Uncategorized

رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل الحادي عشر 11 والأخير بقلم رنا طارق

 رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا طارق

رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل الحادي عشر 11 بقلم رنا طارق

رواية أحببت قدري بعد أن التقيتك الفصل الحادي عشر 11 والأخير بقلم رنا طارق

نرمين: ازاي مني مش بنت احمد يعني هي مش بنت عمي 
فضلت تضحك 
نرمين بخبث: مش هتفرحي يمني هخلي الفرح عزا 
( نرمين بنت عم مني بتكرها جدا كانت عايزه تسرق منها حمزه وتخليه يتخلى عنها لكن مقدرتش من صغرها وهي بتكره مني)  
__________________________________________
عند حمزه 
حمزه بصدمه: ازاي مش بنتك يعني لو انا كنت هنتقم كنت هنتقم من بنت بريئة 
احمد:  ايوه مني مش بنتي انا اتجوزت ام مني وهي كانت حامل لما جوزها سابها وخدت مني وربتها 
حمزه: عشان كده كنت بتعاملها بقسوة لانها مش بنتك 
احمد: اه وندمت والله بس هي مش هتسامحني 
حمزه: عندها حق 
احمد: طب خلاص ننسي الموضوع ونعدي الفرح بخير 
حمزة: تمام 
____________________
راح حمزه عشان ياخد مني ويروحو القاعه 
حمزه: اي ده اي الحلاوه دي 
مني: حلوه؟  
حمزة: لا خالص
مني: نعم يعنيا ???? 
حمزه: ده انتي قمر مش حلوه بس 
مني: ايوه نتعدل 
حمزه قرب منها وشالها وقعد يلف بيها وهو بيقولها: بقيتي بتاعتي بقيتي مراتي 
مني: ايوه بقيت مراتك يواد يجوزي 
حمزه: يواد يجوزي!!!!  
مني: عاجبك ولا مش عاجبك 
حمزه:  مش عاجبني 
مني: معلش 
حمزه: ههرب من ام الجوازه دي 
مني: يبني انت تطول 
حمزه قرب منها وخدها ف حضنه: انا فعلا مطولش… مطولش اني احب واحده بقلبها الطيب ده وحنيتها كفايه ضحكتك اللي بدوبني دي كفايه عيونك اللي بتخليني اتوه فيهم مش شويه كلام اللي هيوصفو حبي ليكي بس انا فعلا بحبك مش هقدر اشوف دمعه من عينك مش هقدر اشوفك حزينه… ساعات كنت انا السبب ف حزنك بس صدقيني مش اقصد انا عانيت كتير اوي ف حياتي وكنت مفكر ان انا بس اللي بعاني لكن  انتي كمان عانيتي ف حياتك اسف لكل كلمه ضايقتك بيها 
طلعها من حضنه ومسك وشها بايده: انا بحبك ومهما حصل اوعي تنسي ده 
مني بهمس : كلامك حلو بس انا مش عايزه اعيط الميكب هيبوظ والبت اللي بتحطلي مش طيقاني اصلا 
حمزه بهمس: لي 
مني: اصل يعيني من الصبح وهي عماله تحط ليا ميكب واقولها وحش وتشيل وتحط وزهقت مني لو عليها هتجبني من شعري دلوقتي 
حمزه بضحك: يبنتي بطلي تخطفي قلبي بتفاصيلك الحلوه دي 
مني: يبني انا قمر اصلا 
حمزه: طيب يعم القمر فين البوسه بتاعتي 
مني شهقت: يمشمحترم 
حمزه: انا مشمحترم 
مني: اه 
حمزه: ماش هوريكي اللي مشمحترم دلوقتي 
لسه رايح يبوسها احمد خبط ع الباب 
مني: هييي هربت منك 
حمزه: احم اتفضل 
احمد: خلصتو 
حمزه: اه يلا 
راحو القاعه وفضلو يرقصو وكلو فرحان 
وفجاه النور قطع وجيه نور ع مني بس 
نرمين: حبيت افرحك انهارده يبنت عمي قدام الناس دي كلها واقولك اسفة ع معاملتي ليكي ف الفتره اللي فاتت اسفه ع الدموع اللي خليتك تنزيلها اسفه وبعتذر منك باسم العيله كلها لاننا كلنا غلطنا ف حقك وربنا يفرحك ف حياتك 
حمزه بصلها بابتسامه 
_________________________________
فلاش باك 
حمزه اخد باله ان فيه حد بيتصنت عليهم لكن ملحقش يشوفه 
حمزه نادي ع حد من الخدم: هو ف حد كان واقف قدام الباب هنا 
: ايوه يفندم بنت عم العروسه 
حمزه: تمام روح شوف شغلك 
حمزه راح ع اوضه نرمين 
نرمين: اتفضل يا استاذ حمزه 
حمزه: اوعي تفكري تفكير واحد انك تقولي حاجه لمني 
نرمين بخوف: اا….اقولها اي 
حمزه بعصبيه: اللي سمعتيه ف الاوضه ان مني مش بنت عمك 
نرمين: انا… 
حمزه: انا عارف انك سمعتي كل حاجه لو قولتي اي حاجه لمني صدقيني هتندمي ينرمين انتي لسه مشوفتيش غضب حمزه 
نرمين: حاضر 
باك 
_____________________________
مني: انت اللي عملت كده صح 
حمزه: عملت اي 
مني: انت اللي خليتهم يعتذرو ويرجعو حلوين معايا ويعاملوني حلو 
حمزه: اه انتي تستاهلي اكتر من كده لكن ده اللي قدرت عليه وهفضل علطول اعمل كل اللي اقدر عليه عشان اشوفك مبسوطه مش عايز اشوف دمعه من عينك تاني 
مني: بحبك 
حمزه: وانا بعشقك وشالها ولف بيها 
________________________________ 
بعد سنتين 
مني بزعيق: حمززززززه شيل بنتك من هنا 
حمزه: رحيق عيب اسمعي كلام ماما 
رحيق: انا اثاثا مخثماها 
حمزه: لي 
رحيق: كنت بتفرج ع الماتش يبابي هي جت اخدت مني الريموت وجابت الكرتون 
حمزه: والله منا عارف مين فيكم الطفل 
رحيق ؛ مامي طفله 
مني: اتريق يخويا انت وبنتك 
رحيق: بابي سمعت ان الامهات لما بتولد بتصوت هي ماما صوتت 
حمزه: صوتت بس دي فرجت علينا المستشفي بس يروح قلب بابي 
________________
فلاش باك 
مني: حمزه قوم انا بولد 
حمزه بنوم: معلش يحببتي اولدي الصبح عايز انام منمتش منك انتي وبنت الكلب اللي ف بطنك 
مني بصويت : بولد يحمزه قوم يبن الكلب 
حمزه: بم انك شتمتي مش هقوم افضلي صوتي بقي 
مني شدته من التيشيرت وعضته ف ايده 
حمزهه: اه يوسخه قومي نروح ع المستشفى واستريح منك انتي وبنتك 
وصلو المستشفى 
مني بصويت: منك لله يحمزه منك لله 
حمزه : الاه وانا مالي 
مني: طلقني يحمزه طلقناااااااااااااااي 
حمزه: اولدي بس وانا هطلقك 
مني: هتطلقني عشان تروح لمراتك التانيه بتخوني يحمزه 
حمزه: يشيخه اخونك اي بس انتي مخليه الواحد يتنفس 
مني وهي بتدخل اوضه العمليات:  اوعي تخوني يحمزه 
حمزه باس راسها: ربنا يقومك بالسلامه يحبيبي 
باك 
_____________________________________
رحيق بضحك: اما مامي دي فظيعه 
حمزه: عندك حق 
مني: حمزه 
حمزه: يعيون حمزه 
مني: طلقني 
حمزه: حاضر هننام ونروح نطلق بكره عشان الجو برد الوقتي 
مني: هتطلقني يحمزه 
حمزه: مقدرش 
مني: بحبك 
حمزه: بحبك بهرموناتك اللي مجننه امي دي 
النهايه 
لقراءة باقي فصول الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً رواية أحببت مريض منفصم للكاتبة مريم سمير

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *