Uncategorized

رواية الساحر الفصل الثامن 8 بقلم ياسمينا

 رواية الساحر الفصل الثامن 8 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الثامن 8 بقلم ياسمينا

رواية الساحر الفصل الثامن 8 بقلم ياسمينا

كل شئ وله تمن :-????
الحب له تمن…????
الخيانه لها تمن…????
إذا صحت البدايات …صحت النهايات …والعكس صحيح????
????في صباح يوم جديد في اسوان????
وسام وعليا وعاصم وريم وصلو اسوان ونزلو قدام بيت الحج غفران الحج غفران عامل زاي شيخ القبيله أو عمدة البلد كل اهل اسوان بتحبو وهو من اطب الناس …
وسام وقف عربيتو والكل نزل منها وكان غفران مستنيه 
غفران : اهلا اهلا بأغله ناس 
وسام بأبسامه : ازيك ياحج 
غفران : الحمدالله تعالو يلا
عاصم بهمس : احنا جاين هنا ليه 
وسام : مالك ياعصومه جاين بس نقضي يومين نشم هوا 
عاصم : وبنسبه لي اختك الي ماتت من يومين 
وسام ببرود : الله يرحمها يلا 
اما عليا وريم كانو ماشين بهدوء 
عليا : فين اريان 
ريم بأبتسامه : هيجي هيروح فين يعني 
عليا : انا خايفه آلصراحه 
ريم : طول مااريان معانا متخافيش 
عليا بأبتسامه : ماشي
الكل دخل البيت وغفران أصر عليهم يقعدو ياكلو وفعلا قعدو علي سفره وبدأو ياكلو بس استغربو أن الستات الي بتحط الاكل مغطين وشهم 
وسام : ايه ياعم غفران هما خايفين مننا ولا ايه 
غفران بضحك : لا بس انا أهل بيتي محدش بيشوفهم 
عاصم بهمس : ليه بيخوفو ولا ايه 
وسام بضحك : اتلم 
عاصم بضحك : اعملك ايه مسيبني كل شغلي وجيبني هنا
غفران : بتقول حاجه يابني 
عاصم : احم مفيش حاجه الاكل تحفه 
فاجأه سمعو صوت عربيه برا 
وسام : اكيد اريان 
عاصم : بجد اريان جاي
ريم بأبتسامه : اه 
عليا : الحمدالله كدا اطمن 
عند اريان برا نزل من العربيه هو وياسمين وميرا وميرا جريت ومسكت ايدو وياسمين اضايقت وقالت : الي جوا ميعرفوش انك حبيبتو يعرفو اني مراتو وعيب اوي في حقي قدامهم اني اسيبك تمسكي ايدو 
ميرا بغضب : ملكيش دعوه انتي 
اريان : احم اهدو خلاص مش عايز امسك ايد حد 
ياسمين بغضب : احسن 
ميرا : اوووف ماشي
اريان وميرا دخلو البيت وميرا مسكت ايدو تاني وبصت لي ياسمين بخبث أما ياسمين فضلت واقفه قدام البيت بضيق 
ياسمين بغضب : ربنا يخدك ياشيخه 
ياسمين جايه تدخل البيت لقت عربيه جايه بسرعه قدام الباب وقفت مصدومه ومقدرش تتحرك والعربيه قربت منها جامد وهي صرخت والعربيه فاجأه وقفت وطلع منها شب وبصلها بغضب 
ياسمين : الحمدالله ماموتش 
الشخص : انتي حماره 
ياسمين بغضب : انا الي حماره بردوووو انت مين ياعم بهيم 
الشخص قرب منها وقال : انتي ايه الي انتي لبسه ده وجايه هنا ازاي بلبس ده 
ياسمين بصت علي نفسها وفتكرت أنها لسا لبسه تشرت اريان ياسمين جريت دخلت جوا البيت والشخص دخل وراها وياسمين قربت من اريان وستخبت وراه 
الشخص دخل عليهم بغضب : مين الحماره دي 
اريان بغضب : لم لسانك حماره مين 
ياسمين بدموع : انا مش عارفه بيشتمني ليه 
غفران : في ايه ياسالم يابني اهده 
سالم : مش شايف لبسها يابابا ازاي تدخل الاشكال دي بتنا 
عاصم بغضب : لم نفسك احسلك وتكلم عليها كوويس 
اريان بغضب : في ايه ياحج غفران معرفتش تربي ابنك ولا ايه 
سالم بغضب : يعني عجبكم المنظر ده 
وسام حس انو عايز يروح يقتل سالم من ساعت ما شاف ياسمين وهو حاسس بحب كبير تجاها مش حب العشاق حب اكبر من كدا حاجه كدا غريبه مش عارف بوصفو وسام قرب من سالم وقال : ممكن تلم نفسك وافتكر أن احنا في بيتك وقبل ماتكلم عليها اعرف ان في تلات  اشخاص ممكن يمسحو بكرامتك الارض 
غفران : انا اسف والله ياولاد سالم اتأسف ليها 
سالم بص لي ياسمين بستحقار واريان مسك سالم من رقبتو جامد وكان هيخنقو وقال : اياك تبصلها البصه دي تاني هتندم تاني مره  
غفران : خلاص يابني بقا 
اريان ساب سالم وحضن ياسمين بأيدو علشان لبسها كان قصير وقال : محتاجين لبس معلش 
غفران : اتفضلو فوق في الاوضه 
اريان : يلا 
ميرا بصت لي اريان بغضب وسكتت واريان وياسمين طلعو الاوضه
عليا بسعاده : ميرا انتي ازاي عايشه 
ميرا بأبتسامه : هحكيلكم 
ريم كانت باصه علي عاصم كانت مستنياه يسأل عن الاء بس انصدمت لما لقتو مسألش وفاجأه عاصم بصلها وبتسملها ابتسامه سحرتها وهي ابتسمتلو بخجل 
اما غفران وسالم دخلو اوضة المكتب
غفران : كدا تعامل ضيوفي كدا 
سالم بغضب : يعني مشوفتش لبسها ازاي تدخلها بيتنا 
غفران بغضب : راعي ظروف الناس اكيد مش لبسها كدا عندهم ظروف 
سالم بسخرية : ايه معندهاش هدوم 
غفران : بقولك ايه مكلكش دعوه بيهاااا تاني تمام 
غفران طلع من الاوضه بغضب وسالم قال بخبث : بس جامده بنت الايه مبقاش سالم غفران لو موقعتهاش ….
_________________________________________
????عند ياسمين????
ياسمين اول ما دخلت الاوضه رمت نفسها علي سرير وفضلت تعيط 
ياسمين بدموع : ربنا يخدك يااريان 
اريان بضحك : يخربيتك انا مالي 
ياسمين : ملقتش غير ده تلبسهولي 
اريان : معلش بس اي حد تاني يكلمك قوليلي 
ياسمين قامت من علي سرير ومسحت دموعها وقالت : اقتل سالم ده أحرقو موتو وادبحو سيب عليه اريان 
اريان بضحك : ياااه كل ده 
ياسمين بغيظ : اه يستاهل 
اريان : لو بس حاول يضايقك تاني صدقيني مش هرحمو 
ياسمين : ماشي قولي صحيح هنروح المقبره امتا 
اريان : وانتي ليه عايزه تروحي مقبره 
ياسمين  : مش عارفه بس نفسي اشوفها وبعدين احنا جينا هنا ليه 
اريان : علشان بدأ الانتقام ولازم اكون جاهز 
ياسمين : ماشي ومتخفش هخلي بالي من المفتاح 
اريان بأبتسامه : طيب انا نازل وهتلقي هدومك في دولاب 
ياسمين : ماشي 
اريان طلع برا الاوضه وياسمين قربت من دولاب وفتحتو ولقت فيه هدوم كتير واكترهم فساتين منفوشه شويه وبكم ومحتشمه جدا وكان شكلهم حلو اوي ياسمين مسكت واحد من الفساتين دي بسعاده وقالت : حلو اوووي لوك ده 
ياسمبن بدأت تلبس …
اما اريان نزل وقعد معاهم علي سفره وجمب ميرا
ميرا : اهو ده الي حصل واريان انقذني 
عاصم بستغراب : انا مش فاهم حاجه اومال اتجوزت ياسمين ليه 
اريان : ايه ياعاصم نسيت أن احنا اتجوزنا غصب عننا 
عاصم بتذكر : اه صح بس تصدق احلا حاجه حصلتلي 
ريم بصتلو بصدمه وهو ابتسملها 
وسام : الله الله علي محن 
عليا بضحك : سبهم بقا ياوسام دي قصة حب جديد 
عاصم وهو لسا بيبص لي ريم : طبعا قصه حب جديده تعرف ياوسام في شخص كدا بفضل قدامك طول الوقت ولا تشوفو ولا تعبرو حتي 
ريم قطعتها بغيظ وقالت : نعم 
عاصم ابتسملها وقال : وفاجأه لما تلقي نصيبك وقدرك مربوط بيه بتحس بقا انك اول مره تشوفو
اريان صفر وقال : الله الله الله لا نشكر الساحر بقاااااا 
عاصم بضحك : اه والله نفسي بس اشوفو واشكرو علشان خلني اتجوز ملااكي 
ريم وشها بقا احمر خالص وبعدين ابتسمت وقالت : خلاص بقا 
اريان : يلا بقا علشان تجبولنا اريان الصغير 
وسام بضحك : ياعم اتلم 
عاصم بخبث : قريب اوووووي 
ريم بصتلو بخجل وفي لحظه دي دخل عليهم سالم وغفران 
سالم : احم انا اسف 
اريان بضيق : ولا يهمك هنسامحك بس علشان ابوك 
غفران : حبيبي يابني 
في لحظه دي ياسمين نزلت من علي سلم وهي لبسه الفستان عاصم ووسام صفروو اول ماشوفوها وهي ابتسم وقربت منهم وقعدت جمب اريان الي كان لسا بيبص عليها 
ياسمين بخجل : مالكم ياجماعه 
وسام غمزلها وقال : اول مره نشوف قمر 
عاصم : قمر بنوتلا
ياسمين بضحك : اخدت كلمه مني 
عليا : يعني كدا ياسمين خدت مننا الجو 
وسام : لا طبعا دانتي اميرتنا 
سالم في سرو : اممم شكلها صيده سهله 
ميرا بضيق : اريان بتبص فين 
اريان : ها لا مفيش 
ميرا بغيره : يارب بقا خلينا نخلص 
غفران : يلا اتفضلو كولو
الكل بدأ ياكول وفاجأه دخل عليهم سيف والكل أنصدم 
سيف بأبتسامه : الفسحه متبقاش فسحه غير بسيف صح 
اريان بضيق : ايه الي جابك 
سيف وهو بيشد الكرسي الي جمب عليا وقال : مرسي علي زوقك ياحب 
سيف بص لي عليا وقال : وانتي من اسوان بقا ولا منين 
عليا بأبتسامه : لا انا اخت اريان 
عاصم بضيق : وانت مالك 
سيف تجاهل عاصم وقال : امممم انا اول مره اعرف ان اريان عندو اخت قمر كدا
اريان بغضب : ماتلم نفسك 
سيف بص لي ياسمين وقال : ازيك ياجملتي
ياسمين بأبتسامه : الحمدالله ياسيف انا مبسوطه انك جيت 
سالم في سرو : سيف واريان وعاصم ووسام دانتي مدورها يابت مبقاش سالم لو مجبتكيش تحت رجلي 
وسام : حضرتك جيت هنا ليه 
سيف : جاي احضر معاكم  الويك اند  ايه في أي مانع
اريان بص لي وسام بمعنه يسكت وبدأو يكلو بهدوء وسيف كان جاي علشان يكشف الساحر خلصو اكل وغفران وره لي كل واحد اوضتو وياسمين واريان راحو اوضتهم 
ياسمين رمت نفسها علي سرير وقالت : يااااه نفسي انام اوووي 
اريان : طب اتعدلي علشان اعرف اغطيكي 
ياسمين مردتش عليه قرب منها لقها نامت حط ايدو علي راسها لقه سخنيه خفت شويه عدلها علي سرير وغطها وطلع علشان يتكلم معا ميرا شويه خبط علي اوضتها وميرا فتحت واول ما شفتو  حضنتو بدموع 
ميرا بدموع : طلقها بقا انا مبقتش قادره استحمل الانسانه دي 
اريان بضيق : اتكلمي عليها كويس لو سمحتي
ميرا بغضب : وكمان زعلان عليها 
اريان بضيق : معلش ياسمين معملتش حاجه 
ميرا بدموع : شكلك مبقتش تحبني 
اريان مسك وشها وقال : بحبك والله بس مش بحب حد يتكلم علي ياسمين 
ميرا بضيق : ماشي 
اريان حضنها بحب وهي قالت في سرها : بكرا مش هخليك تروحلها …
????عند وسام ????
وسام قرار يروح لي اوضة عليا علشان يكلمها في موضوع مهم ويفكرها بدوا بس اتلخبط بين الأوض ودخل اوضه تانيه ولقه نور الأوضه مقفول قرب من سرير وفضل ينده لي عليا بس محدش رد وسام قرب من الي نايمه وجاي يبوسها في راسها علي اساس انها عليا فاجأه لقه واحده بتصرخ والنور مقفول وهو مش شايف حاجه وكل الي في بيت سمع صوت البنت واريان وعاصم وسيف كل واحد طلع من اوضو ودخلو الأوضه الي فيها وسام وفتحو نور والبنت غطت وشها بسرعه واريان فتح النور 
اريان : في اييه 
وسام وهو مخضوض : معرفش 
غفران دخل عليهم وبص علي البنت الي قاعده علي سرير 
غفران بغضب : في ايه
وسام : ياحج انا كنت رايح لي بنت اختي عليا افكرها بدوا بس معرفش شكلي اتلغبط في الاوض 
غفران بغضب : نعم 
البنت بدموع : كان هيبوسني  
غفران : نعم 
وسام بتوتر : احم كنت بحسبها عليا 
غفران بغضب : لا كدا مينفعش 
سيف بخبث :  والله ياحج الي انكسر يتصلح
وسام بغضب : هو ايه الي انسكر 
سيف بخبث : واحنا اشعرفنا هو احنا كنا معاكم 
غفران بغضب : ايه كلام ده 
اريان في سرو : وسام مش هيتلم غير لما يتجوز ومفيش احسن من بنت عمو غفران 
اريان بخبث : في ايه ياوسام استحمل غلطتك بقا يلا ياحبيبي صلح الي عملتو 
عاصم بستغراب : في ايه ياجماعه دي بوسه يعني مش حاجه 
غفران بضيق : لا احنا عندنا كدا عيبه 
اريان بخبث : خلاص بكرا يتجوزو ونستر عليهم 
وسام بزعيق : انت اتجننت يااريان اتجوز مين وبعدين انا عندي 39 سنه يعني كبير 
غفران : وانا بنتي عندها 30 سنه 
سيف : شوفت مفيش فرق 9 سنين بس 
وسام بغضب : وانت مال اهلك 
سيف بضحك : عيب كدا ياويسو 
وسام بغضب : مش تجننوني 
اريان : خلاص بكرا الفرح 
البنت ده كلو وهي مغطيه وشها 
وسام بهمس لي اريان : انقذني
اريان بضحك : محدش قالك تبوس بنات ناس 
وسام : مكنش قصدي يازفت اريان انا مش عايز اتجوز
اريان بخبث : لا مينفعش احنا ادنلهم كلمه 
وسام بضيق : البنت صغيره انا كبير 
اريان : كبير ايه يس دا انت باين عليك اصغر مني وبعدين انا وياسمين بنا 8 سنين 
وسام : نعم ياسمين عندها 20 سنه 
اريان : اه 
وسام افتكر ياسمين واول ماشافها حس بأيه 
وسام : البنت دي فيها حاجه غريبه 
اريان : يعني ايه 
وسام : ها لا مفيش 
اريان : جهز بكرا للفرح ياعم غفران 
وسام بضيق : اوووووووف
وسام بص لي بنت لقها مغطيه وشها وقال : يعني مش هشوفها ايه القرف ده ياربي …..
اما عند ياسمين سالم دخل عليها الاوضه بهدوء وقرب من علي سرير وبصلها بخبث كانت نايمه ومش حاسه بحاجه سالم قعد علي سرير وقرب منها بخبث ومسك شعرها وياسمين بدأت تفتح عنيها وسالم حط ايدو علي بوقها علشان متصوتش وياسمين فتحت عنيها وشافت سالم وكانت هتصرخ مش عرفت
سالم بخبث : عرفت انك واحده رخيصه كل العين عليكي 
ياسمين زقتو بأيدها وحاولت تبعد عنو وهو شدها من فستانها وقعطو ومسك أيدها وحاول يقرب منها وياسمين خربشطو بغضب وقامت من علي سرير وهي بتقول : اررررريان 
ياسمين جريت علي باب علشان تفتحو بس سالم مسك أيدها وزقها ووقعها علي الارض
ياسمين بدموع : سبنييييي انا معملتش حاجه 
سالم بخبث : وحياه امك ما هرحمك 
ياسمين بدموع : اريان لو عرف هيقتلك 
سالم بسخرية : لما الاول يلم مراتو يبقا يقتلني 
ياسمين بدموع : سبني الله يخليك 
سالم جاي يرد بس لقه حد مكسو من رقبتو وحطت سكينه علي رقبتو 
اريان بصوت مخيف : دا انت جيت للموت بنفسك 
ياسمين قامت من الارض بدموع وقالت : اريان 
اريان زق سالم ووقعو في الارض 
اريان بشر : انا هشيلك عينك الي بصت ليها بطريقه وحشه 
ياسمين جريت علي اريان وقالت : يلا نمشي من هنا 
سالم بغضب :  دي واحده رخيصه وانا مش هسبها انهارده 
اريان فضل يضرب فيه جاااامد وبعدين مسك السكينه وقرب السكينه لي عين سالم وسالم كان شبه مغمه عليه اريان قرب السكينه ودخلها في عنيه وياسمين صرخت وغمطت عنيها 
اريان : انا كدا شلتلك عين واحده علشان تعرف تبص علي حاجه مختصكش
سالم فضل يصرخ بوجع واريان قرب من ياسمين وحضنها 
ياسمين بدموع : ليه كدا 
اريان بغضب : مش هسمح لحد انو يأذيكي أو حتي يتكلم عليكي 
ياسمين حضنت اريان جامد وقالت : انا تعبت بجد مش عارفه اخاف منك ولا احس انك اماني انت خوفي وأماني الاتنين معا بعض 
اريان بهدوء : اهدي بقا تعرفي انا مبسوط ليه 
ياسمين بدموع : ليه
اريان بأبتسامه : علشان مقولتليش بكرهك وحضنتني كمان 
ياسمين بغيظ : بكرهككككك 
اريان ابتسم وبص لي سالم الي واقع في الارض 
اريان في سرو : مش هرحم اي حد يحاول يأذي عيلتي علشان انا الساحر مش اي حد…….. 
يتبع..
لقراءة الفصل التاسع : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً نوفيلا ورطة قلبي للكاتبة سارة فتحي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *