رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل السادس والعشرون 26 بقلم دعاء أحمد
رواية زواج القاصرات والصعيد الفصل السادس والعشرون 26 بقلم دعاء أحمد
رواية زواج القاصرات والصعيد البارت السادس والعشرون
رواية زواج القاصرات والصعيد الجزء السادس والعشرون
رواية زواج القاصرات والصعيد الحلقة السادسة والعشرون
٢٦
عند شمس
شمس في الموبيل. جهزت كل حاجه
شخص. ايوه يا شمس بيه كله تمام
شمس. اوكي عايزك تخلي المكان مش عايز اشوف مخلوق هناك
الشخص. اعتبره حصل
قفل مع الشخص دا وكلم رحيم
رحيم. ازايك يا شمس
شمس. الحمد لله ايه اخبار الدنيا عندكم مش عايز غلط يا رحيم انا بثق في قدرتك اكتر من زين نفسه مش عايز أخطاء
رحيم. متقلقش كل تمام وماشي زي ما كنت موجود وزين كمان ملتزم بالشغل جدا بس في حاجه عايز اتفق معك عليها عشان نبدأ تصميم في المشروع
شمس بجديه. في ايه؟
رحيم بدا يتكلم لكن شمس مبقاش معه وخصوصا لما شاف نجمه رايحه ناحيه حمام السباحه ولابسه بدي كات وعليه قميص ابيض وهوت شورت جينز وكانت جميله كانت تضع قدميها في الماء وتلعب كالطفله
نجمه بصتله وغمزتله وبا”سته على الهواء
شمس. ها
رحيم. شمس انت معايا
شمس بانتباه. رحيم اجل الموضوع دا هنتكلم بعدين
رحيم. تمام مع السلامه
نجمه ضحكت بخبث
شمس لنفسه. بقى كدا تاب استحملي اللي هعمله يا مجنونه
دخل للفيلا وهي استغربت وفضلت تلعب بالمياه
بتبص وراها بعد ما حست بوجوده لحظات وشهقت يخجل كان يقف عا”ري الصدر يلف خصره بمنشفه
نجمه بخجل ووشها اكتسا بالون الأحمر. البس حاجه انت ازاي طالع كدا
شمس بخبث. وايه المشكله وبعدين انتي مراتي ومفيش غيرنا في الفيلا . يعني عادي
نجمه بتوتر وخجل. بطل قله ادب يا شمس لو سمحت.
شمس ضحك بقوه ثواني واقترب منها بشده لتشهق بقوه وخجل وهي تخبي عينيها بيديها
نجمه. شمس لو سمحت متقربش ابو”س ايدك هقع وانا مبعرفش اعوم
لكنه كان يقترب اكثر ولا يبالي فقط مستمتع برويه خجلها الذي يعطيها مظهر جذاب
دون أن تفكر قفرت في حمام السباحه. ليضحك بقوه وهو يراها تحاول السباحه ولكن لا تستطيع
ليشد الفوطه من على خصره وكان يرتدي برموده رماديه ولكن تعمد فعل لي ي خجلها المفرط
قفر بسرعه في الماء دون أن يفكر ورفعها لترتطم بعضلات صدره وهو يشدها اكثر من خصرها
نجمه بشهقه خجوله وهي تضر”به بصدره. انت قليل الادب و مخادع
شمس بخبث وهو بيهمس في ودنها. عشان تبقى تغر”يني مره تانيه ابقى فكري كويس قبلها
ضحك بشده بينما هي سرحت في ضحكته تلك كم هو وسيم فقط ظلت تنظر له وتتامله بشعور مختلف. فقط العشق هو المسيطر على الموقف
شمس بصلها وعرف هي بتفكر في ايه وظل هو أيضا يتأمل تلك الملامح الطفوليه الجميله التي عشقها كل يوم وكل لحظه مرت عليهما زاد عشقه لها
تزداد دقات قلبهما وهما مازال بداخل حمام السباحه
نظر لها بابتسامه جميله بدلته اياها ولم يستطيع أن يمنع نفسه من الاقتراب منها
ليقترب اكثر من شفتيها ويق”بلها برفق بدلته اياها وهي تلف يديها حول رقبته.. امتدت يديه الي أزرار قميصها وهي مستسلمه بين يديه
ليحملها ويخرج ويذهب لغرفتهما
………………………….
بالليل
تجلس بجانبه في سياره فيراري سوداء مكشوفه.. وهي ترتدي فستان ازرق صيفي تتنفس بعمق وهي تتلقى بسعاده دفعات الهواء البارده والمنعشه
نجمه. مش هتقولي بقى رايحين فين؟
كان يقود سيارته وهو يرتدي بنطلون اسود وقميص ابيض خفيف بابتسامه جميله. هنتعشي في مكان مفتوح هيعجبك اوي
بعد شويه وقف العربيه في مكان على البحر
شمس. و صلنا يا قمر
ساعدها في النزول من السياره وهو يلف يديه حول خصرها
شمس. من هنا يا جميل
ابتسامه واسعه على وجهها غير مصدقه ما تراه تتأمل المكان بسعاده بدايه من الشاطي المضاء من حولها بانوار بيضاء هادئه الي الصخره الكبيره الدائري التي تقع بداخل البحر ولها امتداد حجري طويل يصلها بالشاطي ومحاط باضواء تتلئلاء باناقه شديده
والأموات ترتطم برفق على الصخره والمصفوف فوقها بعنايه طاوله طعام منفرده مزينه بورد احمر وابيض تنتشر عطرها بقوه في المكان باكمله
أصوات موسيقى هادئه في المكان
نجمه بفرحه وهي بتعيط. مش معقول المكان تحفه
شمس باستغراب وخوف. تاب بتعيط ليه دلوقتي
نجمه وهي بتمسح دموعها. اصلي مبسوطه اوي عمري ما تخيلت ان في أماكن حلوه اوي بالشكل دا
شمس بسعاده وهو بيسند راسه على كتفها. مبسوط انه عجبك
نجمه بصوت عميق. انت احسن حاجه حصلتلي يا شمس
شمس ابتسم وهو ينحني الي الاسفل وسط نظرات الدهشه ويقوم بخلع حذائها الخفيف من قدميها وهو يقول. وانتي اجمل انسانه شوفتها في حياتي ربنا يحفظك ليا
يلف يديه حول خصرها بعد أن خلع حذائه هو أيضا. واوعدك اعملك كل حاجه تسعدك ودا حاجه بسيطه من حاجات كتير لسه مختفيه
ولتزداد دهشتها عندم قام بمد يديه يخلع ذلك الحجاب التي ترتديه ويمد انامله بداخل شعرها ليفرده لتنزل خصلات شعرها على وجهها بشكل انثوي لطيف
ليضع الحجاب في جيب بنطاله
شمس بابتسامه جميله. الشاطي دا ملكيه خاصه دا ملوش لزوم محدش يقدر يشوفك هنا غيري
ليتوجه بها إلى الممشى الحجري المصقول ليلامس موج البحر قدميهم بلطف في حين ينتشر رذاذ ماء البحر حولهما
شمس يزيد من احتضان جسدها الصغير بتملك وهو يبتسم لرويه سعادتها وهي تغلق عينيها وتستقبل رذاذ الماء على وجهها وشعرها يتطاير مع الهواء
حتى وصلا الي مائده طعام معده باناقه
شمس. كفايه فرجه على المكان وكلي بقى ولا الاكل مش عجبك
نجمه. بالعكس شكله لذيذ جدا بس من كتر الفرحه حاسه اني شبعت
شمس.لا طبعا انا مينفعش معايا الكلام دا انا جايبك هنا عشان تغيير الجو يساعدك ويفتح نفسك وخصوصا ان اكلك ضعيف جد مش عاجبني
تابع بحنان وهو يق”بل شفتيها. افتحي شفايفك اللي مجنني دي هاكلك بايديا
ليعيشوا معا أجمل ليالي العمر
بعد تلات شهور
الكل استغرب من سفريه شمس الطويله
عند شمس
شمس شد نجمه وضمها لحضنه
نجمه. هو احنا هنرجع الصعيد
شمس. ااه للأسف لازم بقالنا هنا كتير مع ان الوقت عد بسرعه يا نجمه
نجمه. عندك حق بس تعرف انا انبسط اوي مكنتش متخيله هنبسط كدا
شمس. ربنا يقدرني واسعدك لآخر يوم في عمري
ليق”بلها بحنان وعشق وياخذها الي عالمهم الخاص
………..
الصبح
زين رن علي شمس اكتر من مره شمس اول ما شاف عدد الرنات اتخض واتصل عليه
شمس. في ايه يا زين حصل حاجه
زين. سوزان هربت من السجن مع مجموعه من الستا”ت اللي عايشين في الجبل ودلوقتي مبقتش سوزان اللي كنا نعرفها من تلات سنين بقيت هجو”ميه انا قلقان وحاسس انها مش هتسيبك لا انت ولا نجمه
شمس بتفكير. عايزك تعرف هربت مع مين وايه اللي حصلها في السجن
زين. تمام
………..
شمس طلع اوضته
لقى نجمه واقعه على الأرض اتخض وشالها بسرعه حطها في السرير واتصل بالدكتوره
الدكتوره.الف مبروك المدام حامل
نجمه بفرحه عارمه. بجد يا دكتور
الدكتوره. الف مليون مبروك يتربي في عزكم. بعد اذنكم
شمس واقف وملامحه باين عليها الجمود
نجمه. شمس انت مش فرحان
شمس بحده. ومين قالك اني عايز عيال اللي في بطنك دا لازم ينزل ودلوقتي حالا
نجمه بصدمه وعدم استيعاب لفت ايديها حوالين بطنها وكانها بتحمي الطفل. شمس انت سامع نفسك بتقول ايه. انت بتتكلم جد
شمس بعصبيه. اللي في بطنك دا هينزل
نجمه. انت اتجننت دا ابننا. شمس مالك. انا لايمكن انزله انت فاهم
شمس. هتنزليه ورجلك فوق رقبتك
نجمه واول مره بزعيق. انا مش هنزل ابني انت فاهم وشوف هتعمل ايه
شمس بغضب ضر”بها بالق”لم وقعها على السرير
نجمه بقيت مصدومه لانها عمرها ما تخيلت ان يمد ايديه عليها
شمس بغضب قومها ومسك دراعه بقوه ونزل لحد ما وصل للعربيه ركبها بالعافيه
نجمه لسه مش مستوعبه. شمس ارجوك انا عايزه الطفل دا ابوس ايدك بلاش وانا اوعدك اني هعملك اللي انت عايزه بس فاهمني بلاش تمو”ته
شمس. لا رد
وقف بعد فتره ادام المستشفى
نجمه اول ما شافت كدا اترعبت وفتحت باب العربيه وبنحاول تجري لكنه نزل بسرعه ومسكها بقوه
نجمه بانهيار. شمس انت جايبني هنا ليه
شمس بغضب. عشان تنزلي اللي في بطنك انا مش عايز أطفال انتي فاهمه انا مش عايز اكون اب
شمس دخل المستشفى وبعد حوالي ساعتين خرج وهو شايلها وهي مغمي عليها دموعه نزلت لكنه دخلها العربيه و ربط الحزام
في مكان مجهول
سوزان بغل مل قلبها. رجعتلك يا يا شمس الدين بس المره دي مش عايزه عشقك هندمك اوعدك هتندم
زبيده وهي بتشرب سجا”ير. ناويه على ايه يا زميل
سوزان وهي بتبص على وشها اللي اتشو”ه في السجن. ناويه اد”مرهم
زبيده. ناويه تق”تلي البت ولا ابه
سوزان بضحكه ساخره. نجمه دي لعبه بيتسلي بيها شمس اكيد لما يعرف اني رجعت هيفتكر اني بحبه لكنه ميعرفش ان السجن غيرني انا دلوقتي هخلي نجمه هي اللي تق”تل شمس اكيد شمس فكرني لسه البنت الغبيه اللي حبيته لكنه يبقى غبي لو فكر كدا
الشخص اللي بيرقبه هيجيلي كل تحركاته
- لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية زواج القاصرات والصعيد)
سبحان الله العظيم
لا حول ولا قوة الا بالله العلي العظيم
استغفرالله العظيم
لا اله إلا الله محمد رسول الله
اللهم صل وسلم على نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين