روايات

رواية حياة قلب الفهد الفصل الثالث 3 بقلم ياسمين سالم

رواية حياة قلب الفهد الفصل الثالث 3 بقلم ياسمين سالم

رواية حياة قلب الفهد البارت الثالث

رواية حياة قلب الفهد الجزء الثالث

حياة قلب الفهد
حياة قلب الفهد

رواية حياة قلب الفهد الحلقة الثالثة

حياه زقت فهد و كانت هتهرب لكن الحارس وقف قدامها و كان بيمنعها حياه عينها جت علي المسد’س وراحت اخدته من جيبه و وجهته في وش فهد و قالت بصراخ : خليهم يطلعوووووني و الا و الله هقت’لكم كلكم
الحارس حاول يأخد منها المس’دس و هي كانت بتشده و فجأة خرجت رصاصه حياه و الحارس وكل الي كانوا واقفين نظروا بصدمه تجاه صوت الرصا’صه و لقوا فهد وقع و الدم سائح منه
الحار فضل ماسك في حياه الي كانت مرعوبه و جريت في اتجاه فهد
فهد الر’صاصه جت في أيده
حياه ببكاء : و الله انا آسفه مكانش قصدي و الله
في مكان تاني
شريف بصراخ : شايفه اخر دلعك لمعدومه الضميره الو’سخه
الي حطت راسنا في الطين
سهام : بنتي متعملش كدا يا شريف انا عارفه حياه دي لا تعرف حاجه في الدنيا اكيد في حاجه غلط
شريف مسك سهام من شعرها : ايه الي غلط يا روح امك
مش شايفه الرساله أنها بتقول طفشت مع واحد من الأغنياء عشان مش هتقدر تعيش معانا عشان احنا علي قد حالنا
ورب النار لهجبها و اغسل عارنا هغسل عاري بيدي يا سهام سامعه و أن وقفت في وشه لتكون مقتو’له معاها و دفنكم بالحيا انتي و بنت
سهام فضلت تلطم علي وشها : فينك يا حياه انا عارفه انك متعمليش كدا يا بنتي
احمد. : و الله عمي انا حاولت امنعها و قولها ليه كدا انا قصرت معاكي انا هعيش احسن عيشه بس عشيقها ضربني
هي هترجع و انا يا عمي هتجوزها متخافش دي مهم كانت بنت عمي شرفها من شرفي
شريف حط أيده علي كتف احمد : اصيل يا احمد يا ابني راجل و ابن راجل بس دي لازم تتق’تل
احمد بخوف : لا يا عمي انا بحب حياه و هتجوزها هو هياخد منها الي عايزه متخافش و يبعتها انا عارف شباب اليومين دول بيضحكوا علي البنات ياخدوا غرضهم و يرميهم في الشارع
سهام في نفسها :و الله انا متاكده انك سبب اختفاء بنتي يا ابن أولفت طول عمرك بوشين زي امك
مشي احمد و ساب شريف و سهام
في فيلا الدمنهوري
بعد ما نقولوا فهد و دخلوا جوا القصر لأنه منع أنه يروح مستشفي
و جاب الدكتور و قال إنه يكويس الرصا’صه عدت من جنب كتفه يعني مصابتش
حياه ببكاء صامت و شهقات و كانت شايفه منظر الدم و خايفه و الكل طلع و هي كانت واقفه جنبه
فهد بحنيه : ممكن افهم بتعيطي ليه طيب
حياه ببكاء: انا السبب انا السبب
فهد : طيب انا مسامحك
مسحت دموعها بظهر يدها كالأطفال : بجد يعني مش زعلان مني
فهد هو رأسه يمين ويسار و هو مركز مع كل حركه منها
حياه بفرحه : انت طيب اووي سيبني امشي بقي
فهد وشه اتغير ١٨٠ درجه وقال بعصبيه : مش هتمشي من هنا يا حياه انتي ليا و بس فاهمه هوفضلي طول عمرك معايا انا و لا عايزه تروحي لحبيب القلب الي باعك
حياه فضلت دموعها تنزل فعلاً الشخص الي حبيته بعاها عشان الفلوس
حياه : قصدك ايه اني هفضل طول عمري هنا و انا عايزه ارجع عشان اهلك
ضحك فهد بسخريه : ههههه 🤣 اهلك ابوكي أن شافك هيقت’لك يا حياه فاهمه يعني ايه حالف ليقت’لك انتي و امك سوا
حياه بزهول : انت بتقول ايه انتي اتجننننت
ضحك فهد جامد : ااااه انا اصلااا مجنون و ابوكي قال كدا و اسمعي و كان فديو صوروا احمد عشان حياه متحاولش ترجع الا بعد ما الأسبوع يعدي
حياه مسكت التلفون و شافت كل حاجه و سمعه كلام ابوها الي يحسر و وجه قلبها و دمره و أنه ازاي صدق اي كلام يتقال عن بنته بالسهولة دي حتي من غير ما يتأكد ولو 1% أنها هربت ووقع التلفون من أيدها
وصرخت صرخت بهستريه : لييببه كدا ليه بيحصل معايا كدا انا عممممممملت ايه لكل دا ليه مدور و عرف اني اتخطفت و تعمل علي عقد بيع و شره كاني سلعه مش انسانه ليه محاولش يعرف بنته اختفت ازززاي ليه مشكش أنه ممكن يكون في حاجه غلط و اني خاطيه و بس و اني جبتله العار
فهد قلق جدا عليها :حياه يا حياه اهدي
حياه كانت في نوبه من الغضب و نزلت علي ركبتها بانهيار
و ظلت تنحب و تلطم علي وشها بصريخ حتي فقدت الوعي
انا فهد صعبت عليه و قام جري من علي لسرير و نادي
يا رحااااااب رحاب
رحاب جاءت مسرعه علي تلك الصوت
رحاب : يالهوي في أيه يا بيه
فهد شال حياه حطها علي السرير وقالها اتصل بالدكتورة بسرعه
رحاب : حاضر يا بيه و فعلاً اتصلت علي الدكتوره
بعد قليل من الوقت جأت الدكتوره
وكشفت علي حياه وخرجت
فهد بلهفه : في ايه يا دكتوره مالها هي كويسه صح
الدكتور ه: لا مش كويسه خالص البنت حالتها وحشه خالص عندها انهيار عصبي حاد و لما تفوق هتحاول تقت’ل نفسها
فهد بصدمه : ازززاي طيب اعمل ايه
الدكتوره : حاولت تخليها مبسوطه و هكتب ليها مهدئات
و عدا وقت و فهد جاب العلاج ل حياه و كان قاعد و فضل يمسح علي شعرها بحنيه مفرطه و قال : انا اسف يا حياه
أما السبب سامحيني
و تركها و دخل الحمام
حياه فتحت عيونها و اقسمت بداخلها
انها سوف تنتقم منه أو من احمد و هتعرفهم مين حياه الي باعه و اشتروا فيها و مش هتسامحهم و هتخطت أنها تتخلص من فهد اول حاجه بأنها توقعه في حبها
أما عند فهد في الحمام
فهد غسل وشه ونظر لنفسه في المرايه و قال محدث نفسه
خلاص يا فهد حنيت لها مش كان كلامك انك مستحيل تحب حد و انهم كلهم غدارين
قلبه : بس حياه مختلفه و مستحيل تبقي زي امي و نهي
الي خاينين دي عامله زي الملاك طفله قلبها برئ
عقله ؛ ما نهي كانت زيها لما ضحكت عليكي و في الأخر هربت هي و حبيبها الي هو صاحبك الي كان زي اخوك
قلبه لا انت لازم تديها فرصه و تشوف يمكن هي غيرهم
فهد انا بحبها وقال بفرحه : ايوه انا فعلاً بحبها انا ما خوفتش علي نفسي و خوفت عليها و كمان هي رفضت الفلوس دا معناه أنها نظيفه و مش زيهم و حافظت علي شرفها و كانت عايزه تموت نفسها و لا أنها تفرط في شرفها
هي دي فعلاً الي الإنسانه الي تستحق تبقي زوجه فهد الدمنهوري هي الي تسحق تبقي ام لعيالي و ضحك و كان فرحان بيها و قرر أنه يصلح غلطه و يتجاوزها و كمان يفهم أهلها أنها مش خاطئه و أن الي عمل كدا يبقي احمد ويطلب يتجوزها من أهلها
فهد طلع من الغرفه و أنصدم صدمه حياته لما شاف
حياه بقم’يص نوم بالون الاحمر و المكياج الي في و شها و شعرها الحريري و كل شئ فيها بلعق ريقه بصعوبه من كتله الجمال الذي أمامه و أنصدم عندما قالت حياه ……

يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية حياة قلب الفهد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *