
زين: بس ده مش اتفقنا يابابا
محمد: ده برضو مش الي انت قولت عليه
زين: لو سمحت يابابا احنا هنعمل خطوبه وبس
محمد: وناس تاكل وشي و يقولو ابني متجوز مبقالوش يومين وعايز يتجوز تاني
زين: بس محدش عارف ان انا اتجوزت
محمد بنفاذ صبر: اعمل الي انت عاوزه بس صدقني هتخسر نور
زين: نور مجرد اخت مش اكتر وهفضل اعملها علي انها اختي
محمد: تمام اعمل الي انت عاوزه بس انا حظرتك
زين: شكرا يابابا انا هروح اقولها دي هتفرح جدا
محمد: امم
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
نهي: هو فين زين
الخادمه: طلع من شويه
نهي: امم طب هي فين الي اسمها
الخادمه: المدام نور
نهي: ايوه هي فين.
الخادمه: فوق في الجناح
نهي: امم هو فين بقي الجناح
الخادمه: الجناح بتاع الاستاذ زين
نهي اتعصبت: اي بتعمل اي.. وطلعت.
نهي فتحت الباب بغل
نور:اي ده انتي مين ودخلتي هنا ازاي
نهي: امم انت بقا نور
نور: ايوه ومالك بتقوليها بقرف كده ليه
نهي في سرها: ما البيت حلوه اهي ومفيهاش خدش واحد وربنا مهرحمك.
نور: انتي كمان عبيطه بتكلمي نفسك
نهي بعصبيه: انتي ازاي تكلميني كده انتي عارفه انا مين
نور بسخريه: مين يعني
نهي: اكون خطيبت زين ومراته المستقبليه
نور زي ميكون جردل ميه سقه نزل عليها
نور: انتي بتقولي اي انتي كدابه اذا انا بكون مراته
نهي: حتي لمه يجي اسالي..هو متجوزك علشان شفقان عليكي مش اكتر ياعيني
نور بعصبيه: لا بقا انتي زوديها كانت راحه تضر”بها
نهي شافت زين طالع علي السلم رجعت لوره نحيت السلم ومسكت ايد نور و رمت نفسها اكن نور هي الز”قتها وقبل ماتقع زين لحقها
زين: انتي كويسه
نهي بتمثيل عياط: زين حضنته جامد الحمدلله انك لحقتني كانت عايزه تموتني
نور: لا دي كدابه انا ماجتش جنبها
نهي: انت شفت بعينك انا مش هتكلم
نور: صدقني يا زي…
زين: انتي فاهمه كنتي هتعملي اي
نور: والله هي الي جت واستفزتني بس انا معملت…
زين: اه علشان كده كنتي هتموتيها صح وقالتك اي استفزتك
نور: قالت انكم مخطوبين وهتجوزو هي اكيد كدابه انا مصدقتهاش
زين: لا هي مش كدابه وخطوبتنا الاسبوع الجي
نور بصدمه: طب وجوزنا
زين: انتي عارفه ان ده جواز اتفاق مش اكتر
نهي بصت لي نور بخبث وضحكت
نور بصتلها وبصت لي زين ودخلت الجناح وقفلت علي نفسها
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
زين: انتي جيتي هنا ليه انا روحت بيتك وملتقيش بس متوقعتش تكوني هنا
نهي: سيبك بس احنا بجد خطوبتنا الاسبوع الجي
زين: ايوه
نهي: بابك وافق
زين: امم
نهي: بجد
زين: ايوه والله
نهي: بمناسبه الخبر ده تخرجني
زين: بس كده من عيوني
نهي: زين ينفع اطلب منك طلب
زين: اكيد ده انتي تؤمري
نهي: في واحده جارتنا مش لقيه شغل و معاه عيال يتمه لو ممكن تشغلها عندك هنا حتي تكنس وتمسح
زين: هي امينه
نهي: ايوه متقلقش من الناحيه دي خالص
زين: هو ده الطلب
نهي: ايوه ياحبيبي
زين: خالص خليها تيجي بكره
نهي: شكرا يا عيوني.. يله بقا خرجني
ومشيو
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
نور في الغرفه بتعيط
نور: انا بعيط دلوقتي ليه هو معاه حق ده مش جواز حقيقي مضيقه نفسي ليه.. معقول اكون حبيته لالالا مينفعش احبه هو بيعتبرني زي اخته. انا هركز في درستي بس انا زعلانه انو مصدقنيش. ما اكيد هيصدقني ازاي وهو مبيحبنيش اكيد هيصدق حبيبته
وفضلت تكلم نفسها و ساعه جت واحد بليل
نور: هو لسه مجاش ليه الوقت اتاخر
لقته داخل
نور بعصبيه: كنت فين كل ده
زين: كنت بره
نور: لا والله وسايبني قلقانه عليك هنا
زين: هو انا طفل علشان تقلقي عليا و مالك عيشه في دور كده
نور بعصبيه اكتر وبتقرب عليه: انا مش عايشه في الدور انا مراتك وانت لزم تتقبل.. ورجلها شبكت في السجاده ومسكت زين و وقعو علي بعض زين كان تحت ونور فوقه وكانو بصين في عيون بعض
وسرحه وعاشو لحظه رومانسيه زي الي في الافلام
نور استوعبت وقامت من عليه
نور: اناسفه انفعلت شويه
زين قام من علي الارض : شويه كل ده وشويه
نور: لا شكلك. كده عايز تتخانق تاني
زين: لا وليه حقك عليا
نور: ايوه كده انا دخله اخد شاور
زين: نور
نور: امم
زين: اسف للمره التانيه
نور: علي اي
زين: عليت صوتي عليكي قدام نهي
نور حبت تغيظه: لا عادي الاخوات مبيزعلوش من بعض ولا اي
زين ضايق شويه : امم صح معاكي حق
نور فرحت عشان حست انو اضايق ودخلت اخذت شاور وطلعت كانت لفه الفوطه عليها وبتنشف شعر’ها
زين كان باصص في الفون و اول مخرجت رفع عنيه بيبص’لها فضل متن”ح فيها جامد
نور اتوترت من نظر”اته و كانت راحه غرفت الملا’بس
زين بتوهان قام وراح نحيتها وشد*ها من وسط*ها وقر*بها ليه
نور بتوتر: ز.. زين
زين: هشش و….
يتبع…
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية جواز الإتفاق)
تم
جميلة
ليه التأخير في نزول الفصول
تمام
شيقة