روايات

رواية عشق وجحيم السيف 2 الفصل الحادي عشر 11 بقلم عبير الزهور

رواية عشق وجحيم السيف 2 الفصل الحادي عشر 11 بقلم عبير الزهور

رواية عشق وجحيم السيف 2 البارت الحادي عشر

رواية عشق وجحيم السيف 2 الجزء الحادي عشر

عشق وجحيم السيف 2
عشق وجحيم السيف 2

رواية عشق وجحيم السيف 2 الحلقة الحادية عشر

زين بغضب… ايه
عشق بجمود… متخفش يا بابا انا مش رايحه اشوفه عشان واحشني لا اكيد
زين بغضب…. ليه رايحه تشوفيه
عشق… عشان اطلب منه الطلاق .. اكيد مش هبقه معه بعد العمله دا
زين… فين هتشوفيه
عشق…. في *****هوا قلي انه هيسناني هناك و انا هروح اطلب منه الطلق واذا مطلقنيش انا هرفع عليه قضيه خلع
زين.. ماشي انا هسمحلك تروحي تشوفيه عشان انا واثق فيكي
عشق… ماشي سلام
عند مراد كان بيستناها على احر من الجمر وكان واثق انها هتجي و كان بفكر و لكن توقف عن التفكير لما شافها وانبهر بجمالها
عشق وصلت عنده و فرقت باصابعها قدام عنيه عشان يفوق
مراد و هوا منبهر .. هاا
عشق… مالك متنح كدا صحصح
مراد بنفس الطريقه… كنت عارف انك هتجي
عشق بجمود… اخلص قول العندك عشان انا برضو عندي كلمتين عاوز اقلهملك و امشي
مراد انتبه لكلامها و اخيرآ و قال.. ايه الشايكه دي هوا انتي لبستي كدا عشان اشوفك حلوى
عشق بحمود… انتا كلك على بعضك مش شايفك عشان اهتم انك تشوفني حلو او متشوفنيش حلوه 😒😒
مراد… غريبا.. امابرح كل حاجه حصلت مثرتش فيكي خالص
عشق بنفس الطريقه…. ههه لا اكيد و انتا بذات مبقيتش تثر بيه لو مهما عملت انتا ولا حاجه بنسبه لي
مراد.. بضحك. . بس صوتك امبارح بقلي غير كدا
عشق. و ها بتجز على سنانها و تحاول التحكم بتصرفاتها . زي ما قل انتا البارح مش اليوم انا مش عشق بتعت امبارح انا بتعت اليوم

 

 

 

 

 

مراد… براحتك… اقول نتكلم بلمفيد دلوقتي
عشق بجمود…. و انا بقول كدا برضو… ها قول عاوز ايه عشان انا مش عاوز اضيع وقتي معاك اخلص بسرعه
مراد… دا نتي اتغيرتي من امارح لليوم بس ماشي…. ماشي قولي انتي عاوزه تقولي ايه
عشق بجمود.. عاوز تطلقني دلوقتي حالآ
مراد بغضب… اكيد مستحيل
عشق بعصبيه… وليه مستحيل مادام اتزوجت حبيبت القلب اكيد مش انا هكون التالته التخرب عليكم ايمكم الجايه
مراد بغضب… طلاق مش هطلق ولا نسيتي يا هانم
عشق… لا منسيتش و طلاق هطلقني يعني هطلقني و ماخري هيجيني كامل و اه صح عشان احنا لسه متزوجناش يبقه يطلعلي نص الماخر و هطلقني يعني هطلقني
.
مراد… مش هطلقك يعني مش هطلقك ومتفتكرش انا هسكتلك لا اكيد مش مراد المنشاوي البيسكت لحد بس انا مقدر حالتك و عارف انك لسه مجروحه من الحصل مبارح
عشق.. الله يحنين.. طلعت بتخاف عليه بس متخفش انا اتعديت المرحله دي و اكبر دليل اني واقفه قدامك و بكامل شياكتي
مراد.. هوا احنا هنضحك على بعض يعني انا عارفك كويس و حتا اكتر ما انتي تعرفي نفسك
عشق.. بلا الكلام دا دلوقتي كلو كلام فاضي انتا هطلقني و لا هرفع عليك قضيه خلع فاهم
مراد…..زي ما قلت انا مش هطلقك
عشق.. عاوز مني ايه قول مش تزوجت حبيبت القلب عاوز مني ايه
مراد… عاوز استر عليكي ولا نسيتي يا هانم.
عشق بضحكه ساخره… ايوا متقولش كدا من الاول يعني من الناحيا دي متخفش انا هلاقي حد يستر عليه معا اني واثقه من نفسي ميه في الميه و بس هلاقتي حتا لو مكانش احسن منك بس اكيد هيكون ارجل منك
مراد كان هيضرب عشق قلم بس وقف و قال بغضب
مراد بغضب….عجبك او معجبكيش انا رجال و على راسك
عشق بمقاطعه….على الاقل ميتزوجش عليها بعد كتب كتابنا بيومين زي ما عمل انتا و انزوجت حبيبت القلب
.

 

 

 

 

 

مراد بغضب…. و مين قلك اني ازوجت هدير عشان بحبها لكيد لا
في الكليه
جوري كانت قاعده بمقعدها شارده بعد انتهاء المحاضره و غرام كانت قاعده جنبها و برضو شارده جوري سالت غرام
جوري… غرام من ساعه و ماجينه على الكليه وانتي مش بتتكلمي معايه ليه قوليلي مالك
غرام مش بدرد
جوري… في ايه انا بتكلم معاكي مالك يا غرام
غرام… عشق حصل لها حاجه قول قلقتيني بسكوتك دا
غرام ارتمت بحضن جوري و قالت
غرام بعياط… مش عارف امبارح بليل كانت بتعيط و انا سمعتها و خبطت على الباب عشان تفتح بس هيا مش بتفتح الباب و الصبح برضو كدا بخبط و مفيش صوت خبطت بس هيا مش بتفتح و جيت و مرفش اذا هيا اكلت ولا شربت و الا اي حاجه معرف انا قلقانه عليها اوي يا جوري خايف يحصل لها حاجه
جوري بتمسح على شعر غرام و تقول
جوري و هيا قربت تعيط… متخفيش يا قلبي عشق قويه الشخصيه و كلنا عارفينه و ان شاء الله كله خير… انا هروح معاكي اطمن على عشق.
غرام بعياط… برضو الحصل معاها مش قليل خالص انتي شفتي
جوري و هيا على حالها… عارفه يا حببتي الحصل كان اصعب شي على عشق بس مش بيدنا نعمل حاجه … و هيا عاوزه تغير الموضوع… هوا انتي افطرتي
غرام و هيا بتمسح دموعه…. لا
جوري… يالله عشان نروح على الكفتيريا انا انتي عشان انا برضو لسه مفطرت
غرام… يلا
جوري… يلا..

 

 

 

 

 

 

راحو على الكفتيريا و قعدو على الطاوله
جوري و هي تحاول تخرج غرام من حالتها دي قالت… تحبي تفطري يا احلى غرام
غرام و هي حاطه ايدها على الطربيزه و رافعها و سانده راسها على ايده قالت بملل… نش عارف مليش نفس اكل
جوري بزعل على حالت غرام…. كدا يا حببتي بتعملي بنفسك كدا ليه يعني.. خلاص انا هشوف هنفطر ايه و انا عارف بس تشوفي هتاكلي
جوري جابت كبايتين قهوا و شويت حجات خفيفا يفطرو فيها
جوري و يا بتقعد… شوفي جبتلك احلى فطار يلا يا قلبي عشان تاكلي ونروح على الفيلا بتعتكم يلا
غرام… ماشي امري لله هاكل
و قبل ما تاكل حاجه جا عندهم يوسف
يوسف بطريقه بناتيه شويه 😂… بتعملو ايه يا بنات
غرام…. برايك نعمل ايه… نفطر يعني بنعمل ايه
يوسف …. كويس جدا حماتي بتحبني اوي عشان انا برضو لسه مفطرتش
غرام كانت هتتكلم بس جاد برضو جا عندهم و قال
جاد… بتعمل ايه يا يوسف هنا معا البنات
يوسف… لقيتهم بيفطرو جيت افطر معاهم
جاد.. بجد… برضو انا مفطرتش و عاوز افطر وسع كدا
و قعد معاهم و يوسف اخد كوبايا القهوا بتاعت جوري و جاد اخد الكوبايا بتاعت غرام
//ايه الوقحه دي 😂😂//
غرام بغضب.. على فكره دي الكوبايا بتعتي انا
جاد ببرود.. ما انا عارف و عشان كدا انا اخدتها
جوري متكلمتش خالص و قامت
غرام.. استني انا جايه معاكي.. و بصت على جاد ويوسف القعادين بياكلو و بيشربو قهوا و مش مهتمين لعصبيه غرام قالت….. ناس بلا ذوق

 

 

 

 

 

و اخدت الحقيبه بتاعتها بغضب و مشيت هيا وجوري وو وقفو قدام باب الكليه بستنو السواق البيروح غرام عشان جوري برضو هتروح دا بعد كلمت مامتها و قال لها انا هتروح معا غرام عشان متبعتش السواق عشان يجيبها و هيا هتشوف عشق و هتجي مامتها قالتلها انتبهي على نفسك و طمننيني عن عشق ماشي
اما عند الشباب
بعد ما روحو البنات
جاد و هوا بياخد شفه من القهوا و بيقول بضحك… مالهم دول
يوسف و هوا بياكل بضحك… ههه معرفش
جاد بضحك على منظر يوسف… ههه اكل احسن تتشردق
يوسف.. و اخد شفه من القهوا وقال… الله دي احلى قهوا شربتها بحياتي كلهم
جاد. بضحك…. عشان مش انتا الدفعت حقها..
يوسف بضحك و هوا عارف ان جاد هيتعصب من كلامه بس حب ينكد عليه قال…. لا و انتا الصادق.. عشان اختك شربت منها ههه
جاد اتعصب جامد اخد الكوبايا من ايده و كباها على الارض و راح و هوا متعصب و متكلمش خاص
اما يوسف فضل مصدوم و قال… مجنون ربنا يعينها على عقله دا ميتحملش الهزار
كان هيمشي بس اجا عنده النادل و قال له يدفع الفاتوره عشان لسه محدش دفعها قال بتذمر و هوا يدي النادل الفلوس
يوسف بتذمر.. اف كبا القهوا وما سبنيش اشربها لا برضو انا الادفع الفاتوره اف
عند غرام و جوري وصلو الفيلا و غرام اتفاجئت ان عشق مش موجوده فدخلت هيا وجوري االاوضه بتاعت غرام و غرام غيرت هدومها و قعدت هيا و جوري بصالون
جوري و غرام كانو بيتكلمو بس اتفاجئو من الشخص الدخل الفيلا

يتبع…

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *