رواية حوريتي الحلقة التاسعة 9 بقلم فاطمة محمد
رواية حوريتي الحلقة التاسعة 9 بقلم فاطمة محمد
رواية حوريتي الحلقة التاسعة 9 بقلم فاطمة محمد |
رواية حوريتي الحلقة التاسعة 9 بقلم فاطمة محمد
حسام: انا هوريكي يا حور ومش هتبقي لحد غيريي
حور في الاوضه بتعيط
حور:يارب لية كل ده بيحصلي انا تعبت ومصدقت كنت هرتاح يارب انا خايفه علي اسر اوي يارب يكون بخير
عند اسر في المستشفي
اسر بدأ يفوق
اسر:حور حوور
جاسر: اهدا يا اسر اهدا
اسر: حور فين يا جاسر هي كويسه صح
جاسر حط وشه في الارض
جاسر: متقلقش هتبقا كويسه
اسر : قام بسرعه فين حور الي حصل
جاسر: اهدا عشان انت نزفت دم كتير ولسه الجرح عميق
اسر: ابعد عني انا لازم ارجعها
جاسر: بلغنا عنه بس ملقوش حاجه ولا لقينه
اسر: انا هعرف اجيبه
جاسر: ازاى
اسر: قبل خطوبتنا بيوم انا اديت حور سلسله في نظام تتبع عشان لو حصلها حاجه اعرف اوصلها
فلاش باك/ اسر: غمضي عينك عملك مفجأه
حور: بجد مفجأه اي
اسر: غمضي بس يا قمري
حور: حاضر يلا
طلع اسر سلسله حلوة اوي ع شكل قلب ولبسها لحور
حور: الله حلوة اوي يا اسر
اسر: انتي احلي
حور: ربنا يخليك ليا يا حبيبي
اسر: قولتي اي
حور:هههه بس بقا رخم
اسر: هههه ماشي يا فرولاتي
باك/ جاسر: طب كويس جدا
راح اسر مسك تلفونه وبدأ يشوف هي فين
اسر: دي في جبال بعيده اوي بس هوصلهم وموته ع ايدي
جاسر: يا اسر متتهورش خلي الظباط يعرفو ويروحو معاك وانا جي معاك
اسر: ماشي
عند حور
حسام خبط ع الباب
حور: عايز اي
حسام: افتحي
حور: مش فاتحه انت عايز مني اي
حسام : قولت افتحي بدل ماكسر الباب ده
خافت حور وفتحت
حور: عايز اي
حسام: خدي كلي انتي مكلتيش من امبارح
حور: مش عايزة منك حاجه
حسام: بزعيق قولت كلي
حور: شافت سكينه الاكل في الطبق
حور: طيب بس اطلع برة
حسام: ماشي اخلصي
وبعد متخلصي جهزي نفسك
حور: اجهز نفسي لايه
حسام بلئم : هتعرفي كل حاجه في وقتها
حور مهتمتش للي قاله وهو خرج وقفلت الباب وراحت خدت السكينه بسرعه وخبتها
ورمت الاكل عشان ميحسش بحاجه
شويه والباب اتفتح بمفتاح من برة وكان حسام سكران
حسام: حور انا انا بحبك يا حور
حور : انت ازاى تدخل عليا كدة امشي اطلع برة
حسام: مش هطلع يا حور مش هطلع وهفضل في حياتك يا افضل معاكي يا اموت
وقرب منها
حور: ابعد عني
حسام مش سامعها وبيقرب
طلعت حور السكينه
حور: انت هتبعد عني ولا اموتك ابعد
حسام بيقرب
راحت حور ضربته بالسكينه عورت ايدة
حسام:ااااااااه ليه كدة ياحور بتضربيني انا انا
حور: اطلع برة والا هموتك
حسام: موتيني يا حور يلا
حور: قولتلك ارجع
حسام بيقرب
حور: والله لو مرجعت هموت نفسي
وحطت السكينه ع شرايين ايديها
حسام: خلاص خلاص طالع
وطلع حسام
وقفلت حور الباب وحطت ورا حجات تقيله
حسام: مش هتبقي لغيري يا حور
عند اسر
اسر تتبع المكان الي هي في وعرف هو فين وقرر انه يتحرك بالعربيه وورا الظباط واخوة جاسر معا
عند والدة حور
والدة حور: ياعيني عليكي يابنتي يارب احفظها من كل شر ورجعهلنا يارب
احمد: اسر عرف ماكنهم فين
والدة احمد: بجد طب هما فين
احمد: مش عارف بس الي عرفته ان السلسه الي كان جيبها لحور فيها تتبع وعرف مكانهم عن طريقها
والدة احمد: الحمد لله يارب تكون كويسه وترجعوها
احمد: امين يارب انا رايح معاهم
والدة احمد: وانا عايزة اروح لبنتي
احمد: تروحي فين بس يا امي خليكي هنا وانا هتبعك واقولك عملنا اي وهنرجع حور
والدة احمد : ماشي يابني
رن احمد ع اسر:
احمد: جاهز
اسر: اه يلا يا احمد انزل
عند حور
حسام خبط
حور: عايز اي
حسام: عايز حاجه في مصلحتك
حور: اي
حسام: افتحي وتعالي برة
حور: مش هاجي في حته سبني في حالي بقا
حسام : طب ولو قولتلك اني هرجعك
جريت حور ع الباب وفتحته
حور:بجد
حسام: اه بس بشرط
حور: اي
حسام: مش هترجعي غير وانتي مراتي
حور: اي الي بتقوله ده لايمكن.
حسام: يبقا حبيب القلب هيموت
حور: عارف لو قربت من اسر هيكون اخر يوم في عمرك علي ايدي
حسام: ده القطه بتخربش
حور: انت عايز مني اي ابعد عني بقا قلبت حياتي
حسام: عايزك
حور: وانا مش عيزاك
حسام: شويه والقيكي جاهزة عشان في ناس جيه
حور: ناس مين
حسام: هتعرفي بعدين والباب ده لو قولتلك افتحي ومفتحتيش هكسرة ع دماغك
دخلت حور ورزعت الباب
عند اسر اتحرك ومشيو وقربو يوصلو للمكان الي في
شويه وحسام خبط ع حور
حسام: افتحي اخلصي وتعالي برة
حور: فتحت عايز اي
حسام: تعالي وكلمه واحده لو نطقتي المسدس ده هيكون خلص عليكي وعلي حبيب القلب وطلع صورة لاسر وهو مربوط وفي واحد حاطت المسدس في دماغه
بس ده فوتوشوب مش حقيقي
حور بعيط: عملت في اي حرام عليك
حسام : انا لسه معملتش حاجه بس لو منفذتيش كلامي هعمل
حور: عايز اي
حسام: المأذون برة يا توفقي ونتجوز يا تقري الفاتحه ع اسر
حور بعياط: حرام عليك
حسام: اخلصي
حور: موافقه
حسام: حلوة وانتي مطيعه يلا
حور: خرجت مع حسام والمأذون بدأ يكتب الكتاب
وفجأه
حووووووور
جريت حور ع حضن اسر وقعدت تعيط وكانت خايفه
حور: اسر اسر انت كويس
اسر: انا كويس انتي كويسه
حور: اه وقعدت تعيط
حسام مسك المسدس: لو حد قرب مني هقتله سابو حور دي بتاعتي انا
اسر:حور مش بتاعه حد غيري
ورفع المسدس عشان يضربو
بس في ظابط ضرب نار عليه وجت في ايده
حسام: مش هسيبك يا حور مش هسيبك ولو مبقتيش معايا انا مش هعرف اعيش
حور: وانا بكرهك بكرهك
مسك حسام المسدس وضرب بيه نفسه في دماغه
حور: قعدت تصوت واسر خدها في حضنه
وخدو حور وروحو
والدة حور: بنتي حبيبتي وحشتيني انتي كويسه
حور: حضنت مامتها جامد وقعدت تعيط
ونهي خدت حور في حضنها وقعدو يعيطو
نهي: انتي كويسه
حور:اه
الظابط: انسه حور كنا عايزين اقوالك عشان نقفل المحضر
اسر: حاضر بس اعصابها ترتاح شويه وهنبقا نيجي
الظابط : تمام بعد اذنك
خده حسام وودة المشرحه ودخل ابو حسام عشان يشوفه
ابو حسام بعياط: ليه كدة يا ولدي ليه تحرق قلبي عليك ربنا يرحمك يابني ويسامحك ع الي عملته
يتبع..
لقراءة الحلقة العاشرة : اضغط هنا
لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا
نرشح لك أيضاً اسكريبت وأشرقت حياتي للكاتبة سلمى ناصر.