Uncategorized

رواية أحبني متمرد الحلقة السادسة 6 بقلم رنا

 رواية أحبني متمرد الحلقة السادسة 6 بقلم رنا 

رواية أحبني متمرد الحلقة السادسة 6 بقلم رنا 

رواية أحبني متمرد الحلقة السادسة 6 بقلم رنا 

طارق: سليم كنت عايز اكلمك بخصوص نور

سليم: في ايه!! مش الخطوبه انهارده

طارق: مانا عايز اكلمك ف الموضوع ده.. يعني بما ان الخطوبه مؤقته ليه متخطبهاش انت

سليم ضحك: احنا بنختار مين يخطبها!! هي اه الخطوبه مؤقته بس جدك حاطط امل انكو تكملو يعني

طارق: طيب مانا بتكلم ف كده 

سليم: يعني ايه 

طارق: بص هحكيلك انا بحب واحده وكنت هتقدملها اول ماارجع من السفر.. لقيت جدك بيقولي اخطبها 

سليم بزعل مصطنع: بتحب واحده من غير تقولي!!

طارق ضحك: مانت كمان بتحب ومقولتليش 

سليم بعد فهم: بحب مين!!

طارق: اللي كنت عايزني اخطبها… نور!!

سليم لف وشه: نور ايه!! انا هحبها ليه 

طارق راح يقف قدامه: مش لازم يكون في سبب عشان تحبها… سليم انا عارفك كويس ليه بتنكر 

سليم: بقولك ايه خلاص.. تعال معايا نقول لجدك واخطبها انا 

طارق: اعتقد ان انا بساعدك اكتر مانت هتساعدني 

سليم: هتساعدني ف ايه بقي 

طارق: انك هتقرب منها وممكن تكملو 

سليم: طب يلا يلا 

طارق ضحك: يلاا

_____________________

محمد: خير ايه الموضوع اللي عايزني فيه 

طارق: بصراحه يا جدي كنت عايز اكلمك علي نور بنت عمي 

محمد: ان شاء الله عمك هييجي بكره وهنعمل خطوبه صغيره كده 

طارق: بصراحه ياجدي انا بحب 

محمد بفرحه: بتحب نور!!

طارق: لا انا بحب واحده تانيه.. هي زميلتي وبنت ناس ومحترمه 

محمد: واحده تانيه!! وخطوبتك اللي اتفقت عليها 

طارق: انت مقولتليش ياجدي وانا مكنتش اعرف

محمد: ونور!!

طارق ابتسم لسليم: سليم موجود 

سليم: ده بعد اذنك طبعا 

محمد: مش عارف اقولكو ايه!! ولا اقولهم ايه 

طارق: بصراحه ياجدي انا شايف ان نور يعني هتستريح مع سليم اكتر مني!! 

محمد: طيب روحو دلوقتي وانا هكلم عمكو واقولو 

طارق بفرحه: اكيد عن اذنك…  

___________________

سليم: ها عملت ايه 

_ تمام يابشمهندس..اسمه عمر نصار كان مع ست نور في الجامعه..بس حياته كلها سفر من هنا لهنا وعلي طول بيسهر في اماكن مشبوه ويعرف ستات قد عدد شعر راسه…وعرفت من واحد صاحبه انه 

سليم: انه ايه؟!

_ انه يعني ماشي مع الست نور  

سليم بعصبيه: طيب روح انت دلوقتي 

* راحلهم وكانو واقفين كلهم مع بعض *

سليم شدها من ايدها: عن اذنكم 

نور: فيه ايه!!

سليم: تعالي 

* خدها وطلعو من البيت *

نور بعصبيه: ممكن افهم فيه ايه!! ازاي تشدني كده اصلا 

سليم: ايه علاقتك بالواد الصايع اللي جوه ده 

نور بتوتر: قصدك علي مين 

سليم: عمر هو فيه غيره 

نور: عادي صحاب.. وبعدين انت ملكش دعوه 

سليم بعصبيه: يعني ايه صحاب!! مش لاقيه غير الصايع الخمورجي ده!!

نور: مسمحلكش تتكلم عنه كده!! انا اعرف عمر من زمان 

سليم: دلوقتي حالا تخليه يمشي من هنا وإلا همشيه انا بطريقتي 

نور: مش هيمشي واللي عندك اعمله.. عن اذنك 

سليم شدها من ايدها جامد: كلامي يتسمع ومش هقول تاني 

نور: ااه سيب ايدي 

*سليم ساب ايدها بسرعه وهي دخلت علي طول *

داليا: فيه ايه انتي كويسه!!

نور بتوتر: اه اه كويسه

عمر: طيب عن اذنكم هرد علي التلفون 

______________&&

عمر: الوو

وائل صاحبه: انت فين!!

عمر: مفيش عند نور فيه حاجه!!

وائل: اسمعني انهارده في واحد جه وسألني عليك وعرفت انه سأل في ال night club ال بتروحو علي طول 

عمر: معرفتش مين ده 

وائل: اعتقد عارف نور لانه كان بيسأل علي علاقتك بيها 

عمر: طيب اقفل دلوقتي

وائل: سلام 

___________________

داليا: اهو عمر جه.. هنمشي بقي 

عمر: هنمشي ازاي وخطوبت نور بكره!! لازم نحضر طبعا.. ولا ايه 

طارق: اكيد تشرفونا..

عمر بابتسامه: اكيد هنشرفك 

طارق: خديهم يانور طلعيهم فوق خليهم يرتاحو

* طلعت كل واحد في اوضته *

عمر: مبروك ياعروسه 

نور بصوت واطي: عمر افهمني دي خطوبه شهر بس وهمشي من البيت خالص وكل حاجه هترجع لطبيعتها

عمر: يعني تتخطبي لواحد تاني والمفروض اكون عادي!!… اكيد ابوكي هو السبب هو سبب كل مشاكلك اصلا

نور: عمر بليز خلاص لو حد سمعك هيحصل مشاكل 

عمر بخبث: ماشي يانور… بكره خطوبتك ولازم اكون فرحان احنا صحاب بردو

نور: طيب ارتاح دلوقتي ونتكلم بكره

عمر: اوك تصبحي علي خير

____________

* تاني يوم *

زينه: نوور 

نور: ايه خضتيني 

زينه: قومي يلا انتي ناسيه ان انهارده خطوبتك 

نور بملل: لا مش ناسيه.. وبعدين علي اساس اني بحب طارق اوي يعني

زينه: طارق ايه!! انتي متعرفيش 

نور باستفهام: معرفش ايه 

زينه ابتسمت: هتتخطبي لسليم 

نور قامت بسرعه: اييه!! سليم مستحيل 

زينه: فيه ايه!! هو سليم هياكلك 

نور بعصبيه: انا وافقت اتنيل اتخطب بس تغيرو من طارق ل سليم علي مزاكو يبقي كده كتير انا مش لعبه في اديكو اي حد ييجي يخطبها… ولو سليم ده اخر شخص علي الكوكب مستحيل اوافق 

سليم دخل الاوضه: مستحيل ليه بقي!! زينه سبينا لوحدنا 

نور مسكت زينه: لا زينه مش هتمشي…واطلع بره 

سليم: زينه!!

زينه طلعت: سوري يانور ههه.. سلام 

سليم قفل الباب وقرب منها: كنتي بتقولي ايه بقي 

نور وقفت ولفت وشها: اللي سمعته 

سليم: ايه رأيك يا نور انك مش هتتخطبي لحد غيري 

نور: نععم!!

سليم ابتسم: ومش هتتجوزي حد غيري كمان

يتبع..

لقراءة الحلقة السابعة : اضغط هنا

لقراءة باقي حلقات الرواية : اضغط هنا

نرشح لك أيضاً رواية عريس من ديزني للكاتبة ندى حمدي.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *