روايات

رواية أحببت مختلفآ الفصل الثاني عشر 12 بقلم أمل السيد

رواية أحببت مختلفآ الفصل الثاني عشر 12 بقلم أمل السيد

رواية أحببت مختلفآ البارت الثاني عشر

رواية أحببت مختلفآ الجزء الثاني عشر

أحببت مختلفا
أحببت مختلفا

رواية أحببت مختلفآ الحلقة الثانية عشر

مها: طيب اهدي وخدي نفس عشان نعرف نتكلم وهاقول لك تعملي ايه بالظبط ما تخافيش بس تسمعي كلامي
ريلام: ماشي بس انا خايفه
مها: هو كان مانعك تخشي الاوضه بتاعته صح اكيد دي اللي فيها السر لازم تدخلي وتعرفي فيها ايه
ريلام: هو مش بيخرج اصلا اعرف ازاي انا هاتكلم معه ليه اتجوزني وعشان ايه
مها: ده الكلام المضبوط قولي لي انك بتحبيه
ريلام: انا فعلا حبيته بس هو ياترى بيحبني
مها: اساليه يمكن هو كمان بيحبك
ريلام: لو ما طلعش بيحبني اعمل ايه هيكون شكلي وحش و متجوزني مؤقت لغايه ما ينفذ خطته وبعد كده يمشيني
مها: انتي احسن حاجه تقومي دلوقتي تتكلمي معه وشوفي
ريلام: ماشي
مر اسبوع بدون احداث
ريلام: بتحاول تلاقي طريقه تكلم بيها حمزه بس مش عارفه تبدا منين او تعمل ايه حولت تدخل الاوضه بس ما عرفتش
ريلام: حمزه ممكن اتكلم معك شويه
حمزه: ايه تتكلمي معي في ايه

 

 

ريلام: انت متجوزني ليه يا حمزه
حمزه بصيلها وعارف هي هتقول ايه بالظبط لانه مركبها وعارف كلامها كلمه كلمه لانه حاطط جهاز تصنط في هدومها
حمزه بقسوه وجراءه: ايه انتي زهقتي مني ولا ايه مش تكلمنا قبل كده قلت لك انك واخدين فلوس جوازك مني ولا نسيتي ولا دماغك فيها حاجه ثانيه بس عادي ممكن تعملي اللي في دماغك
وشدها ليه لانها كانت قريبه ليه جدا
وباسها بكل عنف لدرجت شفايفها نزفت دم
بعتها عنه… كده كويس ولا ايه ولا عاوزه تاني
ريلام: كانت مصدومه من طريقه حمزه معها حطت يديها على شفايفه ودموعها نازله قامت اجرت دخلت اوضتها
حمزه مسح شفايفه من الدم بتاعها
مش لازم تعرفي حاجه دلوقت
دورك جاي ما تخافيش هي دكتوره
هتعرفي كل اللي انت عايزاه
ريلام ليه كده يا حمزه تعمل في كده انا عملت لك ايه انت تجرحني كده انت بتفكر فيها بالطريقه دي ليه انا وحشه في نظرك بس هاكون احسن منك يا حمزه بعد ما تمشي على رجلك يا حمزه هاسيبك مش هتشوفي وشي تاني مسحت دموعها خرجت بس ملقتش حمزه راحت دخلت المطبخ
………………………………….
عند اسلام ومريم
مريم كانت بتذاكر لحنين
حنين: اوف يا مامي انا زهقت
مريم: حد بيزهق من المذاكره برده عايزه ايه
حنين: لا مس عاثزه
اسلام: زعلانه ليه
حنين: مين فينا بابي
اسلام: انتم الاثنين زعلانين انا كده تورت لازم اصالح الاثنين بقي
مريم: انا ورطه ماشي يا اسلام
حنين: وانا كمان ورثه ماشي يا اسلام
اسلام: انا ماشي ما قلتش حاجه خالص ولا كاني جئت من اصله
حنين ومريم ضحكوا
مريم: يلا نكمل
حنين: مامي بريك
مريم: اوك اتفضلي
حنين: انا ها صالح بابي
مريم: يعني انتي عايزه تروحي احسن مني بنت ابوكي بصحيح
…………………………….
ريلام رايحه جايه في المطبخ تاكل في ضوافرها بتفكر هتعمل ايه بعد اللي حصل
ريلام: ماشي يا حمزه ماشي بقي كده ابق اعمل لنفسك كل حاجه هاشوف هتتصرف ازاى من غيري
لكن خطرت على بالها فكره خرجت تتسحب من المطبخ على بره فتحت الباب بالراحه وطلعت حمزه كان شايفه شغل جهاز التتبع
عشان يعرف هي راحه فين
بس ابتسم لانه كان متوقع ان هي هتعمل كده
حمزه: برافو عليك يا دكتوره ماشيه على الخط مظبوط
بس للاسف غريبه شويه
انك ما عندكيش مخ زكي يفهم بس هنشوف هتعملي ايه

 

 

بدا يسمع كلامها
ريلام: حم انا كنت عايزه اعرف حاجه بس من غير ما تخبي علي
نبيله: عاوزه تعرفي ايه
ريلام: عن حمزه
نبيله: عايزه تعرفي عن حمزه ايه بالظبط
ريلام: هو ليه تتجوزني
نبيله: انا ما اعرفش ان هو اتجوزك اصلا انا كل اللي اعرفه
ريلام: ايوه تعرفي ايه بقى
نبيله: عصبي وعنيف في كل حاجه بيعملها اخر مره على ما اتذكر كان في بنت كانت بتلعب من وراء بس للاسف راحت فيها
ريلام: ها ايوه راحت فيها ازاي سافرت
نبيله: ايوه سافرت على السماء
ريلام في سرها: اكيد مش هتقول حاجه طالعه لبنها بس انا لازم اعرف كل حاجه انا مش هاكون سلاح تلعبوا بي … شكرا عن اذنك
حمزه: حلوه كده متاكد انك هتيجي هنا
ريلام: لا بقى مش معقول كده دماغي هتنفجر من التفكير ايه اللي بيحصل ده حمزه
حمزه: بتنادي علي ليه في حاجه
ريلام: حمزه انت اتجوزتني ليه
حمزه؛ مش عارف هي الناس بتتجوز ليه
ريلام: لا ما تستعبطش علي انا سمعت كل حاجه وانت بتقول متجوزني شغل
ايه الشغل ده بقى
لازم افهم مخبي عني ايه يا حمزه
حمزه: صح انا قلت كده
بس ما تتعبيش دماغك الحلوه دي في التفكير
لانك مش هتعرفي حاجه لو بعد مليون سنه
الا لو انا قلت لك
ويا ريت ما تنسيش نفسك فاهمه
انتي ولا حاجه
يوعى تنسى نفسك ولا اصلك فاهمه ذكرى نفسك طول الوقت بالجمله دي باي يا حلوه عشان مش فاضي لك
ريلام: ماشي يا حمزه يا انا يا انت
ريلام كانت بتتابع مع حمزه علاجه تحدد عمليه حمزه فرحت ريلام لحمزه ان هيرجع هيمشي تاني على رجليه وبالفعل نجحت العمليه وراجع حمزه يمشي على رجليه بس
كان تزيد قسوه حمزه على ريلام كل يوم ولا تقدر ريلام علي حمزه وعقله تخاف ان شوفه
تبدلت حياتها ل جحيم. تعرفت ريلام علي مريم في عياده الدكتوره النفسيه
سافر عز الانجاز مهمته ونجحت ورجعت تاني لمصر يكمل باقي المهمة
عرفت مريم انها حامل وفرحت انها حامل بشهرين

 

 

عند حمزه و ريلام
حمزه: هتعملي كل اقول لك عليه بالحرف الواحد فاهمه والا انتي عارفه ممكن يحصل ايه لو ما سمعتيش الكلام
ريلام: ماشي انا هاسمع كل اللي انت عايزه بس بلاش تضربني والنبي ولا تحبسنى
حمزه: شاطره طول ما انتي بتسمعي الكلام
مش هاعمل لك حاجه ولا احبسك مع الناس الوحشه تاني انتي تتكلمي دلوقتي اللي اسم ابوكي ده وتقولي له اللي هاقوله لك بالحرف الواحد لو غلطت هيزيد عقابك.
ريلام: حاضر
حمزه: خدي اتصل بي قولي له ……..
ريلام: هو انت ليه بتعمل كل ده هتستفاد ايه
حمزه: تاني انت اللي بتاذي نفسك
ريلام: صرخت مجرد حمزه مسك ايديها
حمزه: سوري مش قصدي حاجه بس انت اللي غبيه المره الجايه ها خبط دماغك دي في الحيطه
………………….
عند اسلام ومريم
اسلام: مالك بتفكري في ايه
مريم: تعرف البنت دي صعبان علي قوي نفسي ساعتها بس مش عارفه ازاي
اسلام: اه قصدك البنت اللي انت تعرفت عليها بقيت صاحبتك دي
مريم: على فكره انت لو شفتها تصعب عليك
جوزها ده شرير قوي
اسلام: عشان تعرفي ان انا طيب
مريم: عارفه انك طيب خالص يا حبيبي ربنا يخليك لي
اسلام: ما تخليها تطلق منه سهله خالص
مريم: ظابط يعني ممكن يفبرك كل حاجه
اسلام: سيبك انت من كل ده ربنا معه ما تيجي نخرج ناكل بره
حنين: هتصحيني ولا تسيبوني نايمه
عند حمزه و ريلام
ريلام: انا عملت كل اللي انت قلت لي عليه هو انت بتعمل كده ليه

 

 

حمزه: عاوزه تعرفي هاقول لك
ريلام بخوف: لا مش عايزه اعرف انت هتضربني وتحرقني تاني
حمزه: هاقول لك بجد مش هاضربك
بس انتي اللي حاولتي تعملي حاجه
انك تعرفي المستخبي وده كان هيضيعني
بس هاقول لك عشان ترتاحي

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

القراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية أحببت مختلفآ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *