رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الثامن 8 بقلم دينا محمود
رواية وحش احتل عرش قلبي الفصل الثامن 8 بقلم دينا محمود
رواية وحش احتل عرش قلبي البارت الثامن
رواية وحش احتل عرش قلبي الجزء الثامن
رواية وحش احتل عرش قلبي الحلقة الثامنة
وحش احتل عرش قلبي
الفصل الثامن
بقلمي دينا محمود
في قصر معتز
معتز كان يجلس ف غرفتها فسمع صوت دقات هاتفه ليرد
معتز: اي لحقت اوحشك
البنت:لاء اتصلت بك عشان اقولك ان قولت كل حاجه ل ماري
معتز:ماشي بس لازم تقول ل ماسه انها متجوزه
البنت:ماشي بس هجيب الأوراق التسبت انها متجوزه ازاي
معتز: متقلقيش انا هتصرف وهجيبهم
البنت:ماشي انا هروح ليها شوايه كده
معتز:ماشي بس حذاري تؤذي ماسه حذاري
البنت:ماشي
ليغلق معتز مع تلك الفتاه ويتصل بشخص اخر
المجهول:الو
معتز:ايوا هو معاك
المجهول: ايوه
معتز: كويس خده ل ملهي ليلي وخليا يشرب لحد ما يسكر وبعدين وديا ؤضه وخلي معا بنت مسيره وانت اعمل الباقي
المجهول:امرك
ليغلق مارك وكل منهم في عقلها شئ يفكر به
____________________________
عند جاسر
جاسر كان في ملهي ليلي مع اصدقائه من دون علم غيث وهو ليس يعلم ان اصدقائه بيغدرون به
صديقه:انت مش مش بتشرب لي
جاسر بقرف:لاء مش عايز
صديقه بخبث:خايف احسن اخوك يعرف ويعقبك
جاسر:اخوايه مش بيعقبني..بس انا مش عايز
صديقه: ياراجل احنا عرفين ان اخواك اكبر زعيم من زعماء المافيا في العالم واكيد بيشرب كحل ونبذه اي المانع انك تجربها
جاسر بعدم اقناع:لاء ده بيخلي الواحد يسكر
صديقه: لاء انت اشرب حاجه بسيطه ف مش هيخليك تسكر ..خد جرب
جاسر اخذ منها الكوب ثم كوب..ثم كوب…حتي ان ثملا(سكِر)
وفعلا صديقه مثل م طلب منها معتز…..
صديقه اخذ جاسر الي احد الغرف ومعها احد النساء العا**هره وتم تصويره لاهدف معين………..
_____________
عند غيث
غيث كلن يجلس في مكتبه ويعمل ب أورق تخص شركته وماسه كانت في غرفتها…
دخل رجل علي غيث ومعه شاب
غيث وهو لم يرفع عينه من علي الأوراق التي امامه قال
غيث: مش في بابا تخبط عليا ولا معندكش ادين
الرجل بسخريه:متغيرتش لسه ذي م انت من آخر مره شفتك فيها
غيث نزر لها سريع لانه يعلم صاحب هذا الصوت جيداا
انها صوت جد ماسه
غيث رفع نظره ل ذالك الرجل الذي غطي الشيب شعره ولكن ملامحه وجهه لن تتخل عن الكره الي اتجه عائلة غيث
غيث ببرود:جيت لي وفي أي
الرجل سالم:جي ياخد أمانة ابني ال سبها ليا
غيث:أمانة اي
سالم:بنت ابني ماسه
غيث بغضب: وربي ان ممشيت من ادامي دلوقتي ل اقتلك ومش هراعي سنك فهمت..
سالم:ميهمنيش انا عايز حفيدتي بقلمي دينا محمود
غيث:اسمع يا راجل انت ..ابنك مسبهتش معاك عشان عارف اي الكان هيحصلها لو كانت معاك ….انت مش شايف مفيش بنت في عائلتكم..كلهم عا**هرات
ليحمر وجه سالم من الغضب لكن هي الحقيقه لانه يملك اكبر ملاهي ليليه في العالم وجعل جميع عائله تعمل به وهو يريد ماسه ليجعلها عا***هره لانه تملك الكثير من الجمال.
غيث بسخريه: واه عايزه اقولك ان ماسه دلوقتي متزوجه
سالم بصدمه: متجوزه مين!
غيث:ماسه مراتي انا
سالم: مستحيل
غيث بسخريه: مفيش حاجه مستحيل علي غيث الشرقاوي يا سالم بيه…..وخذها مني نصيحه لو فكرت بس مجرد تفكير انك تخطفها هاخد روحك وانت عارف ان مش بقول كلام وخلاص
سالم كان وجه يفكر من الغضب فأخذ الرجل الذي كان معه وهرج من المكتب…ولكن قبل أن يخرج وجد ماسه في وجهه..
ماسه كانت نزله تخبر غيث بشئ
سالم اتجه ل ماسه ونظر لها بخبث ورفع يديه ومسك دقنها بأطراف أصبعه…
في لمح البصر كان غيث واقف امامه وماسه خالفه كانت متشبته وكادت لن تبكي
غيث بغضب: اوعا تفكر تمد ايدك القذره دي عليها
سالم بسخريه رغم ألم يديه: تعرف انها هتجمع كتير من الزباين
الي هنا وقد فقدا غيث غضبه ليمسكه من تلابيت قميصه
غيث بغضب: وربي لوله سنك وشيبك وان انت جد ماسه لكنت دفنتك مكان..مشوفش وشك هنا تاني اطلع بررره…وقال اخر كلامه بصريخ
فاخر سالم سريعه ولا ينكر انه ارتعب من غيث لانه يعرفه جيدا انها ممكن يقتل اي احد بمجرد ان يقرب من احد يخصه.
غيث نظر ل ماسه وجدها منكمشه علي الاركيه من الخوف لانه يعلم انها تخاف من اي شئ يقولها لها بحنان كأنه ليس الوحش الذي كاد ان يقتل الرجل
غيث بحنان: تعالي ياحبيبتي بقلمي دينا محمود متخفيش…كنتي عايزه اي
ماسه بتوتر وخوف:لا..لاء مكنتش..عايزه حاجه
ماسه حولت ان تخرج لكن جذبها غيث وحصرها بين الحائط
_______________
عند جاسر
جاسر كان نائم بقصر معتر لكن استيقظ علي صوت الخادمه التي كانت تحاول أن تيقظه……فقام و رأسه تؤلمه جداا
غيث بألم:انا فين
الخادمه:انت ف قصر معتز بيه اتفضل انزل تحت عشان جنبه عايزك……..
قالت كده وخرجت وجاسر قام بألم وهو لم يتذكر شئ
جاسر نزل الي الاسفل وهو رأسه تؤلمه وجده معتز جالس علي مائده طويله وكان يقبل الخادمه التي كانت تيقظ جاسر حمحم جاسر ببعض الخجل..
ليترك معتز الخادمه تذهب كأنه الذي حدث هو شئ عادي
معتز:تعال اقعد ياجاسر
ذهب جاسر وجلس وقال
جاسر:انت مين وعايز مني اي وانا فين
معتز:اهدا…اولا انت ف قصر معتز وانا معتز المنياوي….ثانيا انت هنا عشان سبب …
معتز مسك الهاتف تبعه وظهر له بعض الصور وهو مع فتاه من ملهي ليل
جاسر بصدمه: اي..ده مستحيل يكون انا
معتز:لاء انت …وانا ال أمرت يصوروك الصور دي والصوروك دول يبقو صحابك
جاسر:وعايز مني اي دلوقتي
معتز:اي رئيك لو عطيت الصور دي ل غيث
جاسر بخوف: هتعطيهم ل غيث لي
ضحك معتز وقال
معتز: اهدا ياراجل متخفش ..مش هديها ل اخوك لو عملت ال انا عايزه
جاسر:وانت عايز اي
معتز:انت عارف ان اخوك متجوزه ماسه وهي مش عارفه ان اتجوزها
جاسر: ايوا…بس اي علقة ان اخويا متجوز ماسه ب انك توري الصور ل غيث
معتز:انا مش هوري الصور ل غيث الا إذا جبتلي الورق التثبت ان غيث وماسه متجوزين
جاسر بحذف:لو غيث شاف الصوره هيعاقبني لكن لو عطيتك الورقه هيقتلني.
معتز:فكر معايا شوايه..هيكون رد فعلا غيث اي اما يشوف الصور دي وكمان ولدتك اما تعرف ان ابنها ال بعيد عن شغل المافيا بقا بيعمل علاقات مع العا**هرا
جاسر بخوف:………..
وحش احتل عرش قلبي
بقلمي دينا محمود
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية وحش احتل عرش قلبي)
حلوه كملي