رواية عشقت ملاكي الفصل التاسع 9 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية عشقت ملاكي الفصل التاسع 9 بقلم الكاتبة المجهولة
رواية عشقت ملاكي البارت التاسع
رواية عشقت ملاكي الجزء التاسع

رواية عشقت ملاكي الحلقة التاسعة
خرج زين من غرفته واغلق عليها من الخارج خوفا أن تخرج من الفيلا وهو أيضا لا يثق بالخادمات أو الحرس في هذه الفيلا
في السياره ذهبت ماسه مع والديها
وعمر وزين ومحمد في سياره
عمر : متهزش رجلك ناوي تصرعني من دلوقتي
زين: سيبه يا عمر
محمد: مش عارف انا متوتر ليه
زين : ناوي تتجوزها امتا
محمد: بعد عشر سنين
عمر بضحك: هههههههه وحياتك متهزرش
محمد: اخرس ياض مبهزرش
زين: محمد مش فاهمك
محمد: شوو عادي هتجوز بعد عشر سنين
زين: والسبب
محمد: عايز نتجوز مع بعض احنا التلاته
زين: يعني هتستناني
محمد: اه
زين: بلا جنان يا محمد اتجوز انتا وعمر بعد سنتين
وانا هتجوز ملاكي بس تكبر واصلا مش عايز حد يشاركني بفرحي
عمر: الله الله على الحب يا عيني ل هدرجه
زين: عمر سكر تمك مش رايق ل مزحكك
عمر: بس هي صغيره عليك يا زين
زين: مفش بالحب صغيره او كبيره بعد عشر سنين هيصير عمرها 18 وخلص
محمد: بس كان نفسي نتجوز مع بعض
زين : اممممم خلص بتجوز ملاكي معكم بعد سنتين
عمر: اول مره بصراحه اشوف كده
زين: يلا وصلنا
…………………………………………………………….
داخل البيت
جلست ماسة واسماء بقرف
الاء والده مسك : اهلا وسهلا نورتوا البيت
عبد الرحمن: منور بصحابوا يا اختي
انتي عارفه احنا هنا ليه
الاء: طبعا عارفه
عمر بهمس ل محمد: ابوك بتكلم كده ليه
محمد: وانا شو بدو يعرفني
زين: انتا ويا اهدوا نشوف الي هيحصل
دخلت مسك وهي حامله بيديها صينيه القهوه
اسماء: بسم الله ماشاءالله يا بنتي قمر منور
مسك: عيونك يا طنط
عبد الرحمن: بصي يا مدام انا جاي اطلب ايد بنتك لابني ع سنه الله ورسوله وأسألي علينا
الاء: سألت يا حج الحمدلله سمعتكم طيبه وانا الحمدلله مش عايزه غير سعاده بنتي أن يكون عندها جوز يصونها ويخاف عليها ويحافظ عليها
عبد الرحمن: تمام يبقى نسيبهم
الاء: قومي يا حبيبتي روحي ع اوضه الضيوف اتكلموا براحتكم
مسك: حاضر
محمد: مش مصدق بصراحه
مسك : ولا انا متوقعتش ترضى انك تيجي تطلب أيدي
محمد: والله مقدرتش اشوف طريقتك الرسميه معي في الشركه بعد ما رفضت طلبك مشكلتي بحبك
مسك برفع حاجب: قولتلي مشكله
محمد: واحلى مشكله في حياتي
ابتسمت مسك
محمد: مسك انا مش هكتب الكتاب دلوقتي
مسك: يلي تشوفه يا محمد
الاء: يلا
مسك: يلا
دخلت مسك ل غرفتها وذهب محمد وجلس مع عائلته
عبد الرحمن: احنا من جهتنا موافقين
الاء : ومن جهتنا موافقين
أسماء زغرطت
……………………………………………………………………
كانت تلك الملاك جالسه ترسم وتلون قد شعرت بالنعاس
ملك: زيني شكلوا هيطول اقوم انا اروح انام
كانت تلك الملاك الصغير ذاهبة لتضع نفسها بالفراش
ملك بصوت عالي وصراخ : صرصووور بيطير اااااااه زيني
ذهبت لتفتح الباب بسرعه لتهرب ولاكنه كان مغلق بدأت بالبكاء
تلك الملاك الصغير تخاف من جميع الحشرات تكرهم
بدأت تدق على الباب بيدها الصغيره وهي تبكي
كانت الخادمه تمر بالممر سمعت الصوت فقتربت من الغرفه
الخادمه: يا هانم في حاجه
ملك ببكاء: افتحي الباب يا خالتوا بسرعه
الخادمه بخوف: في ايه يا هانم
ملك ببكاء أعلى في صرصور افتحي بسرعه
الخادمه : انا رح ارن على البيه اشوف المفتاح فين
ملك ببكاء وشهقات : بسرعه
الخادمه: الووو يا بيه مفتاح غرفتك فين يا بيه
زين: عايزه المفتاح ليه وازاي تسترجي تطلبي مني
الخادمه بسرعه: يا بيه الهانم بتعيط ومش قابله تسكت
زين وهو يقوم من محله مسرع
زين: ليه في ايه
الخادمه: الهانم خايفه من صرصور يا بيه وبتعيط
زين: طب انا جاي حالا
كان زين يسوق السياره بسرعه اتصل عليه عمر
عمر: اه يا زين تركت البيت ليه
زين: ملاكي بتعيط هروح اشوفها
عمر بخوف: فيها حاجه
زين: لا خايفه من صرصور بس هروح اشوفها
عمر: ماشي
………………………………………………………………..
وصل زين الفيلا بسرعه كبيره وصعد ل غرفته رأى الخادمه تطرق على باب غرفته بخوف
زين وهو يفتح باب غرفته بسرعه: في ايه
الخادمه: من وقت ما اتصلت فيك مطلعش الها اي صوت
انفتح الباب بخوف على تلك الملاك الذي اعتقد انه حصلها شئ
زين: ملاكي ملاكي لاكنه لا يجدها
خرجت ملك من خزانه صغيره داخل الغرفه يوجد فيها العاب ل تلك الملاك
ملك بدموع: زيني
ذهب زين إليها وحضنها بسرعه
زين : فيكي حاجه
ملك بصراخ بعدت عن زين : اهرب يا زين الصرصور وراك
قتله زين تعالي يا ملاكي
قالها زين ودمعه نزلت من عيونه خوف أن يكون حصلها حاجه
ذهبت ملك إليه وحملها وأجلسها على قدميه وتنزل دموعه بصمت
ملك: خلص يا زيني بتعيط ليه
زين: لاني خفت عليكي
ملك: اسفه يا زيني بس انتا شفته كيف كان بيطير
زين قبل وجنتيها
تخافيش يا ملاكي يلا مشان ننام عليكي مدرسه بكرا
ملك: يلا يا زيني
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على : (رواية عشقت ملاكي)