روايات

رواية أحفاد المنشاوي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أحفاد المنشاوي الفصل الثاني والعشرون 22 بقلم ندا الشرقاوي

رواية أحفاد المنشاوي البارت الثاني والعشرون

رواية أحفاد المنشاوي الجزء الثاني والعشرون

رواية أحفاد المنشاوي
رواية أحفاد المنشاوي

رواية أحفاد المنشاوي الحلقة الثانية والعشرون

جنه /اي دا
اوس /كل تصميم انتي كنتي بتحلمي بيه انا عملته ليكي وجهزت البيت دا ليكي ومحدش دخله قبلك
جنه /دا التصميم اللي كان في المذكرات
اوس ابتسم بحب قائلا /اه ياروح قلبي
اقتربت جنه وعانقت اوس بحب مبالغ شدد اوس علي حضنها
اوس همس في اذنها /ندخل جوه الحرس بيتفرجوا علينا ياله
دخلت جنه واوس
جنه طلعت فوق كان اوس مجهز غرفه اقدر نفس التصميم هبا كانت مختاراها لأول بيبي
جنه /جميله اوي
اوس /نيميها بقا وتعالي
نامت قدر ودخلت جنه الجناح بتعهم وكان جميل للغايه واسع بشده فراش ملكي ومرجيحه جميله لان جنه بتحب تقراء الكتب وهيا جالسه عليها
جنه مسكت ايد اوس/انا اسفه
اوس /متتاسفيش بس ياريت قبل ما تعملي حاجة قوليلي وبلاش نصايب كتير كده
جنه بمزح /حاضر هغير هدومي بقا واجي
اوس /جنه في حاجه في الدولاب البسيها وانزلي تحت
جنه /تمام
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️

 

 

 

 

مالك صحي من النوم لانة يوم اجازة ابتسم يفرح عندما تزكر ليله امس
امسك بهاتفه ورن علي خديجه وابتسم علي الاسم وصيه الرسول
خديجه /ألوو
مالك /اهلا بزوجتي العزيزة
خديجه وهيا نايمه /مالك
مالك بحب /عيون وقلب مالك
خديجه /انام ونتكلم بما اصحي مش فيقا
مالك بمزح /يعني مجيش
خديجه بقلق /تبجي فين
مالك /قولت بدل انهارده اجازه اجي نخرج شويه
خديجة /لا صحيت.
مالك حب انه يناقشها شويه /عاوزاني اجي ولا لا
خديجه بخجل /براحتك
مالك /لا انتي تقولي
خديجه /تعال وقفلت الفون
قام مالك بنشاط زائد
ودخل الي المرحاض واخد شاور وطلع دخل غرفه الملابس وفتح الخزانة يقف محتار لا يدري يلبس اي طقم
وبالاخر اختار بنطلون اسود وقميص ابيض
ونزل
هدي /بسم الله الله اكبر عليك
مالك قبل يد جدته /ربنا يخليكي يا تيتا
وسلم علي ساميه
مالك /انا ماشي هتعوزوا حاجة.
رعد بتسغراب /انهارده الجمعه رايح فين.
مالك بمزح /لا ركز معايا بابن المنشاوي جمعه وكتب كتابي امبارح يعني اكيد رايح لخديجة
اميره /امممم وتروح تعمل اي يوسف هيطردك
مالك /لا بقا

 

 

 

رعد /انت شوفت خديجة
مالك بصدق /ابدا اقسم بالله
رعد بتسغراب /امال انت كنت معاها امبارح بتعمل اي
مالك /والله هو مسكت اديها بس
……. /ياحنين وانا اللي قولت هيصة
مالك بغضب /لا طبعا اكيد مش هرفع النقاب علي وش مراتي في العربيه وحتة لو اي انا قولت لما تكون في بيتي
انس /ياجامد
مالك /بس ياض خليك في حالك
افتخر رعد بكلام ابنه عن زوجته وغضب من نفسه علشان كان فاكر انه مش قد المسؤولية
وبالفعل مشي مالك واتجه الي ڤيلا يوسف الشامي
شافه يوسف من الزجاج
رن مالك
شاور يوسف لاحد الخدمات بالانصراف وهو هيفتح وفتح كان مالك ومعاه ورد لونه احمر وابيض وغلافه باللون الاسود
قفل يوسف الباب في وشه
خبط مالك تاني
فتح يوسف
يوسف ببرود /نعم
مالك /ياعم يوسف خلاص بقا والله بحبها سامحني اعمل اي تانى.
يوسف /ماشي ادخل
دخل مالك وكانت خديجه نزلت على الدرج وقف يتاملها بنقابها الجميل ولبسها الواسع الفضفاض الذي لا يصف ولا يشف
تقدم منها وقدم لها الورد وامسك بدأها وهيا تاخذ الورد
إشارة له بعينها ان تحذره وهو مستمتع بتوترها
……. /سيب ايد البت ياماااالك

 

 

 

 

 

مالك شال ايده بسرعه والورد وقع
ونزلت خديجه جابت الورد من علي الارض ودخلوا
يوسف /اي سر الزياره السعيده
مالك /اصل بقا انا جاي افسح خديجة
يوسف /وخت الاذن من مين ياعسل
مالك/ياعمي احنا لو في أوله ابتدائي مش هيحصل كدة
يوسف /خلاص قوم خدها
مالك بفرحه /بجد ياله ياخديجه قبل ما يرجع في كلامه
مسك ايد خديجة وطلعوا وركبوا العربية
مالك /خديجة
خديجه بانتباه/نعم
مالك قرب منها وعدل ليها النقاب /كان النقاب مرفوع من فوق ابقي اظبطيه قبل ما تنزلي
خديجة /تمام
مالك /تحبي نروح فين
خديجة /اي حته
مالك /تمام
وابتدوا اول خروجه بنهم كانوا في غايه السعادة
♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️♥️
سمع اوس رنات خلخال كأنه يدق علي قلبه
لفت نظره جنه وهيا ترتدي فستان لونه ابيض قصير من الحرير وحذاء ذو كعب عالي وخلخال
وكانت في غايه الجمال اقترب منها اوس وهو غائب عن الوعي
وامسك وجهها بيده وقبلها بشوق يبث فيها حبه وشغف
بعد اوس لتاخد نفسا /اي الجمال دا مكنتش اتوقع انه هيطلع بالحلاوة دي
جنه/لا انا حامل قعدني الله يخليك
شالها اول وقعدها علي رخامه المطبخ
وجاب شرائح من التفاح والموز والمانجا وبدأ يطعمها بيده
جنه /الله طعمهم جميل خالص

 

 

 

 

 

اوس بحب /بالهنا
جنه /انا زهقت من قعده البيت مش متعودة
اوس وهو يطعمها قمعه من الموز/كلي بس الاول
جنه بغضب /حرام انت بتاكل بطه كفاية
اوس /كلي بس يابطه قصدي ياجنه
جنه /طب عاوزه اطلع الجنينه
اوس بصدمه /كده
جنه /اه
اوس /في حرس بره وكمان الجو برد عليكي لااااا
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
انس /خدي هنا
تاج/نعم
انس /اي اللي انتي لابساه دا
تاج بعدم فهم/اي
انس /اي التيشيرت دا ضيق اوي
تاج بلا مبالاه /عادي المره الجايه مش هلبسه
انس /انتي ازاي كده
تاج /انس فكك مني بقا
انس بحزن عليها /ماشي ياتاج انا ماشي
غادر انس وزعلت تاج لكن مشيت واتجهت الي المقابر ودخلت كأنها عارفه المكان بالظبط
تاج /شوفتي زعل مني انا قولتلك خديني معاكي ينفع كده سبتيني لوحدي ليه ياصحبه عمري كله الموووو*ت خدك مني انتي كنتي معايا انا وبس كنتي صحبتي وحبيبتي وكل حاجة ليا كنت بحكيلك كل حاجة معتش ليا صحاب خلاص مش قدره اصاحب حد بعدك حته انس مش قدره اديله مكانك كصاحب تعبت عاوزاكي معايا احكيلك يا قمر الفراق صعب اوي المر*ض بعدك عني سنه والمو*ت بعدك عني للأبد 💔
قرأت تاج الفاتحه لصديقه عمرها وغادرت المكان
👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑👑

 

 

 

 

اميره ببكاء /لا رجع بنتي
رعد /استغفر الله العظيم ياحبيبتي هيا في بيت جوزها يعني انتي تقدري تبعدي عن رعدك حبيبك
اميره /لا
رعد /هيا كمان متقدرش تبعد عن جوزها ياله اغسلي وشك وننزل نقعد سوا اي رايك
اميره /حاضر
وبالفعل قامت اميره وجهزت ونزلوا معاهم كتاب زي زمان يقراو فيهم واسمه ارض زيكولا
واندمجوا سوا
فردوس /لا اخص خدوني جمبكوا
ابتسم رعد وفتح لها يده لتدخل في حضنه سريعا
وكملوا قراءه سويا
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
مرام /يوسف انت مبسوط ان مالك اتجوز خديجة
يوسف بسعاده /جدا انا من قعدتي مع رعد واميرة وشوفت معامله رعد لاميره وهو بيعاملها كأنها الماس كأنها بنته مش مراته وبس وعمره ما مد ايده عليها وابنه زيه بالظبط يبقا اسلمهاله وانا مغمض اللي بعملة معاه دا علشان اللي عمله غلط لو شايف انه ميستحقش بنتي كنت هرفض والناس متهمنيش
بس لما خرجوا بعد كتب الكتاب كان ممكن يشوفها بس رفض ورعد قالي انه قال مينفعش يرفع النقاب من علي وش مراتي في عربيه لازم تكون في بيتي دا اسلمه بنتي وانا متأكده انها هتعيش في امان
بقلم ندا الشرقاوي
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿

 

 

 

 

 

 

خديجه /انا مبسوطه اوي اوي
مالك /تفضلي مبسوطه ديما ياديجه
خديجه /مالك تيجي نتمشى من غير العربية
مالك /طبعا استني اركن
وركن مالك ونزلوا
مالك /تعالي الناحيه دي علشان العربيات.
وقضوا يوم جميل ورجع مالك خديجه لحد البيت
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
رنت تاج علي انس 10 مرات وهو مبيردش
وبعتت مسچ
انس
انس
انس
رد عليا
انس انا محتاجلك
انس
صحبي
رد
وانس بيشوف الرسايل ومبيردش
بقلم ندا الشرقاوي
🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿🌿
جنه /هطلع يعني هطلع
اوس باصرار/لا
جنه /هلبس الروب وهطلع
اوس /في حرس
جنه /مشيهم
اوس /جنه يوم تاني
جنه باصرار /انهارده وحالا
اوس /قومي البسي يااخره صبري وقلعي الصندل دا علشان رجلك والبسي حاجة مريحه
جنه /اشطا وطلعت جري

 

 

 

اوس بقلق/براحه ياجنه
جنه /حاضر حاضر
طلعت جنه ولبست روب طويل فوق ملابسها ولمت شعرها ونزلت
جنه /ياله
اوس /طب وقدر
جنه /قدر نايمه وانا معايا الجهاز لما تصحي هعرف
اوس /تمام تعالي
امر اوس ان جميع الحرس يغادروا الحديقه علي الفور
وبالفعل غادروا
اوس /تعالي
جنه/لا هتمشي
اوس /تمام
وبدوا يتمشوا ويتكلموا عن نوع الجنين
……. /اوس
لف اوس وبص بصدمه /ما… ماما

يتبع..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية أحفاد المنشاوي)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *