Uncategorized

رواية عشق الصخر الفصل التاسع عشر 19 بقلم شيماء عصمت

 رواية عشق الصخر الفصل التاسع عشر 19 بقلم شيماء عصمت

رواية عشق الصخر الفصل التاسع عشر 19 بقلم شيماء عصمت

رواية عشق الصخر الفصل التاسع عشر 19 بقلم شيماء عصمت

بـمرور الوقت كانوا وصلوا القصر والكل كان نايم .. عشق دخلت تعمل الاكل وطلبت من صخر يستناها في الجنينة 
عشق وهي بتشم ريحه الاكل: الله الله شيف يابت ياعشق دا صخر هـ يتهبل من حلاوة الاكل
اخدت الاكل وطلعت عند صخر
صخر ببتسامة: ايه دا لحقتي تخلصي؟! دا انتي بقالك يجي 10دقايق بس
عشق بمرح: نحن نختلف عن الاخرين .. وبقولك ايه خاف علي صوابعك لـ تاكلهم من جمال وحلاوة وطعامت الاكل
صخر: ياسيدي على التواضع
عشق بغرور مصطنع: دي اقل حاجة عندي
كشفت الاكل وهنا كانت الصدمة
صخر بصدمة: ايييه دا
عشق بفخر: اندومي
صخر: انـ ان ايه
عشق : اندومي انت فقدت النطق من جمال المنظر ولا ايه
صخر: لا وانتي الصادقة من بشاعة المنظر استغفر الله العظيم يارب ايه دا يابنتي
عشق بغيظ: اندومي ياصخر ايه متعرفهوش
صخر بتريقة: لا والله محطليش الشرف وشاور ع الاكل بتقزز: انما ايه الحاجات السودة اللي ع الوش دي .. الله الله وايه الاخضر دا كمان
عشق بتوضيح: الاسمر ده زعتر اما الاخضر دا فلفل اخضر مش محتاجة زكاء
صخر باستغراب : وانتي حطاهم ع الاندومي ليه 
عشق وهي بتغرفله في الطبق: عشان دا التاتش بتاعي بس صدقني هتنبهر
صخر بشمئزاز حاول يداريه: انا مبهور فعلا .. وكمل بستغراب: ايه الكور البيضة دي كمان
عشق: يوووو بيض ياصخر بيييض
صخر بصدمة: يا ماشاء الله كل ده في الاندومي!!
عشق ادتله طبق واخدت طبق وابتدت تاكل بتلذذ .. بصت لصخر اللي بيبص لطبق بصه معجبتهاش
عشق: انت بتبص للطبق كده ليه خلي بالك دي نعمة ربنا .. دوق بس وانت هتتعيلي
صخر: والله العظيم خايف ادعي عليكي .. وبعدين انا عمري ما كلت الاندومي ده .. ايه رايك نسيب اللي انتي عملاه ده ونطلب دليفري
عشق سابت الاكل وبصتله بحزن: قول ان طبخي معجبكش بلاش حجج واعزار ياخسارة ياصخر ياالف خسارة داانا عملتلك الاكل ده من جوه قلبي دي تكون جزاتي!
صخر: ايه يابنتي الدراما دي كلها خلاص هاكل بس لو حصلي حاجة ذنبي في رقبتك
ابتدا ياكل في الاول كان مقروف بس بعد كده لقاه حلو فعلا وابتدا ياكل .. وبعد ماخلصوا
عشق بفضول: ها ايه رايك
صخر بجدية: بصراحة ومن غير زعل يجنن تسلم ايدك ياحبيبتي .. ختم كلامة وهو بيبوس ايديها
عشق بخجل: بجد عجبك
صخر بتاكيد: بجد عجبني رغم اني في الاول كنت
عشق كملت: مقروف منه صح .. بس دا يعلمك متحكمش على حاجة من غير ماتعرفها وتجربها
صخر وهو بيقوم وبيقومها معاه: عندك حق ياابله عشق يلا نطلع نام بقى لحسن  اليوم كان متعب
عشق: عندك حق
(اللي عايزة وصفه الاندومي تقولي فـ الكومنتات معاكم الشيف شيماء ????????❤)
وبجد انا بعمل الاندومي ده ????
__________________
صباحا في شركة السيوفي 
علي وصخر وصلوا الشركة وقاعدين في مكتب صخر
صخر: انت مالك فيك ايه مش مظبوط من يوم حادثة عشق
علي بشرود: مريم
صخر باستغراب: مالها؟ انا قولتلها انك طالب ايديها ومستني ردها .. غيرو
علي: مريم في واد لافف عليها
صخر بغضب: انت اتجننت ياعلي انت بتقول ايه
علي بهدوء خارجي: زي ما سمعت ياصخر ومش هتصدق مين الواد ده
صخر: مين ابن ال*****
علي: سيف مهران
صخر بغضب حارق: ال**** ابن ال**** المرة اللي فاتت انت اللي نجته من تحت ايدي اما المرادي بموته ياعلي بموته
علي: وتفتكر لما تموته ايه اللي هيحصل! هتتسجن ومامتك مش هتستحمل ودا غير اللي هيحصل في عشق ومريم اهدي كده خلينا نعرف هنخلص من ازاي عشان البيه مش بيلف على مريم وبس
صخر بنفاذ صبر: اخلص ياعلي في ايه كمان
علي:البيه متفق مع نريمان ومايا زهران والله اعلم على ايه بس انا مش مستريح
صخر كان لسه هيرد بس قاطعه رنين تليفونه
صخر: انتي بتقولي ايه اهدي انا جايلك حالك
علي: في ايه ياصخر 
صخر: امي وقعت من على السلم وعشق ودتها المستشفى
_____________ 
في المستشفى .. عشق قاعدة قدام سرير كريمة اللي نايمة من تاثير البنج
عشق للدكتور: هي حالته ايه يادكتور
الدكتور بعمليه: هي الحمدلله كويسة والواقعة جزعت رجليه مش اكتر دا غير ان حالتها النفسية سيئة جدا انصحكوا انكم تخلوا بالكم منها وبلاش تتعرض لاي زعل
قال كلامة وخرج .. وعشق انهارت في البكاء كل ماتفتكر منظر كريمة وهي بتقع على السلم قلبها بيوجعها اكتر .. بصت لـ كريمة وقالت بهمس: ماما .. ماما انتي سمعاني
كريمة فتحت عيونها وقفلتها كذا مره من تاثير النور وبتوهان قالت: انا فين
عشق: في المستشفى .. انتي كويسة
كريمة مسحت دموع عشق: انا كويسة متعيطيش
عشق عياطها زاد وبقى شهقات عالية وقامت حضنت كريمة: كنت هخسرك من تاني .. المره دي مكنتش هستحمل .. انا بحبك اوي ياماما بحبك فوق ماتتخيلي .. طول عمري كنت بحلم بس اني اشوفك حتى لو مره واحده .. كنت زعلانه منك شوية بس عمري ماكرهتك .. انا ممكن اعمل اي حاجة عشان بس تكوني بخير
كريمة ببكاء: وانا كمان بحبك اووي يانور عيني البصه في وشك عندي بالدنيا واللي فيها .. روحي اترديتلي لما ضميتك ياعشق .. سامحيني يابنتي سامحيني علي بعدي عنك بس والله كان غصب عني سامحيني
عشق: مسمحاكي ياماما مسمحاكي
احم احم .. انتبهوا لصوت صخر
كريمة: تعال ياصخر واقف عندك ليه ياحبيبي
صخر ضمها وبحنان قال: انتي كويسة ياست الكل
كريمة: الحمدلله ياحبيبي اطمن
صخر: انتي كويسة ياعشق
عشق بضعف: الحمدلله
صخر: الدكتور قالكم ايه
عشق شرحتله حالت كريمة وبعد ما اطمنوا عليها روحوا
____________ 
الايام بتعدي وعشق مع كريمة طول الوقت قربوا من بعد اكتر وعلاقتهم اتحسنت اكتر واكتر .. حتى مريم وعشق علاقتهم بقت احسن مايكون
___________
صخر طلب من علي يخلي سيف تحت عينه دايما
___________
في مجهول دايما بيتصل بعشق .. ياترى بيتصل ليه؟!!
___________
مريم سيف بيلحقها في كل مكان بتروحوا وقررت انها تروح لـ علي تقوله لانها خايفة تقول لـ صخر وهي ضامنه رده فعله
__________
نريمان ومايا وسيف لسه بيخططوا وناوين ع الشر
_________
في يوم علي كان في الشركة واتفاجئ بـ مريم طالبه تقابله دخلها مكتبه وطلبلها حاجة تشربها 
علي بهدوء: مريم بقالك ساعة قاعدة بتاكلي في ضوافرك في ايه
مريم بتوتر: مفيش .. انا .. هقوم اروح .. عن اذنك
وقف قدامها مناعها تمشي: اكيد مش جيالي عشان تشربي عصير وتروحي فيكي ايه
مريم بخوف: هقولك بس متقولش لـ صخر
علي: مش هقوله
مريم: وعد
علي ببتسامة: وعد
مريم: في شاب ملاحقني في كل مكان سواء في المدرسة او الدروس وحتى النادي وبصراحة هو بيعاكسني بس انا والله مابرد عليه خالص حاسه انه ممكن يخطفني وخفت اقول لـ صخر
علي: وقولتلي انا ليه
مريم بزعل حاولت تداريه: اسفه لو ازعجتك
علي بتوضيح: مش دا قصدي يامريم انا عايزة اعرف ليه قولتيلي انا بالذات كان ممكن تقولي لماما كريمة او حتى لعشق ليه انا
مريم بخجل: عشان بثق فيك وعارفة انك مش هتخلي اي حد يأذيني
علي: ليه
مريم بخجل وارتباك: عشان بتحبني 
علي بمشاكسة: وانتي بتحبيني
مريم بمكر طفولي: طبعا مش اخويا الكبير
علي: اخوكي الكبير تمام قومي اوصلك يااختي
مريم بصتله بغيظ وسكتت .. “علي” ابتسم على طفولتها
_________
في قصر السيوفي في اوضة عشق وصخر
عشق: صخر
صخر: روحه
عشق: شكرا ياصخر
صخر باستغراب: على ايه
عشق بامتنان: علي اهتمامك بـ امي واختي .. على انك واقف جانبي .. على انك بتذاكرلي بعد مابترجع من الشركة وانت تعبان وهلكان .. شكرا عشان اتجوزتني .. اني اتجوزتك دي احسن حاجة حصلتلي في حياتي
صخر بذهول من كلامها: عشق انتي كويسة ولا انا بحلم ولا ايه
عشق قربت منه جدا وبصدق قالت: انت احسن حاجة حصلتلي في حياتي ياصخر .. انا عايزة افضل مراتك مش عايزة تطلقني ابدا .. انا بحبك
يتبع..
لقراءة الفصل العشرون : اضغط هنا
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت معملي للكاتبة شهد خالد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *